تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۵۷
کد مطلب : ۵۶۵۹۹

امضاء تفاهم‌نامه صنایع دستی و کمیته امداد استان

۱
۰
کبنا ؛در نشست مشترک مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری و کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه وبویراحمد تفاهم نامه همکاری در راستای تولید صنایع دستی استان امضاءشد.
به گزارش کبنا نیوز، در این نشست مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد ابراز داشت :همان طور كه مي‌دانيد صنايع‌دستي يكي از پنجره‌ها و فرصت‌هاي اقتصادي كشور و يكي از هنر‌هاي ارزشمند ايرانيان است.
محمود باقری با اشاره به اين كه صنايع ‌دستي كار انتقال فرهنگ را انجام مي‌دهد، بيان كرد: صنعتگران صنايع ‌دستي ما جمله معروفي دارند كه مي‌گويند ما حرف‌هايمان را با دست‌هايمان مي‌زنيم. ما نيز برآنيم كه بتوانيم با كمك مسؤولان شرايطي را ايجاد كنيم كه بتوانيم هنرمندان صنايع‌ دستي پرشورتر و چشم‌گيرتر فعاليت كنند و بازار فروش اقلام و توليدات آن‌ها بهتر شود.
باقري در اين ديدار آمادگي اين سازمان را در ارائه آموزش هاي لازم به مددجويان کميته امدادرا اعلام نمود.
وی یاد اورشد: ما اعتقاد داريم كه صنايع ‌دستي شرايط سرمايه‌گذاري را دارد و آماده‌ايم از هر كسي كه بخواهد در اين حوزه سرمايه‌گذاري كند حمايت كنيم.
باقری ادامه داد: واقعيت اين است كه حمايت از صنايع دستي تحقق شعار حماسه اقتصادي را در پي دارد قطعاً با حمايت از صنعتگران صنايع دستي راه مقدسي را خواهيم رفت چراكه اين هنر بسيار ارزشمند است و با حمايت از صنايع دستي شرايط اشتغال را فراهم مي‌كنيم.
مدیر کل صنایع دستی استان اظهار داشت: تولید صنایع دستی و عرضه ان به بازار های جهانی یعنی کمک به اشتغال بومی و حفظ اصالت و ترویج کارآفرینی سنتی و درحقیقت صنایع دستی ستون استقلال اقتصادی کشور است.
وی افزود: این هنر صنعت که با الهام از طبیعت زیبای استان شکل گرفته، پیشه‌ای ماندگار از روستاییان و عشایر عزیزمان است و می‌توان آن‌را قسمتی از تولید ملی دانست.
مدیر کل کميته امداد امام خميني(ره) استان،نیز در این نشست بر لزوم آموزش مددجويان تأکيد کرد و گفت: کميته امداد در راستاي توانمندسازي مددجويان اقدامات متفاوتي ارائه مي دهد که ارائه آموزش هاي فني و حرفه اي و صنايع دستي از جمله اين موارد است.
وي اظهار داشت: در بحث صنايع دستي ارتباط نزديک با ميراث فرهنگي داريم و اکثراً روستاييان و عشايري که در زمينه صنايع دستي فعاليت مي کنند تحت حمايت کميته امداد هستند.
متقي افزود: تسهيلات کميته امداد در اين رابطه بسيار خوب مي باشد و پس از اينکه مددجويان مواد اوليه درجه يک را تحويل گرفتند و کار بافت صنايع دستي آنان به پايان رسيد، از آنان خريداري مي گردد.
وي خواهان همکاري اين سازمان در زمينه آموزش صنايع دستي به مددجويان براي رساندن آنان به توانمندي و اشتغال زايي شد.
در پايان اين نشست تفاهم نامه همکاري بين کميته امداد و سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان به منظور هم افزايي فعاليت هاي فرهنگي، آموزشي، تحقيقي و تبليغي حوزه صنايع دستي و بوجود آوردن بستر مناسب در زمينه دوره هاي آموزشي مختلف به مددجويان و ساير موارد منعقد شد.
انتهای پیام/پاک
نام شما

آدرس ايميل شما

از دوستان رحیمی نیا تهران
Iran, Islamic Republic of
تبریک به مدیر کل محترم مردمی وتوانمند که از نیروی ارزشی همچون جناب اقای رحیمی نیا که انسانی ارزشی سختکوش وبه فکر محرومان است الحق که شایسته بهترین هایی متشکرم
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1