تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب : ۵۶۳۱۶

غزه نماد غیرت و شجاعت

۱
۰
کبنا ؛صهیونیسم در مقابل موج نسلهای رو به ازدیاد فلسطینی طاقت نخواهد آورد.(امام خامنه ای)

Gaza Strip

در تاریخ 16 /5/ 85 حضرت امام خمینی (ره)برای اولین بار طی بیانیه ای اعلام نمود که آخرین جمعه ماه رمضان بعنوان روز جهانی قدس نامگذاری می شود و اولین راهپیمایی مسلمانان در ایران و سه کشور لبنان ، سوریه و ترکیه روز جمعه 26/5/58 شکل گرفت. شاید آن روز کسی فکر نمی کرد که این تدبیر خردمندانه در حمایت از فلسطین و آزاد سازی قدس شریف روزی می تواند حقیقتا جهانی شود و تبدیل به یک اهرم فشار تاثیر گذار بر دیپلماسی بین المللی گردد، بطوریکه در سال های اخیر آنچنان گرامیداشت این روز و حضور مردمی در راهپیمایی های آن در بسیاری از کشورها مهم است که از مدت ها قبل انواع ترفند و تهدید توسط صهیونیستها و عوامل دست نشانده آنها بکارگرفته می شود تا راهپیمایی صورت نگیرد و یا کمرنگ باشد.

 امروزه روز قدس پایتخت های اروپایی و امریکایی را هم فرا گرفته است و خواب از چشم سران بی هنر و خیانت کار اعراب می رباید. روز قدس ، روز ابراز غیرت و انزجار از اشغالگران و نمایش اقتدار و مقاومت است و در عین حال نماد وحدت و همبستگی بین المللی در حمایت علیه کفر و جبهه باطل است و در حال حاضر غزه تبدیل شده است به الگوی شجاعت میلیونها آزاده در جهان و همه گروههای مبارز فلسطینی که از سال 1917در برابر سلطه گران استعماری مقاومت کردند و شهید شدند. غزه نشان داد که فلسطین تمام شدنی نیست چون مردم غزه در تاریخ نام خودشان را بعنوان مقاوم ترین مردم جهان ماندگار کرده اند. آری غزه نمایش یک قرن مبارزه با پدیده زشت و اهریمنی صهیونیسم میباشد که بوسیله سیاستمداران مکار و حیله گر انگلیسی با صدور اعلامیه بالفور در سال 1921 شکل گرفت و یهودیان را از سراسر جهان به این دیار گسیل داشتند، به اشغال این سرزمین کهن پرداختند و در بحبوحه جنگ جهانی دوم که متفقین مسرور از پیروزی بر هیتلر بودند به بهانه موضوع ساختگی هولوکاست کشور جعلی و غاصب اسرائیل را خلق نموده و آنرا به انواع سلاح سرکوب و کشتار تجهیز نمودند و بدین طریق غده سرطانی برای تبدیل خاورمیانه ای که هم قلب جهان بود و هم مهد ادیان الهی ،به یک منطقه بحرانی و چالش بر انگیزتبدیل نمودند. میلیون ها انسان را از سرزمین آبا و اجدادی خود بیرون راندند ، طی چند جنگ بزرگ کشور های ناتوان عرب را به شکست وا داشتند تا اینکه انور سادات ملعون اولین نارنجک تسلیم را منفجر و با امضای قرارداد کمپ دیوید و به رسمیت شناختن این حکومت جلاد استعماری را مستحکمتر نمود . گروههای مبارز فلسطینی یکی پس از دیگری نا امید و خسته از مبارزه یا آوارگی را عادت کردند و یا تسلیم را و در نهایت دلخوش به تشکیل دولتی خودگردان در بخشی کوچک از فلسطین و قبول حاکمیت صهیونیست ها بر قدس شریف.

با پیروزی انقلاب اسلامی و برخاستن ندای رهائی آن برای همه مسلمانان و احیای هویت اسلامی در سراسر جهان نسل جدیدی از مبارزان فلسطینی با انتفاضه های پی در پی (انقلاب سنگ) متولد شدند و تنها راه پیروزی نهایی و آزادسازی قدس را مقاومت همه جانبه اعلام کردند که این سبب شد تا غزه بار گران اشغال فلسطین را با الهام از اندیشه اسلامی بر دوش گیرد و مردانه و دلاورانه دنیای استکبار را به مبارزه طلبید.

 غزه ، خون ، جهاد ، مبارزه

همانطور که شهید اهل قلم آوینی پیش بینی کرده بود : "قدس مظهر جراحتی است که بر قلب امت اسلام وارد شده و این جراحت را جز با خون نمیتوان شست".این خون را جهاد اسلامی و حماس و گردانهای قسام بعهده گرفته اند و راسخ قدم قدرت صهیونیسم جهانی را به سخره گرفته اند زیرا آنان عملا دریافته اند که مشی و روش کربلایی یعنی از خودگذشتگی با تحمل مشکلات کارساز است نه 60 سال مذاکره. حادثه امروز غزه و قربانی شدن اینهمه انسان نتیجه مذاکرات است.؟

غزه در هیاهوی دو جام جهانی فوتبال و والیبال و همزمان با جولان گروههای دست پرورده اسرائیلی  داعش در عراق و النصره در سوریه تبدیل به میدان زورآزمایی همه کفر و نفاق و استکبار با شهامت و جهاد زنان و کودکان بی دفاع گردیده و انشالله همانطور که گنبد آهنین جلادان صهیونیسم را فروریختند ابهت آمریکا و اوباما و نتانیاهوی خون آشام را هم فرو میریزند تا دبیر کل سازمان ملل هرگز نتواند در تل آویو آرام بخوابد.

حضور پرشور و همگانی در راهپیمایی روز قدس به تعبیر رهبر اندیشمندمان تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین میباشد.که بنا به دعوت همیشگی حضرت امام (ره) باید همه بپاخیزیم و اسرائیل غاصب را نابود کنیم تا خطرناکترین و سخت ترین دشمنان پیامبر اسلام(ص)اجازه ادامه جنایت و گستاخی و وحشیگری بیشتر علیه غزه مظلوم و غریبانه نداشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

بی نام
Iran, Islamic Republic of
چرا نام نویسنده ذکر نشده ؟
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1