تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب : ۵۶۰۰۱

رونق صنایع‌دستی همراه با آموزش و تولید در روستاها

۱
۰
کبنا ؛ 
مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری و سازمان فنی و حرفه ای کهگیلویه وبویر احمد در استای تسهیل شرایط برای آموزش و ترویج صنایع دستی نشست مشترکی برگزار کردند.
به گزارش کبنا نیوز، محمود باقری دراین نشست ضمن قدردانی از سازمان فنی و حرفه ای به جهت برگزاری این آزمونها ابراز داشت :نقش سازمان فنی و حرفه ای را در احیای رشته های صنایع دستی بسیار مفید و پر رنگ است.
باقری تصریح کرد: رونق آموزش های صنایع دستی موجب گرایش جوانان جویای کارعلی الخصوص روستائیان به بازار کار می شود .
مدیر کل صنایع دستی استان از اماده شدن 42 جزو آموزش صنایع دستی در چند ما هه اخیر خبر داد و گفت : باتوجه به نوع تولیدات صنایع دستی ونظربه سابقه فرهنگی آن قصد داریم با هماهنگی وپیگیری اداره کل فنی وحرفه ای استان برنامه‌های تولیدی آموزشی بسیارخوبی برای تولید روستاها درحوزه صنایع دستی انجام شود.
وی یاد اورشد: معرفی هنرمندان حوزه صنایع دستی به بانک جهت اخذ تسهیلات و بیمه کردن این هنرمندان از برنامه های حمایتی اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری است.
باقری ادامه داد: برای توسعه واحیاء صنایع دستی وکاربردی کردن، به روز شدن نوع تولیدات وکیفیت بالای آن برای دوام وقوام هنرهای دستی وسنتی، تلاش درایجاد اشتغال همراه با تأثیرگذاری مثبت در روستاها، رونق بازار فروش بهترصنایع دستی ،کمک به اقتصادخانواده ها وتوسعه استان برنامه های در خور توجه ای را دردست اقدام داریم.
مدیر کل فنی وحرفه ای استان نیز در این نشست ابراز داشت: بر گزاری  دوره های آموزش فنی و حرفه ای و توانمندی مهارت آموزان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای، استان پناسیل آن را دارد که محصولات با کیفیت و قابل عرضه به بازار را تامین نماید.
فرج الله راد تصریح کرد: آموزش همراه با تولید زیر نظر مربیان با تجربه از برنامه های فنی و حرفه ای استان در روستا ها می باشد .
وی افزود: آموزش فنی و حرفه ای باید به عنوان یک اصل در جامعه نهادینه شود و هر فرد جویای کار باید بر اساس علاقه ای که دارد برای جذب در بازار کار صاحب حرفه و فن شود.
راد ادامه داد: فنی و حرفه ای استان این آمادگی را دارد تا اداره کل صنایع دستی را در جهت ترویج و اموزش صنایع دستی در روستا ها در رشته های گلیم بافی ، گبه بافی ، عروسک سازی وغیر حمایت کند.
در پایان این نشست مصوب شد تا دو طرف نظریه های کار شناسی خود را مکتوب و در قالب یک تفاهم نامه تظیم شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

باشت
Iran, Islamic Republic of
به عمل براید اقای باقری نه به حرف خالی ونشست های بی فایده
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1