تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۲
کد مطلب : ۵۵۹۹۴

خادمی به کمک زینب قربانی می‌آید؟

۵
۰
کبنا ؛مطالعه سنگ بنای توسعه فرهنگی، اجتماعی سیاسی است ولی گویا برخی شهرداران استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل نگاه‌های سیاسی و لج‌بازی با قانون نمی‌خواهند این سنگ بنای توسعه گذاشته شود.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، اگر گفته می‌شود سنگ بنای توسعه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، امور خانواده و غیره کتاب و کتاب‌خوانی است، یقیناً سخنی سنجیده‌ای است و در این راستا کارشناسان و صاحب‌نظران مطالب زیادی را مطرح کرده‌اند.
مقام معظم رهبری فرموده‌اند؛ «کتاب همچون خورشید، فضای زندگی ما را روشن می‌کند و به همگان نور و شور و گرمای زندگی می‌بخشد. کتاب مثل باران بر سرزمین دل‌های یاران می‌بارد و گل و میوه‌ی اندیشه‌ها و کردارها را رونق و زیبایی و طراوت می‌دهد.»
ketab (36)
**شهرداران بدون نگاه سیاسی به کمک کتابخانه‌های عمومی بیایند
با انتخاب اولین مدیرکل زن در استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فصل جدیدی از مدیریت‌ها در این خطه آغاز شد، گرچه این اداره‌کل این روزها با كمبود اعتبارات جهت تعمير و تجهيز كتابخانه‌ها روبرو است و از طرفی برخی شهرداران از پرداخت بدهي شهرداری تحت نظرشان یعنی همان سهم نیم درصد درآمد هر ماه خود به کتابخانه‌ها خودداری می‌کنند، با این شرایط مشخص نیست اولین مدیرکل زن برای کمبود اعتبار چه تدبیری خواهد اندیشید، آیا استاندار کهگیلویه و بویراحمد که از چهره‌های دانشگاهی است و توسعه فرهنگی از دغدغه‌های این مسئول ارشد استانی است در این راستا به کمک زینب قربانی خواهد آمد یا نه.
البته شهرداران شهرهای مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد با نظر به سال فرهنگ و اقتصاد مدنظر مقام معظم رهبری باید بدانند اگر بخواهند شهر خوب و تمیزی داشته باشند، اولین اولویت فرهنگ‌سازی در خصوص مسائل گوناگون‌ شهرنشینی است که این امر با همکاری کتابخانه‌های عمومی میسر است.
انتظار می‌رود برخی شهرداران بدون نگاه‌های سیاسی و منطقه‌ای در توسعه فرهنگی که لازمه توسعه اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است به کمک اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی بیایند و از برخی لج‌بازی‌ها و تنگ‌نظری‌ها دست بردارند.

**سرانه مطالعه کتاب غیردرسی در استان بیش از 13 دقیقه است
كتاب وكتاب‌خواني و ميزان گرايش به مطالعه، از شاخصه‌هاي توسعه به شمار مي رود، ولی این مقوله وضعیت مطلوبی در استان کهگیلویه و بویراحمد ندارد و بر اساس اظهارات مسئولان کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های گذشته، سرانه مطالعه کتاب‌های غیردرسی در این استان 13 دقیقه و 30 ثانیه است که رتبه 27 کشوری از آن کهگیلویه و بویراحمد است.
با این وجود كتابخانه‌هاي عمومي نقش مهمی در بالا بردن سطح دانش اجتماع و شكوفايي استعدادهاي افراد يك جامعه دارند و سنگ بناي توسعه محسوب می‌شوند.

**کتابخانه‌ها ابزار هدایت اندیشه‌ها است
نماينده ولي فقيه در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در جمع کتابداران استان با بیان اینکه عزت انسان‌های اهل مطالعه و کتاب را باید حفظ کرد، اظهار داشت: کتاب و کتابخانه‌ها از ابزار هدایت اندیشه‌ها و دانش است و این ابزار در نزد باری تعالی ارزش والایی دارد.
حضرت آیت‌الله ملک‌حسینی کتابخانه‌ها را مکان مقدس و پاک معرفی کرد و گفت: با افزایش سرانه مطالعه و مباحثه در این امکان فکر و اندیشه جوانان را توسعه بدهید.
نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: بروز کردن کتابخانه‌ها، تطابقت فضاي مجازي و حقيقي کتابخانه‌ها و ارائه سایر خدمات باید از برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی باشد.
ketab (33)
**مسئولان در تقویت روحیه مطالعه همت ویژه‌ای کنند
امام جمعه شهر ياسوج کتابداری را شغلی مقدس عنوان کرد و اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد از کم مطالعه‌ای آسیب می‌بیند و مسئولان باید تلاش ویژه‌ای در تقویت روحیه مطالعه و کتابخوانی در این استان نمایند.
حجت‌السلام و المسملین سید علی‌اصغر حسینی گفت: رسانه‌های مجازی و اینترنت امروزه به سرعت در زندگی مردم جا خوش کرده‌اند که البته مطالعه کتاب و بالاخص کتاب‌های فاخر تاثیر بسزایی در زندگی انسان دارد.
حسینی همکاری دستگاه‌های فرهنگی را برای ترویج فرهنگ کتابخوانی را خواستار شد.

** کتابخانه‌های عمومی پناهگاه فرهنگی خانواده‌ها است
نماینده بویراحمد و دنا کتابخانه‌های عمومی را پناهگاه فرهنگی برای جوانان و خانواده‌ها دانست و اظهار کرد: با برنامه‌ریزی مناسب و دقیق، مطالعه را به عنوان ضرورت در سطح جامعه نهادینه کنیم.
غلام‌محمد زارعی تعداد کتابخانه‌های عمومی را در استان کافی ندانست و افزود: با راه‌اندازی کتابخانه‌های تخصصی زمینه تحقیق و پژوهش را برای دانشگاهیان و پژوهشگران فراهم کنیم.

**ایجاد کتابخانه‌های عمومی در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد
مديركل تعاون روستايي کهگیلویه و بویراحمد نیز ایجاد کتابخانه‌های عمومی را در روستاها را برای توسعه همه جانبه  این مناطق لازم دانست و اظهار کرد: با همکاری کتابخانه‌های عمومی استان در جاهای مناسب و پرجمعیت روستاها کتابخانه احداث می‌کنیم.
هوشنگ جهانبخش تاکید کرد: مکان‌های در روستاهاي پرجمعيت  به كتابخانه‌هاي عمومي جهت تاسيس كتابخانه مشاركتي در اين روستاها واگذار می‌کنیم.
جهانبخش افزود: ساخت كتابخانه در روستاها از اولويت‌هاي فرهنگي است كه توجه به آن در ايجاد انگيزه در جوانان و افراد روستا و جلوگيري از مهاجرت به شهرها كمك مي‌كند.

**کتابخانه‌های عمومی پشتوانه علمی و فرهنگی دانش‌آموزان و فرهنگیان است
مدير كل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: همزمان با آغاز فصل تعلیم و تربیت، فضای کتابخوانی و انشاء‌نویسی در مدارس سراسر استان  با همکاری کتابخانه‌های عمومی گسترش پیدا می‌کند.
هادی زارع‌پور با بیان اینکه فرهنگیان و دانش‌آموزان اصلی‌ترین مخاطبین کتابخانه‌ها هستند، بیان کرد: امیدواریم با توسعه کتابخانه‌های عمومی، پشتوانه علمی و فرهنگی دانش‌آموزان و فرهنگیان فراهم شود.

**کوتاهی برخی شهرداری‌های استان در پرداخت بدهی‌‌شان به کتابخانه‌های عمومی
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد با ابراز نگرانی از وضعیت مالی این نهاد، اظهار کرد: اداره‌کل کتابخانه‌های استان با کمبود اعتبارات دست و پنجه نرم می‌کند و در صورت عدم تأمین منابع مالی با مشکلات روبرو خواهیم شد.
قربانی با اشاره به اینکه گسترش فرهنگ کتابخوانی نیازمند نگاه ویژه‌ای مسئولان به این امر است، افزود: کتابخانه‌های عمومی می‌تواند در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آموزش خانواده‌ها، جوانان و سایر اقشار مردم نقش داشته باشند، البته با راه‌اندازی سامانه جدید مدیریت کتابخانه‌های عمومی امکان عضویت در کتابخانه‌های عمومی استان به سهولت فراهم شده‌است.
وی با بیان اینکه برخی کتابخانه‌های عمومی استان نیاز به ترمیم و بازسازی دارد، اظهار کرد: ساختمان قدیمی‌ترین کتابخانه شهر یاسوج فرسوده است و راه و عبور و مرور آن مسدود شده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد اظهار امیدواری کرد: با همکاری همه مسئولان و دستگاه‌های مختلف دولتی بتوانیم در راستای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی قدم برداریم.
در نهایت با توجه به آنچه که مطرح شد سرانه مطالعه کتابخوانی در استان کهگیلویه و بویراحمد چندان رضایت بخش نیست و از طرفی کتابخانه‌های عمومی در شهرستان‌های استان جوابگو مراجعه کنندگان نمی‌باشد، و همانطوری که بیان کرده‌اند مطالعه و کتابخوانی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از قبیل طلاق، اعتیاد، بدحجابی، پرخاشگری، نزاع‌های دسته‌جمعی و... نقش بسزایی دارد.
همچنین مطالعه به ارتقای سطح فرهنگی شهروندان در زمینه برخورد با مسائل گوناگون شهری کمک شایانی خواهد کرد، لذا صرفاً با انتصاب و معرفی مدیرکل زن نمی‌توانیم از کارمان راضی باشیم بلکه با همکاری و تعامل زمینه موفقیت او را فراهم و از این طریق عرصه را برای مدیریت بیشتر زن‌ها در این استان مهیا کنیم، که خشنودی نیمی از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد را در پی خواهد داشت.
پس مطالعه سنگ بنای توسعه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است.

انتهای پیام/ کمایی
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
در این استان ۱۳ دقیقه و ۳۰ ثانیه است که رتبه ۲۷ کشوری. متأسفانه آمارها درست نیستند و کمتراز 2 دقیقه است من کتابدار بهتر میدانم یا گزارشگر تو خیابان؟؟؟؟ مشکل ما در وهله اول همین آمارهای دروغ است.سرپرست جدید روزی خودش کتابدار بود ومی داند که گزارش کارها فقط سوری اند. مطمئن باشید این اداره تا مسائل سیاسی وحاشیه ای دارد طعم موفقیت را نخواهد چشید
عجب
Iran, Islamic Republic of
این خانم سمت ;;; ;;؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خوهشا فوری معرفی کنید ;;;
حسن
Iran, Islamic Republic of
عزیزم این همه از خانم قربانی بنویسی از مزایای کتاب بنویسی فکر کنم همه کتاب خون بشن
شیمون پرز
Iran, Islamic Republic of
تا جایی که میدونم این از بستگان خادمیه
با حمایت اون پله های ترقی را پیموده اند
و مسیر موفقیت گام بر میدارند
راهش پر رهرو باد
بهمئی
Ireland
‏‎ ‎درصورت تغییر مدیر شهرستان از وی حمایت می کنیم.
ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

۱۲۰میلیارد تومان کمک به دانشگاه شهید بهشتی از ردیف کمک‌های تملکی صورت گرفته است.
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
1