تاریخ انتشار
جمعه ۲۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب : ۵۵۸۳۴

غفلت مسئولان از کارگروه آموزش پیشگیری از معضلات

۴
۰
کبنا ؛ 
وجود دو معضل اجتماعی طلاق و اعتیاد در استان کهگیلویه و بویراحمد ریشه در عدم ‌آگاهی افراد و خانواده‌ها دارد و تشکیل کارگروه آموزش برای پیشگیری از این معضلات در استان ضروری است.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، ریشه معضلات اجتماعی و مصائبی که از این طریق دامن خانواده‌ها را می‌گیرد و به تبعیت از آن جامعه را دچار فرسودگی می‌کند را باید در عدم‌آگاهی افراد جست‌وجو کرد.talagh
*هر چه آگاهی بیشتر، قدرت تصمیم‌گیری بالاتر
دین اسلام برای آگاهی، جایگاه والایی قائل است. انسان به عنوان موجودی آزاد آفریده شده و دارای تعقل و اندیشه است و همین مسئله او را از سایر موجودات دیگر متمایز می‌سازد و لازمه انتخاب صحیح، آگاهی است. بنابراین هر قدر اطلاعات او کافی و وافی باشد، قدرت تصمیم‌گیری و رهبری او در زندگی بیشتر است.
همواره پرداختن به خانواده، این بنای مقدس، سبب هدایت آن به جایگاه واقعی و متعالیش خواهد شد و از طرفی غفلت از آن موجب دورشدن بشر از حیات حقیقی و سقوط به ورطه هلاکت و ضلالت بوده است.
خانواده‌ای خوب است که جامعه خوب و فرهیخته را به وجود می‌آورد.
*معضلات اجتماعی ریشه در عدم‌آگاهی دارد
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت نگران‌کننده دو معضل بزرگ طلاق و اعتیاد در این استان، اظهار کرد: وجود این معضلات در استان ما ریشه در عدم آگاهی و نداشتن اطلاعات نسبت به مسائل خانواده و مصائب موادمخدر است.
فضل‌الله اتابک در گفت‌وگو با کبنا نیوز، گفت: برای مقابله با این معضلات به تنهایی کاری از دست سازمان بهزیستی بر نمی‌آید و همه دستگاه‌های مختلف دولتی باید احساس مسئولیت کنند و پای کار بیایند.
* 240 پرونده طلاق در سه ماه نخست سال 93
اتابک در ادامه گفت: بر اساس توافق‌نامه‌ای که با دادگستری داریم، 240 پرونده طلاق در سه ماه نخست سال 93 به مرکز اورژانس اجتماعی بویراحمد ارجاع داده شد که 40 درصد آنها به زندگی مشترک خود برگشتند.
مدیرکل سازمان بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بیشتر این طلاق‌ها توافق خود زوجین است که بعد از مراحل مشاوره‌ای و روانشناسی، از طلاق زوجین جلوگیری می‌شود.
وی خواستار توجه مسئولین به این معضل اساسی کهگیلویه و بویراحمد شد و بیان کرد: کمترین سن طلاق در استان کهگیلویه و بویراحمد 12 سال است.
این مسئول همچنین از ازدواج جوان 20 ساله‌ای که سه بار اقدام به طلاق کرده، خبر داد و افزود: متأسفانه با وجود مشاوره‌های لازم او در زندگی مشترکش موفق نبود.
* 898 پرونده طلاق در سال 92 به مرکز بهزیستی ارجاع شد
اتابک از راه‌اندازی خط تلفن سیار 123 و 1480 در شهرستان‌های گچساران، بویراحمد و دهدشت برای ارائه خدمات مشاوره‌ای و مددکاری اجتماعی خبر داد و تصریح کرد: سازمان بهزیستی در پیشگیری و مقابله با این آسیب اجتماعی تنها است و لازم است که دستگاه‌های مختلف فرهنگی و آموزشی از جمله دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و صدا و سیمای مرکز استان به کمک سازمان بهزیستی بیاید.
وی معتقد است، تنها راه پیشگیری و مقابله با اینگونه آسیب‌ها بالابردن مهارت زندگی افراد جامعه است و می‌گوید: ارتقای سطح آگاهی افراد جامعه با ارائه آموزش‌های لازم از دوران راهنمایی، دبیرستانی و دانشجویان امکان‌پذیر است.
*آموزش خانواده‌ها را از هم‌پاشیدگی نجات خواهد داد
امام جمعه یاسوج نیز با بیان اینکه عدم اطلاع و آگاهی منجر به آسیب‌های اجتماعی می‌‌شود، اظهار کرد: آموزش و ارتقای سطح آگاهی، جامعه را از گرفتار شدن در منجلاب اعتیاد و از هم‌پاشیدگی خانواده نجات خواهد داد.
حجت السلام و المسلمین سید علی‌اصغر حسینی با اشاره به اینکه ذاتاً جوانان و مردم ما از اینگونه آسیب‌های اجتماعی بیزارند، گفت: هر مسلمانی در مقابل سایر مسلمانان مسئول است و او را باید در گرفتاری‌ها کمک و همکاری کنند.
حسینی ادامه داد: مراکز دانشگاهی، روحانیون، دستگاه‌های فرهنگی و صدا و سیمای مرکز استان برای پیشگیری از فرو رفتن جامعه در منجلاب آسیب‌های اجتماعی به کمک سازمان بهزیستی بیاید.
وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی با افراد ناتوان در زمینه‌های مختلف سروکار دارند، افزود: همه مسئولان، مدیران و دستگاه‌های دولتی این نهاد را کمک‌کار باشند، زیرا یک دست صدا ندارد.
*کوتاهی برخی دستگاه‌ها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی
کوتاهی برخی از دستگاه‌های دولتی مرتبط در برگزاری کارگاه‌های آموزشی، عدم ارائه خدمات مشاوره‌ای و اطلاع رسانی برای افراد جامعه و خانواده‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد به چشم می‌خورد، چیزی که مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد نیز به آن اذعان کرد و گفته بود که 13 دستگاه در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش دارند، ولی رویه مشارکت جمعی در استان کهگیلویه و بویراحمد جایی ندارد.
سست شدن بنیان خانواده، طلاق، نداشتن تفاهم میان زوجین، همسرآزاری و وجود کودکان خیابانی از جمله پیامدهای ناگوار عدم اطلاع کافی افراد از نهاد خانواده است.
بنابراین با وجود شدت و ضعف برخی آسیب‌های اجتماعی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد لازم است، کارگروه آموزش جهت پیشگیری از این نوع آسیب‌ها با حضور دستگاه‌های موثر و مرتبط مختلف دولتی و سازمان‌های مردم نهاد در استان تشکیل گردد تا با ارائه راهکارها و مصوبات با ضمانت اجرائی بالا در راستای کاهش معضلات اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد و بدحجابی گام بر دارد و اگر هم چنین کارگروهی‌هایی هستند باید از حالت راکد و سکون بیرون بیاید.
انتهای پیام/کمایی
نام شما

آدرس ايميل شما

عبدی
Iran, Islamic Republic of
اقای اتابک بخاطر خدمات شایسته شما متشکریم
ثریا
Iran, Islamic Republic of
سلام
امید ما فقط بهزیستیه بقیه دستگاه های دولتی که خواب هستن. تشکر اتابک
مددجو
Iran, Islamic Republic of
واقعا ادم زحمت کشیه این مدیر بهزیستی
یار
Iran, Islamic Republic of
باسلام ما مدتی است کانون فارغ التحصیلان حوزه خواهران را راه اندازی کرده ایم که اعزم مبلغ به لسات خانگی را برعهد داریم وخانوادهها تحت اموزش های مختلف قرار میگیرند ولی هیچ نهادی مارا حمایت نمیکند خانواده بستری است که باید ان را دریافت .کانون فرهنگی تبلیغی سفیر سبزوار
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1