تاریخ انتشار
جمعه ۲۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۸
کد مطلب : ۵۵۸۰۷

خواهشی از مدیران کهگیلویه و بویراحمد در شب قدر

۵
۰
کبنا ؛ حامد اتابک
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان کبنا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
این روز ها و این شب ها همه معتقدیم متعلق به مولایمان امام علی (ع ) است می‌خواهیم نگاهی به مدیریت امام علی(ع) بیندازیم و ببینیم ایا مدیران استان ما این نوع مدیریت را الگو خود قرار داده اند؟shabghadr
حضرت امام خمینی (س) در مورد حکومت داری امام علی (ع) می‌فرماید: « در عهد حضرت امیرالمؤمنین(ع) طرز حکومت اصلاح شده و رویه و اسلوب حکومت صالح بود. آن حضرت با اینکه بر کشور پهناورى حکومت مى‏کرد، که ایران و مصر و حجاز و یمن از استانهاى آن بود، طورى زندگى مى‏‌کرد که یک طلبه فقیر هم نمى‏تواند زندگى کند. به حسب نقل وقتى که دو پیراهن خرید، یکى را که بهتر بود به قنبر (مستخدم خود) داد؛ و پیراهن دیگر را که آستینش بلند بود براى خود برداشت؛ و زیادى آستین را پاره کرده پیراهن آستین پاره را بر تن کرد. در صورتى که بر کشور بزرگ و پر جمعیت و پر درآمدى فرمانروایى مى‌‏کرد.»
حال به دیدگاه امام علی (ع) در مورد مدیریت می‌پردازم، ملاک‌های مدیریت که در نهج البلاغه به ان اشاره شده را بیان می‌کنم:  مسئولیت و مدیریت یک امانت است، نگرش اخلاقی در مدیریت، توجه به مشارکت و نقدپذیری در مدیریت مردمی‌بودن،  ایمان و تقوا،  رعایت عدالت و انصاف، پرهیز از غرور و خودپسندی، پرهیز از استبداد و دیکتاتوری، دوری از دنیاپرستی و طمع،  صبر و شکیبایی، تواضع و حلم، گشاده رویی، امانت داری،  ساده زیستی، خدمت عاشقانه و توجه به محرومین‌، پیشگامی‌در کارها و تسریع در امور مردم، حافظ بیت المال بودن،  وفای به عهد، متین و ساده سخن گفتن، جلوگیری از رواج تملق و عیب جویی و سخن چینی، تثبیت رویه دیگران، تصمیم گیری!!
مدیران ارشد استانی و مدیران شهرستانی و حتی شهری با کدام نگرش و الگو در یک حکومت اسلامی‌خدمت می‌کنند؟ آیا مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد ملاک‌های مدیریتی که به آن اشاره شده است را رعایت می‌کنند‌، جواب این سوال را خود مدیران باید بدهند چون خود آگاه تر از هرکسی از مدیریت خود خبر دارند!!
در جامعه مدرن امروزی کم تر به عقب بر می‌گردن و از گذشتگان الگو می‌گیرند‌، دلیل شکست جامعه‌های مدرن امروزی همین درس نگرفتن از شکست‌های گذشتگان است، راه و روش مدیریت را از امام علی (ع) به یادگار داریم با کمی‌مطالعه می‌توانیم در قلبت مردم نفوذ کنیم و برای دنیا و اخرت خود اعمال نیکی به جا بگذاریم .
در این شب‌های قدر و شب‌های شهادت امام علی (ع) از مدیران زحمت کش و آن دسته از مدیران که امام علی(ع) را الگوی خود قرار داده اند، خواهشی دارم: که در جمع مردم در این مراسم ها شرکت کنند که شاید بتوانند گوشه‌ای از دردهای مردم را خارج از سازمان‌های خود بشنوند و بتوانند بخشی از حاجات این مردم شریف را اجابت کنند.
حضرت امام خمینی (س) درباره حکومت داری حضرت علی(ع) هم فرمودند: «او تمام مقصدش خدا بود. اصلش این دنیا و این ریاست دنیا و اینها در نظر او چیزى نبود، مگر اینکه بتواند یک عدلى را در یک دنیا برقرار کند، و الّا پیش آنها مطرح نبود که یک ریاستى داشته باشم یا خلافتى داشته باشم،...»
منابع محفوظ است.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
منم یه خواهشی دارم. امیدوارم برخی مدیران این چند روز با خودروهای دولتی به تفریح نروند و اگر خواستند بروند از یه ماشین دیگه استفاده کنند. وقتی همه جا تعطیله یه ماشین دولتی با یه مرد ، یه زن و چن تا بچه در جاده ها چیکار میکنه؟ تازه بعضی هاشون عینک آفتابی هم میزنن!
خاقانی
Iran, Islamic Republic of
اقای اتابک شما فکر می کنید چند درصد از مدیران ما به جز اسم امام علی خود امام را میشناسند ، اینها اگر از نگرش امام علی بوی برده بودند الان این وضع استان ما نبود ،

با تشکر از مقاله خوبتان.
محمد
Iran, Islamic Republic of
این شب ها مردم درد مند دست به دعا میشن اگه مدیران حضور پیدا کنند کمکی بزرگی می کنن باور کنید.
علی
Iran, Islamic Republic of
اقایون شما مدیر حکومت اسلامی هستید به جای خواب در این مراسم ها شرکت کنید تا حداقل مردم بدونند از جنس خودشون هستید.
منصوری
Iran, Islamic Republic of
گل گفتی مدیر باید متدین و بفکر ادمای دردمند باشه
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1