تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب : ۵۵۷۸۵

منطقه ویژه؛ لیشتر بهترین گزینه و امامزاده جعفر حذف شد

۳۲
۰
کبنا ؛khadmiاستاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح مهم منطقه ویژه اقتصادی نفت، گاز و پتروشیمی گچساران با لحاظ شدن تمام جوانب امر و کار کارشناسی دقیق و اصولی اجرا شود.
سید موسی خادمی عصر چهارشنبه در نشست هماهنگی اجرای طرح منطقه ویژه اقتصادی نفت، گاز و پتروشیمی گچساران افزود: در این صورت میزان بازدهی و سوددهی طرح افزایش یافته و از بروز هرگونه مشکل احتمالی در آینده ممانعت خواهد شد.
وی بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی نفت، گاز و پتروشیمی گچساران جزو طرح های مهم صنعتی و اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد بوده و تلاش متولیان امر برای شتاب بخشی در اجرای آن ضروری است.
خادمی اظهار کرد: طرح منطقه ویژه اقتصادی نفت، گاز و پتروشیمی گچساران جزو هفت منطقه مورد تصویب دولت است که باید در نقاط مختلف کشور اجرا شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: مناطق ویژه اقتصادی از عوامل مهم برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی هستنذ و منطقه ویژه اقتصادی نفت، گاز و پتروشیمی گچساران نیز از این قاعده کلی مستثنی نخواهد بود.
داریوش دیودیده افزود: مسوولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به طور جدی به دنبال جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی هستند ولی ممکن است برخی قوانین موجود در زمینه سرمایه گذاری با یکدیگر تعارض داشته یا تامین کننده نیازها و انتظارات سرمایه گذاران نباشد که با ایجاد منطقه ویژه اقتصادی نفت، گاز و پتروشیمی گچساران این مشکل اساسی تا حدودی برطرف می شود.
وی بیان کرد: در مناطق ویژه اقتصادی از جمله منطقه ویژه اقتصادی نفت، گاز و پتروشیمی گچساران تا حد قابل ملاحظه ای به انتظارات سرمایه گذاران داخلی و خارجی پاسخ داده شده و در گیرودار برخی محدودیت ها و بروکراسی اداری قرار نمی گیرند.
دیودیده اظهار کرد: مناطق ویژه اقتصادی برای اهداف خاصی تصویب و ایجاد می شوند و در آنها صنایع متعدد و مرتبط با یکدیگر راه اندازی شده و فعالیت های مشترک اقتصادی به وجود می آید.
وی عنوان کرد: در اینگونه مناطق از جمله منطقه ویژه اقتصادی نفت، گاز و پتروشیمی گچساران علاوه بر کاهش هزینه های اجرای طرح های اقتصادی، صنعتی و معدنی می توان زیرساخت های مورد نیاز را نیز به نحو مطلوبتر و آسانتری تامین کرد.
دیودیده ابراز داشت: مناطق ویژه اقتصادی از جمله منطقه ویژه اقتصادی نفت، گاز و پتروشیمی گچساران یک قطب برجسته صنعتی، معدنی و تجاری بوده و سرمایه گذاران داخلی و خارجی می توانند دسترسی مطمئن تری به آن داشته باشند.
وی افزود: قرارداد مطالعاتی و پژوهشی مکان یابی اجرای طرح منطقه ویژه اقتصادی نفت، گاز و پتروشیمی گچساران اسفندماه 92 بین سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد و دانشگاه یاسوج با اعتباری افزون بر 250 میلیون ریال منعقد شد.
دیودیده گفت: زمین مورد نیاز برای اجرای طرح منطقه ویژه اقتصادی نفت، گاز و پتروشیمی گچساران بیش از 500 هکتار است.
مجری مکان یابی طرح منطقه ویژه اقتصادی نفت، گاز و پتروشیمی گچساران، کارشناس ارشد رشته زمین شناسی و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج نیز در این نشست، گفت: منطقه ویزه اقتصادی محدوده حراست شده بتدری یا غیربندری است که از شمول برخی قوانین عمومی کشور خارج بوده و با استفاده از مزایایی شامل بخشودگی های مالیاتی، عوارض گمرکی و معافیت از مقررات ویژه صادرات و واردات با جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی به توسعه اقتصادی کمک می کند.
احسان عزیزی افزود: مناطق ویژه اقتصادی دارای رویکردهای خاصی بوده و در سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی نیز مورد توجه جدی قرار دارند.
وی بیان کرد: وجود ظرفیت های چشمگیر نفت و گاز در کهگیلویه و بویراحمد، قرار داشتن 13 میدان نفتی با میزان ذخیره نفت خام حدود 126 میلیارد بشکه در این استان که 29 درصد نفت خام کشور را شامل شده و پس از استان خوزستان مقام دوم را دارد ضرورت اجرای طرح منطقه ویژه اقتصادی نفت، گاز و پتروشیمی را در گچساران صدچندان می کند.
عزیزی اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد دارای توانمندی قابل توجهی در عرصه نفت و گاز است و بر اساس گزارش های رسیده روزانه حدود 750 هزار بشکه نفت از سوی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران تولید می شود.
وی عنوان کرد: منطقه ویژه اقتصادی نفت، گاز و پتروشیمی گچساران دارای آثار مثبت اقتصادی و اجتماعی متعددی است که از مهمترین آنها می توان به ایجاد اشتغال پایدار و افزایش میزان رفاه عمومی در این شهرستان اشاره کرد.
عزیزی ابراز داشت: مطالعات مکان یابی این منطقه باید بر اساس روش های روز دنیا باشد زیرا در غیر اینصورت منجر به رکود و تعطیلی آن شده و اهداف مورد نظر اجرای آن تحقق نمی یابد.
وی افزود: 17 ملاک علمی و کارشناسی شده برای مکان یابی اجرای طرح منطقه ویژه اقتصادی نفت، گاز و پتروشیمی گچساران لحاظ شده که مهمترین آنها شامل وجود زیرساخت ها، نرخ و شیب زمین، میزان بارش سالانه، سطح آب زیرزمینی، میزان زلزله خیزی و دسترسی یه آب مورد نیاز، راه های اصلی و بنادر جنوبی کشور از جمله بندر دیلم است.
عزیزی گفت: در این نشست سه منطقه دشت لیشتر، بلیسک و دشت امام‌زاده جعفر به عنوان سه منطقه مد نظر بود که با توجه به وضعیت زلزله‌خیزی، نزدیکی به دریا، وجود خدمات آب و گاز و برق و جاده دسترسی و ارزانی و چندین شاخصه دیگر دشت لیشتر به عنوان بهترین نقطه طبق پژوهش‌ها مطرح شد و مقرر شد منطقه امامزاده جعفر بنا به دلایل متعدد از جمله وجود معارضان اجتماعی از اولویت های مورد نظر برای اجرای طرح منطقه ویژه اقتصادی نفت، گاز و پتروشیمی گچساران خارج شده و منطقه دیگری به جای آن از سوی مشاور طرح مورد بررسی قرار گیرد./ایرنا و فارس
نام شما

آدرس ايميل شما

آگاه
Iran, Islamic Republic of
بی شک دشت لیشتر بهترین گزینه هست !!!!
هموطن
Iran, Islamic Republic of
باور کنین تا50سال دیه هم امیدی وتو نیسی کاری کنین همش شعار
علي
Iran, Islamic Republic of
ببخشيد كسي ميدونه بليسك كجاست؟؟؟؟
ارشد برق
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر عزیزی و تیم همکارشون
اقتصاد
Iran, Islamic Republic of
لطفا برا گچساران وباشت باشه نه برا ی بهبهان باشه
(نگین تاجی) تیرتاجی
Iran, Islamic Republic of
با توجه به شناختی که از دکتر عزیزی دارم بی شک منطقه مورد نظر ایشان از هر لحاظ کامله...
یک دلسوزایرانی
Iran, Islamic Republic of
اگرخداوپیغمبری وبدون غرض بخواهیم انتخاب کنیم لیشتر ازهمه لحاظ گزینه مناسبی است.
ارش كمان گير
Iran, Islamic Republic of
بله ....
امامزاده جعفر,ع
Iran, Islamic Republic of
مهم نیست که برای امامزاده جعفر کار نشه مهم نیست ؟؟؟؟؟؟ نه شهر شد .. نه بخش شد .. و نه منطقه ویژه شد و نه از نیروهاش جایی استفاده شد این یعنی چی ؟؟؟
ارش كمان گير
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت مسوولان كبنانيوز ، ميتونم ببرسم جرا خبر مافيا ي كشاورزي و اختلاف ميان اصلاح طلبان باز نميشه اما بقيه خبرها باز ميشه ؟؟؟؟ عيب از سيستم من هست يا ...؟
مهمان
Iran, Islamic Republic of
با سلام اینای که میگن باید لیشتر باشه یا لیشتر بهتر در فکر چیزهای دیگه ی هستند البته من منطقه ازاد برا استان ما خیلی با ارزش اما باید جای انتخاب بشه که مردم سوئ استفاده نکنن
علیدانا
Iran, Islamic Republic of
لیشترحق وحقوق بسیاری داردچراکه قطب نفتی وکشاورزی ومعدنی وتاریخی استان است این لطف خداوندومسولین دلسوزنظامه که شامل حال مردم این منطقه شده ،توجه استانداروفرماندارخصوصانمایندگان به این پروژه یاطرح ملی دراین منطقه بسیارمهمه وتحقق ان نیازمندیک حرکت دلسوزانه وجهادی است
علیدانا
Iran, Islamic Republic of
لیشترعالی است بهترین گزینه است
حاج مهدی
Iran, Islamic Republic of
انشالله مشاوران قدر وبومی انتخاب شود
درود بر دکتر عزیزی
كيوان
Iran, Islamic Republic of
واقعا احسنت به انتخاب دكتر عزيزي و تيم ايشان كه بهترين گزينه را انتخاب كردن .ازنماينده محترم مجلس.استاندار محترم وفرمانداروبخشدار عزيز ممنونيم.
كيوان
Iran, Islamic Republic of
واقعا احسنت به انتخاب دكتر عزيزي و تيم ايشان كه بهترين گزينه را انتخاب كردن .ازنماينده محترم مجلس.استاندار محترم وفرمانداروبخشدار عزيز ممنونيم.
كيوان
Iran, Islamic Republic of
باتشكر ازدكترعزيزي وكارگروه اقتصادي ايشان .ونماينده محترم مجلس،استاندار محترم ،فرمانداروبخشدار عزيز.به انتخاب اگاهانه ودلسوزانه شما تبريك مي گويم .اميدوارم كه درسال مديريت جهادي واقتصادي اين امر مهم اقتصادي محقق گردد.
حمید مرادی
Iran, Islamic Republic of
عزیزی دانشجوی سال اخر دکترا هستند میتونستین بگین دانشجوی دکترا
همشهری
Iran, Islamic Republic of
اینم یکی از طرحهای که به نفع یاسوجیها شد ه بخاطر اینکه بیشتر زمینهای لیشتر متعلق به خودشان است نه دلشان به حال مردم لیشتر خیر اباد سوخته و کار کار شناسی بوده
علی
Iran, Islamic Republic of
امامزاده جعفر از لحاظ هواشناسی و اینکه دود کارخونه هارو سر گچساران نمی آورد خوب بود ولی چون تمام زمینهاش حاصلخیز هست و گرونتر از جاهای دیگه و همه ی زمینها معارض مردمی داره حیفه این زمینهاهای حاصلخیز کشاورزی رو اختصاص بدن به کارخونه ها.
عنايت
Iran, Islamic Republic of
باتشكر ازتيم اقتصادي . ليشتر چنين ظرفيتي رادارد اميدوارم موجب پيشرفت اقتصادي شود.
عنايت
Iran, Islamic Republic of
با تشكر ازتيم اقتصادي.وانتخاب خوبشان.
لیشتر سرزمین طلای سیاه
Iran, Islamic Republic of
با سلام .با تشکر از این انتخاب واقعا لیشتر بهترین وبا پتانسیل ترین منطقه در استان است همه امکانات هم دارد 1.منطقه نفت خیز 2.منطقه پر اب با سد کوثر3.دشت وسیع برای کاهش هزینه های زیر ساخت4.دارای چندین اثار تاریخی ثبت شده5.نزدیکی به کارخانه های بهره برداری نفت و گاز6.دارای مکانهای دیدنی و زیارتی7.قرار گرفتن در بهترین مکان استراتزیک سه استان8.دارای مردمی با فرهنگ و مومن و انقلا بی وفادار به نظام9.سرزمین وفاداران به انقلاب با تقدیم دهها شهید و جانباز و ایثار گر و بسیجی و...با این شرایط خودتون قضاوت کنید .به هر حال مردم شریف لیشتر با این همه اسیبی که از شرایط بد ناشی از استشمام چاههای نفت و گاز در نزدیکی خانه و به خاطر پیشرفت نظام و باز گشت امید به جوانان جویای کار با افتخار اماده پذیرایی از مسولین در این خاک زر خیز میباشد .ومن الله توفیق
سربدار
Iran, Islamic Republic of
تا ببینیم....................
کلافه
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تاسف داره این همه حسودی و تنگ نظری جناب حمید مرادی شرف آباد سفلی
دنا
Iran, Islamic Republic of
عزیزان آبرسانی بزرگ و پرهزینه از سد کوثر به دشت لیشتر به خاطر اراضی خوب و مستعد کشاورزی دشت لیشتر است . این منطقه استعداد فوق العاده ی کشاورزی دارد . آنرا خراب نکنید. ضمنا قبلا در دولت گذشته منطقه بلیسک گچساران که شرایط خوبی هم برای منطقه ویژه اقتصادی دارد مدنظر قرار گرفته بود و انتخاب شده بود . این که مجددا مشاور گرفته اند برای مکانیابی ، تحمیل هزینه اضافی به دولت و مردم و بیت المال است . امامزاده جعفر که اصلا مناسب نیست و هیچوقت هم صحبتی روی آن نبوده
لیشتری
Iran, Islamic Republic of
بله در دشت لیشتر کوچک واقع شده و دو جاده دست رسی دارد یکی دشت گز و دیگری تنگ درک
لیشتری
Iran, Islamic Republic of
از همه مسولین از استاندار محترم نماینده و فرماندار و بخشدار و همه مسولین محترمی که دخیل هستند تشکر میشود منطقه لیشتر یک منطقه ویزه ی است که نیاز است مسولین توجه بیشتر به آن داشته باشند و اینم حق منطقه است چون 1 - آب فراوان 2 نزدیکی به بندرات از جمله دیلم و گناوه 3 مهمتریت قسمت آن وجود نفت و گاز فراوان که در این منطقه موجود و در دسترس بودن آن و مقرون بهخ صرفه می باشد درود خدا در این ماه ضیافت الهی بر کسانی که گام مثبت جهت رسیدن منطقه به حقوق حقه خود بر می دارند انشالله
امین
Iran, Islamic Republic of
البته باید تشکر فراوان داشت ازهمه مسئولین علی الخصوص ازجناب دکتر تاجگردون با پیگیریهای مداوام ایشان ولی نکاتی بنظر میرسدکه کمتر توجه شده است 1-امکانات زیربنایی در محدوده شهرک صنعتی تاچهابیشه سفلی آماده تر است 2-هزینه های ایاب ذهاب کمتر میشود 3- باز هم زمینهای بویراحمدیها مورد توجه وجولان آنان بیشتر4-تکلیف هزینه های انجام گرفته بخش آب وکشاورزی در زمینهای لیشتر چه میشود 5-صنایع پتروشیمی وماشین سازی وصنایع مستقر در شهرک چه نقشی را دارند درهرصورت نقش کارشناس بویراحمدی کارساز تر بوده تادور نشده یاپتروشیمی جمع شود چون آلاینده است یا شهرک صنعتی با چهاربیشه رالحاظ کنید ونقش دیداری وعظمت کار رابه نمایش بگذارید وپنهان نکنید
ali
Iran, Islamic Republic of
بنده ی خدا مرادی طرفداریشو کرده نه حسودی...تو متن خبر گفته آقای عزیزی کارشناس ارشد ( فوق لیسانس ) داره و آقای مرادی گفته باید حداقل به عزیزی میگفتین دانشجوی دکترا...اول متن خبر رو میخوندی بعد انتقاد میکردی جناب آقای کلافه!
علی
Iran, Islamic Republic of
اقای خادم استاندار بگذار مردم فقیر خیار و سبزی و کرکو و تماته شون بکالند
ایمان
Iran, Islamic Republic of
بنده کاملا با این طرح موافقم..چرا که از لحاظ مکانی در موقعیت خیلی خوبی قرار گرفته است.و به نفع شهرستان می باشد.
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
1