تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۵۴
کد مطلب : ۵۵۷۲۸

سرنوشت درس هنر، فرهنگ و مدیران کهگیلویه و بویراحمد

۳
۰
کبنا ؛رئیس انجمن عکاسان دنا گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد 150 خبرنگار فعال دارد که با وجود این همه تعداد خبرنگار نباید مشکلات منحصر به فردی داشته باشد.
حسن غفاری  در نشست اهالی فرهنگ و هنر با مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: وظیفه هنرمندان ماندگار کردن فرهنگ بومی و سنتی اهالی استان کهگیلویه و بویراحمد است.

این عکاس برتر کشور در ادامه با بیان مشکلات حوزه فرهنگ و هنر در کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: فرهنگ بومی خود را از دست داده‌ایم به صورتی که در آخرین نقطه استان با زبان مادری با جوانان صحبت می‌کنی جوابت را به زبان فارسی سلیس می‌شنوی.khafari333
غفاری با بیان اینکه سیرت هنر را رها کرده‌ایم و صورت آن را مدنظر قرار داده‌ایم، گفت: چرا نباید هنرمندان استان در شورای فرهنگ عمومی حضور داشته باشند و اظهار نظر کنند.
وی اضافه کرد: چه کسانی در شورای فرهنگ عمومی استان تصمیم می‌گیرند و چرا جای اهالی فرهنگ و هنر برای مشاوره دادن خالی است. کدام انجمن هنری در این شورا تا کنون دعوت شده است.
عکاس برتر کشوری در ادامه با ذکر این سخن که کهگیلویه و بویراحمد از 100 سال پیش سکونت را آغاز کرده و تنها 50 سال است که شهرنشینی را تجربه کرده، افزود: چرا باید اشعار ما همانند اشعار خداکرم خان امروز رو به فراموشی رود در حالی که هنر شفاهی و یا شعر ما قوی‌ترین هنر از گذشته تا کنون بوده است.
غفاری با اشاره به بودجه 600 میلیونی فرهنگ استان، گفت: بسیاری از این بودجه اندک را در جاهای دیگر خرج می‌کنند و برعکس سایر جاهای دیگر کشور که از بودجه سایر بخش‌ها در راه تعالی فرهنگ و هنر استفاده می‌شود در استان کهگیلویه و بویراحمد از اعتبار فرهنگی بر می‌دارند و در بخش‌های دیگر استفاده می‌کنند.
وی با اشاره به تعداد 150 نفر خبرنگاری که قرار است در استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شوند، تصریح کرد: چرا باید با داشتن این تعداد خبرنگار،  این همه مشکل داشته باشیم، البته این ریشه و پیشینه خودش را دارد.
رئیس انجمن عکاسان دنا ادامه داد: وقتی همین مدیران در گذشته زنگ هنر را تعطیل می‌کردند و از دانش‌آموزان می‌خواستند ورزش کنند یا به خانه بروند، اکنون هنر و فرهنگ استان همان سرنوشت را پیدا کرده است.
غفاری با بیان اینکه آسیب‌پذیرترین قشر، هنرمندان است، افزود: هنرمندان استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل اینکه نمی‌توان از حق‌ خود در این استان دفاع کنند، از کهگیلویه و بویراحمد مهاجرت کردند، رمز موفقیت حسین پناهی مهاجرت است.
وی با اشاره به اینکه ضعیف‌ترین جشنواره‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود، اظهار کرد: هنرمندان این استان توانایی دارند  و به همین دلیل کهگیلویه و بویراحمد را می‌توانیم به قطب خرید آثار هنری  کشورهای خلیج فارس کنیم.
انتهای پیام/کمایی
نام شما

آدرس ايميل شما

محمود
United States
آفرین برهنرمند دوست داشتنی آقای غفاری یکی به ر....بگه کمی هم اخلاق داشتن هم بدنیست
کتاب
Iran, Islamic Republic of
منتقدترین هنرمند راپول بهش بده ونظرشو عوض کن واقعا متاسفیم
بلادشاپور
Iran, Islamic Republic of
خواسته هنرمندان عزیز پوله پوله پوله .......پول بدید بعدببینید نظرشون چیه ......من سالها بااینا کارکرده ام
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1