تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۴۵
کد مطلب : ۵۵۵۵۸

پاسخی به مقاله تقوی بهبهانی؛ ریشه مدیر برق را تیشه زدی

۳۴
۰
کبنا ؛مجتبی راستگو

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان کبنا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.tishe

پيامبراكرم(ص) در نكوهش چاپلوسي و مدح بيجا مي فرمايند: «احثوا التراب علي وجوه المداحين؛ به صورت چاپلوسان خاك بپاشيد.
جناب آقاي تقوي بهبهاني، يادداشت شما از ادبيات باشكوهي برخودار است اما متاسفانه اين يادداشت بوي تعفن مدح بیجا ميداد و متاسفانه باز چهره خود را در نزد شعورملت كهگيلويه وبويراحمد به گونه اي نازيباتر ثبت كرديد. مطمئنا حداقل مردم بويراحمد شما را بخوبي به خاطر دارند اما اين خاطره اي كه از شما در ذهن آنان به يادگار گذاشته ايد قيمت بالايي براي ملت داشت وانهم چيزي نبود جزء جريحه دارشدن روح يك ملت بخاطر توهين بزرگ شما به تاريخ بويراحمد، ملت بويراحمد هيچگاه شما را بخاطر مقاله تاريخ بويراحمد غير قابل دفاع است نخواهند بخشيد اما اينبار شيوه خود را عوض كرده ايد و با پوشيدن جامه گشاد چرب زبانی قصد ماندن به هرقيمتي را داريد.
ما مطمئنيم كه نه نمايندگان استان ونه استاندار در دام تفرقه افكنانه شما نخواهند افتاد كه اگر اينگونه شود ملت ديگر اميدي به اين دولت تدبير و اميد نخواهند داشت، مطمئنا دكترخادمي كه انسان بسيار زيركيست بخوبي متوجه شده اند كه يادداشت شما نه تنها از روي دلسوزي براي ملت نبود بلكه كل مطلب شما درجهتي نوشته شده بود كه مديرعامل برق بماند و ما به ياد همان رضاي خدا وموش گرفتن گربه افتاديم.
شما در مقاله سراسر توهينتان گفتيد هرزه هاي سياسي نان به نرخ روز خور اين روزها نصيحت گر شده انداما من اين جمله زيباي شما را در وصف وقامت خودتان تصحيح ميكنم " هرزه هاي سياسي كه تاريخ يك ملت را غير قابل دفاع خواندند امروز نان به نرخ روز ميخورند و اين روزها دايه مهربانتر از مادر شده اند تا شايد بدين صورت تكيه گاه لغزان خود را از دست ندهند، اگر شخص ديگري غير از شما اين مقاله سراسر توهين را مي نگاشت شايد ديگر اينگونه نمينوشتم اما چه كنيم كه تاريخ چيز ديگر از شما برايمان باقي گذاشته كه شما براي آيندگان پربارترش كرديد واحتمالا ديگر كسي جرات نكند تملق را پيشه خود كند.
شايد اگر خود شما كارمند مجموعه شركت برق نبوديد باز اين شائبه ها بوجود نمي آمد، اما با دفاع بسيار بد شما از مديرعامل فعلي برق يك شائبه بوجود مي آيد و آنهم اين است كه آيا آقاي مديرعامل در پشت اين يادداشت سراسر توهين پنهان شده است و دست به دامان شخصي مانند شما شده است كه چندروز بيشتر بر ميز ليز تيز شركت توزيع برق تكيه بزند ويا خود شما بصورت خودسرانه تنها براي خودشريني زبانتان را به فتنه وتفرقه افكني باز كرده ايد كه از پشت اين قلم تكه ناني برايتان فراهم شود، اي كاش بازور بازويتان وبا لياقتتان به جايگاهي درخور ميرسيديد نه با اين همه ........
متاسفانه شما در يادداشتان تنها بدنبال شعار منسوخ شده انگليسيها رفتيد منظورمان همان شعار معروف تفرقه بينداز وحكومت كن است كه تنها در زمان حكومت قاجارها مورده استفاده بود تا با اختلاف انداختن ميان استاندار ونمايندگان كليد اتاق رياست برق را همچنان در جيبهاي مديرعامل باقي بماند وشما از پشت اين ماندن به يك ماندن والاتر برسيد.
آقاي تقوي اي كاش براي يكبار هم كه شده اين قلم زيبا را براي وحدت در صحفه وجدانتان مي‌چرخانيديد نه براي تفرقه انداختن ميان اميدهاي يك ملت، شما در دسته بنديتان زارعي و بزرگواري را در يك تيم قرار داديد و درمقابل تيم ديگري با محوريت خادمي و تاجگردون ساختيد تا رئيس محترمتان پايداربماند ما مطمئنيم كه هيچكدام از عزيزان در دام چرب زبانی مابانه شما نخواهند افتاد وشما با اين مطلبتان ماندگاري مديرعامل فعلي را هم بي ارزش كرديد وهم غيرقابل باور، زيرا اگر اينگونه شود زين پس استاندار محترم متهم خواهد شد كه در مقابل شيوه پليد تملق، تاب وتوان ايستادن را ندارد واين بابي ميشود براي كساني كه سوداي نشستن برصندلي رياست به هرقيمتي را دارند، انگونه اگر شود ديگر سنگي نمي‌ماند كه بگويم سنگ روي سنگ بند نمي‌‌شود وچهره استاندار در نزد مردم ديگر آن چهره محبوب، معقول و معتدل نيست همچنانکه حضرت علی(ع) در سخنی گرانمایه می‌فرمایند: (ینبغی للعاقل ان یحترس من سکرالمال و سکرالقدره و سکر العلم و سکر المدح و سکر الشباب فان لکل ذلک ریاح خبیثه تسلب العقل و تستخف الوقار: شایسته است انسان عاقل خویشتن را از مستی ثروت و مستی قدرت و مستی علم و دانش و مستی تمجید و تملق و از مستی جوانی مصون نگاه دارد زیرا هر یک از این مستی‌ها بادهای مسموم و پلیدی دارد که عقل را زائل می‌کند و آدمی را خفیف و بی‌شخصیت می‌نماید)
شما دربخشي ديگر از چرب زبانی‌تان گفته ايد طايفه خادمي پراست از انسانهاي فرهيخته و مدبر اما استاندار دست رد به سينه آنان زد كه اگر اينگونه اي باشد كه شما ميگوييد خادمي هم درحق طايفه خود ظلم كرده است وهم در حق مردم استان و بايد در مدير بودن ايشان شك كرد، زيرا يك فرهيخته قدرتمند بايد براي ملت بعنوان مدير انتخاب شود تا بيايد وخدمت كند حتي اگر آن شخص برادر استاندار باشد.
شما در ادامه مطلبتان اصلاح‌طلبان رابه مشتي دزد وغارتگر تشبيه كرديد، شما براساس چه عدله اي اصلاح‌طلبان را دزد و غارتگر خوانديد آيا اگر اصلاح طلبان اينگونه بودند هيچ نهاد نظارتي از قبيل سازمانهاي بازرسي و يا قوه قضائيه در اين استان وجود نداشت كه گناهان اين افراد را بررسي كرده و آنان را مجازات كند با اين سخن پوچ شما هم به اصلاح‌طلبان توهين كرديد وهم به نهادهاي نظارتي، وشما با چه حقي خود را درمقام قضاوت قرار داديدما اين سخن بسيار ناپسند شما را ميگذاريم به پاي همان ميزي كه بخاطرش آخرتت را فروختي . در حدیثى از امام صادق علیه السلام مى خوانیم: «اِذَا اتَّهَمَ المُؤُمِنُ اَخاهُ اِنماثَ الایمانُ مِن قَلبِهِ كَما یَنماثُ المِلحُ فِى الماءِ هرگاه مؤمن به برادر [دینى] خود تهمت بزند، ایمان در قلب او از میان مى‏رود، همچنان كه نمك در آب، ذوب مى‏شود»
البته بايد بدانيد نه نمايندگان استان در دام شما خواهند افتاد ونه استاندار وملت هم بخوبي ميدانند نوشتار شما سه مفهوم بيشتر ندارد:

1) تفرقه انداختن ميان نمايندگان واستاندار

2) ميز آقاي مديرعامل همچنان  پابرجابماند

3) خودشريني و بالطبع ماندگاري ميز شما، زيرا ملت ما هيچكدام خاطره خوبي از قلم شما ندارند.
در آخر روي سخنم با مديرعامل برق است بهتر است هرچه سريعتر در مقابل اين مطلب واكنشي نشان بدهيد تا خدايي ناكرده مردم فكر نكنند كه اين مقاله به سفارش شما به نگارش در آمده است وهرچه سريعتر از اين شخص معلوم الحال دوري بجوييد كه اگر غير از اين بشود مردم به اين نتيجه ميرسند كه شما براي ماندن تقلا ميكنيد مطمئنا اگر نخبه باشيد وقصدتان خدمت باشد در هركجا كه باشيد ميتوانيد خدمت بكنيد كه اين ميز ليز نيز تيز بگذرد و شما با يك خاطره بد خواهيد رفت، متاسفانه تقوي بهبهاني با يك دفاع بد شما را به رفتن نزديكتر كرد و با تيشه به ريشه تمام اميد وآرزوهايتان در نزد دولت تدبير واميد زد زيرا اگر بمانيد يك ماندن ننگين است با يك شيوه ننگين، نه ميرزا آقاخانم‌ها ماندند و نه اميركبيرها تنها خاطره آنان براي هميشه ثبت شد يكي به نيكي وديگري با رسوايي .
نام شما

آدرس ايميل شما

. باغیرت
Iran, Islamic Republic of
خداوند اموات تان را بیامرزد با این قلم شیوا - براستی چرا ما می گذاریم فردی با این هویت ابتدا به بزرگان ما توهین کند و الان به نمایندگان ..

مردم بویراحمد چرا سکوت کرده اید؟ ..
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب راستگو نوینسده فهیم و مودب و صریح الهجه.
هرنمندی شما انجایست که بدون توهینف نوشته های توهین امیز اقای تقویی را در باب رفتارشون تحلیل و تطبیق کردید.
آقای تقویی من به شما به عنوان یک شهروند این حق رو برایتان محترم میشمارم که به تراو.شات فکری خود بپردازید اما اینکه دست به توهین بزنید و به دیگران توهین کنید و هتک و حرمت را باب کنید علاوه بر انکه عملی غیر انسانی انجام داده اید از شان انسانی و اخلاقیات سقوط کرده اید.
دفع بد شما حتی به حیثیت مهندس کریمی که بدور از هر وازه ای انسانی مودب است نیز بیشتر خسارت معنوی را وارد کرد.
در نوشته قبل که منتشر کردید برایتان نوشتم کاش کمی منصفافنه و مودبانه نقد میکردید اینکه شما از مقلق ثلاثه نمایندگان با استاندار سخن گفتید اما تنها به نقد و توهین به اقایان زارعی و بزرگورای پرداخیت اما لام تا کام از تاجگردون اسمی نبردید عدالت نویسندگی و حس نیت شما را زیر سوال میبرد و. مشخص میکنید شما نیز اصلاح طلب نیستید بلکه نقاب اصلاح طلبی را بر چهره زده اید.
کاش صداقت داشتید.
کاش خودتان بودید
کاش د.. نمی گفتید
کاش به هر قیمتی قلم نمی زدید
کاش اخرت خود را برای دنیای دیگران تخریب نمیزدید
و کاش در نقد تاریخ بویراحمد که بر حسب ادعایتان مدح طایفه گریست حال که به خاطر هم طایفه ای بودن با استاندار او را عزیز یاسوج کردید در خلوت خود بر قامت خویش پور خند بزنید!.
اصلاحاتی منتقد
Iran, Islamic Republic of
بنازم ناز شصتت را اگر ما برقی ها حرف میزدیم میشد جریان گربه ای که دستش به گوشت نمیرسد .اگر میدانستم کجا تشریف داری به دست بوسی می آمدم این آقا فراموش کرده پارسال همین موقع داشت با .. می آمد .. و من که اطلاع دقیق دارم مدیر عامل شرکت ایشان را بخاطر هم طایفه ای بودن پیش استاندار عزیز اجیر کرده وجدی دا هم برایش حکم مدیر تحقیقات زده که صد البته این جایگاه حق ایشان با کارنامه سیاه نمیداند لازم به ذکر است که آقای .. نیز از این . دوری بجوید .
برقی
Iran, Islamic Republic of
تقوی ... .... بیدم وشو صبح ایرفتم توانیر .م قربون برم خدا نه یه بوم ودو هوانه .هم توسط خوت .دیه بشین سر میز تحقیقاتت تحقیق بکن وعاقل وابو
برقی
Iran, Islamic Republic of
بنازم ناز شصتت را اگر ما برقی ها حرف میزدیم میشد جریان گربه ای که دستش به گوشت نمیرسد. اگر میدانستم کجا تشریف داری به دست بوسی می آمدم این آقا فراموش کرده پارسال همین موقع داشت با دمپایی می آمد شرکت برق .مدیرعامل برق استان بخاطر اینکه ایشان با ..هم طایفه ای است برایش حکم مدیر تحقیقات زده که این چاپلوس ها را برای استاندار بکند که شاید از این نمد کلاه ببافد اما نمیداند که این آقا بدنام تر از این حرفها ست که بتواند کریمی را نگه دارد البته باید آقای سیف السادات هم دستش آمده باشد که این فرد چقدر منفور جامعه است والبته بد نام هم فردی وهم سیاسی .
آقای .تا ذره ای ..خودت استعفا بده ودیگری ....قرار نگیر که ..پشت .قرار میگیرد .اگر من مدیر بودم و جریان بند 69 بودجه سال 92 را از خودم سراغ داشتم خدا وکیلی کلا از کار در وزارت نیرو استعفا میدادم .ده بار گفته ام وباز میگویم آقای .عزیز یک تیم کارشناس حسابداری وفنی دعوت کن تا حبابهای شرکت توزیع را چک کنند ببینند چقدر از این بودجه محقق شده به آمار های دروغین کریمی توجه نکن این آمار ها مثل آمار رییس دولت قبل همه گی ساخته وپرداخته ذهن بیمار کریمی ومدیر ..بودجه اش است که با یک سرچ ساده در شرکت توزیع میفهمی این مدیر بودجه چه ...ای است .
دوست
Europe
فعلا که آقای مدیر برا ماندن دست به هر کاری میزنه، تا حالاش هم بیشتر انرژی خودشو بجای بهتر کردن وضعیت برق استان صرف رایزنی و التماس کردن برا ماندن میکنه، اینو به راحتی میشه فهمید که به طرف یکی از نمایندگان محترم غش کرده!
همشهری
Iran, Islamic Republic of
سلام و خسته نباشید
ای کاش وقتی نقد می کردی گفته های آقای تقوی را تو هم بی غرض و مرض این کار را انجام می دادی و به گفته خودتان که آقای تقوی چاپلوسی وکرد و از نوشته اش هدفی داشت تو نیز بی منظور و هدف صحبت می نوشتی . خداوکیلی تا کی از رسانه ها می خواهید استفاده مغرضانه ببرید ؟ متاسفم خودت از تقوی بدتر بودی ؟
عباس
Iran, Islamic Republic of
باید یاداوری میکردی که اقای تقوی شما به گذشته خود هم نگاهی بکن . ایشان بداند که نه فقط کارکنان شرکت برق از کارنامه ایشان خبر دارد بلکه کل استان و تا حدودی کشور
Iran, Islamic Republic of
آقاي تقوي درمحافل ميگويدكه ....من است ظاهرا اين ..تو دست همه است.البته ثابت شدكه حداقل در اين يك موردراست گفته اند ارنه چه ضرورتي داشت كه هنور مديرعامل برق سركار باشند؟درطول تاريخ سابقه نداردكه اينهمه .مديرشده باشند27مديركل ومعاونت تاكنون ..رسركارهستند.اگه لازم شدآمارآنهارامنتشرميكنم اين تازه منهاي مديران سطح شهرستاني است.ايشان به حدي افراط كردندكه حتي مديران .دوران احمدي نزادراابقاكرده ويارشددادند.وامصيبتا.اين تقوي هم كه دره مهريان توكارنامه اش هست بايدكمترحرف بزندوگرنه همه چي يرملاميشود
محسن
Iran, Islamic Republic of
شما نیز چون او تند رانده اید و واژگانی نا زیبا سر داده اید: هرزه های سیاسی ، نان به نرخ روز خور و .......
فحش را با فحش پاسخ نمی دهند که ؟!
روشن
Iran, Islamic Republic of
برای شما متاسفم که چنین ابیاتی بکار بردهاید معلوم است که خیلی سوخته ای دوما درمورد ..هم که دروغ نگفتن غیر ازبرادر کشی وجمع کردن منال چه گلی به سرمردم زدند
رسول
Iran, Islamic Republic of
ایشون معلوم الحال نیست آدم باجرات یک مرده هرکه باشه باشه
آشنا
Iran, Islamic Republic of
آقای تقوی مگه نمیدونی..ا قبلا به خوانین توهین کردی
Iran, Islamic Republic of
.اينهمه .. كه نيازمندح.. چون ايشان شده ؟طايفه خوش نام .را .با اين دفاع بد بدنام كردند.چطورايشان از اينهمه مديرا. .؟مديركل حوزه رياست كجايي ست؟مديركل .احوال ؟مديركل ..ها؟مديركل .؟معاون مديركل .؟معاون ..وبرورش؟.مديركل كش..؟.استانداري؟...اجتماعي ؟بشمارم بازم؟روساي شهرستانهادركخگيلويه؟ازدم...وبيشمار وبيشمار...
ساداتی
Iran, Islamic Republic of
بله آقای تقوی ..من نچنانم که تویی تو نچنانی که منم .....آری ماهیچ خاطره خوبی از شما نداریم
بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر نګارنده حاضر جواب که وحدت را مقابل تفرقه افکنی وسیا کاری وحرکتهای ناجوانمردانه که این روز ها بیشتر باب شده نشانده است
فریاد
Iran, Islamic Republic of
جناب بهبهانی کشک بی آب می سابی
شهركرد
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت اقای راستگوءجناب اقای مهندس کریمی نیازی به این مقالات برای موندن نداردءایشان از نیروهای توانمند استان و کشوری در حوزه توانیر می باشد/
ليلا
Iran, Islamic Republic of
نوشته شما تماما دروغ محضه و از سر عقده اى که تقوى رو دلت گذاشته. کريمى به خاطر لياقت خودش مدير عامل شده. تقوى هم مهندسى مکانيک از دانشگاه شريف اونم ورودى 57.... زمانى که هيچکس نمى دونست دبيرستان چيه.... اونم حقشه مدير تحقيقات باشه... شما نوشته ى تقوى رو بلد نبودى نقد کنى به خودش حمله کردى؟ برات متأسفم.
Iran, Islamic Republic of
کریمی مدیرعامل برق باید برود. رفتن تهران و دیدار با تاجگردون هم دردی رو برا شما دوا نخواهد کرد.
باوی
Iran, Islamic Republic of
مقاله راستگو شر دنگ نه پاسخ
.
Iran, Islamic Republic of
....
دلی
Iran, Islamic Republic of
به قلمت خوشم اومد
همکار تقوی
Iran, Islamic Republic of
جناب راستگو
بقول سعدی جاهلان چون به دلیل از خصم فرو مانند سلسله خصومت بجنبانند.شما نتواستی حتی یکی از ادعاهای تقوی را با منطق باطل کنی .شروع کردی به شعار دادن و به خودش حمله کردن.نوشته تان بر خلاف نوشته شکوهمند تقوی ،بسیار سطحی و احساساتی است.ما یک ملت بیشتر نداریم آنهم ملت ایران است.کهگیلویه و بویراحمد استان است نه ملت. تقوی تاریخ.. که بر گرده مردم سوار بودند نقد کرد.تاریخ .. در فاصله دو انقلاب غیر قابل دفاع دانست.که درست هم میگوید.شما نه آنموقع توانستید خوب دفاع کنید نه حالا.تقوی در عمرش ستایشگر .نبوده و نیست.او . را هم مدح نکرده و نمیکند چه رسد به استاندار یا مدیرکل برق.که انتظاری یا حتی رابطه ای هم با آنها ندارد.با عقایدش مخالفی عیبی ندارد.او بی پروا عقایدش را بیان میکند.به کسی هم بدهکاری ندارد.همکلاسی های ضعیف تر از تقوی در دانشگاه شریف وزیر و وکیل شدند.حالا امثال شما مدیر تحقیقات بودن تقوی را برایش امتیاز محسوب میکنید.مثل این است که لیونل مسی کاپیتن تیم شهرداری یاسوج شود و ما این را برایش امتیاز محسوب کنیم!!!اینقدر احساساتی نشوید.
محمد
Iran, Islamic Republic of
تقوی هر از گاهی با نوشتن سیاهه ای موجی ایجاد می کند و خود در پس این موج قایم می شود. شخصیت او این چنین است . قلمی قوی دارد اما افسوس که هیچ وقت از آن در جهت مثبت استفاده نکرده است .او قبل از هر چیز در خودزنی استاد است.اگر با وی بنشینید متوجه می شوید که هیچ در چنته ندارد و بواقع اگر می داشت حال و روزش امروز این چنین نبود .
محمد
Iran, Islamic Republic of
تقوی هر از گاهی با نوشتن سیاهه ای موجی ایجاد می کند و خود برای مدتی در پس این موج قایم می شود شخصیت او این چنین است . اگر با او بنشینی پی خواهی برد که این آدم هیچ در چنته ندارد و فقط با خود بینی و غرور کاذبی که دارد استاد است در خود زنی . قلمی قوی دارد اما خود هم به آنچه که می نویسد اعتقاد ندارد که اگر داشت حال و روزش امروز این چنین نبود بنابراین قبل از موضع گرفتن در مقابل تقوی باید برای وی دل سوخت .
همکار تقوی
Iran, Islamic Republic of
مهندس .من اگه جای تو بودم امشب استعفا .نمیدونم پشت این میز چه داری که اینهمه واسته پیدا میکنی با افتخار برو که ناکام میمونی
Iran, Islamic Republic of
درود بر قلم شیوا و روشنتان
به درستی که هویت ا..را به خوبی نشان دادی...احسنت و خداقوت
ایمان
Iran, Islamic Republic of
درود بر قلم شیوا و روشنتان
به درستی که هویت این فرد ..را به خوبی نشان دادی...احسنت و خداقوت
سروک
Iran, Islamic Republic of
مطالبت سرشار از یک عقده درونیه برای خدا بنویس نه برای دلخوشی مردم و به به و چهچه
مطلع
Iran, Islamic Republic of
سلام دوست عزیز. ..باید خیلی جالب باشه. من با اینکه اطلاعات نابی از این آقا دارم از م..اطلاعم. در صورت تمایل تماس بگیرید تا این اطلاعات ذی قیمت را مبادله کنیم. من جون در حال نوشتن نقدی بر ایشان هستم .ن می تواند به شناخت بیشتر من کمک نماید..
......
Iran, Islamic Republic of
مهندس نون و به نرخ روز میخوره ؛ فعلا هم که هیچ توانمندی از خودش نشون نداده ، مگر اینکه تو هر دوره از اطرافیانش برا ماندن استفاده میکنه بعد هم میزارشون کنار، البته خدایش از توانمندیشو دوسال پیش تو منطقه ای خواص نمیشه چشم پوشی کرد، اونای که کمترین شناختی هم ازش دارن دلیل واقعیشو میدونن (البته امکان داره دوسال دیگه این توانمندی دوباره برا اون منطقه خواص بیافته ، خوشبحالشون!) خلاصه بگم مهندس توانمندی زیاد داره مثل رنگ عوض کردن، استفاده کردن از ادما، استفاده کردن از فرصتها بنفع خود، ......
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
چطور ممکنه کسی چیزی در چنته نداشته باشد اما قلمی قوی داشته باشد؟؟!!واقعیت این است که جامعیت علمی او بی نظیر است.
مظفری
Iran, Islamic Republic of
باسلام مدیر عامل فعلی فردی بزرگوار ومردم دار است وتوجهه خاصی به مردم دارد وقبلیها بجز دکتر مردانی هیچ کدام ارزشی برای مردمقائل نبودند وحقش است
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1