تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۴۷
کد مطلب : ۵۵۴۷۲

تاراج سفره های چند هزار ساله آب زیرزمینی گچساران

۸
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛داود حبیبیzirgozarGachsaran2

روی صحبتم با شما عزیزانیست که مردم را به مقدساتشان قسم می دهید که در مصرف آب صرفه جویی  و مراعات حال دیگران را بکنند و کشور را در عبور از این بحران کم آبی یاری رسانند در حالیکه کوچکترین تلنگری به مسئولین نمی زنید و جلوی چشمان عموم یک شهر، هزاران مترمکعب آب به هدر می رود.
نمیدانم مسئولین امر چه میکنند و جایگاه آنان در این قضیه کجاست، که خود جای بسی تامل و پیگیری مقامات بالاتر را دارد اما عاجزانه و برای بار هزارم از مقامات بلند پایه استانی و شهرستانی خصوصا آقایان تاجگردون نماینده محترم مردم، خادمی استاندار محترم استان، رحیمی فرماندار محترم، باورساد مدیرعامل محترم شرکت نفت و گاز و زینل زاده شهردار محترم تمنا داریم به خروجی آبی که به برکت زیرگذر گچساران از سفره های زیرزمینی این شهر که نتیجه تجمع آبهای فرو رو حاصل از بارندگی ظرف مدت هزاران سال بوده نگاه کنید که چگونه در اندک زمانی به تاراج میرود در حالیکه دیگر نقاط شهر با کم آبی دست و پنجه نرم می کنند و فضای سبز شهریمان همچنان از چاه های حفر شده که خود باعث نگرانی است سیراب می شوند. چرا هیچ اقدامی نمی کنید؟! باور کنید در آینده ای نزدیک هیچ توجیهی برای مردم پذیرفته نیست.

zirgozarGachsaranفقط چند لحظه با خود خلوت کنید از بهمن ماه سال 92 که این روند شروع شده و با این حجم خروجی، چه میزان آب از مخازن زیرزمینی این شهر خارج و کفران نعمت شده. چگونه می خواهید و میتوانید جوابگوی اذهان عمومی مردم خصوصا کشاورزان زحمتکش باشید. باور کنید اگر برای نفت انرژی جایگزین وجود دارد و یافت خواهد شد، برای آب هیچ جانشینی نمیتوانیم بیابیم و با این رویه غلط مصرف و بهره برداری به زودی با بی آبی و یقینا توقف کشاورزی روبرو خواهیم شد.
پس تا دیر نشده از همین حالا چاره ای بیندیشد چرا که فردا دیر است و آب همچنان جاری. ضمنا اعضاء این انجمن بدینوسیله آمادگی هرگونه همکاری با مسئولان شهرستانی و استانی را اعلام میدارند و با کمال میل پذیرا می باشند.

.

انجمن زیست محیطی کوهنوردان گچساران و باشت
آدرس دفتر:  جمعیت هلال احمر شهرستان گچساران
نام شما

آدرس ايميل شما

5 ابر مخزن جهان
Iran, Islamic Republic of
چرا استفاده بهینه از اب نمی کنند در این کم ابی که کل کشور را فرا گرفته این یعنی کفر نعمت
طرفدار NGO محیط زیست
Iran, Islamic Republic of
از آقای حبیبی که این انجمن را تاسیس و فعالیت خود را در این زمینه شروع نمودندکمال قدردانی وتشکر می نماییم ان شاء اله با تلاش وجدیت ایشان واعضای این انجمن دیگر شاهد تخریب محیط زیست ومنابع ملی شهرمان نباشیم . در این مدت محدود وبا برگزاری جلسات خوبی که داشتند در آینده نه چندان دور می توانیم به فعالیت این انجمن زیست محیطی خوشبین باشیم
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
باسلام جناب حبیبی عزیز زمانی که داشتند کف زیرگذر رالوله گذاری میکردند یکی از مهندسین گچساران که اتفاقا جزو مخترعین وبرنده تندیس مخترعین برتردرسال 89می باشد به شهردار عزیز پیشنهاد کرد که به جای لوله گذاری دوحلقه چاه درکنار دیوارزیرگذر حفر وبه وسیله پمپاز از این آب استفاده بهینه نمایند واینقدرهزینه بالا نکنند ولی متاسفانه اقای شهردارکوچکترین توجهی نکردوحتی طرح ایشان که بسیارحساب شده بودرابایک جواب سربالا رد کرد.درهرصورت ازقدیم گفته اند حاکم شهری که مرغابی بود ** برسران شهر رسوایی بود./
گچساران
Iran, Islamic Republic of
کی به کیه آقای حبیبی خودتو اذیت نکن
لرزاده
Iran, Islamic Republic of
جناب حبیبی سلام ممنون از دل نگرانی شما اگر یک نمونه از آب مورد نظر گرفته وآزمایشات لازم انجام شود متوجه کیفیت و منابع و همچنین ساختار زمین شناسی آن (هیدروژئوهیدرولوژی)خواهید شد.
گچساران
Iran, Islamic Republic of
چرامسولینی که نام شماراآقای حبیبی بکاربرده سکوت کرده ایدجناب آقای شهردارلااقل شمابرادرمحترم پیگیرباش واقعاحیف اسراف حرام است به فکرباشید
همشهری
Iran, Islamic Republic of
اطمینان دارم تا خودش تموم نشه کسی کاری نمیکنه
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
در پاسخ دوست عزیزم ( گچساران ) گیریم این آب از لحاظ میکروبی و شیمیایی از انواع آبهای آلوده به حساب بیان ولی برای فضای سبز که دیگه میشه استفاده کرد مگه این آب دریاچه پارک دوستی خیلی بهداشتیه
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1