تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب : ۵۵۳۵۲

جشن گلریزان رهایی زندانیان گچساران برگزار شد

۰
کبنا ؛جشن گلریزان رهایی زندانیان گچساران همزمان با میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) با حضور مسئولان در گچساران برگزار شد.
جشن گلریزان رهایی زندانیان گچساران، امشب با حضور اعضای ستاد دیه، امام جمعه گچساران، فرماندار، رئیس اداره زندان، دادستان گچساران، رئیس انجمن حمایت از زندانیان، جمعی از خیرین و مسئولان گچسارانی با برپایی سفره ضیافت الهی در تالار فرهنگیان این شهرستان برگزار شد.
افشین نارکی، رئیس اداره زندان گچساران در این آیین ضمن تبریک به مناسبت میلاد با سعادت امام حسن ‌مجتبی(ع)، اظهار کرد: محبوب‌ترین کار در نظر خداوند نشاندن لبخند شادی بر چهره مسلمان است.
وی با اشاره به اینکه برخی از زندانیان به دلایل بدهکاری وارد زندان شده‌اند، افزود:  سزاوار نیست آنان به خاطر بدهی در زندان باشند و مسئولان باید برای مشارکت مردم در این زمینه تلاش کنند.
رئیس اداره زندان گچساران با بیان اینکه خیرین، نیک اندیشان و کسانی که در کارهای خیر شهرستان دخیل هستند باید در این راستا پیشقدم شوند، تصریح کرد:  با اهداء کمک‌های نقدی به جشن گلریزان جهت آزادی این گونه زندانیان همت کنند.
نارکی، خانواده زندانیان را از محروم‌ترین و نیازمند‌ترین اقشار جامعه دانست و از خیرین دعوت کرد تا علاوه بر حل مشکلات آنان، اجر اخروی را برای خود ذخیره کنند.
فرماندار گچساران نیز در این آیین با اشاره به قدمت تاسیس انجمن حمایت از زندانیان و با بیان اینکه قدمت این انجمن قریب به 72 سال می‌باشد، اظهار کرد: در ایران برای اولین بار به صورت منسجم در سال ١٣٢٠ مؤسسه‌ای با نام بنگاه حمایت زندانیان،‌ با اهداف مذکور،‌ تشکیل و در آبان همان سال،‌ آئین‌نامه آن‌ به تصویب رسید.
عبدالرحیم رحیمی با بیان اینکه وقتی نام زندان در جایی مطرح می‌شود ذهن‌ها به سمت‌ و ‌سوی  منفی جرم و جنایت  می‌رود، بیان کرد: بسیاری از زندانیان به علت مشکلات مادی در بند هستند که مهم‌ترین دلایل زندانی شدن  این زندانیان جرایم مالی، مهریه‌‌های سنگین است که باید با فرهنگ‌سازی در این خصوص گام‌های بلندتری برداشته شود.
وی ادامه داد: سزاوار نیست آنان به خاطر بدهی در زندان باشند، و باید در این زمینه  برای مشارکت مردم و مسئولان تلاش شود.
علی دهقان همچنین در این آیین بیان کرد: در سیستم حقوقی کشور ما از زندان به عنوان یک ضمانت اجرا استفاده می‌شود، در زندان‌ها برنامه‌های اصلاحی و تربیتی موفق همچون حرفه آموزی، اشتغال، مشاوره و روان درمانی، برنامه‌های فرهنگی اجرا می‌شود که این اقدامات به منظور جلوگیری از ارتکاب جرم مجدد صورت می گیرد.
رئیس دادگستری گچساران بیان کرد: زندان‌ها زمینه بسیار خوبی برای بررسی علت شناسی و آسیب شناسی جرایم در موضوعات مختلف مثل کلاهبرداری،  تأثیرات طلاق، بزهکاری و ... است.
وی خاطرنشان کرد: مال و دارایی انسان با یک سانحه از بین می‌رود اما باقیات‌الصالحات و ارزش‌های پایدار برای انسان ماندنی است.
دهقان با بیان اینکه امید است  زندانیان جرائم غیر عمد هرچه سریعتر مشکلاتشان حل و به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگردند، گفت: باید  هرچه را که در توان داریم در جهت تحقق اهداف عالی انجمن حمایت از زندانیان بکار گیریم  و این را وظیفه انسانی خود بدانیم.
گفتنی است؛ در این مراسم با قرار دادن فرم‌هایی در اختیار خیرین جهت کمک به زندانیان مقرر شد که خیرین پس از تکمیل فرم طی چند روز آینده کمک‌های خود را مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان گچساران تقدیم کرده تا در راستای رفع مشکلات و رهایی زندانیان جرایم غیرعمد از بند زندان استفاده کنند.
13930422000847_PhotoL 13930422000849_PhotoL 13930422000851_PhotoL
نام شما

آدرس ايميل شما

م
Iran, Islamic Republic of
همین پول افطار خودش چند نفر رو آزاد می کرد مگه نه
حامی
Iran, Islamic Republic of
میگم ... ن.... اونجا چکارست اومده ا.
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1