تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۵۵
کد مطلب : ۵۵۳۳۸

یاران موسی خادمی چه کسانی هستند؟

۳۱
۰
کبنا ؛عبدالرضا مومنی

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان کبنا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

 «یک نصیحت ز سر صدق جهانی ارزد»     سعدی
دکتر محمود سریع القلم مشاور رئیس جمهور و عضو مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام سه ویژگی عمده را برای یک سیاستمدار بر می شمارد ؛دانش،ابزار تصمیم گیری و خلقیات.khadmi
ایشان در توضیح ابزار تصمیم گیری می گویند در کشورهای قابل اعتناء کسانی که اطراف یک سیاستمدار کلیدی قرار می گیرند به مراتب از خود او تواناترند ؛کما اینکه کسینجر از نیکسون،چوئن لای از مائو، جک استرا از تونی بلر ،گنشر از هلموت کل و داوود اوغلو از اردوغان به مراتب تواناتر بودند و هستند. سریع القلم در ادامه می گوید:یکی از روش های شناخت یک سیاستمدار و سنجش ظرفیت های او دقت در اطرافیان اوست.
بررسی عملکرد سیاستمداران جامعه  اثر گذاری این مهم یعنی حضور اطرافیان و مشاوران قوی در کنار یک سیاستمدار را به خوبی نشان می دهد. هر اندازه اطرافیان محمد خاتمی شخصیت های تحصیل کرده و آگاهی بودند ،اطرافیان محمود احمدی نژاد جز حاشیه سازی کار دیگری بلد نبودند و مقایسه عملکرد این دو همه چیز را به خوبی نشان می دهد. خاتمی یک حلقه 28 نفره مشاوره نخبه در کنار خود داشتند و احمدی نژاد به مشورت اعتقادی نداشتند. در مورد آقای دکتر حسن روحانی نیز به نظر می رسد که نسبت به این مسئله و استفاده از خرد جمعی و مشورت با نیروهای توانمند و تحصیلکرده حساس باشند. تنظیم سخنرانی های پر محتوا برای شخص رئیس جمهور، استفاده از نیروهای با تجربه و متعهد در مسئولیت های اجرایی و پرهیز از حاشیه و تاکید بر آرامش از نتایج حضور مشاوران توانا و آگاه به مسائل روز جامعه و جهان در کنار دکتر روحانی  می باشد.
حال سوال این است آیا  از این اصل دنیای سیاست  کهگیلویه و بویراحمد چیزی به ارث برده است یا خیر؟
پیشتر در مقالات و نوشته های متعددی از متفاوت بودن سیاست و سیاسیون در اینجا زیاد گفته و نوشته اند و اینکه سیاست در کهگیلویه و بویراحمد نتیجه ی رفتارهای محیر العقول و محافل دوستانه و عشیره ای است و به جای تاکید بر تخصص گرایی ،نگرش بیشتر مبتنی بر «هم ولایتی » محوری است. طبیعی است در چنین فضایی نمی توان انتظار تحقق هیچ یک از پارامترهای سیاست را داشت. هم انتخاب استاندار و مدیران کل محصول نگاه سیاسی نیست و هم رفتارها و گفتارهای آنان.پس شاید انتظار تحقق توسعه سیاسی و به تبع آن توسعه اقتصادی در اینجا خواسته ی معقولی نباشد.
عمر نه ماهه ی مسئولیت استاندار استان علی رغم شعارهای توسعه محور تنها صرف نکوهش قوم گرایی در شعار و تاکید بر عدم اعتقاد به این موضوع گردیده است.
در این مقاله قصد بررسی عملکرد آقای استاندار و مجموعه ی ایشان را نداریم و دنبال آن هم نیستیم که ببینیم اصولاً سیاست چقدر در اینجا رعایت می شود بلکه نگاهی کوتاه به اطرافیان استاندار و معاونان ایشان خواهیم انداخت تا شاید از این طریق بتوانیم ارتباط مستقیمی بین این رفتار و عدم توسعه و تحول در استان را بیابیم .
آنگونه که در افواه عمومی گفته می شود معاونان آقای  استاندار محصول سهم خواهی‌های نمایندگان و تقسیم بندی های اقلیمی بوده است و اکنون نیز هر کدام ساز خود را می زنند و هماهنگی تیمی بین آنها دیده نمی شود. معاون سیاسی و امنیتی به جای  توجه به حوزه های تحت مسئولیت و پیگیری دغدغه اهالی هنر و فرهنگ دنبال یارگیری و قانع به نظریه پردازی در شبکه دناست. معاون توسعه و منابع انسانی که اوایل توقعات بیشتری از این ایشان می رفت هم جز  انتقال چند تن از نزدیکان خود به مجموعه استانداری هیچ کار قابل قبولی تاکنون از ایشان دیده نشده است.
سایر معاونان و مدیران کل استانداری به استثنای چند مورد انگشت شمار مابقی هم تاکنون نتوانسته اند در قامت  یک مدیر موفق و مشاور قوی ظاهر شوند و از مدیریت فقط سخن گفتن و مصاحبه کردن را  ادا می کنند، به گونه ای که این مجموعه ی عریض و طویل هنوز نتوانسته اند بحران شن و ماسه ی رودخانه ی بشار را حل نمایند. نزدیکان و فعالان دفتر  آقای استاندار بیشتر چهره های موفق در امر اتوماسیون ادرای هستند و متاسفانه فاقد یک تعامل خوب با بیرون هستند و به جای رصد کردن شرایط استان و ارایه مشاوره به استاندار به چانه زنی و تعریف دادن رفقای گرمابه و گلستان خود  مشغولند. در حالی که اصولی تر آن بود که در اطراف استاندار از وجود حلقه‌های مختلف مشاوران تحصیلکرده و دغدغه دار استفاده می شد که این مشاوران پل ارتباطی جامعه با ایشان باشند. متاسفانه از این ظرفیت خوب استفاده نشده است و علی رغم وجود جوانان مستعد و هزینه داده برای دولت تدبیر و امید تنها یک مشاور رسانه ای حکم گرفته اند که هیچ اعتقادی به اعتدال ندارند که البته در این زمینه یعنی استفاده از نیروهای غیر همسو و یا تمدید حکم  مدیران قبلی این فقره تنها نیست و این خود از عجایب روزگار است که مجموعه استانداری چگونه می خواهند ضعف های هشت سال گذشته را با معتقدین به همان شعارها برطرف نمایند. و یا مشاور فرهنگی ایشان را همه خوب می شناسند و حضور ایشان در دوره قوام نوذری در استانداری را به یاد دارند. نکته جالب توجه،عنوان مشاورت فرهنگی برای ایشان است در حالی که بررسی رزومه و سابقه ایشان اثبات می نماید که هیچ سابقه و کار فرهنگی نداشته اند و تنها هنر ایشان حضور تمام قدر در  روزهای تنهایی احمدی نژاد در کنار ایشان در سفر آخر استانی به چهارمحال و بختیاری می باشد. اما طنز این وضعیت و نداشتن مشاور به جایی بر می گردد که شاید برای اولین بار یک سیاستمدار یک مشاور «کارگری » تعیین می کند که شاید بتوان فلسفه ی آنرا در فلسفه قرن نوزدهم آلمان جست. این نوع نگاه به مدیریت و عدم استفاده از نیروهای توانمند باعث شده است امروز مجموعه استانداری بیش از آنکه حامی داشته باشد در اطراف خود دلواپسان محقی داشته باشد که امیدورایم نسبت به این مهم اقدام در خوری صورت بگیرد و استاندار و معاونان ایشان از تنهایی در بیایند و جوانان و تحصیلکردگان استان را در مدیریت استان سهیم نمایند و از توانایی های انان بهره گیرند  و دست از «میلِس» گذاشتن با ریش سفیدان قومی و برگزاری اتاق فکر های بی نتیجه بردارند.
....
می توان موراد بیشتری از ایراد و اشکال را لیست کرد اما فرض را هنوز بر این می گذاریم که آقای دکتر خادمی نیروی توانمند و تحصیل کرده‌ای می باشد که می توان آنرا یک فرصت برای استان دانست. و امید می رود که این فرصت بتواند به شکل مطلوب تری از فرصت های موجود در استان بهره بگیرد و در عین حال مانع از فرصت طلبی فرصت طلبان گردد و اجازه ندهد تداوم این فرصت سوزی موجب دلخوری و ناامیدی نیروها و جوانان اصیل حامی دولت تدبیر و امید گردد. حضرت امیر (ع) خطاب به مالک اشتر می فرماید: کسانی را به کار بگمار که آنها در نزد مردم به بهترین ها شناخته می شوند.
 نه تنها در استانداری کهگیلویه و بویراحمد و مجموعه ادارات آن که در همه مجموعه ی دولت ایراداتی از این دست قابل مشاهده است. سعید حجاریان در مصاحبه اخیر خود با روزنامه آرمان به موارد خوبی از این ایرادات اشاره کرده اند که بخشی از این مصاحبه  به عنوان حسن ختام آورده می شود؛
آقای روحانی خودش هم باید کمک کند و ستادش را قوی کند. روابط عمومی او ضعیف است، صدایش هم ضعیف است. روزنامه خوبی برای خودش ندارد و یا کم است.
نام شما

آدرس ايميل شما

امید
Iran, Islamic Republic of
عالی بود جزء حقیقت چیزی دیگری نیست
محمد
Iran, Islamic Republic of
انتصاب....... به مشاوری یکی از اشتباهات خادمی بود. ..... 15 فرماندار اصولگرا و اصلاح طلب را پوساند و طرفدار محکم مشایی بود حالا شده مشاور ارشد خادمی
اعتدال
Iran, Islamic Republic of
حقا مومنی عزیز زیبا سخن گفته ، مومنی جان اصلا واقعیت را به شما بگویم ، متوجه چینش مدیریتی دکتر خادمی شده ای ، کاملا معلومه ایشان قصد کاندیدا شدم مجلس در کهگیلویه را دارد همه توجه اش به دهدشت است و اصلا بویراحمد و دنا بخصوص دنا براش اولویتی نداره .
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
احسنت،اتاق فکرش رد صلاحیت شده ها ورواج قومگرایی ،مدیرانش فقط زور هرکس بچربد بدون هیچ رزومه ای ،متأسفانه بعضی ایلات و قومها در مدیریتش کاملا حذف شده اند
Iran, Islamic Republic of
همیشه توی استانداری و فرمانداریها ضعیفترین کارمندان را نسبت به سایر ارگانها دارند. اصلا مدیریت بلد نیستند . فقط پشت سرهم جلسه میگیرند جلسه جلسه جلسه کارگروه و کارگروه و مصوبه و صورتجلسه که از در و دیوار استاندار میبارد صورتجلسه دانشان(مثل قطعنامه دان) آسیب ندیده
محمود
Iran, Islamic Republic of
مشاور....م ؟؟ .....م تداعی دوران محمود احمدی نژاد است
علی
Iran, Islamic Republic of
معلومه نگارنده دلی پر درد و عقده ای شده حسابی احتمالا خواسته اش توی استانداری عملی نشده زیاد حرص جوش نخور آقای خادمی کارش درسته و اتفاقا مشاور فرهنگی وی یکی از بهترین مشاورین و انتصاباتش هست.
حق گو
Iran, Islamic Republic of
نگارنده محترم باید بداند که لازمه موفقیت در هر پست سیاسی یا اجرایی"داشتن شجاعت" است که باتوجه به شناخت کاملی(...) که بنده از استاندار محترم دارم ایشان دارای چنین شجاعتی نیست. با توجه به توانایی علمی که دارند فقط وفقط به درد درس دادن در دانشگاهها می خورد.
چینشهای مدیریتی را برسی کنید تا فرمول انتصابهایش دستتان بیاید.
اعتدال
Iran, Islamic Republic of
سلام بر مدیریت وزین کبنا
اقای مومنی نگارنده محترم ،چرا ندانسته و بدون اطلاع کافی اشاعه نادرست به مخاطبان میدهی اول اطلاعات خود را کامل فرمایید و بعد به سمع و نظر مردم اطلاع رسانی کنید مشاور فرهنگی فعلی استاندار خدوم و توانمند در زمان انتخابات ریاست جمهوری از حامیان و مریدان دکتر روحانی بوده و دفاع و حمایت وی از دولت تدبیر و امید بدلیل معرفت و شناخت واقعی و نزدیک بودن ایشان به ولایت و رهبری است چقدر ما باید مغرضانه و حاسدانه اظهار نظرکنیم آقای مشاور فرهنگی استاندار از کلام نافذش در جهت اطلاع رسانی ویژگیهای دکتر روحانی به مردم در ستادهای انتخاباتی شفاف سازی نموده که قطعا مفید فایده قرار گرفت دلیلی ندارد که چون در زمان دولت گذشته پست مشاوره ای داشته باید حذف شود اولا پست مشاوره ای برای ایشان تحفه ای بیش نیست ثانیا تلاش و فعالیت ایشان از دولت تدبیر و امید مستنداتش موجود است که در واقع ضمن داشتن ظرفیت و قابلیت فردی حق مسلم ایشان است که از جایگاه بالاتری برخوردار شود این دلیل غیرمنطقی است که چون در گذشته به احمدینژاد رای داده مورد نکوهش قرار گیرد نمی دانم چرا با بی رحمی و نادانی اظهارات نامعقولی را بیان می کنیم ای کاش میشد جلوی این همه هجمه ناروا را گرفت و حداقل خودمان را از نظر وجدانی قاضی قرار بدهیم تا بتوانیم بر هوای مذبوحانه نفس غالب شویم و شخصیت افراد را حفظ کنیم این هنر ادبی نیست که به به دروغ در مورد برادر مسلمان خودمون چیزهای خلاف واقع قلم برانیم و ذهن دیگران مخدوش کنیم من شما را نمی شناسم اما اگر دنبال واقعیت هستید تا فردای قیامت مورد موخذه قرار نگیرید و تاوان و هزینه آن را در همین دنیا بدهید و از نوشته خودت پشیمان شوید و حلالیت بطلبی به شخص ایشان مراجع فرمایید و مدارک فعالیت ستاد انتخاباتی از جمله حضور فعال ایشان در ستاد و فایل صوتی و تصویری سخنان نافذ ایشان در جهت حمایت از دکتر روحانی برایتان روشن خواهد شد البته در صورتیکه ایشان بپذیرند و در ضمن اگر آقای دکتر خادمی یک مورد را با توجه به شایسته سالاری و همسو بودن با دولت تدبیر و امید انتصاب کردند شخص فعلی مشاور فرهنگی است که لازم میدانیم از دکتر خادمی بخاطر تیزبینی و هوشیاری خود در این راستا تقدیر و تشکر ویژه ای داشته باشیم در پایان دعا می کنیم که خداوند همه مارا به راه درست هدایت فرمایند . ممنون
؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
علی رغم وجود جوانان مستعدو هزینه داده برای دولت تدبیر و امید تنها یک مشاور رسانه ای حکم گرفته؟؟؟!!!
قانون
Iran, Islamic Republic of
وقتی ما پیشرفت می کنیم که واقع بین باشیم.نه اینکه هر وقت از کسی ناراحت باشیم انتقادات غیر منصفانه انجام دهیم. ما وقتی حق انتقاد داریم که زیرساختها را بشناسیم.
1: آیا دخالت نمایندگان در این فرایندها دیده شده
2:آیا از معاونتی که یک ریال بودجه عمرانی دریافت نکرده باید انتظار کار داشت
3:آیا اگر ما را در منصبی به کار نگرفتند انصاف است به تخریب افراد بپردازیم
4:در کل دولت شریکی همینه باید همه را راضی کرد در نهایت هم هیچکس راضی نیست
دکتر
Iran, Islamic Republic of
دکتر محمود سریع القلم : سه ویژگی عمده را برای یک سیاستمدار بر می شمارد ؛دانش،ابزار تصمیم گیری و خلقیات و البته عینک دودی سیاه
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
بی انصافی همیشه در این استان بی نهایت است .

همیشه نصفه ی خالی لیوان را می بینیم .

حتی در دوره ی اصلاحات هم این قدر به مدیران بومی اهمیت داده نشد .

نگاه استانی و اعتدالی دکتر خادمی بی نظیر است جای تشکر دارد . والله وبالله
رعیت
Iran, Islamic Republic of
خداوند دکتر خادمی را برای این استان نگه دارد

ایشان فردی علمی ، معتدل ، خوش خلق ، روشنفکر وخدا ترس ودارای نگرش استانی وحتی ملی است .

خود زنی تا این حد نشانه ی حماقت است .
رعیت
Iran, Islamic Republic of
آخ وبخت نگارنده ، والله نمی ارزد آخرتت را با این بی انصافی بسوزانی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
گچمه باف
Iran, Islamic Republic of
حرف دل خيلي ها رازدي ولي گوش اگر گوش تو ناله اگر ناله من انچه كه به جايي نرسد فرياد است. درميراث فرهنگي همه چيز عاليه تجربه ف تخصص، دانش را فداي راي دادن م يكنند. پيروز باشيد
فرشید عزیزی
Iran, Islamic Republic of
واقعا خادمی در حد استاندار نیست و نمی تواند تصمیمات بزرگ و تحول آور بگیرد: این است نتیجه به یغما بردن زحمات دیگران. استانداری در این استا حق کسان دیگر بود.
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام و با عرض خسته نباشید.معمولا کارنامه یک مسئول معیارها و شاخص های دیگری دارد... از زمانی که آقای دکتر خادمی اومدن 35 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی جذب شده در صورتی که در سال های قبل سه میلیارد تومن بود... بعد از 40 سال معدن فسفات چرام تعیین و تکلیف شد... برای اولین بار برنامه توسعه 4 ساله استان نوشته شد... بازدید های مکرر از مناطق محروم و مختلف به منظورم آشنایی و دردهای مردم از نزدیک..
رستگار
Iran, Islamic Republic of
جواب سوال خیلی آسان هست
1- همکلاسیهای ایشان در دانشگاه فردوسی مشهد2- کسانی را که منطقیان به ایشان معرفی کند3-...............4.....................5...........n-جا خالی ها را هر کس با من تماس بگیرد خدمتشان عرض خواهم کرد
دلسوز مردم
Iran, Islamic Republic of
بهترین انتصاب مشاور فرهنگی و اجتماعی ایشان حجت الاسلام راستگویی است البته مشاوری برای ایشان ناچیز و کوچک است احتمالا استعفاء بدهد
ش رحیمی پور
Iran, Islamic Republic of
در جواب حق گو که عنوان میکند با شناختی که از .دارم ایشان شجاعت ندارد واقعا جای تاسف دارد که پای عزیز ترین کس یک مقام عالیرتبه را اینطور . باید در قضاوت منصف باشیم یا بر اساس ضرب المثل عیب ان جمله بگفتی هنرش نیز بگوی عزیز برادر اقای دکتر خادمی چهره علمی وبومی وبا تجربه استان است که از اداره جهاد سازندگی تا معاونت عمرانی ومعاونت برنامه ریزی کار کرده تا منصب استانداری پس شاید برخوردهای خشن اقای صابری شاید بر اساس نظر شما بهتر بود ودر جواب اقای فرشید عزیزی از دهدشت .دوست گرامی فعلا دست دولت خالی ومشکلات به جا مانده هم زیاد است حداقل باید فرصت داد وعجو لانه قضاوت نکرد تابعد از دوسال عملکردش بین مردم عیان وقضاوت عمومی هر چه باشد مورد قبول میباشد شاید اشکال هم بر ایشان وارد باشد ولی باید فرصت داد ما هم از چینش نیروها نگران هستیم ولی ایشان قول داده که افراد ضعیف کنار خواهند رفت
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
معاون نیروی انسانی استانداری فوق العاده ض. هست و معاون عمرانی هم تعریفی .!
افشين نژاد
Iran, Islamic Republic of
اقاي مومني به نكات خوبي اشاره كرده اند، واقعيت است تيم مديريتي استان ضعيف است، نگاه عمكردي آنها نگاه قومي و طايفه ايست،
آگاه
Iran, Islamic Republic of
اشتباه آقاي دكتر . اينه كه يك ديپلمه رو از فرمانداري دهدشت مياره .. ... مشاور هم مسخره شده . همين فرد.رو تو فرمانداري دهدشت استخدام كرد. خونه سازماني به خودش در دهدشت واگذار شد و قيمت اون رو هم قسطي داره ميده و الان هم در ياسوج ..برخلاف قانون كه واگذاري خونه سازماني ممنوعه بهش خونه سازماني داده
Iran, Islamic Republic of
باسلام چون پست به شما نداده ناراحتي وخوب نيست وگرنه اگر به شماوامثال شما پست ميداد خيلي خوب بود وبه به ت بالا بود اينقدر بي انصاف نباشيد وانسانهاي خوب وشايسته استان را ضايع نكنيد دكتر خادمي انسان مومن توانمند با درايت شايسته وبدنبال كاروتلاش وخدمت واباداني استان است درود برخادمي جهادگر
مرد
Iran, Islamic Republic of
اشتباه آقاي . اينه كه يك .رو از فرمانداري دهدشت مياره .. و الان هم اونو گذاشته ...... مشاور هم ... همين فرد پسرش رو تو فرمانداري ..كرد. خونه سازماني به خودش در دهدشت واگذار شد و قيمت اون رو هم قسطي داره ميده و الان هم در ياسوج ..برخلاف قانون كه واگذاري خونه سازماني ممنوعه بهش خونه سازماني داده
اگاه
Iran, Islamic Republic of
..تعویض مدیران زمان اصولگرایان را نداردواز عاقبت کار میترسد .بگیر حیف .که به ..چه میخواستیم وچه شد
مک
Iran, Islamic Republic of
اقای استاندارفقط استاندارایل
وطایفه وتبارخودشه ومیخواد دوراینده انتخابات اقای ..که ازطایفه خودشه ومشاورعزل ونسبه اقامیباشددردهدشت کاندیدکند
Iran, Islamic Republic of
اضافه كنيد.. رانيز.كه دايم درمجالس ميگويد من خط ومشي استاندار راتعيين ميكنم.بيچاره مردم استان چه كسي براشون تصميم ميگيره؟كسي كه دره مهريان ياداور تلاشهاي اوست
حق گو
Iran, Islamic Republic of
خدایی غیر از پاسره به کدام یک از هم دوره ایهای مشهدی پستی داده یا ارزشی قائل شده است. به زودی شب نامه ای از وضعیتش در مشهد به اطلاع عموم خواهد رسید
حق گو
Iran, Islamic Republic of
اقای رحیمی من قصد بدی ناشتم وفقط گفتم که شناخت من از اقای خادمی بیشتر از شناختی است که مادرش نسبت به ایشان دارد و ازلحاظ علمی مورد تایید منست
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1