تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۷
کد مطلب : ۵۵۳۱۹

محفل نورانی انس با قرآن در یاسوج برگزار شد

۵
۰
کبنا ؛ 
محفل نورانی انس با قرآن امروز عصر با حضور قاری مصری، مسئولان استانی، شهرستانی و آحاد مردم در مصلی یاسوج برگزار شد.
در پانزدهمین روز از ماه مبارک رمضان مراسم جزء خوانی قرآن کریم با حضور قاری مصری، مسئولان ارشد استانی، شهرستانی و آحاد مردم در مصلی بزرگ یاسوج برگزار شد.
در این مراسم که استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان به ایراد سخنرانی پرداختند.
***
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم ترویج فرهنگ قرآنی در این استان تأکید کرد و گفت: محافل قرآنی مختص ماه مبارک رمضان نباشد.
سید موسی خادمی  در مراسم جزء‌خوانی قرآن کریم ضمن تبریک ماه مبارک رمضان به هم‌استانی‌ها اظهار کرد: ماه مبارک رمضان ماهی است که می‌توان در آن از فضیلیت‌های بیشماری بهره‌مند شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی باید طوری انجام پذیرد که تمامی اقشار جامعه را جذب کند، ادامه داد: برای ثمربخش بودن فعالیت‌های قرآنی باید امور قرآنی را برای افراد ملموس کنیم به طوری که همه برای به نتیجه رسیدن فعالیت‌های قرآنی دغدغه داشته باشند تا بتوان در راستای توسعه فرهنگ قرآنی به درستی گام برداشت.
این مسئول، قرآن را کتاب هدایت و راهنما انسان‌ها عنوان کرد و گفت: این کتاب آسمانی نشان‌دهنده مسیر رشد بشر به سمت خداوند منان بوده که با بهره‌گیری از مضامین قرآنی می‌توان زندگی سالم و عاری از مشکل و آسیب داشته باشیم.
خادمی فرهنگ‌سازی برای توسعه نگاه همه جانبه به فعالیت‌های قرآنی را امری ضروری دانست و اظهار داشت: اگر بخواهیم در تمامی بخش‌ها موفق باشیم باید قرآن را به متن زندگی خود بیاوریم و از آن در همه لحظات بهره بگیریم، چراکه قرآن برای هر کاری برنامه‌ای دارد که انسان را به سوی کامیابی هدایت می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه باید قرآن را سرلوحه کار خود قرار دهیم و به نحو شایسته‌ و مناسب آن را فرا گیریم، گفت: اگر در آموزش‌های قرآن تلاش شود و علاوه بر توجه به تلاوت و حفظ به مفاهیم و معارف قرآنی توجه شود در درازمدت نتیجه این توجه را خواهیم دید.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه روزه‌داران حاضر در این محفل نورانی بیان کرد: امیدواریم همه در فهم قرآن و استفاده از آن برای هدایت در زندگی بهره‌مند شویم.
این مسئول بر لزوم ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه تأکید کرد و گفت: مسئولان مربوطه موسسات قرآنی همه و همه باید در راستای توسعه فرهنگ قرآنی تلاش کنند تا جامعه‌ای قرآنی و به دور از هرگونه آسیبی داشته باشیم.
خادمی از برگزار کنندگان محافل انس با قرآن کریم قدردانی کرد و گفت: امیدواریم چنین برنامه‌های باشکوه و معنوی در سطح شهرستان‌ها با نظم، هماهنگی و استقبال پرشور برگزار شود.
مسئول ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه تداوم هر عملی به واقع تاثیرگذارتر خواهد بود، گفت: انتظار می‌رود جلسات و محافل قرآنی صرفا مختص ماه مبارک رمضان نباشد و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که در طول ایام سال با حضور پرشور مردم برگزار شود.
***
مدیرکل اوقاف کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد
استقبال پرشور کهگیلویه و بویراحمدی‌ها از محافل قرآنی/مقابله با آسیب‌ها از دریچه قرآن
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد، استقبال مردم این استان از محافل قرآنی را مناسب ارزیابی کرد و گفت: قرآن این کتاب آسمانی می‌تواند دریچه‌ای مناسب برای مقابله با آسیب‌ها باشد.
حجت‌الاسلام سید علی‌صالح موسوی‌اعظم ظهر امروز در مراسم جزء‌خوانی قرآن کریم که در پانزدهم روز از ماه مبارک رمضان در مصلی بزرگ این شهر برگزار شد، اظهار کرد: قرآن حکیم از نظر تأثیرات خود نیز معجزه دارد و آن تأثیری که در قرآن هست در هیچ کتاب انسانی وجود ندارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: قرآن به وسیله تأثیرپذیری که دارد در دنیا منتشر و آن را روشن کرده و اولین تاثیر آن را می‌توان علاقه با روح انسانی دانست هرگاه روح منقلب شود، در تصورات، گفتار و کردار انسانی نیز انقلاب به وجود می‌آید.
این مسئول در ادامه به فضیلت و آثار قران کریم اشاره کرد و گفت: بارورى ایمان، صفاى دل، تخفیف گناهان، عبادت برتر، برخوردارى از ثواب فرشتگان و پیامبران، هم‌نشینى با فرشتگان، پیمودن درجات کمال و ترقى در بهشت، درمان بیمارى‌هاى روحى، رفع غم و اندوه، روشنایى دیدگان، مونس تنهایى، عمر با برکت، استجابت دعا، صفاى خانه، رفع عذاب از پدر و مادر از فضایل این کتاب آسمانی است.
موسوی‌اعظم با تأکید بر اینکه براى قرائت قرآن، در کلمات گهربار پیشوایان معصوم(ع) فضایل و آثارى بیان شده که موجب رشد و پرورش روح و روان آدمى مى‌شود، گفت: وجود فضایل و آثار متعدد قرآن باعث‌ شده که تلاوت و قرائت قرآن از اهمیت بسیارى برخوردار باشد.
وی به مزد و ثواب قاریان قرآنی با اشاره از آیات قرآن کریم بیان کرد: قرآن کریم مى‌فرماید: (اِنَّ الَّذینَ یَتلونَ کِتـبَ اللّهِ واَقاموا الصَّلوةَ واَنفَقوا مِمّا رَزَقنـهُم سِرًّا وعَلانِیَةً یَرجونَ تِجـرَةً لَن تَبور  لِیُوَفِّیَهُم اُجُورَهُم ویَزیدَهُم مِن فَضلِهِ اِنَّهُ غَفورٌ شَکور)کسانى که کتاب الهى را تلاوت مى‌کنند و نماز را به پاى مى‌دارند و از آن‌چه به آنان روزى داده‌ایم، پنهان و آشکار انفاق مى‌کنند، تجارتى بى‌زیان و خالى از کساد را امید دارند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه قاریان قرآن ثواب خود را ایزد منان می‌گیرند، گفت: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از اول ماه مبارک رمضان محافل انس با قرآن در سطح استان با حضور قاریان بین‌المللی، کشوری و استانی برگزار می‌شود.
این مسئول استقبال از این محافل را بسیار پرشور و خوب ارزیابی کرد و گفت: با بهره‌مندی از این کتاب آسمانی بدون شک افراد جامعه خصوصا جوانان از گزند آسیب‌ها و معضلات در امان خواهند بود.
موسوی اعظم به تاثیر قرآن در زندگی افراد اشاره کرد و گفت: قرآن تاثیر شگرفی بر روح و شخصیت افراد دارد و موجب دوری از عادات و رفتارهای زشت و ناپسند می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: جوانی که با قرآن انس دارد و لذت این کتاب آسمانی را چشیده است، دنبال لذائذ نفسانی نمی‌رود ریشه‌های ایمان، غیرت، مردانگی و جوانمردی و شهامت در وجودش مستحکم شده و از رفتارهای زشتی چون دروغگویی، گناهان زبان، نفاق و هر عمل خلافی مصون می‌ماند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

دلسوز
Iran, Islamic Republic of
سلام
با تشکر از همه کسانیکه که در پیشرفت فرهنگ اسلامی قرآنی همکاری مینمایند
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برات جناب کمایی چه نیازی داره که دروغ بنویسی نه استاندار این حرفا رو زده بود نه سخنران جلسه موسوی اعظم بود سخنران حاج آقا مرتضوی مدیر کل سازمان تبلیغات سلامی بود . معلومه بقیه خبراتون هم کشکی !!!!!!
سید جواد رامی
Iran, Islamic Republic of
بکار بردن کلمه دروغ در شان یک خواننده محترم نیست حتماً اشتباهی شده سهوی است . آقای کمایی از خبرنگاران با صداقت استان است . باید همگی برای ارتقاء فرهنگ دینی و قرآنی دست به دست هم دهیم .
یکی از حاضران در محفل انس
Iran, Islamic Republic of
با سلام سخنرانان این محفل اقای موسوی اعظم و آقای خادمی و آقای مرتضوی هر سه نفر بودند
از مسئولین برنامه
Iran, Islamic Republic of
سلام
آقای کمایی درست نوشتند
هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای دریای خزر نامی بود که ماموران سازمان سیا بر هواپیمای دوزیست عظیم الجثه ساخت روسیه ...
سرنوشت ترامپ

سرنوشت ترامپ

حتی اگر ترامپ و میلیون‌ها طرفدار وی در برهه کنونی نخواهند بپذیرند، با این حال باید بدانند ...
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
1