تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۱۰
کد مطلب : ۵۵۲۱۶

یکی از استعدادهای خوب کهگیلویه و بویراحمد شیلات است

۲
۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از استعدادهای خوب این استان شیلات و پرورش ماهی است که باید از منابع آبی این استان در این زمینه استفاده شود.
به گزارش کبنا نیوز، سید موسی خادمی در بازدید از طرح پرورش ماهی 400 تنی روستای قلات در شهرستان بویراحمد افزود: یکی از مواردی که می توان از منابع آبی استان استفاده درست و بهینه کرد ایجاد واحدها و مزارع پرورش ماهی است.
وی اظهارکرد: یکی از استعدادهای خوب این استان پرورش ماهی است که سعی خواهیم کرد با رفع مشکلات این واحد و دیگر واحدهای پرورش ماهی به تولید و اشتغال در استان کمک کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تولید 400 تن ماهی قزل آلا هدف از اجرای طرح پرورش ماهی در روستای قلات شهرستان بویراحمد بود، بیان کرد: این طرح مشکلاتی دارد که دستگاههای اجرایی مشکلات آن را بررسی می کنند تا کار ادامه پیدا کند و انجام شود.
خادمی خاطرنشان کرد: مطالعات این کار به درستی انجام نشده است و تا کنون دو میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه شده است و به همین اندازه برای اتمام و بهره برداری از آن نیاز است.
وی تصریح کرد: هم اکنون ما در یک عمل انجام شده قرار گرفتیم و کار بهینه اینست که انجام شود تا بیشتر از این دچار هزینه و خسارت نشویم.
همچنین جعفر گوهرگانی، رییس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازدید گفت: این طرح سال 88 شروع شده و تاکنون سه مشاوره در این طرخ تغییر کرد و دو مشاور خلع ید شدند و مشکلاتی را برای این سازمان ایجاد کرده است.
به گزارش کبنا نیوز ، این مجتمع پرورش ماهی در سال 87 توسط شرکت مهندسین مشاور فن آوران آبسازه با اعتبار 548 میلیون ریال شروع شد که در سال 88 آن به اتمام رسیده و در حدود 6 هکتار زمین ایجاد خواهد شد که تناژ اولیه مورد مطالعه این مجتمع 400 تن بوده که با نصب تجهیزات این تناژ به بیش از 1000 تن خواهد رسید.
مبلغ دو قرار داد بند انحرافی و کانالهای انتقال آب هر کدام 958 میلیون تومان بوده است تاریخ انعقاد قرارداد در سال 89 است. این طرح بصورت مستقیم می تواند برای 80 نفر شغل ایجاد کند و تا کنون حدود 60 درصد پبشرفت فیزیکی دارد.
این طرح از ابتدای سال 92 تاکنون تعطیل بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

انصاری
Iran, Islamic Republic of
مجوز های پرورش ماهی قزل آلا در استان چندین برابر حد مجاز است و محیط زیست نابود می شود. ایران هم در دنیا اول شده است! و مسئولین خیال می کنند دست آورد بزرگی داشته اند. در بعضی کشور های اروپایی که مبدع پرورش ماهی بوده اند به خاطر مسائل زیست محیطی مجوز بسیار محدودی صادر می شود و پساب را هم باید تصفیه و به رود خانه برگردانند. کیفیت گوشت تولیدی هم کنترل نمی شود و بیماری ایجاد می کند. آقای مدیرکل دامپزشک هستند چرا به حقایق توجه نمی کنند؟
موسوی مدیر شیلات استان
Iran, Islamic Republic of
سلام
قابل توجه نویسنده محترم گزارش
این طرح هم اکنون فعال می باشد وهرگز تعطیل نبوده وان شاالله تا پایان هم فعال خواهد ماند .ممکن است یک پروژه بزرگ که دارای چند جبهه می باشد در یکی از جبهه ها مانند خاکبرداری در زمستان تعطیل باشد اما در بقیه جبهه ها فعال بوده و هست . شرکت آب وخاک از ابتدا ی شروع کار تا کنون پیمانکار بوده ودر حال ساخت سد می باشد . ظرفیت واقعی این مجتمع بیش از 1000تن خواهد بود ولی ظرفیت تولید اسمی مزرعه در مرحله اول 400تن تعریف شده است .
مهار آب ، جلوگیری از تخریب کانال آبگیری مزارع ،کاهش سرعت آب وقابل تنظیم بودن دریچه ها برای هنگام سیلاب از دیگر مزیت های ایجاد این بند انحرافی است .
شایان ذکر است شیلات استان با همه مشکلات هم اکنون مقام چهارم تولید در کشور را دارد که با به بهره برداری از مزارع در حال احداث امید است بتوانیم حرکت های امید بخشی را در این صنعت برداریم وبرگ زرین دیگری را بر افتخارات مردم شریف استان بیافزاییم

لطفا اصلاح بفرمایید
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1