تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۳۶
کد مطلب : ۵۵۱۳۲

سدی که آرامش را از مردم گرفته است

۴
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛ 
مصطفی بسطامی
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان کبنا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
دانش سدسازی درایران امروزه زبانزد خاص وعام است، که با بهره گیری ازکارشناسان ومجریان متخصص و با تجربه، ایران را تبدیل به یکی از برترین کشورها درعرصه استفاده بهینه ازآبهای سطحی نموده است. مهارآبهای سطحی با استفاده از ساخت سدهای عظیم باعث توسعه کشاورزی و افزایش ظرفیت نیروگاهی آب و برق می شود که زمینه را برای عمران وآبادی یک منطقه حتی یک کشور فراهم می آورد. مجریان اهل فن با آسیب شناسی و بررسیهای دقیق معایب و مزایای ساخت سد در هر منطقه را به خوبی مشخص و روشن می نمایند تا نسبت به اجرا یاعدم اجرای آن اقدام نمایند. ایجاد سد آبی در یک منطقه همانطور که گفتیم همیشه باعث توسعه کشاورزی، نیروگاهی و به دنبال آن کمک به مشکل بیکاری و اشتغال در بلند مدت خصوصا در محدوده احداث سد می باشد.
بحث ساخت سد (خرسان3) در شهرستان دنا یکی از طرحهای ملی و استانی است که در دستور کار مسئولین جهت احداث در این منطقه می باشد. با نگاه کارشناسی و ریزبینانه به خوبی وبه وضوح درک میکنیم که ساخت آن نه تنها به توسعه کشاورزی و آبی در استان کهگیلویه و بویراحمد به خصوص شهرستان دنا که محل اجرای طرح می باشد کمکی نمی نماید بلکه با تغییر کاربری جغرافیایی و اساسی در این منطقه نیمی ازاین شهرستان را به زیر آب می برد و به تاسیسات و زیربناهای روستایی آسیب جدی وارد میکند و همچنین وداع تلخ مردم این منطقه با زندگی و طبیعت خود را به دنبال دارد.
احداث این پروژه شاید با دادن منابع مالی خوب به مردم و ایجاد اشتغال موقت در ساخت آن در کوتاه مدت آرامش نسبی برای مردم این منطقه را در پیداشته باشد اما در بلندمدت هیچ کمکی به بخش کشاورزی، آبی و اشتغال به مردم این منطقه نمی نماید و حتی آرامش انسانی را به دلیل تلفات جانی و عواقب بعدی آن از ما می گیرد. از مسئولین ملی و استانی خواهشمندیم با توجه به معایب بیشتر این پروژه نسبت به عدم اجرای آن در منطقه شهرستان دنا (سادات محمودی) توجه جدی و اقدام نمایند.
تصمیمات عجولانه و احساسی امروز ما نباید مشکل آفرین فردای آیندگان باشد، بگذارید آیندگان هم در تصمیمات فردای خود نقش داشته باشند.
رئیس کارگروه فرهنگی اجتماعی جوانان استان
نام شما

آدرس ايميل شما

مشاور
Iran, Islamic Republic of
بسطامی جان جالب بودکارشناسی شمامشاورمحترم
مشاور مشاور
Iran, Islamic Republic of
پیداست که نظر مشاور توسط خود آفای مهندس بسطامی گذاشته شده.
بهادران
Iran, Islamic Republic of
درود بر بسطامي
دنا
Iran, Islamic Republic of
كمتر .بگو سيفور
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1