تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۴۴
کد مطلب : ۵۵۰۵۶

پروازی که تعطیل شد

۳
۰
کبنا ؛مردم شهرستان نفتخیز گچساران در حالی که در تکاپو برای افزایش شمار پرواز فرودگاه نفت در شهر دو گنبدان (مرکزشهرستان گچساران)بودند، ناباورانه خبر متوقف شدن تنها پرواز هفتگی و تعطیلی این فرودگاه را شنیدند.
پس از مدت ها انتظار برای برخورداری مردم ازسفرهای هوایی ، فرودگاه نفت در شهر دوگنبدان در سال 91 به بهره برداری رسید.
اما در شرایطی که این فرودگاه با داشتن یک پرواز هفتگی به تهران ، پاسخگوی نیاز مردم نبود و آنان همواره خواستار افزایش شمار پروازها بودند، اینک با تعطیلی این پرواز ، متقاضیان پروازهای هوایی در این شهرستان سرگردان شده اند.
یکی از شهروندان ساکن شهر دوگنبدان در این مورد به ایرنا گفت: هر دو هفته یک بار برای رسیدن به محل کار خود ، ناگزیرم چند ساعت راه را طی کنم .
داوود عبدی پور افزود: با وجود قعالیت هفت هزار نفر در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران که تعداد زیادی از آنها متعلق به استان های بوشهر،خوزستان و فارس هستند از سرگیری پروازهای فرودگاه نفت گچساران الزامی است و مردم این منطقه چشم انتظار تدبیر مسوولان برای بازگشایی فرودگاه دوگنبدان هستند.
یکی از ورزشکاران لیگ برترکشور که ساکن شهر دو گنبدان است در این مورد گفت:گچساران 16 تیم در لیگ های برتر ، دسته یک و دو دارد و اعضای این تیم ها باید برای حضور در مسابقات هر هفته به شهرهای دیگر سفر کنند.
عباس بهمنی افزود:در مسافرت های زمینی به دلیل ساعت ها سفر از نظر جسمانی شرایط حضور در مسابقات لیگ برتر کشور را نداریم.
وی از مسوولان خواست برای توسعه پروازهای این فرودگاه و از سرگیری فعالیت آن چاره اندیشی کنند.
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران هم گفت: فعالیت فرودگاه در این شهرستان به دلیل استراتژیک بودن موقعیت این منطقه به عنوان قلب تپنده اقتصاد کشور ضروری است.
محمد باورساد، با اشاره به وجود نیروهای متخصص سایر مناطق کشور در تاسیسات نفتی و بیمارستان نفت گچساران ، فعالیت فرودگاه نفت شهر دوگنبدان را از زیرساخت های اساسی توسعه و رفاه حال مردم بیان کرد.
فرماندار گچساران هم بیان داشت: فرودگاه این شهرستان به دلیل نبودن زیرساخت های سوختگیری هواپیما از دو هفته پیش تاکنون تعطیل است.
عبدالرحیم رحیمی افزود: برای تامین تانکر سوخت فرودگاه نفت، حداقل دو میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار نیاز است.
وی کم بودن شمار متقاضیان پروازهای هوایی را یک مشکل خواند و اظهار کرد:تنها هواپیماهای کوچک که تعداد آنها در کشور انگشت شمار است قابلیت پرواز در فرودگاه این شهر را دارند و همین امر یکی دیگر از مشکلات این فرودگاه است.
رحیمی افزود: هواپیمایی که این شهرستان با آن تفاهم نامه داشته نیازمند تعمیراست و شرکت هواپیمایی طرف قرارداد به دلیل مقرون به صرفه نبودن ، حاضر به تعمیر این هواپیمای قدیمی نیست.
فرماندار گچساران ادامه داد:تجهیز فرودگاه نفت به زیرساخت های سوختگیری و خرید تمام بلیت های هواپیمای فوکر 100 راهکار اصلی برای بازگشایی فرودگاه در این شهر صنعتی است.
رحیمی بیان کرد:امکان سفرهای هوایی در توسعه هر منطقه به ویژه جذب سرمایه گذاران برای احداث واحدهای تولیدی و اشتغالزا بسیار حائز اهمیت است از این رو همه باید برای بازگشایی فرودگاه نفت شهر دوگنبدان تلاش کنند.
فرودگاه شهر نفتخیز دوگنبدان مرکز گچساران حدود 50 سال پیش احداث شده است.
استان کهگیلویه و بویراحمد به مرکزیت یاسوج یک فرودگاه دیگر هم در این شهر دارد اما تعداد پروازهای آن به مقصد تهران در روز به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسد.
دلیل این محدودیت ، وضعیت کوهستانی و موقعیت جغرافیایی فرودگاه یاسوج است که فقط توان پذیرش هواپیماهای کوچک دوموتوره را دارد و تعداد این هواپیماها درکل کشور به شش فروند می رسد./ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما

بومی گچساران
Iran, Islamic Republic of
حاجی این همه گفتی آخرش متوجه نشدیم چی شد؟ بالاخره کی راه میفته؟ مشکلات رو همه میدونن بفرمایید کی دوباره راه میفته؟
رستگار
Iran, Islamic Republic of
فرودگاهي كه باعث تبعيض شركت نفتي ها با ديگر اقشار مردم بشه.و هرچقدر تو سرت بزني بليط گيرت نياد همون بهتر كه تعطيل بشه.
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
سلام مهندس پاکدل کجایی که ببینی بدون شما چه بلاهایی بر سر این شهر می آورند و این شعر نیمایوشیج وصف حال شماست
نازك آراي تن ساق گلي
كه به جانش كشتم
و به جان دادمش آب
اي دريغا به برم مي شكند
آری مهندس عزیز برای راه اندازی فرودگاه مگر شما و کارکنانتان کم زحمت کشیده اید؟ مگر ارتفاع کوه رادک را کم نکردید ؟مگر شبانه روزی کار نکردید ؟ مگر کم رایزنی و جلسه داشته اید؟مگر کم خون دل خوردید ؟مگر ...
پس لطفا کاری کنید ویا جواب دهید؟ چرا آنهایی که توانایی هایت را می دانستند برای حفظتتلاش نکردند؟ آیا کسانیکه پشت سرت حرفها زدند و جانشینانت و آقایان مسئول و مخالفت فقط ادعاهای پوچ هستند که حتی توان نگهداری از میراث و کارهای بزرگت را ندارند؟
و این را بدان که هر گچسارانی با انصافی که این خبر را شنیده باشد بی شک این جمله در ذهنش نقش بسته است " مهندس پاکدل ای کاش نرفته بودید"
آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

دولت حسن روحانی که در این شرایط سخت اقتصادی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند ...
سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

این تصاویر آن قدر طبیعی به نظر می رسند که بیننده با دیدن آن تصور می کند این سنجاب در ...
ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

۱۲۰میلیارد تومان کمک به دانشگاه شهید بهشتی از ردیف کمک‌های تملکی صورت گرفته است.
1