تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۲
کد مطلب : ۵۵۰۲۴

قرارداد ترکمنچای در یاسوج تکرار نمی‌شود

۱۹
۰
کبنا ؛مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تعارض پیش آمده میان این دستگاه و دانشگاه علوم پزشکی در سایت چم‌گنجشکی یاسوج گفت: برخی خیال خانه‌سازی در سایت چم‌گنجشکی دارند.
نشست تصمیم‌گیری برای تملک اراضی واقع در منطقه چم‌گنجشکی یا همان محدوده بیمارستان امام سجاد (ع) در حاشیه رود بشار با حضور استاندار و مسئولان دستگاه‌های ذی‌نفع در محل استانداری برگزار شد.
سید علی لدنی مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تعارض به وجود آمده در این منطقه اظهار کرد: تعدادی از شهرهای استان به خصوص شهر یاسوج دچار تنش آبی شده‌اند که باید با دیدگاه پدافند غیر عاملی برای آینده چاره‌جویی کرد.
وی گفت: به همین دلیل و طبق قول و قراری که برای حضور در این منطقه و حفر چاه داشتیم اجازه ورود به سایت آب و فاضلاب را داشتیم که با ممانعت کارکنان دانشگاه علوم پزشکی استان روبرو شدیم.
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که دوست نداشتیم فضا به این سمت کشیده شود، اظهار کرد: از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان خواستم که همه اختلافات 15 سال گذشته را فراموش کنند و اکنون برای تأمین آب مورد نیاز مردم شهر یاسوج با ما همکاری کنند.
وی گفت: ما می‌توانستیم از روال دیگری وارد قضیه شویم و اگر بحث و بنا بر تعامل نبود با دستور مقام قضایی حکم قلع و قمع همه ابنیه ساخته شده در این سایت را داشتیم.
این مسئول تصریح کرد: در قانون توزیع عادلانه آب و در تبصره 4 و بند دوم آن به صراحت آمده است که اگر در حریم رودخانه‌ها و چاه‌های آب آشامیدنی مردم ابنیه‌ای تأسیس شود حق قلع و قمع وجود دارد و وزارت نیرو این را به صراحت از ما خواسته است.
لدنی گفت: در سال‌های 91 و 92 دستور قلع و قمع این ابنیه صادر شده است و ما بنا به تعامل بین دستگاهی وارد عمل نشده‌ایم و اکنون مسئله فراتر از یک بحران است.
مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از صورتجلساتی که در سال‌های گذشته و در پشت درب‌های بسته اعمال شده تصریح کرد: دستوراتی که داده شده همه غیر قانونی بوده است بدون این که نظرات چهار دستگاه منابع طبیعی، دانشگاه، آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای را داشته باشند.
این مسئول با بیان این که کاری به اقدامات غیر قانونی گذشتگان ندارم و اکنون دیگر اجازه کارهای غیر قانونی را نمی‌دهم، ادامه داد: مرجع صلاحیت‌دار برای تعیین تکلیف در این قضیه تنها مرجع قضایی است و هر تصمیم دیگری که به غیر این گرفته شود در راستای تصمیمات غلط گذشته خواهد بود.
لدنی افزود: تنها راهی که می‌تواند در این نشست ما را از بن‌بست خارج کند خلع ید دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از این سایت است چرا که ما بیشتر آب مورد نیاز مردم مرکز استان را از محل همین چاه‌ها تأمین می‌کنیم.
وی در پاسخ به این درخواست دانشگاه علوم پزشکی که در صورت تملک اراضی چم‌گنجشکی توسط آب و فاضلاب باید هزینه ‌آن به دانشگاه پرداخت شود تصریح کرد: ریر بار هیچ‌گونه قراردادی که شبیه به ترکمانچای است نخواهیم رفت.
این مسئول با تأکید بر این که در گرفتن حق قانونی زیر بار حرف زور نمی‌رویم، خاطرنشان کرد: باید با این چاه‌ها و اضافه کردن به آن‌ها آب 20 سال شهر یاسوج را تأمین کنیم و از سوی دیگر حریم بهداشتی آب هم باید رعایت شود.
وی با انتقاد از عملکرد گذشتگان که با برخوردهای فیزیکی قصد تصرف این اراضی را داشته‌اند، ادامه داد: قرار نیست که در نظام جمهوری اسلامی یک مدیر برای به اصطلاح گرفتن حق مجموعه تحت نظر خود دست به یقه دیگران شود که متاسفانه دوستان اقرار به این اقدام مدیریت اسبق دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه کرده‌اند.
انتهای پیام/ب
نام شما

آدرس ايميل شما

ﺩﺭ ﺟﺮﻳﺎﻥ
Iran, Islamic Republic of
/ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﻛﺒﻨﺎ ﻧﻴﻮﺯ ﺑﻬﺘﺮ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﺩﻻﻳﻞ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻋﻠﻤﻲ و ﻣﻨﻂﻘﻲ و ﻫﻤﺮاﻩ ﺑﺎ ﺷﻮاﻫﺪ و ﻣﺴﺘﻨﺪاﺕ ﻗﻮﻱ ﻣﺴﻮﻟﻴﻦ ﻋﻠﻮﻡ ﭘﺰﺷﻜﻲ ﺭا ﻫﻢ ﻣﻨﺘﺸﺮ ﻣﻲ ﻛﺮﺩﻳﺪ.
Iran, Islamic Republic of
حق با آب و فاضلاب است مگه میشه مردم از تشنگی بمیرن
كارشناس
Iran, Islamic Republic of
واقعا ... عادى است كه با قانون و مقررات آشنايى ندارد
محيط علمى و دانشگاه اين أدبيات تهديد آميز را بر نمى تأبد
أيشان مثل قوم مغول با أرابه و موتور جوش و ماشين هاى سنگين به دانش كده پزشكى حمله كرده و شروع به برش درب ورود مى كنند
اگر حسن مديريت دكتر چمن به احترام استاندار نبود كاركنان و دانشجو يأن أجازه مداخله پيدا مى كردند آنگاه أيشان متوجه مى شد كه با اين أدبيات نبأ يد با محيط دانشگاه صحبت كند
كارشناس
Iran, Islamic Republic of
واقعا اين .... قانون و مقررات آشنايى ندارد
محيط علمى و دانشگاه اين أدبيات تهديد آميز را بر نمى تأبد
أيشان مثل .... و موتور جوش و ماشين هاى سنگين به دانش كده پزشكى حمله كرده و شروع به برش درب ورود مى كنند
اگر حسن مديريت دكتر چمن به احترام استاندار نبود كاركنان و دانشجو يأن أجازه مداخله پيدا مى كردند آنگاه أيشان متوجه مى شد كه با اين أدبيات نبأ يد با محيط دانشگاه صحبت كند
ولي شما هرچه مى نويسيم منتشر نمى كنيد
شهروند یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
ضمن تشکر از اطلاع رسانی سایت کبنا. من به عنوان یک شهروند یاسوجی از این غیرت و شجاعت مدیر عامل
اب وفاضلاب استان و همکاران ایشان که باعث احقاق حقوق حقه مردم یاسوج و جلوگیری از ادامه این روند و بازپس گیری این زمینها برای آبرسانی مردم شده اند صمیمانه تشکر و قدردانی می نماییم.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
"درجریان"کدوم جریان؟!!!!! بابامستنداتو ارائه بده شاید به علوم پزشکی کمکی کنه...!
"درجریان"جان با دروغ ودغل که کار جلو نمیره....
Iran, Islamic Republic of
ادبیات تند و غیر منطقی داری جناب لدنی. تجدید نظر بفرما برادر
کارشناس آب
Iran, Islamic Republic of
این حرفها کارشناسی شده نیست آقایان آبفای شهری شما باید در یک محل مناسب و بهداشتی چاه حفر کنید و مشکل شهر را حل کنید نه اینکه بخواهید با یک اعتبار مالی کم یک جای نامناسب انتخاب کنید اونوقت اینجوری ازش دفاع کنید. شما قدرت چانه زنی با وزارت و گرفتن پول لازم را اگه داشتید به این روز نمی افتادید.
Iran, Islamic Republic of
واقعا خ..یک مسئله مهم تامین آب را اینگونه پیچیده میکنید اگر نمیتوانی آب شهررا تامین کنی بهتر است از طریق رسانه ها اذهان مردم را هم مشوش نکنید
سینا
Iran, Islamic Republic of
..با این ادبیات ...، ترکمانچای یعنی چه؟آنگونه که در خبر آمده آمده ای در زمین دانشگاه ادعای زدن چاه داری آنوقت فکرمیکنی حقت مثل ترکمانچای در حال تضییع است؟ باید بروی جای دیگر چون بحران آب آلوده شهر را پیش خواهی آورد چراکه این چاهها در پایین دست بیمارستان است و فاضلاب بیمارستان آب را آلوده میکند
محمد
Iran, Islamic Republic of
این جناب مدیرکل باید برود یه کم تاریخ یشتر مطالعه کند و بعد بیاید از ترکمانچای حرف بزند! آقا به فکر تامین آب مردم از یک محل مناسب باش و جوسازی نکن.
مهمان
Iran, Islamic Republic of
برخی خیال خانه‌سازی در سایت چم‌گنجشکی دارند.برخی خیال خانه‌سازی در سایت چم‌گنجشکی دارند.برخی خیال خانه‌سازی در سایت چم‌گنجشکی دارند.برخی خیال خانه‌سازی در سایت چم‌گنجشکی دارند.
بیانات مدیر عامل محترم آب و فاضلاب استان درست و منطقی است. علوم پزشکی به هر ترفندی اراضی ملی را که متعلق به همه مردم است تصاحب نموده و حریم بهداشت را هم رعایت نکرده و حالا هم طلبکار است. برای حفظ حقوق مردم از نظر تأمین آب آشامیدنی شهر و برای رعایت بهداشت ، خلع ید از دانشگاه علوم پزشکی و تحویل کامل سایت به اداره آب و فاضلاب استان امر ضروری است.
Iran, Islamic Republic of
daghighan
Iran, Islamic Republic of
شماچه رسانه ای هستید که کامنتها رانمگذاری
Iran, Islamic Republic of
براساس مدارک و مستندات تصمیم گرفته شد... اب مایه حیات است
امير
Iran, Islamic Republic of
اقاي لدني واقعيت تجربه مديريتي نداريد ..
م
Iran, Islamic Republic of
همانگونه که استانار هم اشاره داشت کاملا حق با علوم پزشکی است
نیما
Iran, Islamic Republic of
اراضی پایین بیمارستان است و مربوط به دانشکده چاه زدن آنجا کمکی به آب شرب مردم نمیکند بروید بودجه تامین کنید برای تامین آب بااین شلوغکاریها کارتان همیشه لنگ است و آویزان علوم این اداره و آن ادراه
سینا
Iran, Islamic Republic of
خود مدعی عین ترکمانچای است هم اراضی را میخواهد هم مدعی ملک نداشته احتمالا چندصبای دیگر میگویند چاه بلد نیستندبزنند ازاداره نفت کمک میگیرند بعدش اصلا محل را اشتباه ارزیابی کردند از اداره مهندسی و شهرسازی کمک میخواهن تا بیست سال دیگر به یه جاهایی شاید برسند
جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

شکست استقلال برابر فولاد در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر حواشی زیادی به‌ همراه داشته است....
دعوای بی‌وقت

دعوای بی‌وقت

استعفای ملک‌زاده از وزارت بهداشت آن‌هم با نامه‌ای سرگشاده و چکشی هرچند در این شرایط کرونایی ...
‌تأثیرات کرونا‌ ‌بر انتخابات ۱۴۰۰

‌تأثیرات کرونا‌ ‌بر انتخابات ۱۴۰۰

انتخابات ۱۴۰۰ از چنان اهمیتی برخوردار است که امکان به‌تعویق‌انداختن آن بسیار کم خواهد ...
1