تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب : ۵۴۸۲۶

نمایشگاه بزرگ قرآنی در یاسوج افتتاح شد

۰
کبنا ؛ 
بهترین راه مبارزه با دسیسه‌های دشمن حفظ حجاب و عفاف است
امام جمعه یاسوج بهترین راه مبارزه و نبرد با دسیسه‌ها و حربه‌های دشمنان را حفظ حجاب و عفاف عنوان کرد.
حجت‌الاسلام سیدعلی‌اصغر حسینی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بزرگ قرآنی در مرکز استان ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: قرآن اساسنامه‌ای است که جامعه اسلامی با پیشرفت و ترقی می‌تواند همواره به این کتاب آسمانی افتخار کند.
امام جمعه یاسوج در ادامه از قرآن به عنوان معجزه همیشگی یاد کرد و گفت: قرآن کریم با سه ویژگی متمایز از دیگر کتاب‌هاست که مهمترین دلیل آن این است که خداوند حفظ و نگهداری قرآن را به عهده گرفته و تحریف و تبدیل هرگز به آن راه نیافته و نخواهد یافت.
این مسئول از دیگر ویژگی‌های متمایز قرآن کریم با دیگر کتاب‌ها را متضمن و قانونی تکامل یافته و همگانی بودن آن برای همه بشر عنوان کرد و گفت: رسول خدا(ص) فرمود «کسی که قرآن را خوب و ماهرانه قرائت کند، جایگاه و منزلت او در کنار فرشتگان و سفیران خداوند است».
وی با ابراز خرسندی از برگزارکنندگان نمایشگاه‌های قرآنی در سطح کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: امیدواریم با برپایی چنین نمایشگاه‌های قرآنی از آموزه‌های قرآن بهره‌مند شویم.
امام جمعه یاسوج در ادامه به اهمیت و جایگاه حجاب و عفاف در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: حجاب در اسلام یعنی پوشش چیزی که مانع از دید می‌شود و آن شخص را از نگاه نامحرمان در امان نگه می‌دارد.
حسینی با بیان این موضوع که چیزهای ارزشمند و گرانبها را در جای امنی قرار می‌دهند که چشم افراد نامحرم از آن به دور باشد، گفت: بانوان گوهرهایی در جامعه هستند که قوام و دوام جامعه اسلامی به وجود بانوان است.
وی با اشاره به اینکه در بانوان محجبه ما در پیروزی انقلاب اسلامینقش پررنگی ایفا کردند، بیان کرد: زنان همواره با پوشش کامل خود در پیروزی‌های انقلاب اسلامی و جنگ هشت ساله دفاع مقدس نقش مهمی ایفا کردند.
این مسئول متذکر شد: از بانوان هم‌استانی تقاضا داریم همواره با حجاب کامل به جامعه ورود پیدا کرده و جامعه را از گزند آسیب‌ها حفظ کنند.
امام جمعه یاسوج در پایان بهترین راه مبارزه و نبرد با دسیسه‌ها و حربه‌های دشمنان را حفظ حجاب و عفاف عنوان کرد.
***
لزوم بسترسازی مفاهیم قرآنی در کهگیلویه و بویراحمد
معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم بسترسازی مفاهیم قرآنی در استان تاکید کرد.
فتاح محمدی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه قرآن گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان که ماه نزول قرآن است در سطح استان هشت نمایشگاه قرآنی پیش‌بینی شده است.
وی ادامه داد: افتتاحیه‌ها به صورت هماهنگ و در سطح استان به مرکزیت یاسوج انجام شده که برنامه‌های مختلفی در حوزه معارف قرآنی مثل برگزاری محافل انس با قرآن از امشب در مرکز استان و شهرستان‌ها آغاز و تا آخر ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.
معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: محافل انس با قرآن از امشب با حضور قاریان بین‌المللی، کشوری و استانی و با استقبال پرشور مردم کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.
این مسئول تصریح کرد: حکومت ما حکومت دینی بوده که این حکومت دستورالعمل مبانی آن مبتنی بر مبانی اعتقادی و کتاب قرآن است.
محمدی گفت: اولین هدفی که حکومت دینی دارد و در استان در دست کار است شناخت معارف قرآنی بوده و باید زمینه و بستر را برای شناخت و معرفت معارف قرآنی ایجاد کنیم چراکه معیار و ملاک مردم بر مبنای همین اصول بوده است.
این مسئول تصریح کرد: همه موظف هستیم که زمینه و بستر را برای آشنایی با مفاهیم قرآنی فراهم کنیم که با افتتاح این نمایشگاه در مرکز استان فعالیت‌های فرهنگی، بسته‌های فرهنگی که مبتنی بر مفاهیم قرآنی است، طراحی شده است.
محمدی برگزاری محافل قرآنی را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: برگزاری مسابقه از مبانی و محافل قرآنی و پخش آن از صدا و سیما می‌تواند تاثیرگذار باشد و به نفرات برتر جوایزی اهدا شود.
معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: هرچه خود را با معارف قرآنی وفق دهیم در زندگی موفق‌تر خواهیم بود.
وی اشاره‌ای به استقبال و حضور کهگیلویه و بویراحمدی‌ها به نمایشگاه‌های قرآنی کرد و گفت: به جهت اینکه مردم استان شیعه هستند و زندگی و رفتار آن‌ها با معارف قرآنی عجین شده امیدواریم استقبال خوبی داشته باشند و از جوانان و نوجوانان برای بازدید از نمایشگاه قرآنی دعوت می‌کنیم.
محمدی عنوان کرد: معارف قرآنی مبنای زندگی اجتماعی و فردی در آن لحاظ شده و شناخت این معارف می‌تواند جامعه‌ اسلامی اخلاقی مناسبی را برای افراد جامعه رقم بزند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1