تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب : ۵۴۸۰۳

اظهارات معاون عمرانی استاندار در خصوص تخلفات شهری مسئولان

۱۷
۰
کبنا ؛ 
دومین جلسه شورای شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با هدف بررسی مشکلات و مسائل شهری گچساران به ریاست معاون امور عمرانی استاندار و با حضور شهرداران شهرهای استان برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، صبح امروز این جلسه که در سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد، فرماندار گچساران، شهردار دوگنبدان، مدیران و برخی کارشناسان دستگاه‌های مختلف اجرایی نیز حضور داشتند.ostan.nik.shahrsazi
پژمان نیک‌اقبالی در این جلسه با بیان اینکه 52 درصد از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در شهرها زندگی می‌کنند، اظهار کرد: جمعیت شهرها رو به افزایش است با این وجود عدم توجه به مسائل شهرسازی می‌تواند در آینده مشکلات زیادی ایجاد کند.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به دو بافت شرکت نفت و شهرداری گچساران اشاره کرد و گفت: نباید از عمق مشکلات و تهدیدهای که در برخی از بافت‌های گچساران است غافل شویم.
نیک‌اقبالی اضافه کرد: هدف از برگزاری شورای شهرسازی ایجاد حساسیت بین شهرداران و رفع نواقص است.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: گچساران نسبت به سال‌های گذشته با وجود اعتبارات نفت، پی‌گیرهای نماینده گچساران و باشت و مسئولان پیشرفت‌های خوبی داشته است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تخلفات مسئولان در طول 30 سال گذشته در بروز معضلات شهری در این استان دخیل بوده است.
پژمان نیک‌اقبالی با بیان اینکه آگاهی مردم نسبت به حقوقشان نکته بسیار مهمی در رعایت مسائل شهر و شهرسازی است، اظهار کرد: فرهنگ‌سازی رسانه‌ها، صدا و سیما مهمترین عامل برای رعایت مردم در خصوص مسائل شهرسازی است.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: برخی از خلاف‌های که در پیاده‌روها، خیابان‌ها و دیگر اماکن شهری بوجود می‌آید ناشی از عدم آگاهی مردم نسبت به حقوقشان است.
پژمان نیک‌اقبالی تاکید کرد: آگاهی پیدا کردن مردم نسبت به حقوقشان سبب می‌شود، سدمعبر در پیاده‌روها، ساخت و سازهای غیرقانونی و دیگر امور مربوط به شهر و شهرسازی درست و مناسب انجام بگیرد.
وی افزود: متأسفانه بر اساس همین عدم آگاهی مردم به دنبال چیزی می‌گردند که اصلاً حقشان نیست.
نیک‌اقبالی به تخلفاتی که در زمینه شهرسازی در شهر دوگنبدان صورت گرفته اشاره کرد و افزود: برخی از این تخلفات ناشی از تخلف مسئولان در طول 30 سال گذشته در شهر گچساران است.
وی با بیان اینکه این جلسه با هدف شناسایی نقاط قوت و ضعف شهر دوگنبدان برگزار شد، افزود: مشکلات و تهدیدهای شهر گچساران را در بحث شهرسازی از قبیل؛ پیاده‌روها، آب‌های سطحی، خط‌کشی خیابان‌ها، معابر، پارکینگ‌ها، تبلیغات غیرمتعارف و ساخت و سازهای غیرقانونی مورد بررسی قرار گرفت که در این زمینه راهکارهای لازم ارائه شود تا در آینده شاهد رفع اینگونه مشکلات باشیم.
معاون امورعمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از مزایای جلسه شورای شهرسازی برانگیختن حساسیت مدیریت شهری شهرهای استان است در خصوص رفع برخی از مشکلات شهری است.
نیک‌اقبالی اضافه کرد: مشکلات مشترک شهرهای بزرگ استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از شناسایی، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و راهکارهای لازم نیز جهت رفع این مشکلات ارائه داده می‌شود.
وی متولی اصلی ساخت و سازها شهری را اداره‌کل شهر و سازی دانست و افزود: سایر دستگاه‌ها از جمله شهرداری‌ها، آب و فاضلاب و شرکت گاز نیز همکاری لازم را داشته باشند.
این مسئول استانی در ادامه با ذکر مثالی به عدم همکاری برخی دستگاه‌ها با هم در خصوص ساخت و سازها اشاره کرد و گفت: یک فرد مجوز 5 کنتور گاز برای ساختمان خود که در حال ساخت است گرفته است که اصلاً این پروانه ساخت ندارد.
پژمان نیک‌اقبالی در ادامه تاکید کرد: مشکلات شهر شناسایی، دسته‌بندی و اولویت‌بندی کنیم تا هرچه سریعتر شاهد رفع اینگونه ایرادات باشیم.
عبدالرحیم رحیمی فرماندار شهرستان گچساران در این جلسه نیز مشکلات شهری این شهرستان را به نوع فرهنگ ربط داد و گفت: هر نوع اقدامات شهری که می‌خواهیم انجام بدهیم متأسفانه معارضات اجتماعی مانع انجام امور شهری می‌شود.
به گزارش کبنا نیوز، در این نشست مشکلات شهری از قبیل مبلمان شهری، پیاده‌روها، حریم‌ها، ساخت و سازهای غیرقانونی، آب‌های سطحی و سایر مسائل مربوط به حوزه شهرسازی شهر دوگنبدان بررسی شد.
انتهای پیام/ک
نام شما

آدرس ايميل شما

خرزو خان
Iran, Islamic Republic of
جناب هیچ بارت نیست ظاهرا فقط به دلیل نسبت سببی با .داشتی مدیر شدی
پیشنهادی به شهرداری دوگنبدان/حذف میدان نماز
Iran, Islamic Republic of
ضوابط و مقررات طراحی میدان
میدان یکی از انواع تقاطع ها برای توزیع حرکتهای سواره میباشد. میدان ها در بدو ورود خودرو به شهر ها جهت توزیع روان و ایمن تر ترافیک سواره شکل گرفتند. در مواردی که حجم وسایل نقلیه سنگین زیاد است طرح یا احداث میدان مجاز نمیباشد.حفظ یا احداث میدان در انتهای یک خیابان اصلی و در محل تغییر جهت های تند موجود در صورت اجبار مجاز میباشد مشروط بر آنکه در اطراف آن ساختمان موجود نباشد.پیش بینی میدان در جاهایی که حجم ترافیک بالاست و یا در آینده زیاد خواهد شد مجاز نمیباشد.نصب هرگونه بیلبورد و تبلیغات در میدان ممنوع است
بررسی وضع موجود
شهردوگنبدان یکی از شهرهایی است که عمده خیابان های آن به میدان ها منتهی می شوند.یکی از پرتردد ترین میدان های این شهر میدان نماز می باشد.زیرا به علت نبود جاده کمربندی از ورودی شهر تا میدان نماز ،تردد خودروهای سنگین نیز از همین میدان صورت می گیرد.ضمنا با توجه به عمکرد چراغ های قرمز در این میدان خودروها پس از طی مسافتی کم دوباره پشت چراغ قرمز توقف می کنند وبا توجه به پارک خودروها در مقابل مراکز تجاری موجود راه بندان ایجاد می گردد.
راهکار ها
1-حذف میدان نماز و استفاده از چراغ های قرمز به صورت چهارراهی
2-احداث زیرگذر یا روگذر
3-تکمیل جاده کمربندی گچساران
4-جلوگیری از پارک خودروها در حاشیه میدان

بهترین راهکار
بهترین راهکار جهت روان نمودن ترافیک ،حذف میدان نماز می باشد.با جلوگیری از پارک خودروهای سبک و سنگین در حاشیه این میدان می توان به روان شدن ترافیک کمک زیادی کرد.
سعید روزافزای –دانشجوی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران

ایمیل:saeedroozafzai@gmail.com
وبلاگwww.saeidroozafzai.abarblog.ir
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
اقای عکاشه به نظرم باید مینوشتی با پیگیری نماینده گچساران وباشت نه نماینده یاسوج و دنا
دوست
Iran, Islamic Republic of
خروجی جلسه چه بود ؟
قدیمی
Iran, Islamic Republic of
قدیمی ها گفته اند خر را می برند پیش بار نه بار را میارن پیش خر نتیجه :
اگر جلسه درباره شهرستان گجسارانه پس باید بیان گچساران جلسه بگیرند نه در یاسوج
بدخشان نالایق
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای استاندار و نمایندگان استان نیم نگاهی هم به راه و شهرسازی بیندازید خیلی خوب هست جایی که مسکن مهر استان بخاطر بی درایتی معاون .جناب آقای .به گل نشسته ایشان نه تخصص این کار را دارند و نه توانایی و کفایت این کار را دارند به داد مردم بدبخت برسید..نیوز جان عزیزت این نظرو بدون سانسور بذار.ما تمامی پیمانکاران مسکن مهر دهدشت حمایت همه جانبه خود را از مهندس جمال الدینی اعلام میداریم (جمع کثیری از پیمانکاران مسکن مهر دهدشت)
..
Iran, Islamic Republic of
سی شکل .یا .ولی بنظر من خیلی سبکه کمبود وززنم هم داره چه برسه به اینکه سنگین باشه
شفاف
Iran, Islamic Republic of
این جلسات تا زمان معاونی اقای نیک اقبالی هیچ خروجی نخواهند داشت
اسپر
Iran, Islamic Republic of
خرزو خان خیلی اذیت میشی . اینقد به خودت فشار بیار تا بترکی ... بدبخت
ش ر از دنا
Iran, Islamic Republic of
جناب با کی بودی که گفتی هیچی بارت نیست لطفا اگر پیشنهاد نداری خموش باش معلومه که از درون داری میسوزی
نظاره گر
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا عملکرد و تلاش ایشان و مجموعه استانداری قابل تقدیر است (اگر با چشم انصاف ببینیم نه با تنگ نظری و غرض ورزی و....) استاندارو معاونین از محجوبیت خاصی بر خوردار هستند و در آینده با توجه به تلاشی که دارند و با مشخص شدن عملکرد بر محجوبیت و محبوبیت ایشان افزوده خواهد شد . البته اگر حس کینه و حسد بگذارد
100
Iran, Islamic Republic of
حسود هرگز نیاسود
نظاره گر
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا عملکرد ایشان و مجموعه استانداری با توجه به همت و تلاش بی وقفه قابل تقدیر است و استاندار و معاونین و مجموعه با توجه به محجوبیتی که دارند و خالصانه در حال تلاش می باشند در آینده با مشخص شدن عملکرد دارای محبو بیتی روز افزون خواهند شد (البته اگر واقع بین باشند و واقع گرا و. ......
اگاه
United States
اقای معاون عمرانی میفرمایندسدمعبردرپیاده روهاوتخلفات وساخت وسازه های غیره قانونی درست انجام بگیرد تا معضلات کمتر شود تورا به خدا اقای استاندار قطع رجال بوده ا اینکه عمدا میخواستی از نیروهای ضعیف استفاده کنی تا حرفی برای گفتن نداشته باشند حالا خروجی حرف ایشان چه بوده وراهکار ایشان چیست تورابه خدا جناب استاندار فکری به حالقسمت عمرانی..............؟؟؟؟؟؟؟؟ بکن
dena
Iran, Islamic Republic of
عجیبه چطور نگفت مشکلات شهر گچساران مال دولتهای نهم و دهم. اما مشکلاتو که همه میدونن . این عالیجناب چه میخواهند بکنند.
نا آگاه
Iran, Islamic Republic of
لطفا فکری به حال خورزو جان (آگاه )بکنید تا خود شون خفه نکرده اند
2222222
Iran, Islamic Republic of
کجات می سوزه
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1