تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۸
کد مطلب : ۵۴۶۴۸

دریافت زیرمیزی پزشکان در استان کاهش یافت

۲۶
۰
کبنا ؛


ظهر امروز نشست شورای سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد با چند دستور کار برگزار شد.

در ابتدای این نشست رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گزارشی از وضعیت طرح تحول سلامت در استان و همچنین فعالیت مؤسسه خیریه نورآوران سلامت ارائه داد.

این مسئول ادامه داد: طرح تحول در استان ما همزمان با کشور از روز 15 اردیبهشت ماه آغاز شد و تاکنون نیز بدون هیچ‌گونه خللی اجرای طرح با شتاب و با رضایت مردم ادامه دارد.

وی گفت: تاکنون و در این مدت تعداد 12 هزار و 200 نفر از خدمات بستری دانشگاه علوم پزشکی در مراکز درمانی استفاده کرده‌اند.

این مسئول گفت: بیمارانی که در گذشته باید 45 درصد هزینه‌های درمانی خود را پرداخت می‌کردند اگر میانگین شهر‌های بزرگ و زیر 25 هزار نفر و روستاها را در نظر بگیریم اکنون تنها هفت درصد از هزینه‌های درمانی خود را می‌پردازند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد تلاش در طرح تحول سلامت را از نوع جهادی دانست و گفت: اگر تلاش جهادی همکاران ما نبود با این زیرساخت‌ها تاکنون با مشکلات زیادی روبرو بودیم که با این روحیه تا امروز مشکل چندانی نداشته‌ایم.

این مسئول به اعتبارات 10 میلیارد تومانی که تاکنون از سوی وزارت بهداشت در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار گرفته اشاره کرد و گفت: اعتبارات بعدی را در فاز دوم دریافت خواهیم کرد.

چمن از تعداد هزار و 250 زایمان طبیعی بدون هزینه در استان از ابتدای اجرای طرح تاکنون خبر داد و گفت: در گذشته از مهم‌ترین چالش‌هایی که در بخش درمانی داشتیم اخذ وجوه غیر قانونی بود که بعضاً از بیماران با نام زیرمیزی دریافت می‌شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از کاهش محسوس این تخلف همزمان با اجرای طرح تحول سلامت خبر داد و گفت: این تعداد با اجرای طرح تاکنون انگشت شمار گزارش شده است.

چمن یکی از راه‌های موفقیت در طرح تحول نظام سلامت را بهبود نظام پرداخت عنوان کرد و گفت: برای این کار باید پرداخت‌ها به متخصصین و پزشکان را بهبود بخشیم که ما در دانشگاه علوم پزشکی توانستیم مطالبات دو ماهه اخیر را پرداخت کنیم و همچنین 25 درصد به دستمزد پزشکان و متخصصین ما افزوده شد.

این مسئول یادی از معوقات سنگین سال‌های 90، 91 و 92 دانشگاه کرد و گفت: 70 درصد از معوقات آن سال‌ها را پرداخت کردیم که در نوع خود کار بزرگی بود.

راه‌اندازی کلینیک‌های دولتی یکی دیگر از راه‌های موفقیت در طرح تحول سلامت بود که این مسئول به آن اشاره کرد و گفت: مشکل فضای کلینیکی ما با راه‌اندازی کلینیک در برخی شهرستان‌ها برطرف می‌شود.

مرمت و تجهیز بیمارستان‌ها نیز از دیگر قسمت‌های این گزارش چمن در شورای بهداشت و سلامت استان بود.

وی در ادامه گفت: کار احداث 70 خانه بهداشت در سراسر استان با کمک کمیته امداد و استانداری را در نقاط مختلف استان داریم که قراردادهای ساخت آن‌ها آمده و با ساخت این مراکز تا اواسط سال آینده دیگر در استان خانه بهداشت استیجاری نخواهیم داشت.

انتهای پیام/قاسم خشت زر

نام شما

آدرس ايميل شما

sghl
Iran, Islamic Republic of
نماینده محترم ، کمی هم به وضعیت ادارات بخصوص
( شبکه بهداشت ) توجه کن !
از روز شنبه مورخ ۷ تیر .شبکه جهت انجام امورات ساختمان سازی خود ، از اداره مرخصی گرفته اما همزمان خودروی استیجاری مرکز بهداشتی درمانی مرحوم ..ا دراختیار وی گذاشته اند تا درامر ساختمان سازی از آن استفاده کنند و مرکز فوق درهفته گذشته خودرو نداشته است ! آقای نماینده ، لطفاً تحقیق کنید و پس اطمینان ازصحت موضوع ، با فرد متخلف برخورد نمایید .
رضا
Iran, Islamic Republic of
واقعا کمک بزرگی به مردم شده و هزینه درمان در بیمارستانها خیلی کم شده و مهمتر از همه دعای خیر مردم در این ماه رمضان پشت سر دکتر چمن و همکارانش هست که زیرمیزیها را خیلی خوب کاهش دادند به امید روزی که دیگر از این مشکلات نداشته باشیم .
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
باعرض سلام وخسته نباشیدبه همه ی رسانه هاوخبر گزاری های دیداری ونوشتاری استان که این طرح تحول بزرگ راپوششش خبری دادندودراین زمینه همراهی خوبی داشتند ازمدیریت جهادی ریاست محترم دانشگاه ومعاونین وهمکارانشان دربخش های مختلف بهداشت ودرمان درسراسراستان تقدیروتشکر داریم.احجرکم عند الله
Iran, Islamic Republic of
تشکر از دکتر چمن هم به خاطر زحمات شبانه روزیش و هم به خاطر توجه به مناطق محروم تر استان. انشاالله که این روند ادامه یابد
Iran, Islamic Republic of
واقعا فکر نمی کردیم در این زمان کوتاه اینقدر پیشرفت در بهداشت و درمان داشته باشیم و اون زیر میزیهای انچنانی کنترل بشه آفرین بر تدبیر و امید.
Iran, Islamic Republic of
از پرسنل بهداشت و درمان ممنونیم ازاینکه طرح نظام سلامت بخوبی انجام میشود جای تقدیردارد وزیرهم از نحوه ارائه خدمت بسیار راضی بودند
Iran, Islamic Republic of
تلاش دکتر چمن وهمکارانش جای تقدیردارد
از دیشموک
Iran, Islamic Republic of
خداوند به همه کسانی که دل در گرو خدمت صادقانه به مردم دارند اجر جزیل عنایت فرماید خدمات دلسوزانه وعلمی ریاست دانشگاه وهمکارانشان هرگر از یاد مردم دیشموک نمی رود و تحول نظام سلامت را در بیمارستانها که چشمگیر است همت ودرایت والا می طلبد . از متولیان سلامت استان خالصانه وصمیمانه تقدیر وتشکر داریم
Iran, Islamic Republic of
کاش همه ادارت مثل علوم پزشکی کارمیکردند از اقدامات پزشکی رایگان برای مردم محروم تاخدمات بیمارستانی تقریبا رایگان، سروسامان دادن به وضعیت پرسنلی و ادرای و جلوگیری از پارتی بازی و... کاش قدرزحمات رییس دانشگاه وپرسنل بهداشت ودرمان دانسته شود
پزشک
Iran, Islamic Republic of
واقعا بحث زیر میزی و هزینه های سرسام آور خیلی از زندگیها ی مردم این منطقه محروم را تحت تاثیر قرار داده بود و حتی ما اصلا فکر نمی کردیم که روزی این هزینه ها از دوش مردم برداشته شود الان یک مورد هم وجود ندارد . جا دارد استاندار فهیم استان ونمایندگان محترم مردم جهت تسهیل امورات بهداشتی ودرمانی متولیان سلامت استان را همراهی وهمکاری نمایند. خداوند به همه کسانی که خالصانه به فکر خدمت به مردم هستند توفیق بدهد.
از گچساران
Iran, Islamic Republic of
همه اخبار در این مدت مربوط به بهداشت ودرمان است خداوکیلی تحولات بسیار خوبی صورت گرفته وریاست دانشگاه با جدیت پیگیر امورات بهداشت ودرمان مردم است بخاطر این تحولات واین خدمات شبانه روزی از ایشان ومجموعه همکارانشان سپاسگزاریم.
پرستار
Iran, Islamic Republic of
از دکتر چمن بخاطر پیگیری وجذب وپرداخت مطالبات سالهای گذشته کارکنان که واقعا پرداخت انها باور نکردنی بود تقدیر وتشکر می کنیم.
استاد
Iran, Islamic Republic of
انشائ الله که این مدیریت جهادی استاد چمن با همین شتاب ادامه داشته باشد و مردم محروم استان از خدمات علمی وتخصصی ایشان بهرمند شوند.
Iran, Islamic Republic of
گرچه طرح تحول سلامت ملی است اما دانشگاه ع.پ.یاسوج از جمله دانشگاههایی است که به بهترین نحو این طرح را مدیریت -پیگیری و اجرا کرده است
Iran, Islamic Republic of
زیر میزی کم وابیه هههههههههههه اغا تو درست ایگی
از دهدشت
Iran, Islamic Republic of
واقعا در ماه اخیر زیر میزی در دهدشت سراغ نداریم در صورتیکه قبلا خیلی زیاد شایع بود.
دوست
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر آخه تو از کجا میدونی که کم شده یا نشده .
محمدی
Iran, Islamic Republic of
تشکر فراوان از کبنا که این ماه رمضونی خبرهای خوب و امید ار کننده پخش می کنند . ای کاش همه دستگاهها مثل بهداشت و درمان عملکرد روشن اینچنینی داشتند و دل مردم را اینجو ری شاد می کردند.
محسن
Iran, Islamic Republic of
واقعا زیرمیزی کم شده دستتان درد نکند برنامه را خوب مدیریت کرده اید که مردم راضیند
شهروند
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر چشم شما روشن چراباید زیر میزی باشه که حالا شما بفرمایید میزانش کم شده زیرمیزی اسم مستعار دزدی هست.وقتی من به عنوان یک شهروند بیش از بیست بار به شما زنگ زدم یک بار جواب ندادی معلومه پزشک دزدی میکنه مشکل از مدیریته که هربار بدتر میشه
صادق
United Kingdom
جناب دکترچمن ،
لطفاً نیم نگاهی هم به شبکه بهداشت ...........ن ومدیریت آن داشته باشید . درهفته گذشته ازابتدا تا انتهای هفته درحالی که معاون شبکه در مرخصی بوده ، خودروی استیجاری مرکز یک شهری هم دراختیار وی قرار می گیرد . مسئول و کارکنان مرکز فوق اعلام کرده اند که خودرو دراختیار آقای م........... بوده است ! ظاهراً چون مالک خودرو در امر ساختمان وبنایی مهارت دارد ، به مدت یک هفته کارساختمانی شخصی آقای م...........را انجام داده است ! این هم دسته گل دست نشانده دفتر نماینده گچساران !!! آقای عکاشه لطفاً شهامت انتشارمطلب بدون نقطه چین را داشته باش زیرا مسئول هستی !! این جمله را اگه خواستی نقطه چین کن : (( مسئول مرکز خانم ف..............، آقای ج..............وخانم خ.......... وسایر کارکنان آن مرکز موضوع را تأیید می کنند . تلفن مرکز 2227830))
ناظر
Iran, Islamic Republic of
ایشون کاملا درست گفته اند و همه مردم شاهدند که هم پرداخت هزینه های بیمارستانی خیلی خیلی کم شده و هم زیر میزی گرفتن کاملا کاهش پیدا کرده و بعلاوه دستگاههای نظارتی زیادی گزارش تهیه می کنند که همشون این مطالب را تایید می کنند احسنت بر تلاش همراهان دولت تدبیر و امید.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
درحیرتیم که اینهمه بوق و کرنا شده که وضعیت درمان خوب شده و زیرمیزی کاهش داده شده ،و........ اول جناب دکتر چمن دست درد نکنه که تلاش میکنی ولی واقعاً خودت قاضی مگه غیر از بیماری سرماخوردگی و یا عمل جراحی معمولی پیش پا افتاده دراستان مداوا وجراحی های دیگری دراستان انجام میگیره ؟ بعنوان مثال تمام جراحی قلبی ومغز واعصاب و.... اگر رسیدن به شیراز واستانهای دیگه که مداوا میشوند واگر نرسیدن باید دراین بیمارستانهای مجهز استان فوت کنند!!.کدوم درمان! کدوم مداوا ! برای یک آنژیو معمولی باید هزینه سنگین بیمار پرداخت بکنه تادرشیراز وجاهای دیگه انجام بگیره .
Iran, Islamic Republic of
واقعا عملکرد بهداشت و درمان عالی بوده وبیمارستانها خوب ارائه خدمت میکنند عمل ساده ای که چند ماه قبل با کلی هزینه بایست انجام میدادیم اما الان توی گچساران عمل مغز هم به رایگان انجام میشود. یه پول کمی میگیرن که اینقدر کمه که بهتره بگیم رایگان
Iran, Islamic Republic of
مدیران نالایق شبکه ومرکز بهداشت کهگیلویه سلامت مردم را به خطر انداختند دکتر کمک کن /سکوت تاکی ؟حمایت قومی تاکی؟مردم بدبخت چرا تاوان باید پس بدند ؟
رضا
Iran, Islamic Republic of
دوستان کمی واقع بین باشیم. بالاخره هر کس یک بار به بیمارستان مراجعه کرده باشه متوجه میشه که داره تلاش میشه حداقل دردی از دردها و آلام مردم کم شده و هزینه های بیمارستانی آنان کاهش یابد و زیر میزی هم داده نشه!ضمن خداقوت به دکتر چمن و مجموعه همکارانش امیدواریم این روند با توکل بر خدا ادامه یابد تا در این وضعیت گرانی حداقل از این بابت خیالمان راحت باشد.هر چند که آرزو می کنیم گذر هیج کدام از شما عزیزان به بیمارستان و مریضی هرگز نیفتد
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1