تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۵۵
کد مطلب : ۵۴۶۰۵

کشت بی‌رویه هندوانه عامل ورشکستی کشاورزان

۹
۰
کبنا ؛
جعفر گوهرگانی بعد از ظهر امروز در نشست کارگروه توسعه صادرات کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت لحاظ کردن راندمان‌های گوناگون در کشاورزی، اظهار کرد: متاسفانه در بیشتر موارد راندمان آبیاری در کشاورزی استان ما لحاظ نمی‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: سبزی و صیفی جزو محصولات استراتژیک ما محسوب نمی‌شوند به همین سبب باید تلاش کنیم که تولید این محصولات با راندمان بالای آبیاری صورت گیرند.

وی یادآور شد: در حال حاضر چیزی که باعث متضرر شدن کشاورزان هندوانه‌کار در مناطق گرمسیری استان شد کشت بی‌رویه این محصول بود.

گوهرگانی خاطرنشان کرد: کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت کشت حداکثر 500 هکتار هنداونه را دارد این در حالی است که در سال جاری بیش از 2 هزار هکتار از اراضی مستعد استان به زیر کشت هنداونه رفت که تنها به زیان کشاورزان تمام شد.

وی، کشت بی‌رویه و غیرکارشناسی هنداونه در استان را باعث ضرر و زیان کشاورزان دانست و افزود: متاسفانه تعداد زیادی از این کشاورزان هر ساله متضرر می‌شوند ولی درس عبرت نمی‌گیرند و باز  سراغ کشت هنداونه می‌روند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که زمین‌های زراعی ما به زیر کشت محصولات استراتژیک بروند و در این صورت زمینه حمایت و خرید تضمینی محصولات از کشاورزان وجود دارد.

گوهرگانی در پایان بر ضرورت آگاهی‌بخش به کشاورزان تأکید کرد و متذکر شد: کشاورزان باید در این زمینه مطلع شوند تا دچار ضرر و زیان نشوند.

انتهای پیام/ خ

نام شما

آدرس ايميل شما

شادگان
Iran, Islamic Republic of
دکتر جان یه فکری کن تا آب رودخانه شابهرام جهت استفاده کشاورزی روستاهای شابهرام ، شادگان، لار ، تلچگاه و .... تا باشت انتقال داده شود. حیف است این همه زمین بی آب بماند. مطمئن باد انجام این کار برای همیشه به عنوان یک خدمت بزرگ و ماندگار در باوی خواهد بود
فرشید
Iran, Islamic Republic of
این هم احتمالا تقصیر مدیران قبل از شماست تو که هیچ هنری نداری از مردم کهگیلویه و بویراحمد خجالت نمیکشی که جای دکتر موسوی نشسته ای. بایستی به یاد فردوسی بزرگ افتاد که فرمود کیان را نشانی به جای کیان؟
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
آخ و بختم سی بویراحمد آخ و بختم سی دوگومبذو آخ وبختم سی کهگلو آخ وبختم سی باشت آخ و بختم سی سی سخت آخ و بختم سی باشت آخ و بختم سی بهمیی آخ وبختم سی چروم ای دکتر موسوی کر خوبو کووچونی که کشاورزی ایما نابوده؟
ارش كمان گير
Iran, Islamic Republic of
شما هم فقط همينو بلدي بكي ، من ميدونم اينو بيست دفعه كفتي و توو همه سايتها زدنش، اكه ميدونستي قبل كاشت ميكفتي حالا همه ميدونن شما هم هر هفته هفت دفعه تكرار ميكني ، توورر خدا حداقل نميتونين كمكي بكنين ، فرهنك مردم رو بالا ببرين اينو اينقد تكرار ميكني به شعور مردم توهين ميشه .
دامدار
Iran, Islamic Republic of
برو بابا تو هم مسخره کردی کشاورزا را
Iran, Islamic Republic of
باید انجام بدهیم باید برویم باید باید باید.......خوب بابا پس شما چه کاره ای؟برای چی مدیر کل شدی؟چرا این همه منابع مملکت را داری حرام میکنی؟رو هم خوب چیزیه به قران
انصاری
Iran, Islamic Republic of
ببخشید آقای دکتر وقتی که شما متوجه می شوید اداره راه و شهرسازی در آموزش کشاورزان کوتاهی کرده و اسرائیل و آمریکا هم کشاورزان ما را فریب می دهند! زودتر زمین ها را به قطعات دویست متری تفکیک و برای مسکن سازی آماده و به مردم تحویل دهید اگر نانشان نامین نشود سرپناهی داشته باشند!
pp
Iran, Islamic Republic of
بنازمت کر خوب
سروش
Iran, Islamic Republic of
درود خداوند بر دکتر موسوی رییس سابق جهاد کشاورزی استان قبل از انقلاب بهمن بیگی بعد از انقلاب دکتر موسوی دو چهره شاخص در استان ما بودند هر چند هر دو غیربومی بودند ولی با عشق به مردم دیارم در قلبمان ماندند.خداوند آن یک را بیامرزد و این یک را عزت و مرتبه بلندتر دهد.آقای محترم ببین به جای که آمده ای . ای وا اسفا بر ما!
موقعیت‫‌سنجی اصلاح‌‫طلبان در انتخابات پیش رو

موقعیت‫‌سنجی اصلاح‌‫طلبان در انتخابات پیش رو

نتخابات ریاست جمهوری مسئله جمعی است پس نیازمند اجماع جریانی است. اکنون جریان اصلاح طلب ...
شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

دومین و آخرین مناظره انتخاباتی میان دونالد ترامپ و جو بایدن در مقایسه با مناظره پیشین،...
فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

همه زنان و مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند دیشب بازداشت شده‌اند.
1