تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب : ۵۴۵۱۶

فاجعه در باغ تاریخی چشمه بلقیس چرام

۲۵
۰
کبنا ؛ 
بعد از مدت ها دیروز سری به باغ تاریخی چشمه بلقیس چرام زدم.هوای دلپذیر و اوای خوش پرندگان روحم را ازه کرد.همینکه به حوض تاریخی این باغ رسیدم درختی تاریخی از درختان قدیمی و خاطره ساز چرامی ها در درون حوض افتاده بود.
بسیار بسیار ناراحت و نگران شدم.درختی که قدمتی تاریخی دارد به علت سهل انگاری و بی توجهی شهرداری و شورای شهر اینگونه از بین رفته است و باعث تخریب قسمت جنوبی حوض زیبای سابق شده است. و حتی معلوم نیست که چند روز در این حوض چنین اتفاقی افتاده است.
به راستی اگر کل باغ اینگونه ویران شود کسی پاسخگوست؟
آیا شهردار چرام... اصلا سری به این باغ که شناسنامه چرام است زده است؟
آیا فرماندار چرام از این وضعیت که در ۵ کیلومتری دفترشان قرار دارد، خبر دارند؟ آیا بقیه درختان تنومند و تاریخی این باغ بخصوص دور حوض چنین سرنوشتی دارند؟ از ما گفتن و از مسئولین غیربومی شهرم نشنیدن!!!
1 2 3 5 6
نام شما

آدرس ايميل شما

باران
Iran, Islamic Republic of
درختكاران بعدي به فرماندار بعدي بگو يه درخت ديگه جاش بكاره !!!!!!!!!!!!
رک رک مهریان
Iran, Islamic Republic of
گفته اند: چه زود دیر میشود حالا می فهمم که در استان ما مصداقی برای شعر دگران کاشتند وما خوردیم ما بکاریم ودگران بخورند وجود ندارد. همه چیز وهمه کس شده اند طرفدار نظریه :» استفاده ابزاری از طبیغت زیبا ی استان و پدیده های خداوند و حتی از اصل دین و مقدسات. اللهم ارحمنا........
بایاریهای چرام
Iran, Islamic Republic of
از مسئولین محترم چرام تقاضامندیم هر چه زوتر این مکان تفریحی و باارزش را باز سازی کند . حیف است. با پول بلیط یک سال عید می توانید چشمه بلقیس را از روز اولش هم بهتر کنید.
سهراب
Iran, Islamic Republic of
خوشا شهر چرام و چشمه بلقـــــــیس دلارایش
که هست همچون نگینی با صفا اندرزمین جایش
واقعاً حیفه که این باغ تاریخی باصفا اینچنین خراب و از بین برود
ایام عید که من از این باغ دیدن کردم نسبت به قبل از انقلاب که باغ بسیار باصفایی بود قسمتهایی از این باغ تخریب و یا مصالحی ریخته شده و یا نیمه تمام رها شده بود جا دارد که مسئولین محترم چرام از تخریب بیشتر این باغ تاریخی جلو گیری نمایندتا بلکه این میراث تاریخی برای نسلهای آینده باقی بماند
.
Iran, Islamic Republic of
بشتابید به سوی چشمه بلقیس
علي
Iran, Islamic Republic of
....در شهرداري چرام چرا اطلاع رساني نمي كنيد ايكاش فقط درختان قطع بشند
نواب
Iran, Islamic Republic of
میتونن بلیط باغ رو برا مردم چند برابر کنن...میتونن بین مردم کلاس بذارن و شعار بدن...همش حرف مفت میزنن مسئولین ما....هر شهری هرساله پیشرفت میکنه .چرام عزیز ما فقط فقط مسئول عوض میکنه ..کو پیشرفت ؟ سرمایه های تاریخیمونم دارن خودشون نابود میکنن.چه انتظاری از عموم مردم داریم
شاکر
Iran, Islamic Republic of
ای خدا های های های های
محمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر وظیفه شناسی وهوشیاری این سایت محترم. به خدا اشک در چشمانم جاری شد.افسوس .باید بازهم آمریکا را مقصر کرد. یا مسولین ناتوان را .
احسان
Iran, Islamic Republic of
دلخوشیمان ددر این شهرستان این باع بود که به همت مسولین چرام دارد نابود میشه. فرماندار ی که محل تحصیلشان اصفهان و خونه اش یاسوج وکارش چرام است بهتر ازاین نخواهد بود.
حسین
Iran, Islamic Republic of
باید بر وظیفه شناسی این خبرنگار و این سایت احسن گفت. وبر تاسف بر مسولین محترم. حالا کی مقصر هستند. بازهم تحریم. جناب استاندار ...را تماشا کن.دیگران کاشتند ما ویران کردیم. احسنت.
تقوی
Iran, Islamic Republic of
افسوس که این باع تاریخی داره نابود میشه. جدا ناراحت شدم. اما کی گوش کنه. شورای شهر تبریک.
اصلاحاتی منتقد
Iran, Islamic Republic of
.....وقتی شورا هرروز دنبال نماینده گچساران این روستا وآن روستا میرود روزهایی که ....تهرانه توی .... پرسه میزنه که رییس اداره پیشنهاد بده وشهردار هم تمام افتخارش این باشد که دنبال حل مشکل ساختمان چند طبقه فلانی باشه تا کاری که نوری قهرمان بدلیل عدم رعایت قانون جلویش راگرفت را انجام بدهد .چشمه بلیس بهتراز این نميشود عیبشان نکنند میگویند یا درخت را نوری انداخته یا قبلا خواست بیفتد نوری با تفمالی گرفته بودش که الان افتاده.
اصلاحاتی منتقد
Iran, Islamic Republic of
... هرروز دنبال نماینده گچساران این روستا وآن روستا میرود روزهایی که تاجگردون تهرانه توی ... که رییس اداره پیشنهاد بده وشهردار هم تمام افتخارش این باشد که دنبال حل مشکل ساختمان چند طبقه فلانی باشه تا کاری که نوری قهرمان بدلیل عدم رعایت قانون جلویش راگرفت را انجام بدهد چشمه بلقیس بهتر از این نمیشه .
عیبشان نکنند میگویند یا درخت را نوری انداخته یا قبلا خواست بیفتد نوری با تفمالی گرفته بودش که الان افتاده است
اصول گرایان چرام
Europe
اقایان شهر که ...به /شده!سکه ها که غارت نمودندباغ تاریخی چشمه بلقیس را که نابود نمودید!!حال سوال اینجا ست پنج میلیون تومان پولی که به ...از ...واریز شده وکپی فیش ان موجود است به چه دلیل بوده اصلا ایشان چه ارتباطی با.. .داشته است!.....ایا به روز قیامت اعتقاد دارید فردا چه جواب خواهید داد
اصول گرایان چرام
Europe
والا ما مانده ایم که .. با چه روی تو این شهر راه میروند تنها دل خوشی مردم چرام این باغ بود که اون هم به دلیل بیلیاقتی... داره از بین میره
احمدی از بهبهان
Europe
از شنیدن این خبر شوکه شدم یکی از نزدیکترین وزیباترین منطقه توریستی که مردم بهبهان از ان به کرار بازدید میکردن این باغ بود متاسفم برا فرماندار شورای شهر و شهردار چرام
محمدی از دهدشت
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسف شدم.تو را به امام حسین نذارین ازین بدتر بشه!!! ما هر پنجشنبه جمعه با خانواده میومدیم اونجا.در نزدیکی ما فقط همینجاست که ادم تابستون میتونه بره!!!
این ...
Netherlands
دوستان دلسوزوبا احساس! این تراژدی غم انگیز مربوط به امروز ودیروز نیست. شوربختانه بیش ازسی سال است که به بلای نابود گر دچار شده. وهرسال باید حسرت سال گذشته راخورد.
شهرستان چرام. چرامی
Netherlands
دوستان دلسوز وبااحساس مسولیت.! این تراژدی غم انگیز مربوط به امروز ودیروز نیست بیش ازسی سال است که به این بلای ویرانگر دچارشده وهرسال باید حسرت سال گذشته راخورد. فجایعی(کاهش وسعت باغ. قطع درختان عمدی وسهوی. نابودی درختان انحصاری(موز. عناب. پسته. انواع سیب لبنان. درختان چند پیوندی مرکبات. نابودی انواع گلها ..) ودوستان امثال بنده میدانیم چه زحمات وهزینه ها مادی صرف عمران وزیبایی باغ شد؟!.از همین باغ جهت عمران ابادی وپیشرفت چرام استفاده زیادی شد.... بنای اولیه باغ سال 1324خورشیدی ومکان اولیه باغ بصورت بیشه زار بود و نام محلی باغ سربیشه بود.
لر
Iran, Islamic Republic of
نخواستیم نفت رو بیارین سر سفره هامون. نانمون رو سر سفره باقی بذارین....
نمیخوایم آبادش کنین... خرابش نکنین....
مهمان
United States
تأسف انگیز و غم انگیز است. آتش سوزی های مکرر جنگل ها و حالا هم آسیب دیدن باغ زیبای چشمه بلقیس واقعأ نگران کننده است. مسئولین محترم موضوع را ریشه یابی نمایند و از تخریب این باغ زیبا جلوگیری کنند.
دیل سیتی
Iran, Islamic Republic of
بل تشکر از شما که دیگه نظراتو پخش نمیکنید درصورتی که ته توهین کردم نه چیزی فقط حقیقت بیان میکنم
چرام
Europe
.....شورای شهر چرام وشهردار وفرماندار
سهراب
Iran, Islamic Republic of
اگر مسئولین شهر چرام به جای آنکه پول بلیط هایی که مسافرین نوروزی از اقصی نقاط کشور برای دیدن این باغ پرداختند خرج عمران و آبادی این باغ تفریحی می کردند قطعاًاین وضعیت فعلی باغ به این صورت نبود .
این درخت کهنسال در کنار این دریاچه قرار داشت و زیر آن بر اثر فرسایش خالی شده بود و اگر آب را به سمت دیگر حوض منحرف می کردند و اطراف این حوض را دیوار سنگی احداث می نمودند الان حسرت این را نمی خوردیم که چرا چنین و چنان شده
هنوز هم دیر نشده اگر مسئولین کمی همت کنند و جلوی فاجعه دیگری را اگر بخواهند بگیرند شاید درختان دیگرکه در کنار حوض دریاچه می باشند به چنین وضعیتی دچار نشوند
سرنوشت ترامپ

سرنوشت ترامپ

حتی اگر ترامپ و میلیون‌ها طرفدار وی در برهه کنونی نخواهند بپذیرند، با این حال باید بدانند ...
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
1