تاریخ انتشار
جمعه ۱۳ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب : ۵۴۴۶۸

من جواد ظریف هستم و این پیام ایران است+فیلم

۶
۰
کبنا ؛zarif
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان قبل از سفر به وین برای شرکت در دور ششم مذاکرات وین، یک پیام ویدیویی به زبان انگلیسی تهیه و با زیرنویس به زبان‌های مختلف در فضای مجازی منتشر کرد.
دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی در این پیام ویدیویی آورده است:
تا سه هفته آینده ما یک فرصت استثنایی داریم تا تاریخ ساز شویم تا بر روی توافق نامه جامع برنامه هسته‌ای ایران به توافق برسیم و پایان دادن به یک بحران غیر ضروری که ما را از رسیدگی به چالش‌های مشترک باز داشته است.
چالش‌هایی مانند اتفاقات هولناکی که در چند هفته پیش در عراق شاهد آن بودیم. ما می‌توانستیم مسئله هسته‌ای را در ۱۳۸۴ حل و فصل کنیم ولی در آن زمان حرف من را باور نمی‌کردند وقتی می‌گفتم ایرانی‌ها به فشار حساسیت دارند دولت بوش با اصرار بر اینکه ما غنی سازی را به کلی‌‌ رها کنیم باعث از هم پاشیدن معامله شد سپس آن‌ها به مدت ۸ سال به فشار و تحریم روی آوردند.
تحریم‌ها فلج کننده بودند و حتی کشنده به معنای واقعی کلمه. بیماران سرطانی ایران قادر نبودند با پول خودشان دارو بخرند چرا که بانک‌های سراسر دنیا توسط خزانه داری آمریکا مجبور شده بودند تا از نقل و انتقال دارایی‌های ایرانیان جلوگیری کنند در حالیکه تحریم‌ها برنامه هسته‌ای ما را فلج نکرد.
نه ترور دانشمندان هسته‌ای ما یا خرابکاری تاسیسات هسته‌ای که می‌توانست عواقب فجایع بار زیست محیطی به همراه داشته باشد و یا حتی تهدیدهای مکرر به حمله نظامی. در واقع این‌ها همه اثر کاملا معکوس داشتند. اصرار بر عدم غنی سازی باعث افزایش ۱۰۰ برابری تعداد سانتریفیوژهای ما شد یعنی افزایش کمتر از ۲۰۰ سانتریفیوژ به نزدیک به ۲۰ هزار.
ممانعت از فروش سوخت برای رآکتور تحقیقاتی ما که توسط خود آمریکا ساخته شده است ما را مجبور کرد تا سوخت مورد نیاز خودمان را با بالا بردن سطح غنی سازی از سه و نیم به ۲۰ درصد تولید کنیم. محروم کردن بیماران سرطانی ایران از ایزوتوپ‌های درمانی ما را وادار کرد تا یک رآکتور آب سنگین بسازیم و این ایده کم کم تبدیل به نیروگاه کامل شد که به زودی راه اندازی می‌شود.
تهدیدهای حمله به تاسیسات اتمی ما و با خاک یکسان کردن آن‌ها ما را مجبور به ساخت فردو کرد، مکانی که تحت حفاظت کوه‌ها قرار دارد. دولت‌های غربی اعتراض و انکار کردند در حالیکه این وضعیت را خودشان به وجود آوردند.
با نزدیک شدن به ۲۹ تیر من یک بار دیگر احساس نیاز می‌کنم که هشدار دهم و بگویم که بازی شاهین – قمری به امید گرفتن امتیاز در لحظه آخر، نمی‌تواند نتیجه‌ای بهتر از سال ۱۳۸۴ بدهد.
به تمام کسانی که هنوز فکر می‌کنند تحریم‌ها ایران را به پای میز مذاکره کشاند، فقط می‌توانم بگویم که تحت فشار قرار دادن نه در طول ۸ سال گذشته بلکه در واقع در ۳۵ سال گذشته را امتحان کردید، این روش ملت ایران را وادار به تسلیم نکرد.
نه در حال و نه در آینده هم نخواهد کرد، ما هنوز فرصت داریم که از این چرخه تشدید شونده خارج شویم. بیایید احترام متقابل را امتحان کنید، این کار ساز است.
ما در حال تلاش برای دستیابی به توافق هستیم. نه یک توافق خوب یا بد، بلکه یک توافق شدنی و ماندگار. هر توافقی همانطور که از اسمش پیداست برآمده از فهم و احترام متقابل است و نه تحمیل خواسته از سویی به سویی دیگر. ما آماده‌ایم تا گام‌های مشخصی برداریم تا تضمین کنیم که برنامه هسته‌ای ما همیشه صلح آمیز باقی خواهد ماند.
ما هنوز فرصت داریم تا به افسانه‌ای که می‌گوید ایران به دنبال ساخت بمب است، پایان دهیم. و برای اثبات این ادعایمان سابقه عدم تجاوز ۲۵۰ ساله را همراه داریم. دولت من متعهد است که به این بحران غیر ضروری تا ۲۹ تیر پایان دهد امیداورم که همتایانم نیز همین تعهد را داشته باشند.
من جواد ظریف هستم و این پیام ایران است.
فیلم این پیام را در آدرس زیر ببینید:
http://film.irna.ir/NSite/FullStory/News/?Id=10343
نام شما

آدرس ايميل شما

حالا به آقایان بفرماید که اگر فیس بوک نبود چیکار می کردند
Armenia
دکتر ظریف ودکتر روحانی آدم های هوشمندی هستند اولا که ایشان به زبان انگلیسی وبدون مترجم ونتیو واز طریق فضای مجازی حرفی به دنیا زد که از هزان بمب هسته ای که ایران بسازد وبه وسط سازمان ملل بزند کاری تر حال سردار رادان وواخمدی نزاد بیایند واون خاج آقا بگند که فیس بوک وشبکه های اجتماعی حرام اند وطابو
لر
Iran, Islamic Republic of
درووووود بر تیم هسته ای و دکتر ظریف. واقعا زحمت میکشن. اما متاسفانه این افراطی ها و دلواپس ها و... سنگ اندازی میکنن.
آرش نیکخو
Iran, Islamic Republic of
مردی آقای ظریف ....مرد
رک رک مهریان
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر ظریف وتیم همراهش که همواره در جلوترین خاکریز های دفاعی ما با گرگها و دشمنان قسم خورده کشور عزیزمان ایران میجنگند.
مهمان
Iran, Islamic Republic of
آقای ظریف لطفأ هر چه زودتر به این مذاکرات سر و سامانی بده. زمان به سرعت سپری می شود و فرصت ها از دست می روند. آنچه در تاریخ می ماند درایت و کاردانی است.
ب ایرانی
Iran, Islamic Republic of
درود بر اقای ظریف و دکتر روحانی و تیم پر تلاش و کاردان هسته ای ایران اسلامی . احسنت .احسنت. احسنت
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1