تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۵۴۱۵۲

از عدم اطلاع رسانی تا کیفیت پایین لیگ فوتبال استان

۱۳
۰
کبنا ؛صادق الهی نژاد
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان کبنا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
لیگ فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی هفته های پایانی خود را در سکوت مطلق سپری میکند که اکثر تیم داران، بازیکنان ،داوران و... آرزو میکنند که ایکاش همانند سالهای پیش که تیم برتر  را با قرعه درون لیوان مشخص میکردند تا به مسابقات کشوری اعزام شود، به عینه می گویند شاید وضعیت بدتری وجود داشته باشد یعنی همین.
در تنها بازی که از نزدیک شاهد بودم چیزی که عیان بود اینکه  مسئولان هیات فوتبال استان تنها هدفی که از برگزاری این مسابقات دارند صرفا رفع  تکلیف است و سوالی که پیش می آید چرا آقایان فکر اینجای کار را نکردند که شاید خدای نکرده همین رفع تکلیف ممکن است حوادث ناخوش آیندی را در پی داشته باشد.
مسابقه بین تیم های سپاهان  و المپیک یاسوج در حالی برگزار شد که این مسابقه پر برخورد و سراسر درگیرانه بدون حضور پلیس و اورژانس می رفت تا فاجعه ای  تاریخی  خلق کند  و شاید عامل اصلی این همه تنش در مسابقه مذکور تاخیر یک ساعته بازی و فشردگی بیش از حد مسابقات  قلمداد می شد.
آنچه که بیش از همه چیز قابل تامل است اینکه چرا با وجود گرفتن دو میلیون تومان ورودی از هر یک از  16 تیم حاضر در مسابقات مسابقات به این شکل اسف بار در جریان است، عزیزان باور کنید در هیچ کجای دنیا مسابقات رسمی فوتبال را بدون حضور پلیس، اورژانس و برانکارد و توپ جمع کن و پزشک برگزار نمی کنند و در هیچ کجای دنیا  از یک معلول یخ به دست بجای پزشک استفاده نمی کنند و شاید این از نوآوری های هیات فوتبال استان است.
علیرغم تماسهای مکرر  با رئیس هیات فوتبال استان ایشان پاسخگو در این زمینه نبودند اما باید یاد آوری کنیم که اگر قرار است دوباره خودمان را گول بزنیم و یا همچنان در باد حرفها و شعار ها در ارتباط با توسعه فوتبال در استان بخوابیم کلاهمان پس معرکه خواهد بود پس لازم از است که کمی از دنیای توهم و خوشخیالی دور شویم.
در لیگ استانی که بدون کوچکترین اطلاع رسانی به صورت بسیار فشرده برگزار می شود نشان دهنده اینست که هیات فوتبال استان دل خوشي از كيفيت مسابقات باشگاهي در استان ندارد و همین چند وقت پیش در زمان برگزاری انتخابات هیات فوتبال اعلام کردند که توانایی مالی فوتبال اجازه برگزاری مسابقات را نمی دهد. همه سوابق درخشان و نيز نام معتبر پرویز موسوی در فوتبال استان به کنار، اما وضعیت باید به گونه ای باشد که باشگاههای استان  نبايد مرعوب ایشان باشند و مسابقات با کیفیت و اصول فوتبال پیش برود.
و اينجا استان کهگیلویه و بویراحمد است استانی كه در آن، زمانی  رسيدن دوباره به قسمتی  از آنچه  که همین چند وقت پیش  داشتيم، تبديل به آرزوی دست نیافتنی مي‌شود. ديروز در ستاره باران‌ فوتبال استانمان  صادرات فوتباليست‌هايي را داشتيم كه لیگ ایران روی كاكل آنها مي‌چرخيد والان برای پیدا  کردن يكي ازاین جنس بازیکنان ، قند توي دل‌مان آب مي‌شود دو سال پیش ديدن سكوي خالي در ورزشگاه تختی یاسوج غيرممكن بود و امروز،دیدن صد نفر تماشاگر در ورزشگاههایمان حماسه  لقب مي‌گيرد.
اینکه دلمان را خوش کنیم که فلان دوره مربیگری را با حضور مدرسان بزرگ کشور آنهم فقط در یک روز برگزار کردیم که  نشان دهنده صرفا نمایشی بودن این کلاسهای مربیگری است آخر باید پرسید در طول چند ساعت چه مطلب و یا آموزشی را می توان به مربیان هم استانی یاد داد و اگر فرض را بنا بر این قرار دهیم که بسیار آموزنده و مفید بوده است با این وضعیت برگزاری مسابقات و آشفتگی فوتبال استان چه سودی برای این فوتبال دارد و این مربیان آموزش دیده  در کجا خواهند توانست شایستگی های خود را  نشان دهند.
در این استان اصولاً هر منطقه ای  كه مدیرانش  تمایلی به قبول  و تصحيح اشتباه نداشته باشند بسیار خطرناک جلوه می کند و خدا کند بالاخره بفهمیم که خطا کردن قسمتی از وجود همه آدم هاست  و انکار کردن اشتباه اصلاً  نمي‌تواند به معنی بزرگي  آدم ها باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خیلی از واقعیت ها بیان نکردی اقای الهی نژاد فوتبال الان4 ساله . رده های پایه تعطیل مسابقات مدارس فوتبال در این استان مفهومی نداره
ورزشکار
Iran, Islamic Republic of
دومیلیون ورودی مگه در این ورزش نیست که هیئت فوتبال داره اینکارو میکنه مگه باشگاهها یشتیوانه مالی دارن ای استان باکلاس ای استانی که کسی جوابگویت نیست ورو باید با این وها چه جوری بدیم
پیشکسوت
Iran, Islamic Republic of
این فوتبال با این وضعیتی .چه مسائلی .. .د جوانان نفس ..
Iran, Islamic Republic of
دستت درد نکنه اقای نویسنده ولی مشکلات ما الان چند ساله که متاسفانه کسی به فریاد ما نمیرسه و دیگه از فوتبال زده شدیم
Iran, Islamic Republic of
ای استان .
فوتبالی
Iran, Islamic Republic of
اگه دومیلیونی از هر تیم گرفتن .... متاسفانه عملکرد تربیت بدنی ضعیفه که به حساب کتابهای .رسیدگی نمیکنن اما پیش خدا چه جوابی دارن
Iran, Islamic Republic of
من که این هییت رو نمیبخشم و بخدا واگذارشون میکنم چوب خدا صدا نداره انگیزه فوتبال و خیلی چیزها رو ازمون گرفتن اینا روزی باید جواب پس بدن
Iran, Islamic Republic of
هیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی دمت گرم که یه گوشه اما فقط یه گوشه کوچک از مشکلات رو بیان کردی فردا جوابیه میده که به من ربط نداره و گردن این و اون میندازه2 میلیون رو یکی دیگه میخوره یکی دیگه باید مقصر بشه
Iran, Islamic Republic of
قرعه کشی تو لیوان ههههههههه خیلی جالبه آره بخدا راست میگی قرعه کشی تو لیوان از بازی برگزار کردنشون بهتره
بیدار
Iran, Islamic Republic of
درود بر صادق الهی، .. .یک ..است که فوتبال استان را به ..پسر .. م.. سال قبل بدون یک جلسه تمرین با شهرداری یاسوج 35میلیون قرارداد بست .. عامل اصلی سقوط شهرداری یاسوج بود
استاني
Iran, Islamic Republic of
.دوست نداره بازي استاني برگزار كنه هم زورش داره هم دلش ايخو مردم كي هستن
Iran, Islamic Republic of
این اقایون فوتبال رو خراب کردن
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم برای اداره ورزشی که این هییت .یکی از هییت هاشه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1