تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ تير ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۰۹
کد مطلب : ۵۴۱۲۲

فعالیت 70 درصدی زنان سادات محمودی در بخش صنایع‌دستی

۳
۰
کبنا ؛مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از فعالیت 70درصدی زنان سادات محمودی در بخش صنایع‌دستی خبر داد.

به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، محمود باقری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صنایع‌دستی در مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد نقش مهمی در اشتغال‌زایی در این مناطق دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: توسعه و سرمایه‌گذاری در بخش صنایع‌دستی همواره به عنوان یکی از راه‌های ارزان و مناسب برای اشتغال‌زایی مطرح است و این به گونه‌ای است که در سادات محمودی شهرستان دنا حدود 70درصد زنان در امر تولید صنایع‌دستی مشغول هستند.

باقری در ارتباط با نقش صنایع‌دستی در روند توسعه و رونق اقتصادی کشور افزود: توسعه کشور نیازمند استفاده از ظرفیت‌های بالقوه تمامی بخش‌ها اعم از کشاورزی، صنعت، حمل و نقل، انرژی، تجارت خارجی، گردشگری و به ویژه صنایع‌دستی است.

وی با بیان اینکه اشتغال‌زایی یکی از مشکلات فراروی هر جامعه است، تصریح کرد: از آنجا که بیکاری معضلات عظیم اقتصادی و اجتماعی به همراه دارد، بنابراین توجه به رفع این مشکل در رأس برنامه‌های اقتصادی دولت‌ها قرار دارد.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  کهگیلویه و بویراحمد افزود: ایجاد اشتغال در مناطق مختلف نیز باید با توجه به مزیت‌ها و ظرفیت‌های موجود در هر منطقه صورت گیرد.

باقری تصریح کرد: توسعه و سرمایه‌گذاری در صنایع‌دستی همواره به عنوان یکی از راه‌های ارزان و مناسب برای اشتغال‌زایی مطرح است.

وی ادامه داد: این در حالی است که می‌توان ضمن حمایت هر چه بیشتر از فعالان بخش کشاورزی از طریق توسعه و حمایت از صنایع‌دستی، زمینه را برای مهاجرت معکوس و اشتغال‌زایی فراهم ساخت.

وی گفت: بخش عظیمی از اعضای جوامع روستایی و عشایری کشور در صنایع‌دستی اشتغال دارند که به عنوان منبع درآمد آنها به حساب می‌آید.

باقری تأکید کرد: در صورت امکان استمرار عرضه و فروش، تولیدات اعضای جوامع روستایی و عشایری می‌تواند به عنوان راهکاری برای ایجاد اشتغال و نیز جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه به شهرها مورد استفاده قرار گیرد.

 انتهای پیام/پ
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس باقری که از رو ی که به این سازمان خاموش پا گذاشته اند تحول عظیمی و ایجاد کردند و استان رو اندک اندک به کشور د حال معرفی کردنش هستند
باشت
Iran, Islamic Republic of
در جواب اصلاحات:مگه شما هر حرفی که بر زبان جاری می شود باید نامش را تحول عظیم بنامی : بنده خدا هر وقت اطلاع نداری حرف نزن:از زمانی که اقای باقری مدیرکل شده ،دوره های اموزشی صنایع دستی نه تنها برگزار نشده بلکه به فراموشی سپرده شده ||می تونی بری تحقیق کنی برادر.
بویراحمد و دنا
Iran, Islamic Republic of
حق داری دوست عزیز شما از پسماندگان مدیران قبلی هستی که از صدارت که به ناحق بر ان گماشته شده ای بودی به درستی عزل شدی! چرا که عزل شماها که اتوبوسی وارد شده بودید خواست مردم بود
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1