تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۱
کد مطلب : ۵۴۰۶۷

سفر تلخ؛ رهآورد جاده غیر ایمن و بی احتیاطی

۵
۰
کبنا ؛فرزانه شریفی
سفرهای تلخ ره آورد جاده های غیر ایمن و بی احتیاطی در رانندگی است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، آغاز فصل تابستان ، تعطیلی دانشگاه ها و مدارس فرصتی معتنم برای انجام سفرها و تفریحات سالم برای تجدید قوا و زدودن خستگی از جسم و جان مردم است ، اما با وجود خاطرات تلخ حوادث جاده ای بیشتر مردم از دل به جاده دادن واهمه دارند.
به عقیده بسیاری از کارشناسان زیرساخت های جاده ای به ویژه توسعه جاده های چهاربانده و احتیاط در رانندگی بخصوص پرهیز از سبقت های غیرمجاز و سرعت زیاد عوامل اصلی وقوع تصادفات جاده هستند.
شهرستان گچساران به دلیل اتصال جاده استان های مرکزی به جنوب کشور، وجود بقعه متبرکه بی بی حکیمه خاتون (س) خواهر بلافصل امام رضا (ع) و تاسیسات نفتی دارای یکی از پر ترددترین جاده های جنوب کشور است.
گذری بر خاطرات افرادی که یکی از اعضای خانواده خود یا عضوی از بدن را در سفر از دست داده اند، گواهی موثق بر اهمیت سفرهای ایمن است.
یک دخترجوان گچسارانی که در یک حادثه جاده ای قطع نخاع شده است می گوید: زندگی بر در بستر بیماری و روی ولیچر بسیار دشوار است.
زهرا شاداتی افزود: گام ننهادن در خودرو برای سفر بسیار بهتر از خانه نشینی تا ابد است.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: انحراف از خط وسط جاده با 31 درصد حوادث رانندگی مهمترین عامل تصادفات جاده ای سه ماهه نخست امسال در این استان است.
منوچهرسیاهپور افزود: جاده گچساران به شیراز با 23 درصد تعداد تصادفات پرخطرترین جاده استان کهگیلویه و بویراحمد در سه ماهه اول امسال است.
وی پرترافیک ترین ساعات تردد در جاده های این استان را 16تا 20 ذکر کرد.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمدتصریح کرد: 21 در صد تصادفات این استان ناشی از واژگونی خودرو و 16 در صد خطای عابران پیاده است.
راننده برتر گچسارانی گفت: سفرهای ایمن و کاهش خسارات جاده ای در سایه قانون مداری امکان پذیر است.
حسن اولاد ملکی با اشاره به این نکته که 20 سال در خودروهای مختلف از جمله سبک و سنگین بدون حادثه ای رانندگی کرده است افزود: رانندگی با دقت و احتیاط به دور از شتاب زدگی بهترین راهکار برای کاهش خسارات رانندگی است.
وی با اشاره به ناهموار بودن و کمبود جاده ارتباطی چهاربانده در مسیرهای ارتباطی گچساران از سویی و خسارات بی شمار جانی و مالی در جاده های این شهرستان از سوی دیگر تصریح کرد: رانندگان ضامن بقای سلامت جانی سرنشینان خودرو های خود هستند.
اولاد ملکی با بیان این نکته که برخی تصادفات رانندگی که در جاده های برون شهری دیده است تصریح کرد: بی احتیاطی در راننگی گاهی سبب از دست رفتن جان جندین انسان و زمین گیر شدن افرادی تا پایان عمر می شود.
مسوول مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گچساران گفت: 233 فقره تصادف رانندگی سه ماهه نخست امسال در جاده های ارتباطی این شهرستان و شهر دوگنبدان رخ داده است.
مرتضی گندم کار افزود: این تعداد سانحه رانندگی سه کشته و 170 مصدوم در مرحله پیش بیمارستانی بر جای گذاشته است.
گندم کار بدون اشاره به آمار، اظهار کرد: وقوع این تعداد تصادف رانندگی در جاده های ارتباطی شهرستان گچساران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.
رییس اداره راه و شهرسازی گچساران گفت: این شهرستان 445 کیلومتر راه ارتباطی دارد.
جعفر برکتی افزود: از این میزان راه ارتباطی 320 کیلومتر راه روستایی و 120 کیلومتر راه اصلی است.
وی میزان راه های ارتباطی اصلی درجه یک در این شهرستان را 90 کیلومتر و جاده چهار باده را 27 کیلومتر اعلام کرد.
رییس اداره راه و شهرسازی گچساران با اشاره به این نکته که توسعه جاده های چهارخطه راهکاری برای کاهش تصادفات رانندگی است ابرازامیدواری کرد با تکمیل طرح احداث جاده چهارخطه بابامیدان، گچساران به بهبهان تحولی اساسی در توسعه ارتباطات این شهرستان رخ دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیل
Iran, Islamic Republic of
چرا میگی3کشته همین3روز پیش بود2نفر درجا قبل از رسیدن به بیمارستان جان خودشون از دست دادن
همشهری
Iran, Islamic Republic of
تبریک به اقای تاجگردون بخاطر انتخاب اقای برکتی.تاج عزیز اداره ی که تعصیله و هیج گونه عملیات راهداری در ان انجام نمیشه باید اینطور باشه قبلا گچساران در استان کمترین تعداد کشته را داشت.
شهروند
این مسائل اصلا ارتباطی با فرماندار نداره!!!!!!!!! ولی آتش سوزی کوه شهرووووووووو.آره!!!!!!!.
نیکزاد --دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
آقای تاجگردون مگر مردمی که از جاده گچساران به دیل به نازمکان به چرام وحومه جز حوزه انتخابی شمانیستنددریک کلام ایرانی هستند مسلمان هستند چرا خودت رازدی به خواب فکری به حال جاده کنید
مسلمان
Iran, Islamic Republic of
در جواب نیکزاد 35 سال از انقلاب ما میگذرد ولی به اندازه ای که امسال اقای تاجگردون بودجه عمرانی برای حوزه انتخابیه گزاشتند درطی 20 سال گذشته روی هم بودجه عمرانی برای این حوزه نگزاشتند بابا دررررررررررررررررررررررررررررررررست فکر کنین واقعا جای بسی تاسف برا شماها
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1