تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب : ۵۴۰۵۲

ترمینال جدید و جمعه بازار نباید کنار هم باشند

۵
۰
کبنا ؛با بهره برداری از پایانه مسافربری جدید شهر یاسوج، ترمینال این شهر از منطقه «تل خسرو»به بلوار شهید قرنی انتقال یافت.
پس از آنکه ترمینال قدیمی شهر یاسوج به دلیل محدودیت فضا و استقرار در درون شهر یاسوج جوابگوی حجم مسافر نبود، مسئولین وقت تصمیم گرفتند ترمینال این شهر را به محل میدان میوه و تره بار در خارج از شهر یاسوج انتقال دهند.trminal
بر این اساس میدان میوه و تره بار این شهر که به دلیل عدم استقبال از آن بلا استفاده مانده بود، به ترمینال تغییر یافت.
اما غیر استاندار بودن و مسافت زیاد آن تا شهر مشکلات زیادی را برای مردم یاسوج ایجاد کرد و شهروندان بارها نارضایتی خود را از این مسئله اعلام کردند.
با این حال مسئولین کنونی استان بار دیگر تصمیم گرفتند پایانه مسافربری شهر را انتقال دهند و براین اساس محل نمایشگاه‌های دائمی شهرداری یاسوج با تغییر ساختار و کاربری به ترمینال جدید شهر تغییر یافت.
آیین افتتاح ترمینال جدید شهر یاسوج عصر یکشنبه با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، شهردار یاسوج و اعضای شورای شهر برگزار شد.
انتقال ترمینال در تل خسرو غیرکارشناسی بود
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم انتقال مکان ترمینال شهر یاسوج از ابتدا به منطقه تل‌خسرو را کاری غیر‌کارشناسی عنوان کرد و گفت: مکان جدید ترمینال مسافربری شهر یاسوج یکی از بهترین و مناسبترین فضاهای موجود در این شهر است و راه اندازی این ترمینال موجب خوشحالی مردم خواهد شد.
سید موسی خادمی افزود: ترمینال یکی از زیرساختهای گردشگری است که در شهر یاسوج تکمیل شده و مسافران و گردشگران با فضایی خوب و در شأن شهر یاسوج برای جابه‌جایی مواجه می‌شوند.
خادمی بیان داشت: با راه‌اندازی پل چهارم و پنجم رود بشار در خصوص معضلات ترافیکی وضعیت بهتری نسبت به گذشته خواهیم داشت.
شهردار یاسوج نیز در این آیین گفت: تمامی خدمات و امکانات مناسب و در خور شان مردم و مسافران در ترمینال مسافر بری برون شهری یاسوج فراهم شده است.
محمدعلی جاوید میزان اعتبار هزینه شده برای این طرح را افزون بر 11میلیارد و860 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: بیش از 14 هزار مترمربع فضای موجود برای اتوبوس ها و تاکسی های برون شهری در این ترمینال پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: این ترمینال با توجه به توسعه شهر و لزوم افزایش ناوگان برون شهری، قابلیت توسعه تا حدود دو برابر ظرفیت فعلی را دارد.
جاوید مدت زمان بهره برداری ترمینال مسافر بری شهر یاسوج را حدود پنج ماه عنوان کرد.
ترمینال و جمعه بازار نمی‌توانند کنار هم باشند
به گزارش کبنا نیوز؛ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود برخی امکان مانند جمعه بازار در حاشیه ترمینال جدید، بیان کرد: ما نیز به عنوان عضوی از شورای ترافیک استان برای این جابجایی با شهرداری همفکر و هم‌ رأی بودیم تا مشکلی از مشکلات مردم برطرف شود، ولی عملاً با وجود جمعه بازار و ترافیکی که در حاشیه این بازار وجود دارد، شاهد مشکلات مضاعفی خواهیم بود.
ابوالحسن ملکی با تأکید بر اینکه جابجایی ترمینال کاری خوب بود، اما در منطقه بلوار قرنی از این پس شاهد ترافیک سنگین خواهیم بود، خاطرنشان کرد: شهرداری باید برای جمعه بازار در این منطقه فکری کند، چراکه با قرار گرفتن ترمینال در این نقطه دیگر مانند گذشته جمعه بازار قادر به فعالیت نخواهد بود و باید برای جمع‌آوری و انتقال آن به مکانی دیگر تدبیری از سوی شهرداری اندیشیده شود.
ملکی ادامه داد: ترمینال اکنون در هسته مرکزی شهر قرار دارد و برنامه‌ریزی ما این است که اتوبوس‌ها برای خروج و ورود از محل کمربندی اصفهان و تنها با عبور از فلکه جهاد وارد شهر یاسوج شده و یا از آن خارج شوند.
لازم به توضیح است؛ شهر یاسوج به عنوان پایتخت استان کهگیلویه و بویراحمد سال‌هاست که با مشکلات عدیده‌ای در زمینه حمل و نقل به خصوص پایانه‌های مسافربری مجهز و استاندارد مواجهه بوده است و هنوز چاره اساسی برای برطرف کردن این معضل اندیشیده نشده است جا دارد که مسئولان شهرداری با همکاری مسئولان استانی برای همیشه به فکر راه اندازی ترمینال استاندارد در مکان مناسب باشند تا رضایت عمومی را در پی داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

عبدالله مسلمان زاده
Iran, Islamic Republic of
با سلام واحترام ضمن تشکر از این اقدام لازم است به عرض برسانم اتوبوسهای تهران برای شام و نماز در سمیرم در جای بسیار نامناسبی توقف میکنند که هم در شان نماز نمی باشد وهم در شان مردم لطفا رسیدگی شود
واقع بین اول
Iran, Islamic Republic of
قربان برم خدا رو . که فرق مرکز و پایتخت هم در این خبر یاد گرفتیم . یاسوج پایتخت استان ک. ب
میثم
Iran, Islamic Republic of
احسنت برشهردار
لر
Iran, Islamic Republic of
زمین های جمعه بازار را .غصب کرده.........
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
درود براستاندار فهیم استان وهمچنین جای تشکر دارد ازشهردار ومجموعه همکارانش ولی برای ترمینال فکر اساسی شود.
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1