تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۵۴۰۰۹

آقای مشاور سابق؛ کسی با مصاحبه‌ی ساختگی کارشناس نمی‌شود؟

۶
۰
کبنا ؛ احسان رضایی

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان کبنا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

اشاره؛ مشاور سابق قوام نوذری استاندار کهگیلویه و بویراحمد اخیراً مصاحبه‌ای با یکی از سایت‌های محلی انجام داده که مخاطب پایگاه اطلاع رسانی کبنا نیوز، نسبت به این مصاحبه پاسخی به تحریریه این سایت خبری ارسال نموده که از منظر شما خوانندگان گرامی می‌گذرد؛
سیاست در کهگیلویه و بویراحمد با همه جا فرق دارد نشان به آن نشان که بزرگتزین مولفه ی سیاستمداران در استان حضور و خودنمایی در مراسمات فاتحه خوانی است. هر کس هر وقت میلش کشید ردای سیاست می پوشد و پز سیاستمداری می دهد.  در اینجا نه خبری از دانش سیاست است و نه خلق و خوی سیاست.  حکایت سایت‌های استان نیز تفاوتی با سیاست ندارد.  نه نظم و نه اصول مشخص و تعریف شده‌ای در این سایت‌ها  دیده نمی‌شود.  به واسطه ی دوستی‌های خانوادگی و خیابانی این سایت‌ها می خواهند بعضی ها را به زور به عنوان سیاستمدار و صاحب نظر جا بزنند.  البته این رفتارها تنها خاص اینجا نیست اما بی تردید در اینجا این آسیب‌ها و اصطلاحا «بچه بازی ها» بیشتر از هر جایی به چشم می‌آیند.
راجع به ساختار و آسیب های حوزه سیاست و رسانه می توان مطالب زیادی را مطرح نمود اما آنچه که این مقاله اختصاصا قصذ پرداختن به آن را دارد مصاحبه های جالب یکی از بچه های استان با یکی از سایت های محلی می باشد.  مصاحبه‌ی محیرالعقولی که از منظر بالا و نگاه کارشناسانه قصد وارسی همه چیز را دارد.  فارغ از محتوای مصاحبه، نحوه مصاحبه و سابقه شخص مصاحبه شونده خود جای تعمق و تامل بسیاری دارد.
نه برای شخص مصاحبه شونده زیبنده است و نه در شان و رسالت یک رسانه است که در مصاحبه ها و گزارش های خود، پارامترهای رسانه ای را نادیده بگیرد و گاه و بیگاه چند روزی یکبار بی هیچ مقدمه‌ای از یک کارشناس و صاحب نظر ساختگی رونمایی نماید.
نکته جالب توجه درمصاحبه مد نظر یعنی مصاحبه مشاور سابقِ استاندارِ سابقِ دولتِ سابق ساختگی بودن مصاحبه و مصنوعی بودن آن است یعنی آنکه به نظر می رسد مصاحبه یعنی سوالات توسط خود مصاحبه شونده تنظیم شده اند و حتی بعید نیست زحمت تایپ آنها را خود کشیده باشد و با دکمه ی ارسال مطلب برای سایت ارسالشان کرده باشد.  و در مصاحبه سعی شده است با مطرح کردن موضوعات گنده گنده خود را به عنوان فرد مهم و تاثیر گذاری جا بزند مثلا این سوال که پرسیده شده آیا شما بر آقای نوذری نفوذ داشته اید؟ ایشان خواسته اند نقشی شبیه ثمره هاشمی و اسفندیار رحیم مشایی برای خود به ذهن ها منتقل نمایند و البته جالب آنکه این دوست عزیز با باد در غبغب انداختن قضیه را انکار می نمایند.
هر فردی آزاد در نظرات و آزاد به ارایه آنها می باشد اما آوردن  این نظرات آنهم با ژست کارشناسی و در فضای عمومی قابل قبول نیست که این ایراد بیشتر به صاحبان سایت بر می گردد.
سیاست حوزه ی مهمی است و این را همه می دانند بنابراین شاید شایسته نباشد همه کس و همه وقت در میدان آن سوارکاری کنند.  افرادی از جنس این بزرگوار شاید بهتر بود به جای ...پرداختن به مسائل بعضا انتزاعی به سوال و دغدغه ای که در ذهن مردم هست جواب می دادند،چیزی که اتفاقا پیدا کردن جواب آن حق مردم است و آنهم موضوع بورسیه های ... است که گفته می شود نصیب ایشان نیز شده است ولی تاکنون تکذیب و یا روشنگری در این زمینه نشده است و ایشان بیشتر دنبال انذار دیگران برای جلوگیری از ناامید کردن مردم می باشند.
یا هم بهتر بود به جای کارشناسی راجع به احمدی نژاد و ارایه تز تکراری عبور از احمدی نژاد  مظلوم که با نردبانش به همه جا رسیدید و در مجلس قدیم پشت سر هم گرامیداشت برایش می گذاشتید از خود و دوستانشان می گفتند که در دوران پر افتخار مشاورت جوانان آقای نوذری که قطعا آنهم محصول ... بوده است که ما از آن محرومیم  که چه برنامه ها و کارهایی در حوزه ی جوانان انجام گردید.  و آیا جزء این بود که از این جایگاه تنها برای دوست شدن با مدیران .استفاده گردید؟
و حالا هم به سادگی آب خوردن همه چیز را منکر می شوند و انگار از یاد برده‍‌ اند که در راهروهای استانداری و اتاق های آن در گوشی و گاهی هم بلند سنگ شخصی را به سینه می زدند که حالا او را ام المصایب احمدی نژاد می‌دانند.

بله دوست عزیز شما همیشه با ولع  و خارج از عرف تنها دنبال دوست شدن و نزدیک شدن به اشخاص بوده‌اید و همه‌گان خوب به یاد دارند که وقتی قوام نوذری رفت و شما بیجا شدید خیلی زود سراغ هدایتخواه رفتید و مسئول یکی از کمیته های ستاد ایشان گردیدید. اما شانس بد شما هدایتخواه رای نیاورد و زارع که نماینده شد زود خودتان را به دکتر خرامین لیدر اصلی زارع نزدیک کردید و  و قس علیهذا....
رفتارهایی از این دست حتی باعث دلخوری دوستان اصولگرایاتان گردید و سبب شد در انتخابات ریاست جمهوری و در ستاد جلیلی عذر شما خواسته شود.
مشاور عزیز هرگز کسی با دکتر گفتن و مصاحبه کردن و عکس‌های زیبا گرفتن کارشناس نشده است و راه کارشناسی از تواضع و مطالعه می گذارد.  برای حجاریان و زیباکلام  و حتی رضا توفیقی شدن همه ی ما راه دشوار و پرپیچ خمی در پیش داریم و مقالات و مصاحبه های پر طمطراق تنها ما را از مسیر اصلی دور می کنند.
همه ما خوشحال می شویم جوانان و بچه های استان به پیشرفت و تعالی برسند و روزی یک کارسناس «وراسی» شوند اما همگی نیز با یک چیز مخالفیم و آنهم شلوغ کردن ..می‌باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

گچساران
Iran, Islamic Republic of
احسنت احسنت احسنت احسنت احسنت
رفیق ابدیه نوذر
Iran, Islamic Republic of
برادر کمایی
ممنون از درج این مطلب چرا که هم کمک کرده اید تا مطلب حقیر بیشتر خوانده شود هم اینکه مهر تاییدی بر خیلی از صحبت های حقیر در آن مصاحبه زده اید.
همچنین این مطلب نشان داد، من را خیلی دوست دارید و توان دوری من را ندارید و اینکه من با سایت دیگری مصاحبه کرده ام شما را آزرده است. که اگر ناراحت شده اید من عذرخواهی می کنم. در هر حال آقای ذکاوت آمد دفتر ما و شد آن مصاحبه ای که خواندید و البته حتما به من هم حق می دهید در هر سایتی که دوست داشتم مطلب بزنم.
از اینکه نویسنده این مطلب با خواندن مصاحبه حقیر اینچنین به هم ریخته است هم من را ناراحت کرد. خدا را شاهد می گیرم قصدم اذیت کردن کسی نبود ولی چه می شود کرد هم استانی است دیگر!
برادر نوذر
من شما را همیشه بزرگ می دیدم. شما الگوی اخلاق برای من بوده اید و خواهید بود. حتما نگارش این مطلب نیز از بزرگی شماست.
دوست ندارم سایت وزین کبنا نیوز در ذهنم خراب شود و لذا درج این مطلب را ناشی از دوست داشتن زیاد این حقیر از طرف شما می دانم.
اگر با من نبودش هیچ میلی ....چرا ظرف مرا بشکست لیلی
رفیق ابدیه نوروز
Iran, Islamic Republic of
اشتباهی نوشتم نوذر
ببخشید
شاهرخ
Tajikistan
سلام
طرفین درگیری عجب دل خوشی دارند بخدا.....
کانوذر
Switzerland
روز تا پسین آدم پر ای سایتله که مصاحبه ایکنه و نونی پر چه درختیه. اقلا یه مشاور استاندار بی و یه جایگاهی داشت. په بقیه چه؟ تخسیر کیه؟ سایتل؟ په روزنامیل چه؟ په ای ایمل خشو چه ؟ په مردم چه؟
کار جای دیگه خرابه و الا روزنامه و سایت سی انتشار همی دیدگایله ککا
..زاکانپور
Iran, Islamic Republic of
من از نزدیک این بزرگوار رو ...متاسفانه بسیار آدم ج.... ایشان از موقعیت .. و به هر دری زدند ..را یک رجل سیاسی معرفی کند . ...در میاورد تا خودرا چریک.روشنفکر.مذهبی. دکتر.استاد. جلوه دهد راستی دوستان خوبی هم دارد از جلیلی بگیر تا...
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1