تاریخ انتشار
شنبه ۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۰۹
کد مطلب : ۵۳۸۸۱

حواشی بازدید مسئولان استان از مناطق عشایری زیلایی

۸
۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد با همراهی معاونین خود و جمعی از مدیران‌کل دستگاه‌های اجرائی و با حضور نماینده بویراحمد و دنا از مناطق عشایری سهلیون و شبلیز بازدید کرد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، این سفر یکروزه که به منظور بررسی مشکلات عشایر منطقه زیلایی انجام گرفت، روز جمعه از ساعت 7 صبح الی 22 شب به طول انجامید.

استقبال از مسئولان با قربانی کردن و تیزاندازی
* استقبال و پذیرایی گرم عشایر مناطق زیلایی از مسئولان استان با قربانی کردن و تیراندازی صحنه‌های از پیوند مسئولان و مردم را رقم می‌زد، تا جایی که برخی از عشایر خوشحالی‌شان را از دیدن مسئولان در بین خود بیان می‌کردند، صحنه‌های از این قبیل کم نبود.
*صدای تیراندازی، قربانی کردن و دود اسپند در جلوی قدم‌های مسئولین نشانه‌های اعتماد عشایر به مسئولان بود، گرچه آنها نسبت به برخی از کمبودها گلایه داشتند.

از انتقاد مسئولان دامپزشکی تا تلف شدن 400 رأس دام عشایر
عشایر منطقه شبلیز و سهلیون  عمدتاً مشکلاتشان در عدم رسیدگی و سرکشی مأموران دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد بود و آنها از استاندار خواستند که برای جلوگیری از تلف شدن دام‌‌هایشان چاره‌ای در این خصوص بیاندیشد.
آنها بیان کردند: بالغ بر 400 رأس دام‌شان به دلیل بیماری‌های دامی از قبیل تب مالت، تب برفکی و... از بین رفتند.
عشایر منطقه شبلیز و جلاله با انتقاد از مسئولان دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد به دلیل به موقع حاضر نشدن در مناطق عشایری با نشان دادن دام‌های مریض خود به مسئولان خواستار رفع این مشکل و هدر رفتن تنها سرمایه‌هایشان شدند.
این عشایر نبود راه ارتباطی مناسب، سرویس‌های بهداشتی، علوفه‌های مورد نیاز دام و عدم آنتن‌دهی تلفن‌های همراه و برق در مناطق عشایری را از مشکلات خود مطرح کردند.
این افراد نیز از نحوه توزیع آرد سهمیه عشایر گلایه و از استاندار درخواست کردند که مسئولیت توزیع آرد این مناطق را به اداره‌کل امور عشایر واگذار کنند.

* در ادامه این سفر برخی نیز رضایت خود را از عملکرد مدیرکل امور عشایر اعلام کردند.
خرید 400 میلیون علوفه برای دام عشایر
مجید علی‌پور مدیرکل امور عشایر در حاشیه این سفر اظهار کرد: آبگرمکن‌های خورشیدی و تانکرهای سیار آب برای رفاه حال عشایر در اختیار آنها قرار دادیم و در صورت تأمین اعتبار این کار در امسال نیز انجام خواهد گرفت.
علی‌پور از خرید 400 میلیون تومان علوفه برای دام عشایر خبر داد و افزود: اداره‌کل امور عشایر مصالح لازم برای ساخت سرویس‌های بهداشتی را  در اختیار مناطق عشایری که مشکل دارند، می‌دهد.
وی شاخص‌های بهداشتی را در مناطق عشایری ضعیف دانست و تاکید کرد: برخی از این مناطق مشکل حمام و سرویس بهداشتی دارند که اداره‌کل امور عشایر مصالح ساخت را فراهم می‌کند.

کهگیلویه و بویراحمد قابلیت قطب عشایر کشور را دارد
*استاندار کهگیلویه وبویراحمد در دیدار مناطق عشایری سهلیون و شبلیز بیان کرد: این استان می‌تواند به قطب عشایر کشور تبدیل شود.
موسی خادمی با برشمردن ظرفیت‌های بالای عشایر، گفت: از این قشر پرتلاش برای کشت گیاهان دارویی به دلیل مستعد بودن منطقه کهگیلویه و بویراحمد بهره ببرید.
خادمی با بیان اینکه همه دغدغه‌های مطرح شده را به رسمیت می‌شمارم، خطاب به مسئولان گفت: برای رفع مشکلات عشایر که به فرموده امام خمینی(ره) ذخایر انقلاب اسلامی هستند باید قدم‌های اساسی برداشته شود.

5 میلیارد اعتبار برای بهسازی و روسازی جاده مناطق زیلاییی
نماینده بویراحمد و دنا نیز در بازدید از منطقه زیلایی گفت: 5 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت، بهسازی و روسازی جاده‌های روستاهای موشمی، بردپهن تا زیلایی تخصیص داده شد.
غلام محمد زارعی اضافه‌ کرد: 1 میلیارد تومان برای پمپاژ آب منطقه زیلایی در نظر گرفته شد و بهسازی و تکمیل طرح هادی برخی روستاهای این منطقه در دستور کار است.
زارعی ادامه داد: زیلایی  دارای استحقاق زیاد در امور مختلف است و همه مسئولان در تکاپو هستند برای رفع مشکلات آن.

ASHAIR (1) ASHAIR (2) ASHAIR (3) ASHAIR (4) ASHAIR (5) ASHAIR (6) ASHAIR (7) ASHAIR (8) ASHAIR (9) ASHAIR (10) ASHAIR (11) ASHAIR (12) ASHAIR (13) ASHAIR (14) ASHAIR (15) ASHAIR (16) ASHAIR (17) ASHAIR (18) ASHAIR (19) ASHAIR (20) ASHAIR (21) ASHAIR (22) ASHAIR (23) ASHAIR (24) ASHAIR (25) ASHAIR (26) ASHAIR (27) ASHAIR (28) ASHAIR (29) ASHAIR (30) ASHAIR (31) ASHAIR (32) ASHAIR (33) ASHAIR (34) ASHAIR (35) ASHAIR (36)

عکس: فروزنده

انتهای پیام/ک
نام شما

آدرس ايميل شما

خرزو خان
Iran, Islamic Republic of
هيچ باور نمشود كه خادمي ووآن از جمله وهدف شان خدمت به مردم باشد
رضایی
Iran, Islamic Republic of
زارع واقعا مردمی و بی ادعاست
والبته بی اطلاعاز هجمه و کید ظاهرسازان و ریاکاران
علی
Iran, Islamic Republic of
خجلت داره برا مسولان با دیدن این همه صداقت و پاکی
فیلسوف
Iran, Islamic Republic of
والا که استاندار و زارع مفهوم بودن و تصادف و بشریت را کم درک کرده اند و مثل یک ابزار سرگرم کارهای تکراری زندگی هستند ..
صادق
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس جوان مهندس علیپور که با انتصاب ایشان که خود از جوانان نخبه عشایر است سازمان امور عشایر رنگ و بوی خدمت به خود دیده است و همه عشایر غیور ما یکی پس از دیگری رضایت خود را از ایشان ابراز می نماید امیدواریم که جناب مهندس خادمی از این شور جوانی و نخبگی در منصب های بالاتر استفاده کند
Iran, Islamic Republic of
ای کاش این رفتن ها تبلیغات نبشد
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
برای استقبال بجای قربانی کردن و باتیر اندازی که بیشتر ترویج نوعی خشونت است با موسیقی اصیل عشایری استقبال می شد خیلی بهتر بود.
123
Iran, Islamic Republic of
هیچ من ای گپل نی
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1