تاریخ انتشار
پنجشنبه ۵ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب : ۵۳۷۱۲

زنانی که در جایگاه مادر در دام اعتیاد می سوزند

۵
۰
کبنا ؛مریم صیادی81214693-5784252
زنانی که در جایگاه مادر در دام اعتیاد می سوزند
گچساران- ایرنا- زنانی که در جایگاه مادر و تربیت فرزندان سالم به جامعه قرار دارند در دام مواد مخدر جانفرسایی می کنند.
[زنانی که در جایگاه مادر در دام اعتیاد می سوزند]
چشمان بی تفاوت او همچون نگاه مردگان به عمق نشسته است، بوی سیگاری که مدام بر لب دارد، زننده و تند به مشام می رسد و دود آن هاله ای سفید رنگ و کدری را در اطراف چهره اش ایجاد کرده است.
مریم- ب از گذشته خود می گوید، از پدرش و شوهرش و کمک به او برای تهیه مواد.
او یک زن 30 ساله معتاد خیابانی است، قربانی گناه مردان خانواده اش، بی خال از درد و بند می گوید که هرگز نمی تواند اعتیادش را ترک کند.
رد نگاهش آدمی را به نقطه پوچی می رساند، او زن باسواد و باهوشی است و تحصیلات دانشگاهی را به پایان رسانده است.
فلسفه می بافد و می گوید نشئگی حالتی است که خوشی سراسر وجود را فرا می گیرد و فراموش می کنی رنجی در کره خاکی وجود دارد.
الهام یکی دیگر از قربانی های اعتیاد می گوید: در دنیای کوچکی که من هستم و برادرانم ،مادرم از صبح تا غروب تمام خستگی هایش را پای مواد افیونی می گذراند
از کلمه محبت، دوستی و عشق مهرمحروم بودیم.
او به موادی می نگرد که تمام وجودش را پر کرده است.
وی ادامه داد: تحمل کردن پدر و مادرم در شبها طاقت فرساست ، از جرقه منقل می گوید که اینکار مرگ و ویرانی از آن می بارد.
این قربانی مواد خانمانسوز می گوید: در خانه 60 متری یمان هر روز بساط مواد افیونی پهن بود خانه و کاشانه یمان از دود پر بود و تنها اتاقک خانه ای که بهانه ساده و خوشبختی کودکیمان را تشکیل می داد نظارگر هر شب پهن کردن بساط منقل بود.
اغلب در ذهن ما یاداوری اعتیاد با تصور یک مرد همراه است و این بدلیل نمود یافتن بیشتر معتادان مرد در گوشه های نازیبای جامعه امروزین است.
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد تعداد مراکز ترک اعتیاد استان را 44 مورد اعلام کرد و گفت: سال گذشته 10 هزار نفر معتاد برای درمان به این مراکز مراجعه کرده اند.
فضل الله اتابک ابراز داشت: از این تعداد مراکز ترک اعتیاد یک مورد ویژه زنان می باشد که در مرکز استان قرار دارد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر 50 زن معتاد دوره بهبودی در این مرکز را سپری می برند.
اتابک احداث یک کمپ اعتیاد ویژه زنان را در شهر دوگنبدان ضروری اعلام کرد و گفت: ساخت این کمپ از اولویت های مهم بهزستی استان است.
وی بدون اشاره به امار زنان بهبود یافته در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: متاسفانه تعداد زنان معتاد در این استان سنتی جای نگرانی دارد.
معاونت توسعه و پیشگیری اداره بهزستی گچساران گفت: داروهای لاغری یکی از مهمترین عوامل افزایش تعداد زنان معتاد به مواد مخدر در سال های اخیر به شمار می رود.
حشمت اله حبیبی افزود: همچنین آمار اعتیاد دانشجویان و دانش آموزان به دلیل استفاده از داروهای بیداری در شب امتحان، رو به افزایش است.
وی افزود: اعتیاد در یک فرآیند منطقی قابل درمان است و در این زمینه خانواده فرد مورد درمان هم باید آموزش های لازم را ببیند لذا از روش های فریبنده و جعلی که خطرات زیادی دارند باید اجتناب کرد.
فرمانده انتظامی گچساران درباره معتادان و شناسایی نقاط آلوده شهر می گوید: ماموران مبارزه با مواد مخدر این شهرستان اجرای طرح های پاکسازی نقاط آلوده سطح شهر دوگنبدان در دستور کار خود دارد.
سرهنگ علی کرم بازیان افزود:93 قاچاقچی، توزیع کننده و خرده فروش انواع مواد مخدر امسال تاکنون در این شهرستان دستگیر شده اند.
وی بیان کرد: از این تعداد قاچاقچی و خرده فروش83 کیلو و 19گرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد.
بازیان اظهار کرد: این تعداد قاچاقچی دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی شهرستان گچساران معرفی شدند.
رییس اداره بهزیستی گچساران گفت: ماهانه 25 نفر برای ترک مصرف مواد مخدر به مراکز نیمه اقامتی این شهرستان مراجعه و در مدت 28 روز اقدام به ترک اعتیاد می کنند.
مهران کشاورز تعداد کمپ های نیمه اقامتی این شهرستان را گفت: بسیاری از افرادی که از امسال برای ترک مصرف مواد مخدر به مراکز درمانی زیر پوشش بهزیستی شهرستان مراجعه کرده اند جوانان بین20 تا 30 سال سن بودند.
وی تعداد کمپ های سرپایی ترک اعتیاد شهرستان گچساران را نیز سه مورد ذکر کرد و گفت: ماهانه 15 نفر به این مراکز درمانی مراجعه می کنند.
کشاورز تاکید کرد: مهمترین مشکل اداره بهزیستی گچساران ایجاد اشتغال برای معتادان پس از ترک مصرف مواد مخدر است.
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت گفت: معتادان داوطلب ترک اعتیاد گچساران نشان دادند که برای جبران اشتباهات گذشته خود حرکت کرده اند و این اقدام نوعی جهاد است.
غلام رضا تاجگردون تصریح کرد: جامعه باید پذیرای افراد معتاد به ویژه پس از بهبودی آنان باشد.
وی تصریح کرد: مسوولان اداره بهزیستی گچساران تمام تلاش خود را برای اشتغال پایدار معتادان این شهرستان پس از ترک اعتیاد انجام دهند.
شهرستان گچساران به مرکزیت شهر دوگنبدان با تولید یک چهارم نفت کشور،120هزار نفر جمعیت دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
با فرهنگ سازی شما و تلاش روز افزون اقای اتابک و همکاران پر تلاشتان امید داریم که اسیبهای اجتماعی رنگ کم رنگی بگیرند
محمدی
Iran, Islamic Republic of
تنها راه نجات از اسیب های اجتماعی فرهنگ سازیه از مدیرکل بهزیستی خواهشی داریم تو این زمینه با قدرتشون در تهران بودجه مورد نظر را جذب کند.
ليزه
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه بهزيستي هيچگونه نظارتي بر كمپ ها ندارد و به همين علت نمي تواند كوچكترين اثر مثبتي در وضعيت اسف بار آنها داشته باشد .
اين در حالي است كه بالاي درب تمام كمپ ها نوشته شده : زير نظر بهزيستي . با كمال تاسف بايد بگويم عملكرد مثبت اين موئسسات به اصطلاح ترك اعتياد در حد صفر است و هر كدام از آنها به سليقه ي خود مديريت مي شوند نه از روانشناس در اين كمپ ها خبري است و نه از روان پزشك . در هيچ كدام حداقل اصول علمي رعايت نمي شود كه هيچ فرد وابستگي بيشتري هم پيدا مي كند مثلا اگر كسي به حشيش معتاد است در اين نوع كمپ ها مصرف شيشه را ياد مي گيرد ... به نظر بنده اين به اصطلاح مراكز ترك اعتياد با اين روش كه بدون كمك مالي وبه تبع بدون اهمال اهرم نظارت و مديريت بهزيستي به صورت كژدار و مريض اداره مي شوند كمترين فايده اي ندارند و بايد در اسرع وقت بساط آنها برچيده شود ...
علی
Iran, Islamic Republic of
رییس بهزیستی گچساران کارش خیلی ضعیفه عوضش کن تاجگردون
بله دلت خوشه؟
Iran, Islamic Republic of
سی کی وکی ایگو//////////خت انگار سیگار وتریاک که سهله بخوا انگار هردم صبحب 10 کیلو شیشه مصرف ایکنی.شیردیت جون مادرت بخت بوات قبرننت بهنام فیلتر نکن حرفامو
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1