تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۵:۱۳
کد مطلب : ۵۲۷۱۸

در دیدار با ریاست جمهوری چه گذشت؟

۸
۰
کبنا ؛ 
سامان کرم نیا*
اندیشدن به دیروز سیاه و ماندن در ایام بی تدبیری ، نردبان صعود به قله های فتح و پیروزی را به ویرانی می کشاند.
متحجرانه اندیشیدن همچون موریانه ای است که از بن،اساس هر بنایی را به ویرانی می کشاند.
در دنیای علم و تکنلوژی قرن بیست و یکم جایی برای متحجرانه بودن وجود ندارد.که اگر باشد سکون ایجاد می کند.
زمانی فردا به زیبایی،بر صفحات تاریخ نقش می بندد،که با رقابتی همراه با تعامل و تجربه از بی تدبیری ها ، راهی را به نیکی پیشه گرفت ، که تا کنون نبوده و راه های صحیح را نیز تقویت نمود.
اندیشیدن به دیروز و امروز با چشم اندازی امید بخش ، گام های خود را برای تحقق فردایی روشن به جلو می کشاند تا شکوفه ای از جنس صلح،اتحاد و برادری برای همه مردم ایران زمین بوجود آید.(نه برای گروه خاصی)
در دیداربا رییس محترم جمهوری به مناسبت میلاد حضرت ولی عصر (عج) و سالروز حماسه سیاسی 24 خرداد، در روز پنج شنبه ، تهران ، مورخ 22 /3/ 93 ، گفت و شنودی شد که باری دگر "امید"در دل ها را به استقامت قله ی دنای همیشه سرافزاز ایجاد نمود.
آقای روحانی فرمودند:
1-    اگر می خواهید دنیا با ادب با ما سخن گوید ما هم باید با آنها با ادب سخن گوییم.و در ادامه فرمودند:دولت اعتدال در برابر همه ی مردم ایران زمین ، حتی مخالفان سر تعظیم فرود می آورد.
2-    فرمودند:مگر ما چه گفته ایم که عده ای ناراحت هستند؟!،"فرهنگ مال مردم است"، و مردم بایستی برای راه تعالی و فرهنگ ایران زمین به درستی گام بردارند.
3-    چرا در کشور ما این همه گرفتاری است؟مگر عده ای از اختلاف و نفاق چه سودی برده اند؟ و چرا می خواهند به گذشته برگردند،گویا عده ای هنوز در دوران"هجر"می اندیشند.و من اعلام می کنم:راه گذشته دیگر بازشگتنی نیست.
4-    آقای رییس جمهور در ادامه فرمودند: خرد و عقل به ما می گوید کشور مال مردم است.هیچ کس جز ملت ایران،صاحب ایران نیست.ایران کشوری توسعه یافته است و همه چیز نزد همگان است.هیچ گروه و جناحی نمی تواند:1-انقلاب را به نام خود مصادره کند2-رهبری را به نام خود مصادره کند3-هشت سال دفاع مقدس را را به نام خود مصادره کند.
بلکه کشور،قانون اساسی،رهبری،منافع ملی و آینده کشور مربوط به همه ملت و اقوام و مذاهب است.نه برای گروه و حزب خاصی.
و ما به همه اقوام و مذاهب احترام می گذاریم.
5-    و در ادامه فرمودند:عده ای می خواهند امید را در دل مردم کمرنگ کنند و به آنها اعلام می کنیم:آنهایی که راه سختی را برگزیده اند که با انتخاب مردم در تضاد است می گوییم: مردم،خشونت و افراطی گری را قبول ندارند.
6-    رییس جمهور ادامه داد:حتی مردم به خود من می گفتند:*مگر انتخابات هم فایده ای دارد.*مگر نمی دانی مکانیز صندوق رای چگونه است.*مگر نمی بینی وضع کشور چگونه است.
و در ادامه گفت:رهبری فرمودند که صندوق رای حق الناس است و حتی آنهایی که به نظام علاقه ندارند،به خاطر کشورشان به پشت صندوق های رای بیایند.
7-    و در رابطه با شعار های انتخاباتی 24 خرداد فرمودند:آنچه که از انتخابات 24 خرداد که یک سال از آن روز بزرگ می گذرد این است که آن روز از آن شماست و شما انتخاب کرده اید.اعلام می کنم:دولت هیچ گاه وعده هایی را که به شما داده است،از یاد نخواهد برد.
8-    و در آخر : دولت در زمینه سیاست خارجی و داخلی و مسایل فرهنگی و اقتصادی گام های بلندی برداشته است،گر چه برای رسیدن به هدف،راه طولانی در پیش رو است.
و همچنین در جاهای دگر آقای روحانی فرمودند:
1-    چرا نتوانسته ایم بعد از 35 سال کاری کنیم که بزرگان ما از اوضاع فرهنگی جامعه ما رضایت داشته باشند.اگر قرار بود با فشار ها و شیوه ها پلیسی مساله فرهنگی حل شود.امروز نباید بعد از گذشت این سال ها باز هم نگران فرهنگ جامعه امان باشیم.
2-    و همچنین فرمودند:این که گفته می شود عصر امروز عصر اطلاعات و ارتباطات است.این سخن با واقعیت دنیای امروز منطبق است.ارتباطات واطلاعات آفریننده ی قدرت یک کشور است و اگر قدرت را به قدرت سخت و نرم تقسیم کنیم بی تردید بخش بزرگی از قدرت نرم در اختیار صاحبان اندیشه،فکر،بیان و قلم است.هر کشوری که در آن آزادی اندیشه ،سخن،بیان و قلم و گردش آزاد اطلاعات بیشتر باشد،زمینه پیشرفت و تعالی در آن کشور محیاتر خواهد بود.
3-    اگر در جامعه ای دهان ها بسته و قلم ها شکسته شود اعتماد عمومی سلب می شود و چشم ها و گوش ها به سمت امکانات ارتباطاتی بیگانگان قرار خواهد گرفت.
4-       بگذاریم میدان قلم و میدان بیان،میدانی باز باشد تا حقایق برای مردم و جامعه تبین شود.
البته آزادی بیان باید با در نظر گرفتن اوضاع تاریخی،فرهنگی،دینی،مذهبی و اجتماعی آن کشور باشد.
بیانات ریاست محترم جمهوری خطاب به کسانی است که رقابت همراه با تعامل را نمی شناسندو به نوعی در سیاست های دولت کارشکنی، تفرقه افکنی و دلسردی به وجود می آورند.
باید به علت و انگیزه کسانیکه با دولت همراهی نمی کنند اندیشید و اهداف آنها را باز یافت وفهمید چرا و برای چه می خواهند خواست مردم تحقق نیابد.
آیا آنها چه کسانی را نمایندگی میکنند؟
و به چه طریق و طی چه مجوز قانونی این حق را برای خود قایلند؟
آنها بدانند صدای ریاست جمهوری ، صدای ملت ایران است.
ملت با رای خود رییس جمهور انتخاب نموده که خواست و انتظارات  آنها را مدیریت و به اجرا بگذازند.
مخالفین ، متحجرین و کارشکنان بدانند مخالفت با دولت تدبیر و امید، مخالفت و ضدیت با همه کسانیست که با خلق حماسه سیاسی 24 خرداد،عظمت و پایداری ملت ایران را به رخ جهانیان کشاند و افتخار و همبستگی آفریدند.
«به امید سر بلندی ایران زمین»
* دبیر انجمن اسلامی دانشجویان متحد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون
نام شما

آدرس ايميل شما

dena
Iran, Islamic Republic of
برو بچه جون برا همون دانشجویای کازرون بنویس
مردم
Iran, Islamic Republic of
تحلیل زیبا و حرف همه ی مای مردم بود.طوری گفته هاتو با گفته های روحانی بیان داشتید.که واقعا امید همچون استقامت دنا بر دل هایمان نقش بست. درود بر شما
ایزان
Iran, Islamic Republic of
زیبا و حرف دل همه مردم بود .ممنونم
پژمان هوشمند
Iran, Islamic Republic of
آفرین.امیدوار شدیم برای زندگی کردن.سپاس
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
چون از دل برخاسته به دل میشینه
درود آقای کرم نیا
طلوع خورشید
United States
درود
صبح دلنگیزی را با خواندن این مطلب به یقین اغاز خواهم کرد.
کاش کارشکنان به حال من و مردم دل شکسته فکر می کردند.به خدای خالق قسم مردم فقط با افکار اشتباه مخالفان نه با دین مخالفان نه رهبری نه انقلاب . مردم با سیاست های اشتباه نظیر احمدی نژاد مخالفان.
درود به شما که صبح منو زیبا کردی و با امید سرم را به مهر میگزارم.
دعا ی سلامتی و ارامش را برای ایرانی ها دارم .
طلوع خورشید
United States
درود
سامان کرم نیا
Iran, Islamic Republic of
سلام دوستان

در انتخابات هر فردی را روزنه ای از امید برای نیل به هدفی که گرایش او را در انتخاب کاندیدای اصلح تعیین میکند وارد میدان رقابت می نماید،
اما بعد از انتخابات آنچه که می ماند امید هدفمندی است در راستای خواستگاه عموم مردم نه گرایش فردی ، و سخن از اینکه کی به چه کسی رأی داده سخن تفرقه افکنانه و مغرضانه ای بیش نیست ، آنهم برای ضدیت و صف آرایی مردم در مقابل هم با اندیشه ای التقاطی و بهره جستن فرد یا گروهی خاص . زیرا رئیس جمهور منتخب رئیس جمهور همه ی مردم چه کسانی که به او رأی داده اند و چه آنهایی که رأی نداده اند خواهد بود و برای نیل به اهداف عالیه مستلژم اتحاد وهمدلی آحاد ملت است، البته اگر چشم انداز شکوفائی میهن و فارغ شدن جامعه از افکار متحجرانه باشد .

سپاس بابت دیدگاهایی که به این مطلب داده اید،پیروز و سرافراز باشید.
سامان کرم نیا ۹۳/۴/۳
هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای دریای خزر نامی بود که ماموران سازمان سیا بر هواپیمای دوزیست عظیم الجثه ساخت روسیه ...
سرنوشت ترامپ

سرنوشت ترامپ

حتی اگر ترامپ و میلیون‌ها طرفدار وی در برهه کنونی نخواهند بپذیرند، با این حال باید بدانند ...
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
1