تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۵۱
کد مطلب : ۵۲۴۳۸

رویکردهای مردود تکرار نشود

۱۳
۰
کبنا ؛

استان کهگیلویه و بویراحمد همواره از حسادت‌ها و نگرش‌های قومی و جناحی ضربه خورده و در دوران‌هایی نیز این خصایل نکوهیده با گره خوردن به منافع شخصی و گروهی افراد صاحب قدرت و جایگاه سیاسی و اداری روزهای سیاه و رقت‌باری را برای سرزمین متمدن و دارای هویت کهگیلویه و بویراحمد رقم زده است.

به گزارش کبنا نیوز به نقل از ابتکارجنوب، کمتر کسی است که پشیمانی‌های مجمع نمایندگان سابق این استان، علی محمد بزرگواری، قدرت حسینی و ستار هدایت‌خواه را در مخالفت بی‌دلیل با قوام نوذری از یاد برده است؛ مخالفت‌هایی که دو تن از این نمایندگان بعد از دوران بسیار کوتاه مدیرت نوذری شروع کردند و در پایان نیز علی‌محمد بزرگواری را با خود همراه کردند، هیچ دلیل مردم پسندی ندارد و تنها رضایت عده‌ای خاص و حلقه‌ای محدود اطراف چند نماینده را محقق کرده است.ostankb
بعد از آن که هر سه نماینده برای برکناری قوام نوذری کاسه‌هایشان را یکی کردند، تنها تز و آرزوی آنها این بود که قوام نوذری برود هرکسی می‌خواهد بیاید!

آنها نیمی از یکسال ارزشمند را در فصل کار و جهش کهگیلویه و بویراحمد برای لابی و متقاعد کردن وزیر و دیگران تلف کردند تا بالاخره نوذری را فراری دادند؛ نمایندگان مجلس در همه این مدت وظایف و امورات مردم و موکلینشان را رها کردند و در تهران برای عزل استاندار، چادر زدند و بالاخره هم موفق به این کار شدند اما هرگز به این سوال اساسی در افکار عمومی پاسخ نگفتند که چرا قوام نوذری باید برکنار می‌شد و جایگذین وی چه کسی بود که آنها این همه برای رفتنش شب و روزشان را گم کردند؟

واقعیت این است که آنها هیچ پاسخی ندارند و تنها می‌خواستند استاندار نیروی آنها باشد و مدیران را سفارشی چینش کند و برای همین می‌گفتند نوذری برود هر کسی می‌خواهد بیاید.

نتیجه این رویکرد مردود نمایندگان سابق این استان آمدن استانداری به کهگیلویه و بویراحمد بود که از تنها دستاوردهای آمدنش کسب تجربه مدیریتی برای خودش و تخریپ تپه تاریخی استانداری برای این استان بود.

اما علی نیکزاد هم نتوانست از تیغ نمایندگان این استان بگذرد و او هم یکسال بیشتر دوام نیاورد و باز هم کلاهش با نمایندگان در هم رفت و تقریبا چنین سرنوشتی در مورد استاندار یکساله بعدی یعنی سید حسین صابری هم تکرار شد ولی رفتن او یک تفاوت عمده با بقیه رفتن‌های متمادی از استانداری این استان بود؛ تقریبا همه استان به صورت یکپارچه با درس گرفتن از ضعف‌ها و خیانت‌هایی که بر این استان رفت، برای آمدن یک استاندار بومی اجماع کردند و بعد از همه سبک و سنگین کردن‌ها سید موسی خادمی به عنوان هیجدهمین استاندار کهگیلویه و بویراحمد وارد استانداری شد.

این روند و شیوه عملکردی گویا همچنان ادامه دارد تا باز هم این استان چوب برخی جهالت‌ها و خودخواهی‌ها و منفعت‌طلبی‌ها را بخورد.

اکنون مدیریت سید موسی خادمی به نیمه راه یکساله نرسیده است، فارغ از خوب و بد عملکرد آقای خادمی، گروهی از افرادی که مطالبه عمومی ندارند و باید به دغدغه آنها برای توسعه این استان شک کرد، تحرکاتی را برای خالی کردن زیر پای استاندار بومی این استان آغاز کردند و نگرانی‌های خود را به سطح رسانه‌ها کشاندند و در تهران برای لابی‌های بی‌اساس و واپس‌گرا تلاش می‌کنند.

اگر چه در این تحرکات، نمایندگان کنونی این استان در مجلس شورای اسلامی نقش زیادی ندارند و نگرانی‌های آنان به چینش نیروها محدود می‌شود ولی همین موضوع نیز نگران کننده است چرا که نمایندگان اصولگرای مجلس گویا پیام مردم در روز 24 خرداد سال قبل را نشنیدند و اکنون هم می‌خواهند در چینش نیروها حرف اول و آخر را بزنند.

در کنار این موارد، برخی سیاسیون، اصلاح‌طلبان و کاندیداهای احتمالی مجلس آینده نیز به ویژه در کهگیلویه دست به کار شدند تا از خادمی عبور کنند و به فکر تحقق و تضمین سهم خود از چینش نیروها و تصمیم‌گیری‌ها باشند.

خیلی از این افراد درک نکردند که این استان از این مخالفت‌ها و« این برود هر کی بیایدها» تا چه حد عقب نگه داشته شده و ضرر کرده است.

حال در مورد استاندار بومی این استان که عملکرد 10 ماهه‌اش در بسیاری زمینه‌ها، امیدوار کننده بود این سوال اساسی مطرح است که با توجه به ماهیت اعتدالی دولت، مجلس اصولگرای حاکم و قوای دیگر و نهادهای حاکمیتی چه کسی می‌تواند بهتر از سید موسی خادمی باشد که عده‌ای به امید رسیدن به منافع و مطامع خود از او حمایت کردند و اینک همان عده به فکر عبور از استاندار بومی هستند؟

آرزویی که اگر برآورده شود، پایان عمر مدیریت بومی در این استان است.

از سوی دیگر این عده بر چه اساسی در این چند ماه محدود مدیریت استاندار بومی موفق به آنالیز و ارزیابی عملکرد او کردند؟

این چه شیوه غلطی است که یک فرد تا منافع شخص‌اش آنگونه که می‌خواهد تامین نشده و یا صاحب پست و مقامی نشده همه چیز را رها می‌کند و سیاست این برود هر کی می‌خواهد، بیاید را دنبال می‌کند؟ مگر این استان محل آزمون و خطا و مدیریت‌های یکساله است؟ مگر مردم بازیچه شما سیاسیون و فرصت‌طلبان هستند؟

اگر آقای خادمی از یک فیلتر قانونی، و با اجماع عمومی اکثریت سیاسیون این استان، نماینده دولت برآمده از قاطبه مردم شده است، اکنون شما حق ندارید بخواهید به جای مردم تصمیم بگیرید و از قدرتی که همین مردم به شما دادند، سوء استفاده کنید.

مردم تغییر را احساس کردند و به آینده این استان امیدوار شدند؛ قرار نیست اگر تغییری در این استان تضمین کننده منافع شما و جایگاه سیاسی شما نیست، این فرصت را از مردم بگیرید و در راه توسعه این استان سنگ‌اندازی کنید.

مردم کار عمومی می‌خواهند نه انتصاب یک مدیر در فلان اداره را! مردم از بیکاری رنج می‌برند و دغدغه شما جایگاه سیاسی‌اتان و کسب رضایت طوایف با به کار گماشتن این مدیر و آن مدیر هست؟

شرم‌آور است که اینگونه، مصلحت این استان را به منافع خود فروختید؟ اگر حرف مردم پسندی دارید آن را شفاف به مردم بگویید نه اینکه به شیوه‌های شبنامه‌ای و جوسازی به مقاصد خود برسید.

اگر خادمی مدیر شایسته‌ای نبود، حرفی نیست ولی شما چرا آن زمان نگفتید؟ اگر ناراضی بودید بر سر چه معامله کردید و ساکت شدید تا الان که منافع و مطامع‌تان آنگونه که می‌خواهید تامین نشده است؟

سید علی محمد بزرگواری نیز باید به این سوال پاسخ دهد، او که از حامیان اصلی خادمی بوده اکنون چه شده است که بانگ اعتراض و انتقاد را برآورده و از هر سایت و تریبونی به انتصاب‌ها خرده می‌گیرد؟ مگر دولت عوض نشده که مدیران همسو و هماهنگ را انتخاب کند؛ چرا باید از قدرت نمایندگی در جهت منافع مردم استفاده نکرد و به فکر انتخابات دور آینده بود؟

از سوی دیگر اصلاح‌طلبان کهگیلویه و بویراحمدی باید شرایط کشور، ترکیب هیئت دولت، مجلس حاکم و فضای خشک و ناامید کننده این هشت سال را درک کنند و از خادمی انتظار نداشته باشند که صرفا اصلاح‌طلبانه فکر کند و تصمیم بگیرد چرا که او هم تابع سیاست‌های دولتی است که وعده و شعار وفاق ملی و اعتدال را به مردم داده است.

به هر حال فارغ از اینکه خادمی تا چه حد قادر به تحقق اهداف توسعه‌ای این استان هست؛ از همه دلسوزان و افراد دارای اندیشه در هر دو طیف موسوم به اصلاح‌طلبی و اصولگرایی انتظار می‌رود که دولت جدید را یاری کنند و یک بار برای همیشه تفکرات جناحی و قومی را کنار بگذارند و این استان را با مدیریت بومی به جلو ببرند؛ چرا که دیگر فرصت آزمون و خطار را ندارد.

از آقای استاندار و تیم همراه او نیز انتظار می‌رود که در توجه به خواسته‌های عمومی قاطبه مردم در ابعاد مختلف دقت نظر کند و اجازه بی‌نظمی و آشفتگی را در تیم مدیریتی‌اش ندهد؛ از سوی دیگر آقای خادمی باید بداند که فرصت‌طلبان در کمین او هستند و بی‌توجهی به آنها به معنی نارضایتی شایستگان و افراد جریان‌محوری است که اگر منزوی شدند، مدیریت این استان نمی‌تواند در جمع فرصت‌طلبان، مدیران ضعیف، و بی‌نظمی‌های سازمانی ره به جایی ببرد.

خادمی همچنین باید مراقب برخی اندیشه‌های قومیتی و عملکردهای طایفه‌گرایانه تیم مدیریتی خود باشد.

 کریم بنام -ابتکار جنوب
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاحاتی برق
Iran, Islamic Republic of
.در چند روز گذشته شدیدا به دکتر خادمی تاخت تا بلکه از این فرصت برای جایگزین کردن حاج کریمی به جای جعفری سوءاستفاده کند وهم چنین برای برداشتن کریمی برق وجا گزینی راهزادی تلاش کند تا بلکه با یک تیر دونشان بزند اما نمیداند خادمی مقتدرتر ازآن است که اسیر این شانتاژ شود نه جعفری ماندنی است ونه راهزادی جایگزین کریمی جاخوش کرده که از این فرصتها استفاده کرده وفرامایش کرده خادمی انقلاب کرده انشاالله هم حاج کریمی فرماندار کهگیلویه است وهم کریمی میرود ومهندس اصلاح طلب جانی پور راست قامت مدیر عامل برق است
دردآشنا
Iran, Islamic Republic of
جناب بنام و سایت وحدت محور کبنا خوشحالیم که شما برعکس سایت زرد خواستار آرامش و توسعه استان هستید بعضی خواص که بقول شما خاص بودن خود را مدیون مردم هستند ظاهرا سیاست دیگی که برای من نمی جوشد ... را انتخاب کرده اند و توسعه و پیشرفت استان برای آنان اصلا اولویت که ندارد هیچ ظاهرا اصلا مهم هم نیست و همان طور که اشاره کردن با سیاستی ضد اخلاقی این کار را به سایت زرد کشیده اند تمام مقالات خبرها نطر سنجی هایش در راستای تخریب ناجوانمردانه است و القای شبهات در مورد عملکرد استاندار است غافل از اینکه مردم فهیم استان کم کم متوجه غرض ورزی و رویکرد غیر اخلاقی آنان شده اند و البته تلویحا در حرف شما این هست که گل بی خار کجاست اما انصافا جناب خادمی با توجه به منش توانایی علمی و برنامه ریزی صحیح و پر هیز از سیاسی کاری بهترین هستند جهت توسعه استان در تقبیح کار سایت مذکور و بعضی زیاده خواهان همین بحث که من و شما ودیگران بجای مشارکت در پیشرفت همه جانبه استان و ارائه راهکار و طرح پیشنهاد برای حرکت رو به جلو در حال خنثی کردن یکدیگر و و دفاع از مسولین در مقابل هجمه ها هستیم وقت و انرژی که میتوانست جور دیگری صرف شود
دردآشنا
Iran, Islamic Republic of
جناب بنام و سایت وحدت محور کبنا خوشحالیم که شما برعکس سایت زرد خواستار آرامش و توسعه استان هستید بعضی خواص که بقول شما خاص بودن خود را مدیون مردم هستند ظاهرا سیاست دیگی که برای من نمی جوشد ... را انتخاب کرده اند و توسعه و پیشرفت استان برای آنان اصلا اولویت که ندارد هیچ ظاهرا اصلا مهم هم نیست و همان طور که اشاره کردن با سیاستی ضد اخلاقی این کار را به سایت زرد کشیده اند تمام مقالات خبرها نطر سنجی هایش در راستای تخریب ناجوانمردانه است و القای شبهات در مورد عملکرد استاندار است غافل از اینکه مردم فهیم استان کم کم متوجه غرض ورزی و رویکرد غیر اخلاقی آنان شده اند و البته تلویحا در حرف شما این هست که گل بی خار کجاست اما انصافا جناب خادمی با توجه به منش توانایی علمی و برنامه ریزی صحیح و پر هیز از سیاسی کاری بهترین هستند جهت توسعه استان در تقبیح کار سایت مذکور و بعضی زیاده خواهان همین بس که من و شما ودیگران بجای مشارکت در پیشرفت همه جانبه استان و ارائه راهکار و طرح پیشنهاد برای حرکت رو به جلو در حال خنثی کردن یکدیگر و و دفاع از مسولین در مقابل هجمه ها هستیم وقت و انرژی که میتوانست جور دیگری صرف شود
مانا
Iran, Islamic Republic of
ازکه لقمه گرفته ای ومیگیری؟
سعید
Iran, Islamic Republic of
دغدغه شما جایگاه سیاسی‌اتان و کسب رضایت طوایف با به کار گماشتن این مدیر و آن مدیر هست
Iran, Islamic Republic of
بعد از قوام ،نیکزاد امد و بسیار موفق بود بخاطر پشتیبانی هیات دولت از او و استان ،ولی متاسفانه نمایندگان فعلی نگذاشتند که این مدیریت کارساز گره از بزرگترین مشکلات استان بگشاید ولی حیف و متاسفانه نشد
Iran, Islamic Republic of
اقای نیکزاد یک ### بود هیچگاه نظر کارشناسی را قبول نمی کرد وفقط به دنبال کارهای جناحی خودش و احتمال کاندیداتوری برادرش در انتخابات ریاست جمهوری بود ایشان تنها در این دوزمینه فکر میکردند افتضاح ایشان در تپه استانداری و ابشار زیبای یاسوج هنوز هم پابرجاست وقتی در رابطه با خاکبرداری تپه استانداری به ایشان گوش زد میشد نتنها گوش نمیدادند بلکه سخنان دلسوزانه را با شیوه احمدی نژاد پاسخ میدادند ، یادمان نمی رود که در زمان مدیریت ایشان چگونه به سخنان مریدانه هدایتخواه گوش میدادند وشخص ضعیفی مانند بیدارپور را به عنوان ریس راه و شهرسازی برگزیدند
بزرگترین ضربه به استان کهگیلویه وبویراحمد انتخاب ایشان به عنوان استاندار بود وهنوزهم ضربات ایشان را به استان میبینیم تنها کاری که ایشان در طول مدیرت خود انجام دادند اجرای بد وناقص تپه استانداری و ابشار یاسوج بوده است
کر بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
خیلی دوست دارم بدونم این اقای ...چه منفعتی داره که هر روز داره پاچه خواری استاندار رو میکنه؟؟؟جناب...اتفاقا انگار تنها کسی که پیام مردم رو درک نمیکنه شما ایل و تبار اقای .. میباشد مردم کسی را که فقط به فکر جیب فامیلهای خودشه را نمیخوان و بزودی اول به اقای .. این قضیه را ثابت میکنند و بعد نوبت جناب ..!!!!اقای .. پاک تر از ان باش که هستی ادم باید اول بفکر همسایه باشه بعد بفکر خود باشه...
بی نام
Iran, Islamic Republic of
جناب بنام ... که مشخصه برای رسیدن به نام و نشانی شدیداً دچار فراموشی و خلط موضوعات شده ای و برای بدست آوردن نام زمان را فراموش نموده ای اولاً آقای نیکزاد در زمان نمایندگان فعلی که جنابعالی هم افتخار پاچه خواری بعضی از آنها را داری از استان رفت دوماً ایشان به گواه اکثر مردم از بهترین استانداران طول تاریخ کهگیلویه و بویراحمد بود سوماً عذر میخواهم منظور شما از نمایندگان اسبق همان نمایندگان سابق است درسته....!!!!! عزیزم شما که هنوز معنا و مفهوم اسبق و سابق را نمی فهمی چرا نقد می نویسی؟؟؟؟ عزیز روشنفکر باسواد.....!!!!!
کریم ینام
Iran, Islamic Republic of
اگر چه توهین‌های رکیک شما که مجبور به حذف آنها شدیم، خود گویای همه چیز است ولی در پاسخ به قسمت منطقی صحبت شما باید گفت: در یک پاراگراف هم نمایندگان اسبق و هم نمایندگان سابق مورد خطاب قرار گرفته و در بخش دیگری از صحبت نیز قصد داشتیم تا به نمایندگان فعلی تلنگری وارد کنیم/آنجا هم که به اشتباه از نمایندگان اسبق نام بردیم، اصلاح شد.
در هر صورت از تذکر شماسپاسگزاریم
اقلیم رسانه
Iran, Islamic Republic of
آقای خادمی تیم دولت دراستان را تکمیل کندظبق گزارش کبنا بیش 43مدیردولت قبل همچنان در بدنه هستند این یک مورد درحوزه اندیشه دولت هم حرکت خاصی نمی شود/ باید از خالقان حماسه 24خرداد درعمل با یک تحول حمایت شود
واقع گراي مستقل
Iran, Islamic Republic of
آقاي بنام چرا شما اينقد داري از استاندار حمايت مي كنيد..حداقل منظورتون رو تلويحا بيان مي كرديد.شما كه ادعاي روشنفكرانه سر داديد چرا اين همه دگماتيك گونه و خشك همه چيز را سياه و سفيد مي دونيد.متاسفيم براي استان كه شما به عنوان نماينده ي تفكر روشنفكر و اصلاحاتي اون مطلب نوشتيد..
ارش كمان گير
Iran, Islamic Republic of
جناب بنام اين حرفهايي كه ميزنيد درست ولي لازم است همين استاندار كه كوشش در دست كساني كه الان هست و بعضي ميدانند ، كمي در ركابشان در بيايد و حرف خود را بزند بعد ببينيد جه ميشود ! و جه كارها و حرفهايي بر عليه او ميزنند و جطور يك استاندار ديكر مي ايد ، اما نميدانم در ان وقت شما عنوان مقاله تان جه ميشود ؟؟؟ استاندار ضعيف عمل كرده ؟ يا باز از وي دفاع ميكنيد و نماينده به قولا اصلاح طلب را نصيحت ميكنيد ؟؟؟؟؟!!!! اكر مايل بودين جواب بدين
هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای دریای خزر نامی بود که ماموران سازمان سیا بر هواپیمای دوزیست عظیم الجثه ساخت روسیه ...
سرنوشت ترامپ

سرنوشت ترامپ

حتی اگر ترامپ و میلیون‌ها طرفدار وی در برهه کنونی نخواهند بپذیرند، با این حال باید بدانند ...
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
1