تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۲۱
کد مطلب : ۵۲۲۶۴

توصیه‌هایی به موسی خادمی

۱۶
۰
کبنا ؛سیدولی موسوی*

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان کبنا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
کهگیلویه وبویراحمد بعد از انقلاب استانداران زیادی را در دولتهای مختلف تجربه کرده است وهر استانداری بنا به شرایط خاص زمان خویش خدماتی را برای توسعه استان انجام داده است در رابطه با عملکرد استانداران مردم فهیم ما بهترین قضاوت را خواهند کرد.mosavi.saidvali
وظیفه اصلی دولت ها پیشبرد اهداف عالی نظام در بخش های مختلف است و دولتی موفق است که نیازهای جامعه را بصورت ملی ومنطقه ای شناسایی و در جهت حل مشکلات و برنامه ریزی های توسعه ای مناطق مختلف ودرنهایت توسعه کشور حرکت ،تا وابستگی و دلبستگی مردم را به نظام عمیق و ناگسستنی نماید، بدیهی است دولتی که شناخت کافی از مردم مناطق مختلف کشور به معنای واقعی نداشته،از درد ورنج در ابعاد مختلف نداشته ودرصددرفع آنها برنیاید نمی توانددرقلوب مردم جا باز کند ومردم را هم همواره درکنارش داشته باشد.
در دولت تدبیر وامید که با شعار اعتدال مورد اقبال عمومی مردم مواجه شد دکتر خادمی سکاندار مدیریت عالی استان را عهده دار شد .انسانی با سجایای زیبای اخلاقی که دغدغه ای جز توسعه استان ندارد وسخنان عالمانه وارزشمند ایشان در جلسات مختلف حاکی از این است که باید با وحدت وهمدلی همه نخبگان وصاحب نظران استان را یک گام به جلو ببریم در همان نخستین روزهای حضورش راه پیشرفت وتوسعه این استان را استفاده از نظرات همه نخبگان وصاحب نظران وفعالان فرهنگی ،اجتماعی وسیاسی می دانست وتشکیل اتاق فکر وجلسات متعدد با قشرهای مختلف تایید این مدعاست. دیدگاهها ونظرات وی چشم انداز روشنی را برای توسعه این استان غنی از منابع ولی عقب مانده از قافله توسعه ترسیم می کند .
دکتر خادمی معتقد است ما فرصت بحثهای حاشیه ای دراستان را نداریم و دامن زدن به مسائلی که هیچ سودی به حال مردم وتوسعه استان ندارد کاری ناپسند است مهمترین نیاز جامعه ما در این برهه از زمان وحدت وآرامش برای حرکت در مسیر توسعه وآبادانی است وامروز همه با هرسلیقه وگرایش سیاسی وظیفه داریم دولت را حمایت کنیم و از هرگونه سخنی که عامل تفرقه واختلاف است پرهیز کنیم. اگر هم نقدی بر عملکردها داریم در فضایی صمیمی ومنطقی مطرح کنیم تا زمینه ساز پیشرفت امور باشد.
کهگیلویه و بویراحمد جز با وحدت وهمدلی مردم ومسئولان پیشرفت نمی کند و اگر بخواهیم از توسعه عقب نمانیم باید توسعه گرا باشیم و از خیلی مسائل جزئی پرهیز کنیم و منافع مردم را بر هیچ چیزی ترجیح ندهیم.
 خوشبختانه از زمان تصدی دکتر خادمی به سمت استاندار کهگیلویه وبویراحمد دیدگاه خوبی نسبت به ایشان در افکار عمومی به وجود آمد. تلاش وپشتکار ایشان برای توسعه استان وخستگی ناپذیری ایشان قابل تحسین است وانشاءالله این روند ادامه پیدا کند.
نظارت واشراف کامل برظرفیتها ،پتانسیلها ومشکلات استان ،توجه به مسائل وارزشهای الهی وانسانی  ،خوش اخلاقی در برخورد با مردم و برنامه محور بودن از خصوصیات بارز دکتر خادمی است که حضور ایشان در راس مدیریت استان نقطه عطفی در تاریخ این استان است که باعث توسعه ،پیشرفت وآبادانی این دیار می شود.
لازم است نکاتی  را به دکتر خادمی استاندار توسعه گرا ، دلسوز و متعهد استان یاداور شوم که دغدغه افکار عمومی است باشد که مورد توجه ایشان قرار بگیرد.
1- به مسائل فرهنگی در استان اهتمام بیشتری داشته باشد و با انتخاب مدیرانی با تجربه ،خوش فکروآشنا به فرهنگ به توسعه وتعالی فرهنگی این دیار بیشتر پرداخته شود تا درسال اقتصاد وفرهنگ مدیران این حوزه نیز بتوانند کارنامه قابل قبولی ارائه دهند.
2- جناب آقای دکتر خادمی همچنان که شخص حضرتعالی به ملاقات با مردم  توجه خاص دارید از مدیران نیز بخواهید اینگونه عمل کنند ودرب اتاق آنها به روی مردم باز باشند. مدیران باید از جنس مردم باشند وبرای مردم باشند چرا که بواسطه همین مردم مدیران به این جایگاه رسیده اند،  پس احترام وتکریم مردم وپاسخگویی به مردم وتواضع وفروتنی در برخوردها از وظایف یک مدیر در جامعه اسلامی است. در جلسات شورای اداری به مدیران توصیه نمایید حتی المقدور جلسات اداری خویش را در بعد از ظهرها برگزار نمایند ودر وقت اداری دنبال حل مشکلات مردم برنامه ریزی برای کار وتلاش وتوسعه استان باشند.
3-  به شکل سرزده از دستگاهای اداری واجرایی استان بازدید داشته باشید وبا مردم رودر رو صحبت کنید تا پیوند میان مردم ومسئولان روز بروز مستحکم تر شود.
4- حضرتعالی در همه جلسات ونشستها علمی ،زیبا وبا دید کارشناسی وتخصصی سخن می گویید وهمه جا اختصار کلام را به خوبی رعایت می کنید وخارج از موضوع سخن نمی گویید که مدیریت زمانی شما در برنامه ها قابل تحسین است  و امیدواریم الگویی برای سایر مدیران باشد تا به شکل تخصصی به مباحث حوزه کاری خویش بپردازند.
5-  تهیه  سند توسعه استان برای اولین بار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که درحال بررسی وتبادل نظر است از اقدامات ارزشمند دوران مدیریتی شماست که امیدواریم هرچه زودتر به شکل کتابچه ای در اختیارمتولیان امر قرار بگیرد تا با این چشم انداز به سمت توسعه گامها بلندتر برداشته شود.
6- درانتخاب مدیران ارشدواختصاص پست های مدیریتی به نیروهای متخصص وتوانمند دقت فرمایید(اگرچه درانتصاب مدیران همسویی سیاسی با استاندار یک اصل است ولی توانمندی واهلیت حرفه ای وسلامت ونظم وبرنامه ریزی ،تخصص وتجربه مرتبط باپست، امانتداری، رعایت وحفظ حقوق مردم ونداشتن نگاه تبعیض آمیزاز شاخصه های اصلی محسوب می شود)
7- انتخاب فرمانداران، مدیران و روسای آگاه به مسائل، پرتوان، برنامه ریز و متعهد و دلسوز نهایت مدیریت یک مدیر با درایت است که می تواند بار بزرگ خدمت رسانی را بر دوش یک تیم خدمت گذار قرار دهد و مدیر ارشد استان را به کار اصلی یعنی برنامه ریزی و نظارت بیشتر مشغول کند.
8- اصحاب رسانه ومطبوعات را همیشه در کنار خود بدانید واز نقدهای سازنده آنها استقبال کنید واز مدیران بخواهید که اخلاق رسانه ای داشته باشند واز ظرفیت رسانه ای استان برای تحقق برنامه های دولت واطلاع رسانی از خدمات  نظام اسلامی به مردم به خوبی استفاده کنند.
9- توجه به زیرساختهای استان که زیربنای توسعه محسوب می شوند اهتمام بیشتری داشته باشید واقدامات شاخصی را در استان مشخص کنید ومدیران را موظف کنید که در این راستا حرکت کنند تا محور توسعه در این استان شتاب بگیرد.
ونکته آخر اینکه استان کهگیلویه وبویراحمد با ظرفیتهای طبیعی ومواهب خدادای پتانسیلهای خوبی برای توسعه در بخش گردشگری وجذب توریست وکشاورزی دارد که باید به آن توجه جدی شود ودر این زمینه برنامه محور حرکت کرد.
امیدوارم که شما بعنوان نماینده عالی دولت تدبیر و امید نه تنها درمردم امید به آینده ای بانشاط وشاداب رانهادینه  بلکه عموم مردم استان را درکنار خودودولت داشته باشید و قطعا خدمات صادقانه وارزشمند حضرتعالی در تاریخ این استان از آن به نیکی یاد  خواهد شد.
*مدیرمسئول نسیم دنا
نام شما

آدرس ايميل شما

خرزو خان
Iran, Islamic Republic of
سيد ولي عزيز از شما بعيد بود كه اين چنين از خ. چنان تعريف كني در طول چند سال بعد از انقلاب استان ما استانداري به اين ضعيفي نديده و نخواهد ديد ولي شما .ها براي همديگر نوشابه باز كنيد تا ببينيم چه مي شود
خرزو خان
Iran, Islamic Republic of
سيد ولي عزيز از شما بعيد بود كه اين چنين از خادمي. چنان تعريف كني در طول چند سال بعد از انقلاب استان ما استانداري به اين ضعيفي نديده و نخواهد ديد ولي شما .ها براي همديگر نوشابه باز كنيد تا ببينيم چه مي شود
بخت غالم تكراري نيست منتشر كن جون خوت راس ايگي كه تكراري هست؟
خرزو خان
Iran, Islamic Republic of
سيد ولي عزيز از شما بعيد بود كه اين چنين از خادمي.چنان تعريف كني در طول چند سال بعد از انقلاب استان ما استانداري به اين ضعيفي نديده و نخواهد ديد ولي شما .ها براي همديگر نوشابه باز كنيد تا ببينيم چه مي شود
بخت غالم تكراري نيست منتشر كن جون خوت راس ايگي كه تكراري هست؟ دوست داري منتشر كن دوست نداري بي خيال
مردم
Iran, Islamic Republic of
احسنت به این قلم و درود بر استاندار علمی ودانشمند استان نماد اصلی اعتدال آقای دکتر خادمی
محمد
Iran, Islamic Republic of
ما مردم استان از تلاش های استاندار محترم جناب آقای دکترخادمی تقدیر و تشکر میکنیم. استانداری با برنامه و فهیم و ویژگی بارز اخلاقی
مهمان
Iran, Islamic Republic of
در طول مدتی که از تصدی ایشان می گذرد مسائل قومیتی عمیق تر شده است. آسیب جدی به منابع طبیعی وارد شده است. ایکاش یک استاندار غیر بومی می آمد تا به همه مردم یک جور نگاه می کرد. شعار استاندار بومی نتیجه خوبی به بار نیاورده است.
شرافت
Iran, Islamic Republic of
اقاي موسوي مردم خودشان فهيم و آگاهند، خوب و بد را تشخيص مي دهند نيازي به توصيه شما كه به دنبال منافع خود هستي ندارند.لطفا بس كنيد
درد آشنا
Iran, Islamic Republic of
در دوره ای که زیاده خواهان و دشمنان وحدت مردم نجیب استان سعی بر تفرقه و فرافکنی و ایجاد بدبینی در یک سایت مغرض نموده اند سخنان بحق شما و تصویر بخشی از شخصیت توانمند و کم نظیر دکتر خادمی در جهت تقویت زحمت کشان استانی و ایجاد روحیه امید واری در مردم و تمرکز بر هم دلی و وحدت نگارش شده است جای سپاس و تحسین دارد با دوام باد هر حرکت توسعه گرایانه در استان و خاموش باد هر سخن و اقدام تفرقه گرایانه و ضد مصلحت مردم
ساداتی
Iran, Islamic Republic of
درود بر سیدولی و خادمی
منتقد استاندار
Iran, Islamic Republic of
برادر مگه موسی خادمی به شما پست و جایگاهی قول داده که ازش تعریف میکنی ؟تو برچه اساس و کدام شاخص ایشان را موفق می دانی ؟موسی خادمی را تا آنجا که من میشناسم و میدانم فردی تندرو و از افراد تندرو و غیر کارشناس خط سیاسی میگیرد . موسی خادمی اکثرا در تهران دنبال مسائل شخصی هست و دارد اهداف شخصی خود را دنبال می کند.
بي طرف
Iran, Islamic Republic of
100رو سفيدي برا مسعود حسيني ...بايد بر كنار شود
شريف
Iran, Islamic Republic of
همه كامن ها بزن جان دل برادر
تقی
Iran, Islamic Republic of
فقط طایفه تعریفش میدن .مردم چی؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اقای موسوی برو کشکت رو بساب دلت خوشه چاپلوسی می کنی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اقای موسوی برو کشکت رو بساب دلت خوشه چاپلوسی می کنی ....سایت بیخودی هستی هر نظری می دیم تکراری مگه سایتتون کاربن که نظرات را تکرار کنه
سعيد
Iran, Islamic Republic of
انصاف استاندار با سعه صدر ، تخصص ، تجربه و در نهايت اعتدال به خوبي دارن خدمت ميكنن احسنت بر چنين انسانهايي
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1