تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب : ۵۲۲۳۶

تحقق رویای تکمیل طرحهای اشتغالزای گچساران

۱
۰
کبنا ؛.kar

جوانان شهرستان 120 هزارنفری گچساران دل به همت دولتمردان نظام جمهوری اسلامی ایران برای یافتن کلید گشودن قفل بیکاری در این شهرستان بسته اند.
گرچه طرح های اشتغالزای بزرگی چون پتروشیمی، طرح های انتقال آب کشاورزی به زمین های کشاورزی لیشتر و امامزاده جعفر کور سوهای امید جوانان این خطه زرخیز است اما طولانی شدن زمان اجرای این طرح ها رفته رفته امید جوانان راکم رنگ تر می کند .
یک جوان 27 ساله ساکن روستای سعادت آباد گچساران گفت: بهترین روزهای جوانیم را به امید یافتن شغلی آبرومند درتهران تلف کردم و پس از اخذ دانشنامه کارشناسی ارشد کشاورزی مابقی روزهای عمرم در حال تلف شده است.
پژمان منصوری افزود : نمیدانم با چه زبانی پولهایی که با در آمد ناچیز پدر کشاورز و زحمت کشم در حالی که آلایندگی تاسیسات نفتی جسمش را نحیف و ناتوان کرده است پاسخ دهم.
یک فرهنگی بازنشسته ساکن شهر دوگنبدان با اشاره به داشتن چهار فرزند جویای کار فارغ التحصیل دانشگاه آزاد گفت: تمام پس انداز زندگی خود را صرف تحصیلات فرزندانم کرده ام و نمیدانم چگونه به آخرین فرزندم بفهمانم موفقیت بدون تحصیلات دانشگاهی امکان پذیر نیست زیرا او قصد دست فروشی در بازار را دارد.
وی تصریح کرد: امید می گوید برادر و خواهران بزرگتر من اشتباه کردند و من از اشتباه آنها درس گرفته ام و هزینه و عمرم را صرف کار بیهوده نمیکنم.
مدیر سایت پتروشیمی گچساران گفت:کارخانه پتروشیمی گچساران که از سال 83 عملیات اجرایی آن آغاز شده است قرار بود در مدت حداکثر چهار سال ساخته و تکمیل شود در حال حاضر تنها 30 در صد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی اظهار داشت که پیشرفت فیزیکی این پروژه شامل ساخت اسکلت، ساختمان اداری و خرید بخشی از تجهیزات کارخانه است.
وی گفت: 80 درصد از تجهیزات پتروشیمی گچساران تاکنون خریداری شده است.
تاجگردون افزود: برای تکمیل این طرح ملی 220 میلیون یورو تسهیلات ارزی نیاز است.
وی تامین خوراک پتروشیمی گچساران را گاز اتان عنوان کرد و گفت: پتروشیمی این شهرستان بعد از راه اندازی ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن اتیلن را دارد.
تاجگردون افزود: مواد اولیه این کارخانه از پالایشگاه ˈبید بلند 2 ˈ تامین خواهد شد که این واحد تولیدی در حال حاضر غیر فعال می باشد و دلیل اصلی کندی عملیات اجرایی آن دلسرد شدن سرمایه گذار آن با غیر فعال شدن پالایشگاه بیدبلند است.
تاجگردون بیان کرد:در حال حاضر 170 نفر بطور مستقیم و غیر مستقیم در این طرح ملی مشغول بکار هستند که با بهره برداری این تعداد به یک هزار نفر خواهد رسید.
وی تصریح کرد: این پروژه در زمینی به مساحت 157 هکتار در حال ساخت است.
تاجگردون با بیان اینکه این پروژه در نیمه دوم سال 95 به بهره برداری خواهد رسید اظهار کرد: مواد اولیه کارخانه های پتروشیمی بروجن، دهدشت، ممسنی و کازرون از پتروشیمی گچساران تأمین خواهد شد.
رییس اداره امور آب گچساران گفت: طرح انتقال آب به زمین های کشاورزی امامزاده جعفر 35 در صد پیشرفت فیزیکی دارد.
عارف بهگام افزود: این طرح سه هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی گچساران در روستاهای پاکوه، ماهورباشت، بیدزرد، سربیشه ، خربل، سرابنیزو امامزاده جعفر را آبیاری می کند.
وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی مطلوب این طرح تصریح کرد:احداث کانال انحراف آب، اجرای خط لوله فلزی، خاکبرداری، احداث مخزن 10 هزار متر مکعبی،عملیات حفاری، پی کنی و لوله گذاری به طور همزمان در حال اجراست.
رییس اداره امور آب گچساران گفت: این طرح دارای46 کیلومتر خط انتقال لوله اصلی و حدود هفت کیلومتر خط لوله فرغی است که پیش بینی می شود تا پا یان سال 93 تکمیل شود.
بهگام بیان کرد: تکمیل این طرح نقش اثرگذاری در رونق و شکوفایی اقتصاد گچساران و ایجاد فرصت های شغلی جدید دارد.
وی گفت: با بهره برداری از این طرح سالانه 36 میلیون مترمکعب آب از رودخانه زهره به زمین های کشاورزی امامزاده جعفر انتقال می یابد.
نماینده طرح ملی شبکه آبیاری و زه کشی لیشتر گفت: تکمیل طرح انتقال آب هفت هزار هکتار از زمین های کشاورزی دشت های لیشتر و خیرآباد از توابع شهرستان گچساران سالانه 320 میلیارد ریال درآمدزایی دارد.
آرش مصلح افزود: تاکنون انتقال آب از سد کوثر برای 523 هکتار از زمین های کشاورزی دشت لیشتر انجام شده که سالانه 50 میلیارد ریال برای کشاورزان این منطقه درآمد ایجاد کرده است.
وی با اشاره به اینکه تکمیل این طرح سه هزار و 200 فرصت شغلی ایجاد می کند، بیان کرد: طرح انتقال آب کشاورزی سد کوثر به زمین های کشاورزی دشت لیشتر موجب تحول اقتصاد این منطقه می شود.
مصلح اظهار کرد: افزایش تولید ملی، کاهش میزان اثر آلایندگی تاتسیات نفتی بر محیط زیست و سلامت مردم و تعدیل درجه حرارت دمای هوا در شهرستان گچساران از سایر مزایای تکمیل این طرح است.
وی از آماده بهره برداری بودن واحد ایستگاه شماره یک با 420 هکتار زمین کشاورزی خبر داد و عنوان کرد: 55 میلیارد ریال اعتبار در سال 93 برای تکمیل بخشی از این طرح هزینه شده است.
مصلح ابراز داشت: واحدهای عمرانی شماره دو با 700 هکتار زمین و واحدهای عمرانی شماره پنج و شش با یک هزار و 200 هکتار در صورت جذب به موقع اعتبار در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
وی افزود: تلاش و پیگیری های نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی برای شتاب بخشی به این طرح ملی و اشتغالزا قابل تقدیر است.
رییس اداره کار و رفاه اجتماعی گچساران گفت: 25 هزار نفر از سال 85 تاکنون در کاریابی های این شهرستان نام نویسی رده اند.
بیژن مهدی پور افزود: آمار بیکاری در گچساران واقعی نیست و 35 در صد از این افراد به دلیل یافتن شغل و نام نویسی در دو اریابی باید از این لیست خارج شود.
وی اظهار کرد در حال پالایش این آمار برای مشخص شدن تعداد واقعی بیکاران در این شهرستان هستیم .
مهدی پور اظهار کرد: هشت هزار نفر از افراد جویای کار در گچساران دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.
وی تعداد کارجویان دارای مهارت حرفه ای این شهرستان را 14 هزار نفر اعلام کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیل
Iran, Islamic Republic of
کدوم دولتمردان.نماینده ای داریم که فقط به دنبال قدرت واسه خودش وفامیلشه واسه اینکه همیشه درقدرت باشن واز بالا به مردم نگاه کنن هرکدوم یه پستی گرفتن.یعنی واسه مدیر عاملی پتروشیمی هییییییییییچ کس لایق ترازمحسن تاجگردون نبود.خودش هم میگه 170 نفر اشتغال یعنی پتروشیمی خانوادگییییییی.اب رسانی به زمینهای امامزاده جعفر واسه جوانان نگو که خندم میاد.هرکسی میدونه که بشتر این زمینه املاک اقایان . و......درواقع این زمینه ااملاک ..بوده که درمیان طایفه .تقسیم شده ودارن حالش رومیبن.کاری واسه ماجونا نمیکنن که هیچ به بهانه بیکاری ماها استفاده شخصصصصصصصصی میکنن
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1