تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۳۶
کد مطلب : ۵۲۰۸۸

195 هزار کیلومتر راه روستایی در کشور وجوددارد

۰
کبنا ؛معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی گفت: 195 هزار کیلومتر شبکه راه روستایی در کشور وجود دارد.

سید حسین میرشفیع عصر امروز در بازدید از راه‌های روستایی این بخش اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌های اعتباری این وزارتخانه در حوزه راه‌های روستایی چند اولویت در دستور کار قرار داده‌ایم که اتمام پروژه‌های اجرایی مهم‌ترین اولویت است.
معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: در کشور 195 هزار کیلومتر شبکه راه روستایی وجود دارد که 102 هزار کیلومتر از این میزان تاکنون آسفالت شده است.
وی تصریح کرد: بر اساس تکلیف برنامه پنجم زیرسازی و آسفالت راه‌های روستایی بالای 20 خانوار در اولویت جدی قرار گرفته است.
میرشفیع خاطرنشان کرد: برای راه روستایی بودجه‌ای که در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد بسیار ناچیز است و امسال بودجه راه‌های روستایی را برای خود ادارات کل در استان‌ها فرستادند.
معاون راه‌های روستایی وزیر راه و شهرسازی اذعان داشت: در مجموع 12 هزار میلیارد تومان اعتبار برای ترمیم و بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی در کشور اعتبار نیاز است که به دلیل محدودیت منابع اعتباری ما قادر نیستیم همه این اعتبارات را جذب کنیم.
معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: برای سال جدید برای تمامی راه‌های روستایی قیر مورد نظر آنها آماده است و منتظریم بقیه بودجه وزارت نفت را که به این مورد اختصاص داده‌اند هم تحویل بگیریم و آسفالت راه‌های روستایی بالای 20خانوار را انجام خواهیم داد.
میرشفیع افزود: هرچه در سطح این استان برای راه‌های روستایی کار انجام بگیرد به نفع اداره راه شهرسازی استان است چرا که 50 درصد آن که قیر را ما تأمین می‌کنیم و آسفالت آن را اداره راه و شهرسازی استان‌ها تامین خواهند کرد.
وی اضافه کرد: امسال از  مجموع اعتبارات تبصره 22 قانون بودجه و ماده 108 قانون برنامه پنجم توسعه تنها یک هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار تامین کردیم که این رقم محدود ما را در رسیدن به هدف نهایی و اجرای برنامه‌های تحولی در این حوزه کمک نخواهد کرد.
معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: همه مسئولان باید برای پیشرفت راه‌های روستایی کشور همت بگمارند و تلاش کنند تا روستاهایی از بن‌بست خارج شوند و نگذاریم روستاییان به شهرها مهاجرت کنند./فارس
نام شما

آدرس ايميل شما

جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

با رفتن ترامپ و جايگزين شدن بايدن اين فرصت در اختيار ماست تا نتيجه سي ماه زحمت و رنج ...
واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

مذاکره کننده سابق هسته ای در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در یکی از این پیام های ...
رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

غلامحسین دوانی معتقد است: در ایران با وجود تصویب قانون سوت‌زنی اما هنوز عدم اعتماد افراد ...
1