تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب : ۵۱۹۵۲

تقوی نژاد فرصتی مغتنم یا تهدید انتخاباتی

۴۲
۰
کبنا ؛taghavinegad یک مخاطب کبنا
به‌ یاد دارم در جلسه‌ای، یکی از دوستان فرهیخته تعبیر جالبی درباره فرزندان استان که مناصب ملی را عهده‌دار گردیده‌اند به‌کار برد. ایشان این افراد را به «گل بی‌منت باران» تعبیر می‌نمود و در وجه تسمیه آن اظهار می‌داشت که در برخی از مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد نوعی گل می‌روید که مردم محلی به آن «گل بی‌منت باران» می‌گویند زیرا خود رو است و بی‌اتکا به باران می‌روید و رشد می‌کند. خالی از لطف ندیدم که مطلب خود را با این تعبیر ظریف آغاز نمایم.
اگرچه تعداد فرزندان دیار کهگیلویه و بویراحمد که در مناصب مهم قرار گرفته‌اند و اتفاقاً منشأ خدمات فراوان بوده‌اند، اندک نیست لکن پرواضح است معدود افرادی که «مناصب مهم ملی» را عهده‌دار گردیده‌اند دارای آن‌چنان «صلاحیت» و «لیاقتی» بوده‌اند که نادیده‌انگاشتن توانمندی‌های آنان برای مقامات امکان‌پذیر نبوده است. این‌ جاست که تعبیر ظریف «گل بی‌منت باران» کاربرد می‌یابد تا دریابیم که این فرزندان شایسته بدون رایزنی‌های سیاسی هم‌استانی‌های متنفذ به این جایگاه رسیده‌اند و نباید نگاهی طلب‌کارانه به جایگاه آنان داشت.
ذکر چند نکته در رابطه با «سید کامل تقوی‌نژاد» که از مصادیق اصلی تعبیر فوق می‌باشد ضروری به‌نظر می‌رسد:
1- توانمندی و لیاقت ایشان بر هیچ‌کس پوشیده نیست. کما این‌که تواضع، ادب و نیت خیر ایشان مورد توافق دوست و دشمن است. کافی است نگاهی به ملاقات‌های ایشان با فرزندان استان از هر طیف و گروهی بیاندازیم که علی‌رغم مشغله کاری، از هر فرصتی برای ملاقات استفاده می‌نماید تا بتواند گرهی از مشکلات نخبگان بگشاید. البته حسن ایشان، که متأسفانه در شرایط فعلی جامعه باید گفت اشکال ایشان، این است که رویکردی تبلیغات‌محور نظیر برخی از سیاسیون ندارند تا هر حرکت و اقدامی را در بوق و کرنا نمایند. به‌عنوان یک مثال باید گفت که مساعدت یک میلیارد تومانی به ساخت مدرسه در شهری غیر از زادگاه ایشان در استان، اگر از سوی بسیاری از آقایان انجام می‌پذیرفت تا مدت‌ها محور تبلیغ و حتی منت!!! قرار می‌گرفت.
2- متأسفانه در میان برخی ازسیاسیون استان که حیات و ممات سیاسی خود را در انتخابات مجلس می‌جویند، دیدگاهی وجود دارد که تمامی کنش‌ها را از منظر عینک «فضای انتخابات بعدی» می‌نگرند. از این منظر هر کنشی از سوی هر شخص و مقامی به‌منظور تأثیرگذاری برانتخابات بعدی ارزیابی می‌گردد. حال آن‌که در عالم واقع چنین نیست و هستند بسیاری از فرزندان استان که دنیا را نه از منظر عینک تنگ‌بینانه انتخاباتی که از منظر پیشرفت و تعالی استان می‌نگرند.
3- تاکنون تعداد زیادی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی از حوزه‌های انتخابیه مختلف برای حل مشکلات حوزه انتخابیه خود به مدیر عامل بانک سپه مراجعه نموده‌اند. این حجم عظیم از مراجعه و میزان اختیارات و اعتبارات در اختیار مدیرعامل بانک سپه باید خیال برخی از آقایان را آسوده سازد که نه «سید کامل تقوی‌نژاد» و نه «هیچ انسان عاقل دیگری» این جایگاه رفیع خدمت به مردم را با جایگاه نمایندگی مجلس که امکانات بسیار محدودتری برای خدمت به مردم دارد، معاوضه نمی‌نماید.
4- در رابطه با حسن نظر ایشان به استان زادگاه همین بس که ایشان حضور مستمری در جلسات پیشرفت استان که با حضور استاندار، برخی از معاونین، بعضی از مدیران کل، نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی و فرزندان استان که عهده‌دار مناصب مهم هستند، در تهران برگزار می‌گردد داشته‌اند و به گواه حاضران همواره هم با دست پر به جلسه آمده‌اند و هم پیشنهادات مفیدی مطرح ساخته‌اند.
5- به جایگاه تقوی‌نژاد باید به‌عنوان کلید حل معضل استان یعنی بیکاری نگریسته شود نه به‌عنوان یک رقیب بالقوه انتخاباتی. اگر این‌گونه نگریسته شود او یک «فرصت مغتنم» برای حل معضل اشتغال جوانان است که سالیان سال است مردم شریف استان را رنج می‌دهد نه یک «تهدید قریب‌الوقوع» برای جایگاه نمایندگی برخی آقایان.
6- «سید کامل تقوی نژاد» توانایی، اراده و انگیزه لازم برای استفاده از اعتبارات دراختیار برای مساعدت به مردم استان را دارا می‌باشد. سه فاکتوری که دیگر فرزندان استان که دارای مناصب مهم ملی هستند یک یا چند تا از این سه فاکتور را دارا نیستند. یعنی یا اجازه استفاده از اختیارات تحت‌امر را ندارند یا اراده آن را دارا نیستند و یا انگیزه‌ای برای این مهم ندارند. اگرچه «تقوی نژاد» پستی ملی را دراختیار دارد و باید نگاهی جامع‌الاطراف و نه منطقه‌ای داشته باشد لکن او علاوه بر سه فاکتور فوق‌الذکر، درایت چگونگی کمک به استان را نیز دارا می‌باشد. اگرچه «تقوی نژاد» می‌داند که سهم شعب بانک سپه استان کهگیلویه و بویراحمد در میزان سپرده‌گذاری و سایر پارامترها، سهمی ناچیز است لکن او می‌داند که چگونه می‌تواند به طرق کاملاً قانونی به استان مساعدت نماید.
7- تنها محدودیتی که در این بین وجود دارد عدم تحرک مسوولان استانی در معرفی طرح‌های اشتغال‌زایی است. موضوعی که تاکنون به کرات ازسوی «تقوی نژاد» مطرح گردیده است. بدیهی است که چنان‌چه طرح‌های واجد شرایط برای اشتغال‌زایی به ایشان معرفی نشود ایشان نیز نمی‌توانند مساعدتی نماید، حتی اگر توانایی، اراده، انگیزه و درایت لازم را داشته باشد.
8- با عنایت به جمیع این موارد بهتر است مسولان محترم از جمله نمایندگان محترم مردم استان در مجلس شورای اسلامی با شناسایی امکانات حوزه انتخابیه خود در موضوع اشتغال، نسبت به معرفی ظرفیت‌های اشتغال‌زایی و ارائه طرح‌های عملی اقدام نمایند و اگر اقدامی توسط «تقوی نژاد» صورت نپذیرفت آن‌گاه «تقوی نژاد» شایسته سرزنش و ملامت است.
پس بیاییم اگر نمی‌خواهیم «تقوی نژاد» که جز عنایت باریتعالی، دعای خیر مردم استان و توانمندی‌های شخصی مدیون چیز دیگری نیست را تقویت نماییم لااقل پنجه در چهره او نکشیم و بدانیم اگر آنانی را که پنجه در چهره آنان کشیدیم و توانستیم آنان را حذف نماییم به‌خاطر نقطه‌ضعف‌های اخلاقی یا مالی آنان بود.
دو نقطه ضعفی که به گواهی دوست و دشمن در «تقوی نژاد» وجود ندارد چرا که «تقوی نژاد» به‌دعای خیر مردمی متکی است که خارج از سیاسی‌کاری و سیاسی‌بازی برخی آقایان او را می‌شناسند و حذف چنین فردی به این سادگی‌ها نخواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

کتاب
Iran, Islamic Republic of
این سیدکامل پستهای کلانی داشته ولی تاالان چه کاری برای این استان نموده ........
درد آشنا
Iran, Islamic Republic of
من از نزدیک ایشان را نمی شناسم ولی تا جایی که متو جه شدم مثل آقای استاندار متین کاری و بدور از حاشیه است و اهل خود بزرگ بینی و تبلیغ و مطرح شدن به هر قیمتی نیست مثل خیلی ها
حقيقت
Iran, Islamic Republic of
اين مطلب رو پسر برادر .نوشته است.قلمش مشخص است.... كبنا درسته يا نه؟
مهدی
Iran, Islamic Republic of
سلام. مطلب بسیار خوبی بود. حقایق را بازگو نموده است. ازسایت وزین کبنا نیوز هم متشکریم که تمامی دیدگاه ها را منتشر می نماید.
عزیزی
Iran, Islamic Republic of
خیلی جامع و کامل و دقیق نوشته شد. سطح و شان تقوی نژاد بالاتر از نمایندگی کهگیلویه است. برای ایشان آرزوی توفیق دارریم
قلم
Iran, Islamic Republic of
جناب کتاب!! اگه نمیدونی بدان که پست های ایشان در وزارت اقتصاد بوده که حتی الامکان و حتی المقدور کمک های لازم به استان انجام گرفته است
داریوش
United Kingdom
برادر یه کم تحقیق کن میفهمی اقای تقوی چه کارهایی کردند
Iran, Islamic Republic of
این نوشته شما طوری برداشت شده که از جیب باباش هزینه کرد و به مردم منت می گذاری و قطعا مردان بزرگی در استان ما وجود دارند که اگر زمینه برایشان فراهم شود بالاتر از تقوی توانایی دارند اما متسفانه گمنام ماندند بدلیل اینکه یا رابطه ای ندارند و یا آدم هایی اند که تحمل حیف میل بیت المال را ندارند و سریع واکنش نشان میدهند .البته ایشان قطعا فرد خوبی است که دغدغه استان را دارد بعضی ها یکشبه در دولت احمدی نژاد ره صد ساله را طی کردند خدایی بدون اینکه توانی و یا لیاقت کاری و یا ارزشی داشته باشند ولی آنچنان خوردند و بردند و رفتند که امروز کفگیر به ته دیگ خورده است
مشفق
Iran, Islamic Republic of
هر کسی تا الان همین کار را کرد مگه .اقوام خودش را به کار نمیگیرد مگه ..معاونش برادر خود را فرمانده انتظامی بهمیی نگماشت. ...هم یکی از اوناست همیشه تا بوده و هست عده ای نردبانند عده قلیلی صاعد. دیگه حرفی ندارم
فکر کنید گذشته ها را مرور کنید تا بوده همین بوده
استاتیرا
Iran, Islamic Republic of
چه نویسنده خوش قلمی این مطلب رو نوشته...
آفرین... عالی بود
نویسنده بررسی کند ...
Iran, Islamic Republic of
آقای نویسنده این متن
سلام
شما در بند 1 متنتان نوشته اید: «ایشان از هر فرصتی برای ملاقات استفاده می‌نماید تا بتواند گرهی از مشکلات نخبگان بگشاید»، در حالی که من می دانم این گونه نیست. چنانچه در کامنی دوستم با نام (ف.ش) در مقاله «سید کامل در هندسه سیاسی اطلاح طلبان جایی ندارد»، درباره عدم پاسخگویی اس ام اس و یا تلفنش از سوی آقای تقوی را برای شما یادآور شده است.
جالب است بدانید ایشان از نخبگان بوده و در مقطع کارشناسی ارشد رتبه 1 و دکتری رتبه3 کشور را در آزمون سراسری دولتی داراست.

حال شما که معلوم است از نزدیکان سیدکامل هستید، صحت این مسئله را از ایشان بپرسید ....
سادات
Iran, Islamic Republic of
در استان همه می دانند که هم کیشان ..، پرورش یافته مکتب. موحدیسم هستند که تنها به .،. رشد می کنند. شما بفرمائید به جهت کدام خصیصه شاخص و منحصر به فرد ، در سطح کشور این جایگاهها را گرفته اند؟ بنده نگران رشد نیروی انسانی استان در مناصب بالا نیستم ولی الان که بحث داخلی پیش آمده، و همه علیه نماینده کهگیلویه صف کشیده اند می پرسم که صفت برتر شما در بین سایر بچه های مستعد استان چی بود که فکر می کنی «گل بی منت بارونی»؟ شما در 20 سال گذشته بشمار ببین کدام کار مؤثر را برای استان انجام داده یا کدام ایده از نظریات توسعه دهنده ایشان برای استان بوده است؟ ... .بخوانند که از /هم بیشتر به آنها لطف داشته است.
خسرو
Iran, Islamic Republic of
مگه استاندار کهگیلویه بوده ؟
Iran, Islamic Republic of
فقط توانايي شخصي نبوده بهرام تاجگردون عامل اساسي پيشرفت ايشان بوده
سعید
Iran, Islamic Republic of
گل بی منت بارون یکی از جملات حسین پناهی هستش که یونس ابسالان مجری همایش امسال حسین پناهی این جمله رو برای حاضران غیر بومی در جلسه توضیح داد و به این تشبیه کرد و شاید موقعی که اقای تقوی با هم استانی ها جلسه داشتن احتمالا یونس ابسالان که در این جلسه هم حضور داشتن دوباره این تعبیر را به کار بردن
کی گفته مدیر عاملی بانک سپه بهتر است از نماینده مردم در مجلس///وگرنه همین بعضی ها پیرهن پاره نمیکردن برای وارد شدن به این صحنه ی انتخابات
کتاب
Iran, Islamic Republic of
اولین کاری که ازدستش اومد رایزنی کردبه برادرم پست بدهید......خدایی جزرفاه حال خودشون درتهران چکاری برای این استان یاحتی شهرستان زادگاهش کرد؟
سهیل
Iran, Islamic Republic of
من متوجه بحثهای اخیر نمی شوم، یعنی کسانی هستند که توصیه می کنند تقوی نژاد در انتخابات شرکت کند؟به نظرم مگر اینکه آقای تقوی نژاد درایت خودشان را از دست بدهند که جایگاه رفیعی که در دست دارند و آینده ای که در انتظارشون هست رو با جایگاهی مثل نمایندگی که از 295 نفرشان ده نفر هم صاحب نفوذ و قدرت نیستند جابجا نماید.
اصلا ایشون این همه سال دور بودند از حاشیه ها و حسادت های استان چرا دوباره وررود پیدا کردند؟
صیاد
Iran, Islamic Republic of
والا به قرآن
مگه اون استان نماینده و استاندار نداره که انتظار دارید تقوی نژاد برای استان کار کنه، تو رو قرآن جای دیگه این حرفا رو نزنید، گرچه ظاهرا ایشون کمک های زیادی هم کرده به استان
فرشید عزیزی
Iran, Islamic Republic of
یعنی این شهرستان اینقدر بدبخته و خالی از افراد شایسته است که آقای کامل تقوی که من میدونم دو جوون برای اخذ وام یک بنگاه اشتغال زا بهش مراجعه کردند و هیچ کاری نکرد بیاد نماینده بشه؟؟؟؟؟؟
آقای تقوی میخوای اینجا رو آباد کنی؟؟؟ بسم الله : من چند تا طرح معرفی میکنم شما اعتبارش رو بدید و برادریتون را ثابت کنید بعد بیایید.
آرش مدنی فر
Iran, Islamic Republic of
من ایشان را از نزدیک ندیده ام اما به وجودشان افتخار میکنم چون هم استانی و همزبان من است.حداقل اینکه نام استان ما را در کشور طنین انداز میکند.پس بیایید همه با هم از فرزندان این مرز و بوم فارغ از مسایل باند بازی و جناح بازی و ... حمایت همه جانبه داشته باشیم. به امید پیشرفت روزافزون فرزندان دیار آریوبرزن.
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
اگه نمیدونی محض اطلاعتون به ایشان قبل ازآقای خادمی پیشنهاداستانداری داده شددرضمن اگرمنت بگذارندونمایندگی مجلس روبپذیرندحداقل عرضه شون ازمنطقیان که نتونست ازاصلاح طلبان لنده ای حمایت کنه وفقط به ساداتی های دهدشت چسبیده بیشتره
سامان
Iran, Islamic Republic of
مطلب مفید و جذابی بود. قلمش عالی بود. قلمش قلم برادرزاده سید کامل، مجتبی بود.
استاتیرا
Iran, Islamic Republic of
قلم اون نیست... اون قلمش خوبه، اما نه به این خوبی.. محض اطلاع دوستان
استاتیرا
Iran, Islamic Republic of
ببخشید منظورم از "اون"، برادرزاده سید کامل بود
عزیز فرشیدی
Iran, Islamic Republic of
آقا فرشید خان عزیزی!
اگه جواز تأسیسرو دریافت کردی، طرح توجیهی داری، زمین محل اجرای طرح رو خریدی میتونی به اداره صادر کننده جواز تأسیس مراجعه کنی تا به بانک سپه معرفیت کنه> اونوقت میزان همکاری بانک سپه رو میفهمی
چرخ ریسک
Iran, Islamic Republic of
ما که هیچ اقدامی از ایشون برای استان نشنیدیم.ایشون هم مثل جناب موحد برای افراد خاص موجبات خیر رو فراهم می کنند نه برای مردم.
یاسمن
Iran, Islamic Republic of
منظور از فساد اخلاقی و مالی نویسنده آقایان موحد و عدل هاشمی است که بزرگواری توانست آنان را به راحتی حذف نماید. یکی را رد صلاحیت کرد و دیگری را وادار به استعفا کرد.
ساناز
Iran, Islamic Republic of
نویسنده خوش ذوق قطعا مجتبی نام دارد.
پاک نزاد
Iran, Islamic Republic of
سلام
شایسته نیست بچه های استان را تخریب کنیم. افراد را بر اساس موقعیت سازمانی و دیگر ملاحظاتی که دارند مورد قضاوت قرار دهیم. این اظهار نظرها خیلی بیانگر نظرات لیدرها و نیروهای اصلاح طلب نیست. آقای تقوی نژاد از نیروهای شاخص استان هست و از کاندیداهای بالقوه اصلاح طلبان شهرستان همیشه بود در این موقعیت هم میتواند کمک کار نمایندگان ومدیران استان باشد. بکارگیری کسانی چون آقای شرافت در بانک سپه توسط ایشان به بحث کاندیدایی آقای تقوی نژاد دامن زد و تخریب ها توسط رده های پایین شروع شد. ولی هنوز برای قضاوت زود است و باید منتظر ماند.
بهلول
Iran, Islamic Republic of
آهای دلسوز
منافق بازی در نیار
سید کامل و منطقیان دوستند و شما آنها را در مقابل هم قرار نده
افتخار
Iran, Islamic Republic of
این همه افتخار افتخار میکنیدبرای فرزندان استان ٰایا افتخار تابحال برای استان نان شده اینها یه دیوار دوروبر خود کشیده اند وفقط یه چند نفر هستند که شماهها را به جون هم میندازن و نه فامیل بیکار دارند ونه نگرانی از هزینه زندگی واز نردبان صداقت شما ها ورای تان به این مناصب رسیدند میبایست به فرزندی از استان افتخار کرد که خودشو گم نکنند اگر یه روزی ایشون تلفن یکی از شماها را نه برای کاری فقط برای احوال پرسی جواب دادند .حتما بهش افتخار بفرمایید
تنگ پیرزال- کلایه
Iran, Islamic Republic of
ضمن سلام باید اقای تقوی نژاد از افتخارات استان بوده و توانایی لازم را جهت اخذ چنین منصب مهمی را داشته اند وگرنه که بهش تعلق نمی گرفت تازه با اومدن ایشان به بانک سپه خدمات این بانک بیشتر شده است و بطور قطع و یقین اینجا بهتر از مجلس است برای ایشان
ساداتی
Iran, Islamic Republic of
جناب دلسوز حتما انتظار داری طایفه ساداتی ها که بویراحمدی هستن رو رها کنه و بیاد به جایی که جایگاه ..بچسبه
به حق چیزهای نشنیده
بویراحمدی ها با طیبی امکان ندارد
شادی
Iran, Islamic Republic of
سلام. ضمن تشکر از سایت کبنا نیوز و آقای عکاشه که اجازه طرح تمامی دیدگاه ها را در سایت خود می دهند به نظر من منظور نویسنده ..است که توسط حاج .. یکی رد صلاحیت شد و دیگری مجبور به استعفا گردید. اما خدارا شکر آقای ..اهل اینگونه مسائل نیست.
دوست
Iran, Islamic Republic of
تنها کسی که دوره گذشته نام اصلاحات را زنده کرد باقریان بود . حق ایشان است که در صحنه باشد .
لنده 93
France
سلام . ترا به خدا این کامنت را انتخاب کنید
مردم هم استانی به خدا از پیشرفت بچه های استان و هم شهری خود خوشحال می شم ..
به خدا اصلاح طلب هستم
اما ترا به خدا یکی بیاد بگه اقای . برای شهر لنده و استان چه کاری انجام داد .. اگر کسی سراغ دارد بنویسد .آقای . همیشه به فکر خودش بود و هست و تا الان حتی یک گره از مشکلات جوانان و شهر لنده باز نکرد .. فقط به فکر خود . است ..
لنده ای ها بگویی حداقل برای شهر خودمون چه کرد
چماق به دست
Iran, Islamic Republic of
سلام مطلب جالبی بود ولی باید به نویسنده یادآور بشم نیازی به خسته کردن خودت نبود چون ما لرهای کهگیلویه اکثرا به جای افتخار به پیشرفت هم استانی هایمان حسادت و سنگ اندازی در پیش میگیریم
محسن
Iran, Islamic Republic of
سلام من مجتبی رو میشناسم اطمینان دارم خبر از طرف ایشون نیست و شاید تا حالا این خبرو نخونده باشه چون شرایط کارش زمانی رو در اختیارش قرار نمیده که چنین مطلبی بنویسه
فعال سیاسی
Iran, Islamic Republic of
آقای تقوی ،متا سفانه، مسائل طایفه ای را برمسائل سیاسی ترجیح می دهند تاجایی که سفارش یکی از مدیران اصول گرا را به خاطر هم طایفه ای بودن به مراجع ذی صلاح نموده واین کار دوستان اصلاح طلب رادر آن سازمان برای تغییر این مدیر خیلی دشوار کرده.
n\دلسوز
Iran, Islamic Republic of
آقاي لنده 93چته خودتوكشتي قسم ميدي تاكامنتتوبذارن راستشوبگو خداييش كانديدگرفتن پست تولنده نبودي ؟باايشون تماس نگرفتي جايي سفارشتوبكنه؟
پاکی:سید کامل تقوی نژاد
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید کامل تقوی نژاد نیروی فعال و هم استانی عزیز..جناب تقوی نژاذ انشالا بیش از پیش موفق باشید...هم استانی های عزیز لر جماعت یعنی حسادت...درود بر شرافت و پاکی سید...
پاکی:سید کامل تقوی نژاد
Iran, Islamic Republic of
ضمنا دکتر مجتبی شخص بسیار محترمی هست و جز نخبگان کشوری هست...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1