تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : ۵۱۹۱۳

سید کامل در هندسه سیاسی اصلاح طلبان جایی ندارد

۳۶
۰
کبنا ؛نام نویسنده محفوظ می باشد.


بعد از انتشار مقاله «مربع مبارزه با بزرگواری شکل می‌گیرد؟» به قلم بهنام عکاشه سردبیر کبنا نیوز، یکی از مخاطبان کبنا نیوز به این مطلب واکنش نشان داد؛

تا انتخابات مجلس زمان زیادی مانده است اما مدت هاست گمانه زنی و تحلیل راجع به این انتخابات شروع شده است و از هم اکنون خیلی ها خود را آماده حضور در صحنه آن کارزار می‌نمایند.

حزب و تشکیلات سیاسی در ایران وجود ندارد پس هر کسی با هر مدرکی و هر سابقه ای می‌تواند خود را بالقوه نماینده مجلس بداند. ‌این آشفته بازار در کهگیلویه بیشتر به چشمkohgiloe می‌آید.

جایی که حضور مقتدارانه موحد طی دوره‌های مختلف اجازه عرض اندام به بسیاری را نداد اما رد صلاحیت ایشان در انتخابات قبلی و احتمال تکرار این موضوع در انتخابات آینده سبب شده است خیلی ها شیر شوند و فیل شان هوای بهارستان کند.

به همین خاطر نمی‌توان تحلیل درست و نزدیک به واقعیتی نسبت به انتخابات آینده داشت چه برسد به اینکه فردی که خود را در نعلبکین گچساران محصور کرده است دنبال طراحی هندسه سیاسی شهرستان با اضلاعی ناقص و نامتجانس باشد. ‌
هر کسی حق دارد که در انتخابات کاندیدا شود اما آقای نویسنده و تحلیل گر محترم باید بداند اضلاع ترسیمی‌اش ناقص و ناصحیح است و نیاز به خط کش انصاف و واقع بینی بیشتر دارد.
حذف و نادیده گرفتن برخی چهره‌های اصیل اصلاح طلب و هزینه داده از یک طرف و بزرگ نمایی و تولید چهره‌های جدید نمی‌تواند همه ی واقعیات شهرستان باشد.
کاش آقای نویسنده به خود زحمت می‌دادند و به جای تورق آرشیو عکس ها به میان مردم می‌رفتند و جویا می‌شد که چه تعداد از مردم شهرستان نام سید کامل تقوی نژاد را شنیده اند و چه خدماتی از ایشان سراغ دارند.

حال  سوال این است  ایشان که سال هاست از شهرستان کوچ کرده اند در سال‌های سختی و محنت اصلاح طلبان کهگیلویه کجا بوده اند؟ یا آنکه علی رغم حضور در مناسب بالای مدیریتی چه کمکی به پیشرفت و توسعه شهرستان نموده است؟

اصلا آیا سزاوار است هر کسی که پست بگیرد و جایگاهی پیدا کند سیاستمدار خوانده شود و به مردم تحمیل گردد؟ آیا اگر قرار است نام سید کامل تقوی نژاد به عنوان یکی از اضلاع مربع فرضی باشد نباید نام لطیف رستاد و سید نعمت الله صدوقی در یکی از این اضلاع باشد؟

دو شخصیتی که در تمام سال‌های گذشته تمام قد در کنار جریان اصلاحات بوده اند و در مواقع لازم مدیریت ستادهای اصلاح طلبان را بر عهده داشته اند و زمانی که آقای صدوقی در سال 88 ستاد یکی از نامزدهای اصلاح طلب را مدیریت می‌کرد تنها حضور آقای تقوی نژاد به سخنرانی ای بر می‌گردد که در آن هر گز حاضر نشدند به دولت احمدی نژاد نقدی داشته باشند و موضوعات و سوالات بی شمار دیگری از این دست...
شکی نیست که آقای سید کامل تقوی نژاد از چهره‌های قابل احترام و فعال شهرستان و استان می‌باشند که حضور ایشان در مناصب بالای مدیریتی موجبات خوشحالی و امیدواری مردم گردید و انتظار آن بود با حضور ایشان در کنار چهره‌های دیگری همچون سید صفدر حسینی، محمد ناصر نیکبخت و... در این جایگاه ها به رشد و توسعه شهرستان کمک نمایند اما متاسفانه بنا به هر علتی که بود این اتفاق تاکنون نیفتاده است.

بعضا به جای کمک کردن به رشد شهرستان اقدام به سهم خواهی و دخالت در امورات شهرستان و استان نموده اند  که نمونه عینی آن انتصاب برادر زاده آقای سید کامل تقوی نژاد به عنوان رئیس سازمان ورزش و جوانان شهرستان کهگیلویه بوده است که اعتراض همه فعالین سیاسی استان را در پی داشته است و نوعی دهن کجی به مردم بوده است. ‌

حقیقتا معلوم نیست این چه داستانی است که هر کسی در این استان به جایی می‌رسد زود هوای نمایندگی  می‌کند و گمان می‌برد تنها با نماینده شدن می‌تواند به مردم خدمت کند. ‌در حالی که هم اکنون ایشان جایگاه  بسیار بالایی دارند و مدیرعاملی بانک سپه اگر از نمایندگی بیشتر نباشد کمتر نیست پس ایشان به دنبال چه است؟

چه خدمتی در نمایندگی است که در مدیرعاملی بانک سپه نمی‌باشد؟ سید کامل در مناصبی که بوده چه خدماتی به مردم داشته  است که بر فرض نماینده شدن بتواند آنها را تکرار کنند؟ و آیا جز آن بوده که در طول تمام سال‌های مدیریت ایشان تنها نورچشمی‌هایشان توانسته اند از خیرشان بهره مند گردند و لاغیر؟
تشتت و چند دستگی در میان نیروهای اصیل اصلاح طلب کهگیلویه سال هاست سبب شده است آنگونه که حق مردم این شهرستان می‌باشد اتفاق درخوری نیفتد و اصلاح طلبان کهگیلویه بعد از بهرام تاجگردون نتوانند نماینده ای به مجلس بفرستند.

اما این موضوع دلیل نمی‌شود حضرات آقایانی که این سال ها در برج عافیت خود حتی از دور دستی بر آتش نداشته اند حالا ردای نمایندگی بر تن، قصد مصادره جریان اصلاحات به سود خود را داشته باشند. ‌
واقعیت آن است که نیروهای اصیل این شهرستان سال هاست هزینه فکر و اندیشه خود را می‌دهند و در دورانی که برخی آقایان حتی در دولت قبل مسئولیت‌های کلان داشته اند آنان از ابتدایی ترین حقوق محروم بوده اند و اینک نیز بواسطه ی سوءمدیریت و کارشکنی ها هنوز به حق و حقوق خود نرسیده اند.

فضای سیاسی علی رغم نگاه‌های ماکیاولیستی فضای هزینه دادن و با مردم بودن است و این فضا با فضای معامله، بانک و بورس قرابتی ندارد و امیدواریم اهالی محترم حوزه اقتصاد در همان حوزه خود بمانند و با تدبیر خود به بازگشت معوقات بانکی که حق مردم است کمک نمایند و بگذارند مردم و سیاسیون شهرستان که در تمام غم و شکست ها و شادی ها در کنار هم بودند خود برای خود تصمیم بگیرند.
امید که آقای نویسنده نیز مراقب ساحت قلمش باشند و نگذارند مبادا این قلم اسیر بازی‌های اهالی حوزه ارز و سرمایه گردد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ف.ش
Iran, Islamic Republic of
من یکی از بچه های همشهری سید کامل تقوی نژاد (شهر لنده) هستم. دانشجوی دکتری حقوق تجارت بین الملل دانشگاه تهران می باشم. چندی پیش برای آقای تقوی اس ام اس دادم و تماس گرفتم گفتم میخواهم اگه اجازه بدین چند دقیقه ای مزاحمتون بشم. ایشان هیچ گونه پاسخی ندادند. حال من تعجب می کنم که چطور بعضی می خواهند این بزرگوار در توسعه منطقه نقش ایفا کند؟ من فقط میخواستم با ایشان آشنا شوم همین ولی....

جناب کبنانیوز اسمم را به صورت مختصر نوشتم تا شاید آقای تقوی ببیند. خودشان متوجه می شوند چون تو اس ام اس ارسالی خودمو معرفی کردم.
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام تقوی نژاد قصدکاندیداتوری ندارد.بدرد این کار هم نمیخورد.
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
سلام بر دوستان کهگیلویه عامل عقب ماندگی این منطقه و اصلاح طلبان همینه. من که میدونم تقوی نژاد عاقلتر از اینه که بیاد کاندیدا بشه ولی شما بنشینید افتخار به اونایی بکنید که بیست سال عامل بدبختی اصلاح طلبان شدند ..مگه تاج گردون اومد از گچساران نماینده شد شهرش ضرر کرد ؟ نمایندگی مرد عمل و کاردان میخواد این جماعتی که گفتید اگر کاردان و دلسوز بودن میتونستن یه کاری برای این مشکلات میکردن
احمدی
Iran, Islamic Republic of
یقین داشته باش هر چهار نفر فوق وبه قول شما سختی کشیده رد صلاحیت خواهند شد ، انقلاب اسلامی با این همه شهید نباید به دست هر کسی بیفتد ، قبلا هم سه نفر از آنها صلاحیت شان احراز نشد .

کسان زیادی هم هست که می توانند این خدمت را انجام دهند برادرم اینک هر کس ساز خودش را بزند پوق هم ارزش ندارد !!!!
















11
رضا
Iran, Islamic Republic of
کسی که ترس داره ونامش رابالای مطلبش نمی نویسه نطرش هم ابکی وبی محتواست یا دوسر چوب راداری سیاست شهامت میخواهد که تونداشتی
سجادی
Iran, Islamic Republic of
خیلی مسخرست که رستاد و صدوقی رو با یه شخصیت ملی مثل تقوی نژاد مقایسه کرد
Iran, Islamic Republic of
واقعا بنازم به قلم و بیانت
محمدی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
این مطلب بسیار ناشیانه و بدون تحلیل درستی از شرایط سیاسی استان و کشور نوشته شده است. اگر این منطق را بپذیریم که " آقایان کجا بودند که حالا بخواهند کاندیدای شهرستان و یا کاندیدای جریان شوند؟ " باید از دیگران هم این پرسش شود که آنها تا الان کجا بودند. مثلاً به عنوان یک اصلاح طلب وی شود از آقای روحانی هم پرسید که تا الان کجا بوده که کاندیدای اصلاح طلبان و حالا ریئس جمهور شده است؟ یا در سطح استان از آقای خادمی به عنوان استاندار هم می شود پرسید که کجا تشریف داشتند؟ و همینطور از دیگران!!!!!!!!!!
کار سیاسی از آن جهت که تبعات اجتماعی و انگیزه دیگر خواهی دارد مبارک و قابل احترام هست، از اینرو همه ما در کهگیلویه باید از گذشته عبرت بگیریم و از دامن زدن به اختلافات و تخریب دوستان دست بکشیم. آقای تقوی نژاد از خوشنامان و از سرمایه های جریان اصلاحات در استان هست و همیشه در جریان تصمیم گیریهای استانی جریان سیاسی بودند و عنصری غیر قابل کتمان هستند و البته هیچگاه جای کسی را نگرفت و عرصه را بر کسی تنگ نکرد. خوب است برای اثبات خود برای دیگران خط نکشیم.
Iran, Islamic Republic of
...همین است که مسولیت کلان دست امثال.ی و ن.. و ت...
وسلام علی الا سلام
لنده
Iran, Islamic Republic of
مگه قراره همه تو سختی بمونند؟شما خدمات ایشون رو در سطح ملی برید مطالعه کنیید
درد آشنا
Iran, Islamic Republic of
دانی که شکست جبهه هامان از چیست
ما در پس خاک ریز نفسیم هنوز
من نه اصلاح طلبم و اصولگرا هرچند معتقدم خیلی از اصولگرایان بخاطر اینکه کفه قدرت سمت اصولگرایان سنگین تره این سمت قرار گرفتند و در واقع دنبال منفعت طلبی و قدرت طلبی هستند والبته بعضی ها هم واقعا خاشع و دارای عزت نفس فوق العاده ای هستند اما سران اصلاح طلب در کهگیلویه در پس خاک ریز نفس اند و الا چرا نیرو های فکری اصلاح طلب باید مقابل هم قرار گیرند بنطر میرسد این عزیزان وقت کافی برای گدشت داشتند و اکنون موقع شکستن این مرز بندی توسط مردم و معرفی شخص جدید با افکار فرا قومیتی است و شاید سید کامل تقوی یا شخص دیگر با این توانایی بتواند گزدنه مناسب باشد با این حال زنده باد توسعه و پیشرفت و آسایش و زنده باد تمام فرزندان توانا و عدالتمند چه اصولگرا چه اصلاح طلب
سعید
Iran, Islamic Republic of
بدبختی ..مغرضانی مثل تو هستند که چشم دیدن پیشرفت هم استانیهاشون رو نمی دونند
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای کسایی که شخصیت های سیاسی مورد قبول مردم آفایان رستاد و صدوقی را میخواهند با افرادی که با پارتی و رابطه به جایی رسیدند ولی هیچ گونه جایگاه اجتماعی و سیاسی در بین مردم ندارند باهم مقایسه میکنند
دوست
Iran, Islamic Republic of
کدوم سختی؟ به جای اینکه افتخار کنین که یکی از دیارتون تونسته تو کشور به پست و مقام عالی برسه و حمایتش کنین، دارین علیهش حرف میزنین؟!!!!!
باعث تاسفه...
با این حسادت هایی که تو قوم لر وجود داره چطور میشه پیشرفت کرد
کبنا هم دیگه شورشو درآورده هر خبر و نوشته مزخرفی رو میزنه
امیر بهرام
Iran, Islamic Republic of
هم تحلیل آقای عکاشه و هم تحلیل این دوستمون جهت‌دار و سفارشی و به منظور معرفی چند نفر خاص هست/ اگر اوضاع سیاسی کهگیلویه را یک فرد اهل کهگیلویه و آشنا به مسائل آنجا می‌نوشت بدون شک می‌گفت که در انتخابات دو دور قبل این شهرستان به علت اشتباه تاریخی منطقیان و عدم توانایی در مدیریت وضعیتی که از رد صلاحیت خود و آقای لاهوتی به وجود آمد، دکتر البرز بنام بدون حمایت لاهوتی و منطقیان و رستاد تنها ماند و لطیف رستاد نیز با حمایت دست و پا شکسته منطقیان نتوانست اصلاح طلبان را دور هم جمع کند.
شکی نیست که در ان دوره شانس جبهه اصلاحات با آقای رستاد و دکتر بنام بود که با این ضعف مدیریتی بزرگان این جریان، دکتر بنام مجبور به انصراف شد که اگر منطقیان و رستاد و صدوقی بدون لجبازی و خودخواهی انتخاب بهتری داشتند اکنون اصلاحات همچنان در مجلس شورای اسلامی نماینده‌ای از کهگیلویه داشت ولی افسوس که نشد. امسال نیز وضعیت مشابه همین است و لاهوتی و منطقیان و به احتمال زیاد رستاد رد صلاحیت خواهند شد و باز این تصمیم مهم است که اصلاحات روی حمایت از یک گزینه خاص به اجماع میرسند یا نه.
علمی
Iran, Islamic Republic of
تحیلیل های سایتهای خبری استان متاسفانه بسیار ساده و غیر علمی است وفاقد پشتوانه هستند بیشتر به تخریب یا تمجید بی مورد افراد می پردازند کمتر به مسائل و مشکلات استان توجه می کنند .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
این اقای لاهوتی دنبال چی میگرده بهش بگیدخودشوجمع کنه تودیگه دنبال گی میگردی مگه هرکی رفت تهران دیگه بجه استان نیست اقای تقوی هم زحمات ریادی برااستان کشیده وبرادرزاده اش هم خودش ادم سیاسیه شما حرف بزنیدازاقای لاهوتی که........
كهگيلويه
Iran, Islamic Republic of
مرد شهامت فقط مهندس رستاد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
این اقای لاهوتی دنبال چی میگرده بهش بگیدخودشوجمع کنه تودیگه دنبال چی میگردی مگه هرکی رفت تهران دیگه بجه استان نیست اقای تقوی هم زحمات ریادی برااستان کشیده وبرادرزاده اش هم خودش ادم سیاسیه شما حرف بزنیدازاقای لاهوتی که……..
دهدشت بیچاره
Iran, Islamic Republic of
رئیس اداره ورزش وجوانان نه سازمان ورزش وجوانان کهگیلویه
لنده
Iran, Islamic Republic of
فقط رستاددددددددد د
بی غرض
Iran, Islamic Republic of
جناب رستاد که تا قبل از دوم خرداد 76 عضو موتلفه بوده و بعد از پیروزی اصلاح طلبان خودش را به آنها وصل کرد و به یوم رد صلاحیت به حق منطقیان در مجلس هشتم رای دوم را داشت و بنظرم نه تنها رستاد بلکه هیچکدام از تصاویر منتشر در ذات آنها اصلاحات مشاهده نمی شود و هم منطقیان و هم لاهوتی ... هستند و بنظرم بیشتر تلاش فیزیکی دارند و در حقیقت .. اصلاح طلبان هستند و نیرو صاحب فکر و نظریه پرداز رضاتوفیقی هست و سلام @و شکی ندارم اگر موتلفه پذیرش نامبردگان را داشته باشد و منافع آنها را تامین کند آقایان ....با این حال مدعیان اصلاح طلب بدون ملاحظه رقیب به میدان بیایند و خودشان را امتحان کنند
ما بر اصولگرای خود اصرار داریم و از تعدد کاندیدا هم هراس نداریم و من تعجب می کنم که بعضی ها مدعی هستند که در شهرستان اصلاح طلبان پایگاه دارند هرچهار سال یک بار شکست می خورند و هی میگویند که تعدد کاندیدا اصلاح طلبان باعث شکست شد در صورتیکه در هر انتخابات تعهدد اصولگرایان بیشتر بوده با این حال پیروز شدند حاضرم که در حضور مردم این شهرستان در این خصوص مناظره کنم در یک جمله اصلاح طلبان در شهرستان کهگیلویه جایگاه ندارند بی شک و تردید یا بزرگواری یا موحد یا مزدهی و یا حبیبی و یا فیاض بخش نماینده دوره بعد می باشد اگر باورت نمی شود تا اسفند 94 منتظر باش
کتاب
Iran, Islamic Republic of
حضرت امام (ره):نگذاریدانقلاب به دست نااهلان ونامحرمان بیفتد...........
طاهری
Iran, Islamic Republic of
برادر من ایشون مدیرعامل بانک سپه هستند و از وزرا و مسئولین ارشد و نمایندگان مدام با ایشان جلسه دارند، بعد شما مسیج میدی انتظار داری بشینه باهات مسیج بازی کنه؟
باقر
Iran, Islamic Republic of
حتما می خوای مدیرکلت کنه تو بانک سپه که به تجارت!!! بین الملل بپردازی
باشت
Iran, Islamic Republic of
فقط تاجگردون
بهلول
Iran, Islamic Republic of
سلام دوستان
روی سخنم با دوستان هوادار اصلاح طلبان است . در بعضی کامنتهای فوق ، تعدادی کامنت وجود داره که مشخص است کار افرادی است که از اصلاحطلبان نفرت دارند و با اینگونه پیامها میخواهند احساسات دوستان و هواداران اصلاحطلبان را جریحه دار و آنها را مقابل هم قرار دهند . دشمنان اضلاحطلبان فقط از راه نفاق و در نقش منافقبازی قادرند اصلاحطلبان را شکست دهند
دوستان هوادار اصلاحطبان و دوستانی که خود را اصلاحطلب میدانید ، ما باید تلاش کنیم افراد را جذب کنیم نه اینکه دفع .
آقای تقوی نژاد ، آقای رضا توفیقی ، آقای لاهوتی ، آقای منطقیان ، آقای صدوقی ، آقای رستاد و سایر دوستانی که اصلاحطلب هستند ، یقین دارم که با این رفتارها مخالف بوده و هستند . هیچ شکی نیست که اختلاف سلیقه بین سران اصلاحطلب و غیر اصلاحطلب وجود دارد اما این دلیلی نیست که بخواهیم یخه همدیگر را گرفته و هر کس به طریقی دل دیگری را بشکند .
اما به نظر من چه خوب است مجموعه سران اصلاحطلب شهرستانهای کهگیلویه و بهمئی و چرام و لنده طی اطلاعیه انزجار خود را از این حرکات اعلام میکردند . به هر جهت پیروزی در اتحاد است نه در تفرق .
سیدبویراحمد
Iran, Islamic Republic of
درپاسخ به سجادی و امیر بهرام بایدگفت که هرشخصیتی در جایگاه خود قابل احترام است و اینچنین قیاس های غلط برعلیه شخصیت های اصلاح طلب مطرودمیباشد وپذیرفتنی نیست همه اقایان از صدوقی تا لاهوتی تا منطقیان و غیرو برایاصلاحات زحمت کشیدند .تازه اگر خوب دقت کنیم به نوشته بالامتوجه میشویم متن بالا انگاره و تحلیل شخصی ایشان میباشد و نباید ما در کامنت گذاری هتک حرمت و اسایه ی ادب کنیم.باتشکر از اقای کمایی
چرخ ریسک
Iran, Islamic Republic of
تورو خدا این ...برای استان جیکار کرده؟؟؟؟؟ خوب بگید اقداماتشو.ما که بیش از ده ساله تو سیاست پرسه می زنیم جیزی از ایشون ندیدیم و نشنیدیم.
بهلول
Iran, Islamic Republic of
بی غرض عزیز
سلام
با سانسور سخنت پر از غرض بود وای به زمانی که سانسور نمیشد . در صورتیکه سانسور نمیشد هم پر از غرض بود و هم پر از توهین .
فرشید عزیزی
Iran, Islamic Republic of
باید در این مربع بازنگری گردد. نسل جدید به راحتی دپقبل دنباله رو نیست.
دوست
Iran, Islamic Republic of
با سلام . در یک کلام از اصفهانیها یاد بگیرید وقتی بحث منافع استان می شه همه از هم حمایت می کنند .
Iran, Islamic Republic of
عزیز دلم طاهری جان
ایشان گفته تماس هم گرفتم. اس ام اس هم داده ....
ملوان زبل
Iran, Islamic Republic of
عزیز اینجا دهدشته هر کس که در دایره دشت موری و اقایی نباشد از نظر آقایان مردود هست اگر در امتحانات با معدل 20هم قبول شده باشد یه نگاه به نتایج انتخابات در سرفاریاب بیندازید در بی منجگان زادگاه منطقیان بیتدازید بعد خواهید فهمید که بحث اصلاح طلبی در بین این آقایان معنا ندارد کسانی که در ادعای اصلاح طلبی خود را جلوتر از خاتمی و بهزاد نبوی و حتی کروبی و .............................می دانند اما از مجموع 3000آراء 2993رای را به بزرگواری داددند در بی منجگان هم همین وضعیت بود
خوب اگر توجه کنید امروزه دهدشت سالنه شاهد مهاجرت صدها خانواده می باشیم و این سطحی نگری آقایان در هر دو گروه یکی از دلایل اصلی مهاجرت طوایفی مثل بهمئی و طیبی و دشمن زیاری و.......................می باشد
ههه
Iran, Islamic Republic of
این جوری که شما میگید منطقیان شده گاندی برای ما
دهدشتى ساكن تهران
Iran, Islamic Republic of
تو را خدا به کسى راى دهید که باعث خجالت ما نز همسایه و همکارانمان نشود
از بس متلک شنیدیم خسته شدیم
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1