تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۱۳
کد مطلب : ۵۱۶۳۶

محیط زیست استان با کدام اعتبار اداره می‌ شود؟

۳
۰
کبنا ؛مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تعداد محیط بانان در این استان را به نسبت وسعت مناطق حفاظت شده بسیار کم دانست و گفت: هم اکنون به ازای هر ۱۰هزار هکتار منطقه حفاظت شده یک محیط بان در استان وجود دارد.
عطا پورشیرزاد در نشستی با خبرنگاران به مناسبت هفته محیط زیست افزود: این در حالی است که طبق استانداردهای بین المللی برای هر دو تا سه هزار هکتار یک محیط بان باید مشغول فعالیت باشد.
وی با بیان اینکه هم اکنون حفاظت از مناطق حفاظت شده در دنیا به سمت حفاظت الکترونیک می رود، بیان کرد: در این نوع حفاظت افرادی که وارد یک منطقه حفاظت شده می شوند ردیابی شده و تا خروج از منطقه تحت کنترل هستند.
اعتبارات محیط زیست جوابگو نیست
پورشیرزاد با بیان اینکه توسعه حفاظت الکترونیک نیاز به اعتبار دارد، بیان داشت: اعتبارات محیط زیست بسیار کم است و سالانه نیز کاهش می یابد و این در حالی است که سال به سال انتظارات از محیط زیست افزایش می یابد.
مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: محیط زیست استان حتی در تامین حقوق محیط بانان خود به مشکل مواجه است و محیط بانان استان به رغم مشکلات با غیرت مثال زدنی از محیط زیست حفاظت می کنند.
وقوع سه آتش سوزی در مناطق حفاظت شده
پورشیرزاد در ادامه به آتش سوزیهای اخیر در مناطق حفاظت شده اشاره کرد و گفت: دو مورد از این آتش سوزیها در کنار جاده آسفالت در حاشیه مناطق حفاظت شده دیل و خامی روی داده که قابل توجه نبوده و خیلی زود توسط یگان حفاظت اطفا شد.
وی بیان کرد: تنها در آتش سوزی کوه خامی بخشی از منطقه دچار حریق شد و عملیات اطفای حریق به سختی صورت گرفت.
وی با بیان اینکه علت این آتش سوزی ها ناشی از سهل انگاری گردشگران و یا چوپانان بوده است، گفت: محیط زیست سرمایه جامعه است و بی توجهی به این نعمت قابل بخشش نیست.
پورشیرزاد تصریح کرد: هیچ گاه یک انسان عاقل سرمایه و خانه خود را آتش نمی زند و برعکس در حفاظت از آن تلاش می کند.
مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: این آتش سوزی ها علاوه براین محیط زیست را تخریب می کند، هزینه های زیادی نیز بر دوش دولت می گذارد.
اجرای ۱۳برنامه در هفته محیط زیست
وی همچنین از برگزاری ۱۳برنامه در هفته محیط زیست خبرداد و اظهار داشت: نشست هم اندیشی با تشکل های زیست محیطی، برگزاری اردوهای دانش آموزی به مناطق حفاظت شده، بازدید خبرنگاران و بانوان از منطقه حفاظت شده دنا، دوره آموزشی روحانیون مستقردر روستاها در خصوص حفاظت از محیط زیست و نمایشگاه آثار کودکان با مضوع محیط زیست برخی از این برنامه هاست.
پورشیرزاد همچنین بر حفظ محیط زیست انسانی تاکید کرد و بیان داشت: راه اندازی مرکز کنترل و پایش هوا، برگزاری چهار همایش در زمینه ریزگردها، برگزاری دوره آموزشی صنعت گران استان، تشکیل کارگروهاای آلودگی فاضلاب و مدیریت پسماند برخی از اقدامات انجام شده در این زمینه است.
وی گفت: هم اکنون طرح جامع پسماند شهرستانهای دنا و بویراحمد تصویب شده و در حال اجراست.
پورشیرزاد افزود: همچنین طرح جامع پسماند شهرستان گچساران در دست مطالعه است که امیدوارم پس از تصویب اجرایی شود.
نصب سیستم پایش لحظه ای در تونل جاده یاسوج بابامیدان ضروری است
این مسئول همچنین نصب سیستم پایش لحظه ای و دوربین مدار بسته در تونل های محور یاسوج به بابامیدان را ضروری دانست و گفت: پیگیری هایی در این خصوص با اداره کل راه و شهرسازی استان صورت گرفته است.
پورشیرزاد همچنین بیان کرد: در دولت تدبیر و امید حفاظت از محیط زیست جزء اولویت های کاری قرار گرفته و این موجب امیدواری فعالین این حوزه شده است.
وی با بیان اینکه چالش های زیست محیطی در دنیا در حال افزایش است، اظهار داشت: بدون مشارکت مردم و حمایت های دولت رفع چالش های زیست محیطی و حفاظت از محیط زیست امکان پذیر نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما

همیار
Iran, Islamic Republic of
کدام یگان برای اطفاء حریق دیل وخامین حضورداشتند .لطفا بجای سرهم بندی عمل کنید . یادتوکلی وبافهم بخیر دراتش سوزی ها شخصا حضورداشتند وکل استان رابسیج می کردند.آن زمانی که شما بعنوان رییس اداره محیط زیست گچساران بادمپای انگشتی ،پیراهن سفیداتوکشیده وپراید می امدی اتش خاموش کنی.حالا این ادم فانتزی بشه مدیرکل محیط زیست .بخاد اتش خاموش کنه چه میشه؟
محیط بان
Iran, Islamic Republic of
کاش بجای این همه زبان توجیه ذره ای عمل می کردی .نقش هنرپیشه رابنحو احسن بازی می کنی تامدیرکلی محیط زیست.
همیار
Iran, Islamic Republic of
وظیفه مدیرکل محیط زیست درزمان بحران وآتش سوزی هماهنگی بامدیریت بحران استان وبسیج کلیه نیروها وامکانات برای خاموش کردن اتش است نه اینکه تومرکز استان بشینه وتماشاکنه وتنها به شهرستان دستوربده خودتون رااذیت نکنید .بگذارید اتش به صخره هابزنه خودش خاموش می شه .بعدهم تورسانه ها کلی توجیه و.. کنه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1