تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب : ۵۱۵۶۹

آبشاری که قتلگاه جوانان است

۰
کبنا ؛آبشارها از مفرح ترین اماکن گردشگاهی محسوب می شوند اما آبشار کیوان گچساران جایی که شمار زیادی جوان و نوجوان غرق شده اند،به تفرجگاهی مرگ بار تبدیل شده است.
غرق شدن شماری از جوانان گچسارانی در گرداب های پایین دست آبشار کیوان در فصل گرما باعث نگرانی بسیاری از خانواده های گچسارانی از مخاطره تفریح جوانان در این آبشار شده است.
فریدالدین مقیمی دانش آموخته رشته نفت درحالی که با پسرعمه اش مهرشاد خیری سه روز پیش به آبشار کیوان رفته بود به دلیل غلفت و نداشتن فن شنا در آبگیر عمیق این رودخانه غرق شدند و تفریح آنها و دوستانشان به داغ ماندگاری مبدل شد.
مرگ این دو مهندس جوان در آبشار کیوان در روزهای اخیر بیانگر تکرار تراژدی غم بار غرق شدن جوانان در این تفرجگاه پرمخاطره است.
امام جمعه موقت گچساران با اشاره به لزوم ساماندهی بستر رودخانه پایین دست آبشار کیوان گفت: بر اساس آمار این آبشار در سالهای اخیر تاکنون ۱۰جوان گچسارانی را به کام مرگ کشانده است.
حجت الاسلام پرویز خواجه زاده درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: غرق شدن جوانان در برکه های سنگلاخی مخوف آب آبشار کیوان در حالی است که با کمترین هزینه می توان مانع از وقوع این حوادث تلخ شد.
وی به بازتاب مرگ دو مهندس جوان این شهرستان در هفته گذشته اشاره کرد و افزود:نبود استخر ، امکانات فرهنگی و تفریحی دراین شهر گرمسیری در وقوع این حوادث بی تاثیر نیست.
امام جمعه موقت دوگنبدان بیان کرد: دو استخر این شهر که یکی اختصاصی برای کارکنان صنعت نفت است ، جوابگوی نیاز جوانان نیست باید در این زمینه برنامه ریزی جدی تری صورت گیرد.
امام جمعه موقت گچساران بیان کرد: مسوولان نباید از وقوع این حوادث غلفت کنند تا جوانان دیگری در مکان سیاحتی رودخانه کیوان غرق شوند، بلکه باید ایمن سازی بستر رودخانه با استفاده از ماشین آلات سنگین که دراین شهرستان کم هم نیست ،مورد توجه مسوولان قرار گیرد.
وی گفت: جوانانی که سالها تحصیل کردند تا خدمتگزاری برای مردم باشند امروز جامعه از وجود آنها محروم شده و اگر فکری نشود این حادثه تلخ باز برای خانواده های دیگری تکرار خواهد شد.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گچساران گفت: امسال طرح ساماندهی آیشار کیوان با دو میلیارد ریال به بیناد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان واگذار شده است.
هومن عنایی بیان کرد: در قالب این طرح ضمن توسعه خدمات رفاهی در کنار این تفرجگاه مفرح ، نسبت به ایمن سازی گرداب های پایین دست این آبشار با توجه هب تاکید مسوولان اجرایی استان و شهرستان اقدام خواهد شد.
آبشار کیوان در ۳۵ کیلومتری شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران واقع شده است.

abshar keivan (1) abshar keivan (2) abshar keivan (3) abshar keivan (4) abshar keivan (5)
نام شما

آدرس ايميل شما

رادک
Iran, Islamic Republic of
آقا کیوان تحویل بگیر ... البته به گوش کیوان نمیرسه آقا فعلا استرالیا تشیف دارن
سرو
Iran, Islamic Republic of
خوب شد گچساران کنار دریا نیست
عارف
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمتشون کنه
واقعا حیف شد اقا مهرشاد و فرید در قلب ماست
رک گو
Iran, Islamic Republic of
د ست حاج آقا خواجه زاده درد نکنه که گه گاهی گوشه ای از مشکلات مردم را بازگو میکنه .اما حاج آقا کاش فقط با حرف خالی این مردم فلک زده را دلخوش نکنیم و بعد از وقوع حادثه دنبال راه کار نگردیم وچند روزی که گذشت همه چیز را مثل وعده های دیگر پشت گوش نیندازیم شما به عنوان یک مسئول چه کاری در این چند سال برای سرگرمی جوانان کردید.امروز نوبت مرحومان مقیمی وخیری بوده وقطعا فردا وفرداهایی دیگر نوبت به گوشه جگرهای خانواده های دیگر.وقتی یک جوان هیچ جایی وتفریگاهی برای گذران اوقات فراغت خود ندارد باید این اتفاقات کمر شکن پیش بیاید.به خدا قسم مسئولین فردای قیامت جوابگوی خوانواده های مصیبت دیده خواهند بود
کیوان شیری
Iran, Islamic Republic of
کبنده ضمن تسلیت به خانواده های این دو جوان اگر میدانستم این آبشار که با تلاش بنده بنام بنده نهاده شد باعث این همه حوادث ناگوار میشد هرگز این منطقه را بر جسته نمیکردم امیدوارم دیگر شاهد این حوادث نباشیم با تشکر کیوان شیری استرالیا
امید گچساران
Iran, Islamic Republic of
دست حاج آقا وخبرگزاری جمهوری اسلامی که همه جا هست /گزارش زیبا وخواندیی ودرعین حال تاثیرگذاری ارسال شد رو خبرگزاری ایرنا/ خدا قوت همه رسانه ها و کبنایی ها
محسن
Iran, Islamic Republic of
درجواب به رک گو :
يک نفر مسئول کارآمد وبا انصاف هست اون هم حاج اقاخواجه زاده است توکه شناخت نداري الکي حرف نزن.
مخالف پارتي بازي
Iran, Islamic Republic of
... تو چيكاره اي كه براي ابشارها اسم تعيين ميكني اين ابشار اسمش تنك درك بوده هست و خواهد بود و تو به واسطه ي پارتي بازي كه در استان توسط فاميلهايت انجام دادي اين نام را تغيير دادي
هفت چشمه ليشتر -ر
Iran, Islamic Republic of
ضمن عرض تسليت به خانواده اين دو جوان : اين ابشار درهفت چشمه ليشتر و در 30كيلومتري گچساران واقع است واقعآ قشنگه وجاذبه هاي بكري دارد اما ابگير فوق العاده خطرناكي هم داره و جوانان گردشگر خيلي احتياط كنند و از شنا كردن در اين ابگير بپرهيزند و مسئولان بايد براي ايمني اين ابشار فكري اساسي كنند
كرمي
Iran, Islamic Republic of
خدايش بيامرد
هفت چشمه ليشتر -ر
Iran, Islamic Republic of
اين منطقه در هفت چشمه ليشتر واقع است و ابگير خطرناكي دارد و جوانان از شنا كردن در ان بپرهيزند
محسن
Iran, Islamic Republic of
خدا به خانواده هايشان صبر دهد
یک دلسوزایرانی
Iran, Islamic Republic of
درجواب آقای مخالف پارتی بازی بایدبگم خیلی خیلی کوته فکر و حقیر وعقده ای هستی انسان بایدبزرگ منش وبزرگ بین باشد حالا به قول شما اگرتنگ درک بود اسمش زیبا بود یایک اسم زیبا ومعنادار تاکی بایدجهان سومی فکرکنی کمی دیدگاهت را وسیع درنظر بگیر تازمانیکه عده ای قلیل مثل شماهادرلیشترزندگی میکنند لیشترهیچگاه پیشرفت وترقی نمی کنه بابامهندس کیوان کجا وشما کجا ؟ اصلا قیاس این دو باهم خنده داراست اگر کمی درک داشتی ومیدونستی چرااین اسم راآقاکیوان انتخاب کرد هیچگاه عقده گشایی نمیکردی این آبشارابتدا بنام طوف کی نظری متعلق به خیرآبادجلیل بود که بادرایت این آقاکیوان گل اسم خودش رابر آن گذاشت تابنام لیشتر نه تنها در گچساران واستان بلکه در کشور ایران ودردنیا ثبت شود واگرسخن ازگردشگری وسیاحت بعمل آمدنامی ازلیشتر دراستان ودنیاباشد.ازهمین جامراتب تقدیر خودم رابه مهندس کیوان اعلام میدارم.
کیوان شیری
Australia
با دورود فراوان خدمت همه ی دوستان
ضمن تسلیت به خانواده های درگذشتگان، از دست دادن عزیزان غم بزرگیست
امید به اینکه دیگر شاهد این حوادث نا گوار نباشیم
ضمن تشکر از دوستانی که در حمایت از من نوشتند اما هیجکدام از مطالب نوشته شده بنام بنده از طرف من نبوده و امیدوارم مدیر یا مدیران این وبسایت دقت بیشتری در این زمینه داشته باشند و روش کنترل و ارسال نظرات را اصلاح نمایند.
ضمنا نظر من مخالف دوستانیست که معرفی یک تفریحگاه که پتانسیل کمک به توسعه منطقه و ایجاد مکانی جهت گذران اوقات فراغت را دارد دلیل اصلی این مشکلات می دانند و این مانند این است که خود را از موهبت استفاده درست از چیز هایی که داریم یا به دلیل مدیریت نا مناسب مسوولین و یا به دلیل استفاده نادرست از آن محروم کنیم
احسان شیری
Iran, Islamic Republic of
سلام کیواان جان خوبی پسر عمو
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1