تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب : ۵۱۵۶۶

آیا موسی‌ خادمی باید تغییرکند؟

۵۳
۰
کبنا ؛علی اکبر پاک

با پیروزی قاطع حجت الاسلام حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران اسلامی، روحی تازه در این مرز و بوم دمیده شد و فصلی نو آغاز گردید که نوید فردایی بهتر را به ارمغان دارد. رای مردم در ۲۴ خرداد ۹۲ بار معنایی بالایی داشت  و تحلیل آن نیازمند داشتن بهره هوشی بالا نیست. پیشبرد اهداف دولت تدبیر و امید بستگی به این موضوع دارد که تا چه اندازه این پیام مهم دریافت شده‌است. همه نیک می‌دانند اکثریت مردم یک صدا با حماسه سیاسی که خلق کردند اجرای بدون تنازل قانون اساسی، رعایت حقوق شهروندی و منزلت اجتماعی اقوام و گروه‌های مختلف و در یک مفهوم کلیدی  تغییر شیوه‌های مدیریتی و اجرایی و بهبود وضع ناگوار موجود را خواستار شدند.
اما استان کهگیلویه وبویراحمد در دولت نهم ودهم بیشترین تغییر استانداران را در خود دید و همین امر سبب شد تا استان شکل توسعه و پیشرفت کم تر به خود گیرد.
هر استاندار که در دولت قبل آمد، شاهکاری به‌جا گذاشت و رفت.PAK
اولین استاندار دولت نهم فردی بومی از همین منطقه زرخیز اما محروم بود سید مسعود حسینی که تصور می شد با آمدن وی و با شناخت کافی از مسائل و ومشلات کهگیلویه و بویراحمد راه توسعه و پیشرفت همه جانبه  باز شده است ولی با سنگ اندازی عده ای در استان و برخی تصمیمات اشتباه حسینی این امر محقق نشد و با تصمیم وزیر کشور سکان مدیریت استان به دست قوام نوذری افتاد تا یک دفعه استان رنگ بوی مدیرت چهارمحال بختیاری به خود ببیند و تغییر وتحولات نیروهای بومی و آوردن بختیاری ها به استان سبب شد تا در مراسمی سید قدرت حسینی بشقاب را به وی پرت کند و حاشیه ها و عزل و نصب ها اجازه کار را هم به قوام نوذری ندهد و پیشرفت آنچنانی را ندیدم .
بعد از او سکان مدیریت کهگیلویه و بویراحمد به دست کسی افتاد که بزرگترین مدیریت وی شهرداری اردبیل بود، اکبر نیکزاد که مردم تصور می‌کردند، با استفاده از پتانسیل برادر وزیرش حداقل در حوزه‌ راه‌های ارتباطی و مسکن به شرایط خوبی برسیم، بر خلاف تصورمردم هنوز مسکن مهر کهگیلویه و بویراحمد یا در حال بلاتکلیفی است یا هم از وضعیت خوبی برخوردار نیستند.
نیکزاد در بدو ورود خود به استان کهگیلویه و بویراحمد خیال می‌کرد هنوز شهردار دیارش است و با یک عمل غیره‌کارشناسی تپه معروف تاریخی استانداری را با خاک یکسان کرد و رفت و به اندازه ایجاد یک شهر هزینه بر گرده  استان گذاشت و آن را برای استانداران بعدی به ارث ماندگارکرد.

یکسال بعد قرعه فال به نام حسین صایری کرمانی افتاد، او گرچه تلاش‌های در نجات رودبشار و حفظ بیت‌المال کرد، اما  بی‌ برنامه‌گی وی در تعطیلی کارخانه‌های شن ماسه سبب شد تا نزاع‌های دسته‌جمعی و معارضات اجتماعی کارخانه داران با مردم هنوز ادامه داشته باشد. او البته در دوران بی‌پولی به کهگیلویه و بویراحمد آمد.

و....

اما با آمدن دولت جدید و توافق مجمع نمایندگان فردی از کهگیلویه و بویراحمد سکان مدیریت اجرایی استان را بدست گرفت، مردم با یادآوری از تجربه استاندار بومی قبل هم اکنون نظاره‌گر عملکرد موسی خادمی هستند.

خادمی از بدو ورود با نشست با کلیه گروها، احزاب  سیاسی در استان و با تامل خوبی که با مجلس دارد به دنبال رفع چهره محرومیت از استان است وخوب می‌داند، اولین شرط و بلکه مهمترین ویژگی هر استاندار، همراهی با دولت تدبیر و امید و اعتقاد راسخ به دیدگاه های کلی دولت آقای روحانی می‌باشد، یک استاندار مخالف یا بی تفاوت با برنامه های آقای روحانی و خواسته‌های مردم، مانعی در برابر تحقق وعده‌هایی است که داده شده‌است.
استاندار با تعاملی که با سایر مسئولان ایجاد کرده، بدون حاشیه در حال سپری مأموریتش است.

 این روزها دربرخی محافل صحبت از تغییر استاندار می‌شود و همچنین بیان‌ می‌کند یکسال دوران او به طول نمی‌انجامد.

با لحاظ ویژگی و شرایط لازم برای یک استاندار کارآمد موسی خادمی تا کنون توانسته است با اقداماتی قابل توجه ازجمله جذب اعتبار از صندوق توسعه ملی، نشست با نخبگان، تشکیل اتاق فکر، تعامل با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، دیدارهای مردمی، سفر به مناطق مختلف استان و جلسات و نشست‌های مکرر با مدیران و کارشناسان، مسائل استان در حوزه‌های مختلف را دنبال کند.

او همچنین برنامه پنجساله توسعه کهگیلویه و بویراحمد را تدوین کرده است.

بنابراین موسی خادمی تا کنون نه حاشیه‌ای درست کرده و نه سیاسی‌کاری کرده‌است بلکه به دنبال توسعه همه جانبه استان در سطح ملی است. در پایان  از همه گروه ها احزاب و سیاسیون خواهشمندیم دست در دست هم و کمک به دولت تدیبر و امید در کهگیلویه وبویراحمد توسعه و پیشرفت را محیا کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

ای ول
Europe
کم خته شیرین کن جلو زارع و استاندار
حق
Iran, Islamic Republic of
خیلی در چاپلوس ماهری
سید امین صداقتی نیا
Iran, Islamic Republic of
دوست و همکار گرامی جناب آقای پاک
صمن عرض سلام و احترام بنده به عنوان یک خبرنگار ذکر چند مورد درخصوص نوشته حضرتعالی را خالی از لطف ندانستم.
ذکر نقایص و عیوب استانداران قبلی بدون درنظر گرفتن خدمات آن ها در هر حزب و دولتی به نظر حقیر کار پسندیده ای نبود و به قولی نبش قبر اشتباهات گذشتگان نه دردی دوا می کند و نه آقای خادمی را بزرگ می کند.
من به عنوان یک مخاطب تا پایان مطلب حضرتعالی به دنبال نقد شما از آقای استاندار بودم ولی به یک باره و با خواندن آخر نوشته مجبور شدم دوباره متن را بخوانم که ببینم آیا ایهام دارد یا من بد متوجه شده ام.
بی شک آقای دکتر خادمی برنامه های مدونی در دستور کار دارد و این که برخی از دوستان به این سرعت نسبت به بودن و نبودن ایشان در مسند استانداری قلم جاری کنیم کاری بیهوده است. چراکه استاندارانی که در استان های دیگر و در دولت کنونی تغییر کرده اند مشکلاتی فراتر از عوض کردن یک مدیر داشته اند.
آخرین جمله شما را ارج می نهیم و دست یاری و دوستی همه مردم و مسئولان استانی را طلب می کنیم.
سید امین صداقتی نیا/ خبرنگار
جک
Iran, Islamic Republic of
جک نگو جیکر. بذار مردم نظر بدن
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
به خیالت نظر دادی جمش کن ،چقدم با انصاف ،پیشنهاد میکنم با این مطالب خودتو سبک نکن
محمد
Iran, Islamic Republic of
اقای محترم مگه مردم از مدیریت مدیران قبلی ناراضی نبودند ؟؟؟پس باید تغییر کنند این عدم تغییر یعنی سیاسی کاری !! ببینید در نظرسنجی همین سایتها نظر مردم چه بوده طرفداران جلیلی چند نفر بودند در دهدشت که هیچ تغییری انجام نمیشود بدان که اکثریت مردم افسرده اند بیا شخصا به حرف مردم و قضاوت انان در خصوص عملکرد استاندار نظرسنجی کن.هیچ کس حرف اکثریت مردم را دیگه توجهی نمیکند و فقط توجه انان به مراکز قدرت است .الان نوشتار جنابعالی بجز مجیز گویی و خوش امد استاندار چه مفهومی داشت فقط عزل و نصب ها را یاد اوری کردی که همه هم میدانستند.بس کنید اقا بس کنید مردانه بنویسید حرف دل مردم را بگویید نه برای دل خود حرف بزنید.
مهندس
Iran, Islamic Republic of
خیلی بچه گانه نوشتی ،اگه می خواید حمایت کنید لا اقل یه مطلب با عرضه ای بنویسید که مخاطب نخنده
مشفق
Iran, Islamic Republic of
بله که باید تغییر کند چون همگام با تغییری که مردم رای دادن نیست همگام با پست خودش است او فقط به دنبال این است که استاندار بماند .مردم که عددی نیستند نظرشان هم که مهم نیست فقط مهم نماینده شان است.مثلا در همین دهدشت نظر نماینده باید تامین شود که هرچه اینجا التماس کرد کسی به کاندید مورد نظرش برای ریاست جمهوری رای نداد.اما استاندارمحترم هنوز فکر میکنه که حرف و نظر بزرگواری نظر این مردمه!!!!!!
نصر اله
United States
واقعا زیبا نوشتی متاسفانه این روزها عد ه ای فقط دنبال منافع شخصی وگروهی خود هستند وکاری به توسعه استان ندارند و اجازه نمیدهند استاندار با ارامش کارش را انجام دهد
Iran, Islamic Republic of
حدیث داریم که برصورت چاپلوسان ومتملقین خاک بپاشید
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
سید موسی خادمی توانسته با اقداماتی قابل توجه از جمله نشست با نخبگان تشکیل اتاق فکر تعامل با نمایندگان و سفر به مناطق مختلف استان و جلسه با مدیران مسائل استان را در حوزه های مختلف را دنبال کند؟؟؟؟؟؟اقای پاک یه سوال میشه بفرمایید یکی از استانداران ما را بعد از انقلاب نام ببرید که همه این کارهای پیش پا افتاده ای که شما نام بردید که از وظایف روزمره و خیلی عادی یک استاندار میباشد را در هفته های اول دوران خود انجام نداده باشد؟؟؟برادر من اگر اقای خادمی در این مدت یکساله کارخانه ای کلنگ زنی کرده یا جاده ای افتتاح یا کلنگ زنی کرده نام ببر نه اینکه اینهمه صغری کبری چیدی که به مردم بگید اقای خادمی با مدیران کل جلسه برگزار کردند!!!بگید که اقای خادمی تو این یکساله به گچساران و دهدشت سفر داشتند!!!جناب اقای پاک مطمئنا شاهکار اقای خادمی هم بها دادن به امثال شما و طایفه بازی و قوم سالاری میباشد که مردم فهیم استان به هیچ عنوان قادر به تحمل اینهمه بی احترامی نیستند که هر وقت کوچکترین انتقادی به جناب استاندار میشود امثال شما فامیلها و دوستان قلم به دستش فورا بیانیه صادر میکنند و از جلسات و کارهای نکرده جناب استاندار مینویسید ولی بقول شما مردم با اکثریت اراء به تغییر و نو گرایی رای دادند نه به قوم گرایی و طایفه سالاری و...شاید این روزها نسبت به عزل استاندارانی که نتواستند خواسته های دولت اعتدال و مردمی که تغییر و اعتدال را خواستارند را براورده کنند اگاه شده اید که اینگونه با عجله ....استاندار افراطی استعفا استعفا
لر با غیرت
Iran, Islamic Republic of
میگم مکه قراره تبلیغ بگیری از استانداری.
استانداران قبلی هر چی نواقص داشتند کارهایی انجام دادن که خیلی که مدعی هستند ........نمی توانند.
برو ...
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
آقای پاک برادر نا امید شدم از شما, این چه تحلیل بچه گانه ای است, شما چطور می خواهی برگزاری چند جلسه روزمره , و یا سرکشی از منطقه سرفاریاب را بعنوان عملکرد مثبت به مردم بقبولانی دوست عزیز از اشتغال, تولید, راه اندازی صنایع مادر, ایجاد زیرساختهای توسعه, رشد اقتصادی, برقراری عدالت تو توازن , شایسته سالاری, افزایش درآمد سرانه مردم , ضریب خوشبینی...و هزاران شاخص دیگر حرف بزن اگر داری, خدا کنه استانهای دیگر تحلیل شما را نخوانند لطفا همراه مردم باش مردم احد اخوت باکسی ندارند.
در جواب صداقت
Iran, Islamic Republic of
پاک اتفاقا خیلی جالب نوشته اند مگه استانداران قبل به غیر از بد بخت کردن مردم کاری دیگری کردند.موسی خادمی لا اقل احترام مردم را دارد. تو هم حسادت نکن به قلم پاک...... اگه راست میگی چند خدمت صابری بگو غیر نابودی مردم چاپلوس
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه آقای استاندار خیلی داره محافظه کاری می کنه.الان یک سال از دولت آقای روحانی گذشته ولی باوجود نیروهای کارامد وباتجربه اصلاح طلب در ادارات خدمات رسانی مثل شرکت گاز، شرکت برق و آب هنوز مدیران این سازمانها تغییر نکرده.آقای استاندار چرا شما فکر می کنید این مدیران کنونی بهترین گزینه ها هستند .اگر خودتان وقت ندارید لطفا مشاورانتان را بفرستید دراین سازمانها ، آن وقت خواهید فهمید چه نیروهای کارامد وبا تجربه اصلاح طلب در این سازمانها خاک می خورند.در ضمن یادتان نرودکه رای همین دوستان اصلاح طلب بوده که باعث پیروزی آقای روحانی در انتخابات و به وجود آمدن فرصت خدمت رسانی به مردم برای شما ودوستانتان شده است.
گچساران
Iran, Islamic Republic of
درود بر تاج گردون ،زارع و خادمی گام به سوی پیشرفت
دنا
Iran, Islamic Republic of
سلام بر پاک نکنه به دنبال پست برای دایت هستی دکتر حاجی زاده سی سخت میگم
انصاف
Iran, Islamic Republic of
درود بر موسی خادمی و نمایندگان
fff
Iran, Islamic Republic of
با شناختی که بنده از آقای دکتر پاک دارم ایشون اصلا توانایی نوشتن مقاله چه سیاسی چه اقتصادی و ..... را ندارد پس لطفا اینطوری فیگور نگیر دکتر
غریبه آشنا
Iran, Islamic Republic of
دوست بزرگوار وبرادر محترم شما غیراز سهم خواهی هدف دیگری دارید؟
بابا خادمی باید بره البته انشالله اصلاح طلبان آخرین دولت رو برسرکار آوردند ودرحال فنا شدن هستن چرا که باهم تعامل وتعادل ندارندجمله معروف غلام تاجگردون به بهرام درپی نوشته خوددرهمین سایت اصلاح طلب که نقش ونمای سبزرو به خودش هم گرفته درذهنم تداعی می شود هروقت که نام اصلاح طلبان استان ک وب رو می شنوم.پس یه توصیه برادرانه خودتو خراب نکن جایگاهی برای بعد خودت بزار شاید هدایت خواه مانند ها روزی برگردند.این خادمیا براخودشون کاری نمیکنند چه برسه به تو ومن/
درضمن از بهترین انتخاب استاندار خانم قربانی بود وبس برو تحقیق کن که البته این هم قوم گرایی بود وبس /درود بر اصول گرا هاکه هنوز زنده اند چرا که پیرو خط امام خمینی هستند نه اصلاح طلبانی که ضربه مهلکی را درسال 88به اصل نظام وارد کردند ونظام جمهوری اسلامی ایران رو زیرسوال بردند.
ضمنا برادر بزرگوار بهنام عکاشه یادت هست روزی که تاجگردون بالاترین ارا گچساران را آورد وطی تماس تلفنی بهت یه جمله رو گوشزد کردم خواهشا ادامه نده/سهم گرفتی فقط حیف که اومدید بالا والا درحال نابودی بودید از ریشه داشتید می رفتید که براتون معجزه شد کلمه اصلاح طلبی. کوچک شما غریبه آشنا
قدرت
Netherlands
ایگم ..ه تو هم بلیی متن بنویسی؟!!!خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ ررررررررررررررررر پپپپپپپپپپپپپپپپپ
جستجو
Iran, Islamic Republic of
آقای پاک از اقای خادمی پرسیدین چرا مدیران طرفدار مشایی هنوز در پست قبلی باقی مانده اند ؟نخواهد گفت !!!!!!
همانطور که آقای بزرگواری گفتند معامله ای هست و در این مورد دو نفر نیرو برای ایشان جذب آن سازمان نموده پس چه مدیری بهتر از این!!!!!!!
کارمند
Iran, Islamic Republic of
ماجرای بهزیستی همه می دانند جز خواجه سعدی اصفهانی
زیرک
Iran, Islamic Republic of
پس معلوم شد این آقای تقوی نیروی چپ نیست بلکه رایزن بعضی مدیران قبلی است که به کمک استاندار کارهایش را پیش می برد.
حاج زارع
Iran, Islamic Republic of
تو تحسین را با چه ح مینویسن اونوقت مقاله مبنوسی0دوباره امین صداقت را بگو0 تو خبرنگار کجایی0تو کدوم سایت 0 یا روزنامه0
داریوش
United Kingdom
تو این استان هر کسی به دنبال نفع شخصی خودشونن حتی نمایندگان ما دلیل عدم پیشرفت ما هم همینه اول باید فرهنگ سازی بشه که این خودش 10 سای طول میکشه .این استاندار تا الان که کارش خوب بوده ایشالله که از این به بعدشم موفق باشن.تا چشم حسودا در بیاد که پیشرفت خودشون بیشتر در اولویته تا پیشرفت استانشون.
حسینی سی سخت
Iran, Islamic Republic of
عالی بود.ولی واقعیت هاروبایدبیشتربه مردم گفت. البته بابودجه قلیل نمی توان انتظاربالایی ازمسئولین استانی داشت.ضمنانظردهندگان توهینی به ایشان درخصوص چاپلوس بودن روانجام دادن که در قیامت بایدپاسخ گوباشند.اخلاق روخیلی افرادبه خاطرکینه یاهم حسادت زیرپاگذاشتندو به دورازواقعیت اظهارنظرکردن.
داريوش
Iran, Islamic Republic of
بابا به خيالت تحليل كردي كدوم عملكرد را ميخواهي به مردم بقبولاني، ايجاد صنايع مادر تخصصي، رشد و توسعه اقتصادي استان ، ايجاد اشتغال ، توسعه راهها به نظر شما جلسه گرفتن هم شد عملكرد.
ایمان
Iran, Islamic Republic of
با امثا ل موحد بعنوان همه کاره استاندار باید برود
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
درود بر موسی خادمی استاندار دولت تدبیر و امید.
ایشان یک مدیر استراتژیک و معتدل هستند. آلت دست نمایندگان اصولگرا که نیست. اینجا دولت اصلاحاته نه اصولگرا. چیزی در این تغییر و مغییرها نیست. تا چهار سال دیگر خادمی استاندار خواهد ماند. چیزی در این شایعات که ناشی از تو دهنی خوردن بعضی ها ست نیست.
بهاره
Iran, Islamic Republic of
واقعا بچکانه نوشتی
علي
Iran, Islamic Republic of
زنده باد اصلاحات و دکتر خادمي
همشهری
Iran, Islamic Republic of
زودتر استاندار باید عوض شود استان را تباه می کند
همشهری
Iran, Islamic Republic of
زودتر استاندار باید عوض شود استان را تباه می کند .شما هرچی به مزاجت خوش نمیاد نظر تکراریه
همشهری
Iran, Islamic Republic of
زودتر استاندار باید عوض شود استان را تباه می کند .شما هرچی به مزاجت خوش نمیاد نظر تکراریه . برشما
چرخ ريسك
Iran, Islamic Republic of
زنده باد خادمي و اصلاحات
غنجی
Iran, Islamic Republic of
..دلش خش اظهار نظر کرده
Iran, Islamic Republic of
به غیر از تغییر و تحول تاکنون چکار مثبتی انجام شده که مردم نمی بینند
Iran, Islamic Republic of
واقعیت را بیان کردین
sadat
Iran, Islamic Republic of
زودتر ................................................................تورا خدا
نقاد
Iran, Islamic Republic of
با سلام اول مقاله را که خوندم تصور کردم نقد و بررسی کردن استانداران قبلی است ولی متاسفانه آخر مقاله مثل کارتن های بچه های کوچولو که همه چیز در پایان داستان به خوبی و خوشی پایان میگیره مقاله تموم شد یکم فکر کن بعد مقاله بنویس حیف شد چند دقیقه از وقتم الکی هدر رفت
گچسارانی باغیرت
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت اقاییونی که اولا شعور حرف زدن رو ندارند واژه هایی به کار میبرند که درست نیست به کار بردن انها مانند چاپلوسی دوما: به نظر بنده مطلب اقای پاک حرف نداشت. بنده خداها اول برید شعور حرف زدن رو پیدا کنید بعد بیایید نظر بدید :درود بر زارع و تاجگردون
پاکتر
Iran, Islamic Republic of
والا هرکسی تمام فقط نظزیه پرداز شدند این استاندار ول معطل است هیچ کاری به عهده اش برنماید فقط طایفه گری وپارتی بازی رواج داده است
مردم بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
چاپلوسی ممنوع اقای پاک....استانداره رفیق باز نمیخوایم نمیخوایم
بهاره سی سخت
Iran, Islamic Republic of
سلام حسینی جان حواست باشه شماهم کم به برخی ها توهین نکردید
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای استاندار،متاسفانه معاونین شما مسایل طایفه ای وقبیله ای را برهمه چیز ترجیح می دهند وبه دنبال ابقاء مدیران اصول گرا هم طایفه ای خود می باشند. دوستان اصلاح طلب خود را فدامی کنند ویادشان رفته تو هشت سال گذشته چطور تو یک اتاق بایگانی بودند وهمین هم طایفه ای اصول گرایشان اصلا سراغی از آنها نمی گرفت ومطمئن باشید اگر دوباره چرخ بگردد واصول گرایان قدرت را به دست بگیرند ،همین هم طایفه ای، شما را فراموش می کندودوستان اصلاح طلب نیز از شما سراغی نمی گیرند چون امروز آنها را فراموش کردید.
dena
Iran, Islamic Republic of
چه عملکردی!!!!!!!!!!! جلسه با کارکنان جلسه با مدیران سفر به مناطق !!!!!! اما این اعتباری که از صندوق توسعه ملی گرفته چقد بوده و کجا رفته به چه طرحهایی داده شده کدوم صنعت یا طرح اشتغالزای جدیدی را شروع کرده . اعلام کنید مردم بدونن . کدوم طرح عمرانی در زمان ایشون شروع شده کدوم پروژه عمرانی تموم شده . باور کنید ضعیفتر از خادمی در استانداری خودشه حتی صابری هم یه مرغی ایخونا چارتا خاگ درست ایکه
زواره کاییدی
Iran, Islamic Republic of
همه ی کاراش خوب بوده غیر از انتصاب فرماندار ... که معلمی بوده که هنوز فکر میکنه همکاراش بچه مدرسه ای هستن.
زواره .
Iran, Islamic Republic of
تکامل وارونه یعنی اول معلم ابتدایی باش بعد فرماندار . شو شاید سال بعدش شدی دفتردار مدرسه.
سلیمانی . .
Iran, Islamic Republic of
.. هم خبر نگار روزنامه ی ,. بود.
تتتت
Iran, Islamic Republic of
عکاشه چاپلوس هستی نه اصلاح طلب
خبرنگار
Iran, Islamic Republic of
خدا بیامرزد پدر و مادرت رو که این کامنت رو گذاشتی .
شیری خوردی هلالت که درست نوشتی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
استاندار عزل شود عزل عزل عزل
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1