تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۵۱۴۰۰

قالب دو قطبی لاهوتی–منطقیان

۳۲
۰
کبنا ؛فرزاد باقرزاده

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان کبنا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

ماعاشقیم وقصه عشاق خوانده ایم/  با اشک چشم آتش دل را نشانده ایم

اصلاح طلبان این روزها شرایط حساسی را پشت سر میگذرانند، آنها که پس از هشت سال کوچ اجباری از اداره امور کشورو عزلت و گوشه نشینی اکنون به متن قدرت سیاسی باز گشته اند می بایستی تمامی توان خود را برای مهار مشکلات کشور در حوزه های مختلف بکار بسته و به اعتمادی که مردم به آنها نموده اند پاسخی درخور دهند. تفطن به این مهم قبل از هر چیز درایت می خواهد و عقلانیت، به معنای واقعی میانه روی میطلبد و اعتدال، نه عقب نشینی و انفعال!

vahdat
البته آنچه تا کنون اصلاح طلبان در همه سطوح حتی در اشل استانی آن انجام داده اند، تا حدودی حاکی از نوعی عقلانیت و خرد سیاسی است. آنان نه بابت حمایت خود از دولت منتی بر آن گذاشته اند ونه خواسته ای نامعقول از آن داشته اند، آنچه تا به امروز بوده حمایت همه جانبه از رئیس محترم جمهورو تلاش جهت تحقق شعار اعتدال وی بوده است. حتی اصلاح طلبان پیشرو نیز با وجود محق بودن  خویش وشاید کم توجهی و کم انصافی بعضی از مدیران نسبت به خود نیز کمتر لب به اعتراض گشوده اند و به چیزی غیر از موفقیت دولت نیندیشیده اند و فی المثال در استان، مدیران استانی را در انجام اعمال وتدابیر خویش یاری نموده اند، گر چه به عقیده این راقم مدیران استانی نیز تا کنون آنچه را که توانسته اند.
تا حدودی انجام داده اند و توقعات از ایشان شاید فراتر از توان ایشان باشد، لیکن این را نیز نباید فراموش کنند که اعتدال هم مانند اصلاحات مدیر توانمند و شجاع می خواهد نه آدمهای ترسو ومنفعل...
به هر ترتیب شکی نباید کرد که گفتمان دولت روحانی گفتمانی اصلاح طلبی است و شکست یا پیروزی این دولت در تحقق وعده های خویش  توفیق یا شکست اطلاح طلبان نیز هست ودر آینده اصولگرایان تندرویی که خود در هشت سال با حمایت بی چون وچرا از پاکترین دولت تاریخ!؟ مملکت را به نابودی کشاندند و ملت را فقیرتر، در صورت به بار ننشستن کامل وعده های دولت اعتدال حتی در دوره ای کوتاه زبان دراز خواهند نمود و زمین و زمان را به هم خواهند ریخت، همانهایی که تا میتوانند پیش پای دولت سنگ اندازی خواهند کرد و در نهایت انتظار معجزه نیز از آن خواهند داشت.
واما......همه میدانیم که دست دولت تدبیر وامید برای تحقق وعده ها و پیشبرد برنامه هایش تا حدودی بسته است. علاوه برمشکلات و تنگناهای خارجی، در داخل نیز عده ای که تعدادشان در نهادهای مهم و تاثیرگذار کم نیست، کمر به شکست برنامه های دولت بسته اند. یکی از همین نهادها مجلس است، مجلس امروز گر چه تا حدودی با برنامه های دولت منتخب همراهی و همکاری میکند وتعداد افراد عاقل ودوراندیش آن ازهر دوجناح کم نیستند، لکن عده ای محدوداما پرهیاهو از آنان نیز که گاه اکثریت مجلس را با شانتاژهای خود همراه میسازند، نمیخواهند یا شاید نمیتوانند خود را با دولتی که همسو با آنان نیست تطبیق دهند.
فلذا انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی از اهمیتی حیاتی و استراتژیک برای اصلاح طلبان و حامیان روحانی برخوردار است، مجلسی قوی و کارامد ودر عین حال مستقل که هم دستگیر دولت محترم باشد وهم در عین حال با ارشاد و انتقاد سازنده از دولت راه رسیدن او را به اهداف متعالی و بلندش هموار سازد. سالهاست که در انتخابات مجلس اصلاح طلبان در شهرستانهای کهگلویه ، چرام، بهمئی و بویراحمد ودنا قافیه را به رقیب اصولگرای خویش باخته اند، گر چه دلایل بسیاری را میتوان برای این ناکامی بر شمرد از جمله (رد صلاحیت افراد شاخص و شایسته و...........) اما بی تردید یکی از مهمترین عوامل عدم توفیق آنان علی الخصوص در حوزه کهگلویه، چرام وبهمئی همانا اختلاف، تشتت و تفرقی است که مدتی است گریبانگیر آنان شده است. این اختلافات که در ادوار گذشته خود را در قالب دو قطبی لاهوتی – منطقیان نشان داده است، باعث شده تا همه توان اصلاح طلبان آن دیار مصروف تخریب، تهمت  و بداخلاقی بر علیه همدیگر و کوبیدن این دو یار دیرین و این دو پشتوانه قدرتمند اصلاحات گردد ودر نهایت رقیبان نه چندان قدرتمند که به واسطه پیروزی دریک دور، همه فوت وفن انتخاب شدن در ادواربعد را نیز فرا گرفته بودند، برای بار دوم وسوم و..... پیروز انتخابات گردند و آنچه از رهگذر این خودخواهیها ومنیت ها نصیب اصلاح طلبان ( بخصوص قشر زحمتکش، بی ادعا وگمنام آن ) گردید، یأس و دلشکستگی و سرخوردگی بود، اما در عین حال هیچ گاه این دو بزرگوار که هر دو عمری را برای اعتلای این جریان مجاهدت نموده بودند و زجرها کشیده بودند، نخواستند و یا شاید اطرافیانشان نگذاشتند تا سر در گریبان تفکر فرو برند و بر آنچه در این سالها بر سر هوادارانشان آمده بود نظری افکنند، شاید اگر کمی به فرجام کار خود و خودخواهیها و خود محوریهای دیگران ساخته برای خویش فکر میکردند، راه دیگری در پیش میگرفتند و اکنون وضعیت به این گونه نبود!!
صد گل به باد رفت در این گلشن و دریغ / برقی نزد به خار و خس آشیان ما
باور کنید هر گاه میشنویم که فی المثال فلانی را به خاطر طرفداری از آقای لاهوتی و یا بهمانی را به دلیل حمایت از آقای منطقیان برای این یا آن پست در نظر گرفته یا رد نموده اند، از احوال اصلاحات و اینکه گرفتار چه کسانی شده است خنده مان میگیرد! آخر چرا تصمیم گیرندگان این یا آن گروه یک بار نمیپرسند که فلانی طرفدار واقعی اصلاحات بوده است یا نه؟ آیا در حمایت از این جریان ثابت قدم بوده است یا نه؟ آیا برای اصلاحات زحمت کشیده است یا نه؟ این چه رویه ای است که عده ای قلیل و خود خواه از طرفداران این یا آن شخصیت که بیشتر به صورت محفلی نیز می اندیشند و کار می کنند، برای تمامی اصلاح طلبان تصمیم می گیرند و همانند جنگهای طایفه ای در یک قرن پیش حوزه ای را به طرفدارفلان شخصیت و حوزه ای دیگر را به حامی شخصیتی دیگر میدهند ؟  این چه شیوه ای است که مسئولین محترم استانی نیز برای سپردن مسؤلیتها به افراد ملاحظات غیرمنطقی این محافل را در نظر میگیرند؟
به جرأت باید گفت آنان که تحت عنوان هوادار یا دلسوز این یا آن بزرگواردر سالهای گذشته بر تنور اختلافات این دو دمیدند، نه تنها هیچ نسبتی با اصلاحات واقعی نداشتند، بلکه تا توانستند خواسته یا ناخواسته به آن ضربه زدند و در حق این جریان ظلم نمودند، وگرنه همه میدانیم در بین اکثر افراد حامی این دو عزیز کدورت و اختلاف چندانی نبوده و نیست و آنان در بیشتر انتخابات بجز انتخابات مجلس همواره با هم و در کنار هم بوده اند و برای یک هدف که همان زنده نگهداشتن نام اصلاحات است کوشیده اند. کافی است تا انتخابات دو دور پیش مجلس شورای اسلامی را یک بار دیگر با هم مرور کنیم وببینیم چگونه در آن واپسین روزها اجماع نسبی بر سر آن تک کاندیدای محترم و همیاری و همکاری هر دو گروه لرزه بر اندام رقیب انداخته بود، آن روزها حقیقتا بهترین ایام سیاسی برای ما اصلاح طلبان رقم خورده بود. هم اینک نیز برهمه اصلاح طلبان واقعی واجب است تا با تأسی ازرفتار بزرگان خویش در انتخابات ریاست جمهوری گذشته و با گذشت و فداکاری در انتخابات مجلس پیش رو، راه وحدت و همدلی وپرهیز از خودخواهی وخودمحوری را در پیش گرفته و با کنار گذاشتن اختلافات و کدورتهای بی حاصل واجماع بر روی یک کاندیدا (البته پس از تأیید شورای نگهبان ) فرصت پیروزی دوباره را برای خود و فرصت یاری به دولت اعتدال را از دست ندهند، گرچه میدانیم رسیدن به این مهم،هم کاری سخت وپیچیده است و هم ایثار و از خود گذشتگی آن دو عزیز را میطلبد، اما باید بدانیم که پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری نباید ما را فریب دهد و دچار اختلافات رایج پس از قدرت و غرور نماید، سر گذشت  دور اول شوراهای اسلامی شهر تهران پیش روی ماست:
اوعصاتان داد تا پیش آمدید/    آن عصا از خشم هم بر وی زدید    
چون عصا شد مایه جنگ ونفیر/ آن عصا را خرد بشکن ای ضریر
آنچه حتی از انتخابات ریاست جمهوری گذشته مهمتر است، انتخابات مجلس پیش روست، بیایید دست دردست هم دهیم ودر انتخابات پیش رو طرحی نو از یکدلی و یکرنگی و اتحاد در اندازیم :
نوبت کهنه فروشان در گذشت /  نوفروشانیم واین بازار ماست
اگر راست میگوییم به اصلاحات معتقدیم اولین شرطش غلبه بر اختلافات، خودمحوریها و تک رویهاست، باور کنید تا پیروزی در مجلس راهی نیست ،اگر بخواهیم واگر بگذارند...
(والسلام)
نام شما

آدرس ايميل شما

باشتی
Iran, Islamic Republic of
اره ما هم از بابت این اختلاف بین این جریان که سبب شده رقیب از آن بهره ببرد متأسفیم. از این دو بزرگوار می خواهیم خودخواهی ها را کنار بگذارند و جریانی فکر کنند. هر کدام که نخواهد در این خصوص همکاری کنند به اصلاحات خیانت کرده اند
چرام
Iran, Islamic Republic of
احسنت ومرحبا/
صفادوست
Iran, Islamic Republic of
دست مریزاد ! اما در این بین انسان شایسته ای همانند دکتر عارف نیاز داریم که خود را فدای مردم وخرد جمعی بنماید.
محسن
Iran, Islamic Republic of
نفر سوم بیاید بهتر است. به نظر بنده مهندس رستاد بهترین گزینه است.
دوست
Iran, Islamic Republic of
نماینده اینه مجید باقریان خواهد بود . حقشه
دوست
Iran, Islamic Republic of
نماینده اینده مجید باقریان خواهد بود . حقشه
2
Iran, Islamic Republic of
هر دو مالی نیستند
83
Iran, Islamic Republic of
هردونفرمثل مرد جناح را رهبری کنند ونفر سومی را بعنوان کاندیدا معرفی نمایند تابیشترازاین اختلاف ودو دستگی ایجاد نشود
Iran, Islamic Republic of
هیچکدام. فقط باقریان
علوی از چرام
Iran, Islamic Republic of
جمع کن. کی را بزرگ میکنی.اینا را خارج از دهدشت کی میشناسد.
چرخ ریسک
Iran, Islamic Republic of
جناب دوست منظورت همون باقریانی هست که دو دور پیش برای آقای بزرگواری کارناوال راه انداخته بود؟اگه منظورت خودشه واقعا نظر خنده داری بود.زمانی که اصلاح طلبان برای جمع کردن یه رای می جنگیدن این آقا برای همون بزرگواری که تو مجلس علیه اصلاح طلبان سینه میزد رای جمع می کرد.
محمد
Iran, Islamic Republic of
لاهوتی کیه .حیف رای که درادوار قبل به او دادیم حیف.
قبادی
Iran, Islamic Republic of
احسنت استاد عزیز
م.پناهنده
Iran, Islamic Republic of
واقعا گروهای اصلاحاتی نباید اشتباهات گذشته را تکرار کنند ودوباره پای عناد و دشمنی و تخریب پیش بیاد آقای منطقیان بزر گ اصلاحات هستند کلام او باید فصل الخاب برا اصلاح طلبان استان مخصوصا شهرستان کهگیلویه باشد
هم شهری
Iran, Islamic Republic of
همه شما راست میگین
هم شهری
Iran, Islamic Republic of
افرین
انتظار
Iran, Islamic Republic of
در جفا و کم‌لطفی بی شماری که در دوره اصلاحات به مردم و دهن‌کجی به مقدسات آنها رقم خورد به اندازه کافی عبرت وجود دارد، اگر به چشم عبرت‌بین به ماجرا نگریسته شود؛ اگر نه، جریان حزب بادی پرادعا و بی‌شرم، هیچ ابایی ندارد که تمام اعتبار دولت منادی اعتدال و تدبیر را نیز خرج قمارهای محکوم به شکست خود کند.
سمنگل
Iran, Islamic Republic of
خوب نوشتی ، به نظرم هردو پیر و اختلاف سازند باید بگذرند و کنار بنشینند تاراه برای دیگران باز شود . چراکه مغز اینها دیگر تراوش نمی کند هرچه دارند حافظه پر شده اصلاحات سنتی است و به درد اصلاحات مدرن امروز نمی خورد
احمد
Iran, Islamic Republic of
این دو برادر کینه ای عمر کاندیدا توریشان تمام شده است فرد سومی با طرحی نو چاره ی کار است وگر نه سه باره بزرگ واری به ریش همه خواهد خندید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

مگر هردو برادر در شرایط بهتر از امروز رد صلاحیت نشدند !!!!!!!!
واقعيت
Iran, Islamic Republic of
آقا محسن راي مردم به رستاد از سر لج به جريان رقيب بود نه بر اساس معيار بخاط اينكه رستاد متوجه اين موضوع شود در انتخابات آينده شركت كند و خواهد ديد كه آراء آن از آرا باطله حوزه هم كمتر هست
واقعيت
Iran, Islamic Republic of
آقا محسن راي مردم به رستاد از سر لج به جريان رقيب بود نه بر اساس معيار بخاط اينكه رستاد متوجه اين موضوع شود در انتخابات آينده شركت كند و خواهد ديد كه آراء آن از آرا باطله حوزه هم كمتر هست
نظرم را منتشر كن تكراري هم نيست
واقعيت
Iran, Islamic Republic of
آقا محسن راي مردم به رستاد از سر لج به جريان رقيب بود نه بر اساس معيار بخاط اينكه رستاد متوجه اين موضوع شود در انتخابات آينده شركت كند و خواهد ديد كه آراء آن از آرا باطله حوزه هم كمتر هست
نظرم را منتشر كن تكراري هم نيست
دوست داشتي منتشر كن دوست نداشتي هي و بخت خوت درو كن
واقعيت
Iran, Islamic Republic of
اگر قرار باشد لاهوتي و منطقيان يكي بشوند هم اصولگراها حول موحد يعني لاهوتي و منطقيان و ............. هيچ نمي شوند
برزو نیکدل
Iran, Islamic Republic of
با سلام وعرض ارادت خدمت مدیر محترم سلیت وزین وپرمحتوای کبنا نیوز....جادارد از برادر عزیزم جناب باقرزاده که به حق مطالب جالب وشیوایی را در این راستا نوشتند تشکر وقدردانی نمایم. نگارش اینچنین درددلهایی که واقعا حرف دل همه نیروهای اصلاح طلب شهرستان است در جهت رفع کدورت لازم وحیاتی است. اگر همه ما به هر نحوی بتوانیم برای از بین بردن این اختلافات کذایی اقدام نماییم کار شایسته ودر خور توجه انجام داده ایم.در حال حاضر مخالفان وبعضی از دوستان ساده لوح با دامن زدن به این اختلافات سعی در بزرگ کردن آن دارند.استادان گرامی حضرات آقایان لاهوتی ومنطقیان باید خودشان موقعیت زمان ومکان را بسنجند وذره ای از خواسته های خود بگذرندتا حداقل مردم را از سردرگمی نجات دهند.همه ما نگران اوضاع هستیم ودوست داریم هرچه زودتر مردم تکلیف خود را بدانند.انشاءالله که خداکمک میکند ودوستان هم به خاطر مردم از حق خود کوتاه می آیند واختلافها از بین می رود.
برزو نیکدل
Iran, Islamic Republic of
منظورم سایت بود لطفا اصلاح فرمایید
بهمئي
Iran, Islamic Republic of
احسنت................
ازچرام
Iran, Islamic Republic of
هم گپ زی فرزاد...ببین اوسو ایگون معلمها همش بیکارن.حقوق الکی ایگرن...
کرج
Iran, Islamic Republic of
عرض سلام دارم بر سایت وزین کبنا
انصافا آقای باقرزاده خوب قلم زد و در این راستا حرف دل اصلاحات واقعی را بیان داشتند مشکلات و معضلاتی که برای عزیزان و حامیان پایدار آن ایجاد شده ریشه در اختلاف این دو عزیز بزرگوار بوده که سالهاست خرمن اصلاحات را در شهرستان کهگیلویه با آتیش نفاق می سوزاند و قطعا بعضی ها سوءاسفاده زیادی بردند بیایید درس عبرت بگیریم از کارکرد گذشته که بیش از این شعله های اختلاف فوران نشود و با وحدت بزرگان گذشته شوم را جبران کنیم و فرد ثالثی همچون مهندس رستاد که در واقع با آرای بالایی در گذشته کسب نموده و در بین مردم از چهره های شاخص و ثبات قدم و کار بلدو شناخته شده است به وحدت نظر برسیم و از تخریب این و آن جدا پرهیز کنیم
گل بی منت بارون
Iran, Islamic Republic of
بی شک این بار اصلاح طلبان در شهرستان کهگیلویه و چرام ، بهمئی و لنده اجماع و برنده انتخابات بعد از 24 سال خواهند بود خواهید دید
آگاه
Iran, Islamic Republic of
هیچ کدام از این گزینه هایی که اسم برده اند در حد نماینده مجلس نیستند. برخی در شرایط قحط الرجالی اسمی در کردند. باید فکر نویی کرد.
لنده
Iran, Islamic Republic of
درود بر مرداستوار اصلاحات و نماد اقتدار اصلاح طلبي دكتر لاهوتي
مهدی
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم برا مردم شریف کهگیلویه سابق که گرفتار چوب و چماق .شده اند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1