تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب : ۵۱۱۸۷

چمنیان مربی نفت گچساران خواهد شد؟

۱۷
۰
کبنا ؛آرش کنارکوهی(دبیر بخش ورزشی کبنا نیوز)

AbbasChamanian

۱
روز نوزدهم فروردین سال ۹۳؛ تیم نفت و گاز گچساران در آخرین مسابقه از اولین حضورش در لیگ دسته یک فوتبال کشور به مصاف راهیان کرمانشاه رفت و مقابل این تیم به نتیجه دو بر دو دست یافت تا تیمی که در نیم فصل اول از مدعیان اصلی صعود به لیگ برتر بود با ۳۱ امتیاز در رده هفتم جدول قرار گیرد و البته در نیم فصل دوم و در حیرت همگان کاندیدای سقوط به لیگ دسته دو نیز شد تا در یک فصل از صدر تا قعر را تجربه نماید و البته شاهد صعود تیم هم خطه اش-نفت مسجد سلیمان- به لیگ برتر هم باشد. نفت مسجدسلیمانی که در نیم فصل اول در رده نهم جدول قرار داشت و از گزینه های سقوط به لیگ دو نیز محسوب می شد اما با تحولی که بهروز مکوندی در این تیم ایجاد کرد با شایستگی به لیگ برتر صعود کرد تا همه ورزشی ها باری دیگر به شگفتی های فوتبال پی ببرند و بدانند که فوتبال بازی فکر است و مهره چینی و البته انتخاب صحیح. مدیران نفت مسجد سلیمان با یک تغییر و تعویض سکاندار خود، خوشبختی را به شهری آوردند که فوتبال ایران برخاسته از آنجا بود و مکوندی با آن کار بزرگ برای همیشه در تاریخ آن شهر ماندگار شد.

و اما نفت و گاز گچساران؛ تیمی که تنها دلخوشی جوانان گچسارانی و یا حتی پیشکسوتان ورزشی است. تیمی که هوادارانش تا دوسال گذشته تمام آمال و آرزوهایشان به یک قله گره خورد و آن نیز صعود به لیگ یک فوتبال کشور بود و اکنون آنان چیز دیگری می خواهند و آن نیز صعود به سطح اول فوتبال ایران و این چیزی است که تیم های اطراف همانند نفت آبادان، برق، فجر سپاسی سپاسی، استقلالهای اهواز و اکنون نیز نفت مسجدسلیمان نشانشان داده و البته بسیاری از واقعیات را هم همینطور. چرا که با نیم نگاهی به وضعیت کنونی آنان می توان دریافت که تنها یک صعود به لیگ برتر نمی تواند قله آمال و آرزوها باشد(در اینباره در آینده به طور مفصل مطلبی منتشر خواهد شد).

۲
Mohammadbvarsad2bagheriniaنفت و گاز  در این هفته ها به دنبال یک مربی است تا بتواند حداقل بهتر از سال گذشته نتیجه بگیرد و البته بازیهای جذاب تری را نیز به نمایش بگذارد تا در صورتیکه حتی نتواند در بالای جدول مقامی کسب کند حدالمقدور تماشاگرانش را برای یک بازی هوادارپسند ارضا نماید که این تنها سرگرمی عمومی جوانان شهر، هر دو هفته یکبار با جذابیت بیشتر و البته تبعات کمتری همراه باشد. از این روی محمد باورساد-مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران-خود مستقیماً وارد گود شده تا با دقت و نظارت بیشتری کارها را تحت نظر داشته باشد. از مذاکره و حضور درخشان در گچساران گرفته تا سایر مربیانی که نامشان در محافل ورزشی بر سر زبانها افتاد.

BehroozMakvandi Hamidderakhshan2حمید درخشان به گچساران آمد و از امکانات نفت نیز بازدید کرد. آمدن او چندان به مذاق بسیاری از هواداران خوش نیامد و البته وی برخلاف نامش کارنامه درخشانی در فصول اخیر مربیگری اش  نیز نداشت. به هر حال نفتی های گچساران با او به توافق نرسیدند تا اینکه سه نفر دیگر که البته برنامه نیز ارائه داده بودند مطرح شوند. عباس چمنیان، بهروز مکوندی و مجید باقری نیا.

با توجه به روند مذاکرات، احتمال پیوستن مجید باقری نیا نسبت به دو نام دیگر بیشتر می نمود و گفت و گوهایی نیز با مرد هفتکلی صورت گرفت اما سرانجام او حضور در تیم هم استانی و رقابت با تیم های اول فوتبال ایران را به حضور در گچساران ترجیح داد تا وی به نفتی های مسجد سلیمان بپیوندد، تیمی که بهروز مکوندی با تحمل سختی های بسیار به لیگ برتر رسانده بود و البته این روزها نیز از پیوستن او(مکوندی) و نیز آرتا منهاجی(کمک مربی فصل پیش نفت گچساران) بعنوان دستیاران مرد خوزستانی خبرهایی منتشر شده است تا عملاً نام مکوندی نیز از لیست نفتی های گچساران خارج شود.

۳
از چهار گزینه اصلی نفت که به گونه هایی بطور همزمان و موازی مذاکرات با آنان پیش می رفت، سه گزینه با شرایط مختلف کنار رفتند تا نوبت به عباس چمنیان برسد.

عباس چمنیان به تازگی از آلمان بازگشته و یکی دیگر از مدارک بین المللی اش (مربیگری فوتبال درجه A اروپا ) را دریافت کرده است. مردی که با دیدن او ناخوداگاه مجید کامپیوتر(مجید جلالی) در خاطرمان زنده می شود.

از چمنیان می توان به عنوان یکی از به روز ترین مربیان و مدرسان فوتبال کشور نام برد. مردی که جدا از علم روز فوتبال، وبلاگ نویس خوبی نیز هست و سعی بر به روز بودن چه از طریق علم فوتبال و چه مطالعه رسانه ها دارد.

abasschamanian2عباس چمنیان سابقه حضور در فوتبال استانمان و شهرداری یاسوج را  دارد و همراه با این تیم در جام حذفی نتایج درخشانی را نیز گرفت و تیم های مطرح لیگ برتری(از جمله تراکتور سازی و فولاد)  را شکست داد تا در آن سال سطح توقعات از وی بسیار بالا برود و حضورش در این تیم پایان شیرینی نداشته باشد و در حالیکه تیمش در لیگ یک در رتبه هشتم بود از نیمکت غولکشها کنار گذاشته شد(یا استعفا داد).  وی دلیل استعفایش در آن فصل را دخالت‌های غیرکارشناسانه کمیته فنی و ایجاد حاشیه در تیم توسط برخی افراد عنوان کرد.

در آن سال مدیرعامل شهرداری یاسوج(قباد نگین تاجی) با قدردانی از زحمات کادر سابق فنی این تیم به خصوص عباس چمنیان، گفته بود: این مربی در جام حذفی نتایج ارزنده‌ای را کسب کرد ولی انتظارات ما را در بازی‌های خانگی در لیگ دسته یک فوتبال کشور برآورده نکرد. وی با بیان این‌که وضعیت  تیم در جدول بازی‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل بهتر است، گفته بود: با توجه به توقعاتی که مردم از این تیم دارند، سرمربی جدید این تیم(جمشید غدیری) باید بداند که صعود به لیگ برتر مهم‌ترین هدف این تیم است و ما اکنون تنها با این هدف تیم‌داری می‌کنیم.

چمنیان علاوه بر مربیگری، مدرس فوتبال نیز هست و آنچه او را از سایر مربیان متمایز می سازد، تجربه مدیریت (در هیات فوتبال) نیز می باشد. آنچه که بسیاری از مربیان ما از آن غافل مانده اند و مدیریت در فوتبال را یا نادیده و یا کم اهمیت دانسته اند.

به هر حال چمنیان که رک گویی بیش از هرچیزی در رفتار ورزشی اش نمود دارد و البته همین نیز یکی از عوامل استعفایش از هیات فوتبال خراسان رضوی شد، تا چند روز آینده به گچساران سفر خواهد کرد تا او نیز از امکانات نفتی ها بازدیدی داشته باشد و از نزدیک مذاکراتش را با مدیران این تیم دنبال کند.

وی که ارتباط بسیار خوبی با رسانه ها دارد، در گفت و گو با خبرنگار کبنااسپورت، بدون هر مخفی کاری مذاکراتش را با نفت و گاز تایید می کند و در آخر گفته هایش از ما می خواهد تا برای سرافرازی تیم نفت و گاز گچساران هم دعا و هم تلاش کنیم.

به هر روی منتظر حضور او در گچساران و مذاکراتش با نفتی ها می مانیم تا ببنیم سرانجام این گزینه نیز چه خواهد شد و او سکاندار نفت در لیگ یک خواهد شد و یا...

NaftFootball
نام شما

آدرس ايميل شما

راستگو
Iran, Islamic Republic of
چمنیان مربی خوب و بادانشی هست اما فراریش میدند چون اهل باندبازی و از این حرفا نیست
بازیکن تیم های پایه
Iran, Islamic Republic of
به نظر من اول باید فوتبال پایه رو درست کنید و از مربیان با دانش کشور استفاده بشه. الان چندتا بازیکن از تیم های پایه دارن در ترکیب نفت بازی می کنن؟ هیچی. به فوتبال پایه هم اهمیت بدید لطفا
بی نام
Iran, Islamic Republic of
خدایی کانون هوادارا انگار خیلی زرنگتر از مسولین نفت هستن چون اونا ترکیبشون و چارتشون رو چیدن اما هنوز مربی نفت مشخص نشده معلوم نیست در این تیم چی میگذره
محسن
Iran, Islamic Republic of
اقای باورساد می خوای چیکار کنی؟؟؟ پس دیگه کی؟؟؟ همه تیم ها مربیانشون که انتخاب شدن هیچ، بازیکن هم گرفتن. بازیکنامون یکی یکی دارن می رن و با تیم های لیگ برتری و لیگ یکی قرار داد می بندن پس بجنب دیگه
مشرق زمین
Iran, Islamic Republic of
خدا بخواد امسال سقوط می کنیم این چه وضع تیمداریه که بعد از سه ماه هنوز معلوم نیس میخوان چیکار کنن اقای باورساد###
یک دلسوزایرانی
Iran, Islamic Republic of
بخداقسم یکی ازگزینه های خوب وموثرهمین مربی فهیم وبادانش است به شرطی که بااین مربی وبازیکنان خوب و آینده دارقرارداددوساله بسته شودوصدالبته درکنارایشان یک مربی بومی خوب وکاربلدونترس قراربگیرد.مطمئنا اگراین پیشنهادها عملی شودشاهدشکوفایی استعدادهای ناب گچسارانیهای باغیرت وباشرف خواهیم بود.آن روزنزدیک است.
عالیشاهی
Iran, Islamic Republic of
ما هواداران نفت حمایت همه جانبه خودمون رو از عباس چمنیان اعلام می کنیم. البته اگه بر خلاف ضیایی رابطه اش با هواداران خوب باشد
مخالف
Iran, Islamic Republic of
تو رو خدا به فکر بقیه رشته ها هم باشید
همش فوتبال...
اخه این فوتبال کثیف و با این مسئولانش چه مقامی اوردن تو این ورزش؟
فقط یه عده با باند بازی میان اینجا یه پولی میزنن به جیب و میرن.
اخه اینم شد مربی ؟؟؟
بابا این # چی بلده اخه؟
به درد #هم نمیخوره
شما برید ببینید بقیه رشته ها چه مقامهایی میارن - بعد بگید فوتبال فوتبال
یه # نشستن پشت میز و دارن برا خودشون پولی میزنن به جیب
حرامتون باشه مسئولان ورزش
این همه پول بیت المال رو #و این همه جوون ورزشکار رو از ورزش دور میکنید
خدایاااااااااااااااااااا به داد این شهرستان و این مملکت برس
سکونشین
Iran, Islamic Republic of
مطلب خوبی بود و امیدواریم هرچه سریعتر تکلیف تیم مشخص بشه
بهلول
Iran, Islamic Republic of
چمنیان مربی خوبی است . هرچه سریعتر اقدام کنید .
عجب
Iran, Islamic Republic of
تا تو و امثال تو هستند اين شهر پيشرفت نمي كند.
باوی
Iran, Islamic Republic of
آقای باورساد زودتر تکلیف تیم رو مشخص کن بازیکنا که دارن یکی یکی میرن تیمای دیگه رنجبر که رفت کریمی وفرشید ووحید وحامد هم دارن میرن فقط مونده 5تا بازیکن بالای 35 که اونا هم دردی رو دوا نمی کنند .
یاسج
Iran, Islamic Republic of
عباس اقا خش امی کمیته فنی جهان جمالصیت
مهران
Europe
آقای چمنیان کارش رو خوب بلده فقط تو رو خدا زودتر تکلیف تیم رو مشخص کنید الان همه تیمها دارن بازیکن میگیرین اون وقت ما هنوز تکلیف سرمربیمون مشخص نیست با این وضعیت کاندیدای سقوط میشیم..
ورزش دوست
Iran, Islamic Republic of
بابا فوتبال همش سياسيه.
مگه بچه شديد كه اين حزفها رو باور ميكنيد؟
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
سلام چمنیان تو این استان کار کرده وامتحان پس داده به درد ما نمیخوره شما ببینید شهرداری را در رده 11جدول تحویل داد و فرار کرد.مربیان مشهدی به درد فوتبال ما نمیخورند برگیزر شهرداری را نابود کرد حالا نوبت نفت وگاز است که سقوط کنه .نکنید به خدا در این مملکت مربیان بزرگی هست برید ویکی را بیارید.تشکر
امیر
Iran, Islamic Republic of
بابا به فکر تیم های پایه هم باشین چند ساله دیگه همین بازیکنای پایه هستن که میان بزرگسال
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1