تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۵۰۷۸۴

نامه‌ی سرگشاده یک جوان به شهردار دهدشت

۲۸
۰
کبنا ؛افضل هوشیاری*
 جوانترین کاندیدای دور قبل شورای شهر دهدشت نامه‌ای را خطاب به شهردار این شهر نوشت. متن این نامه بدین شرح است:
بنام خدایی که انسان راجانشین خودبرروی زمین قرار داد تا زمین را آباد گرداند.
شهردارمحترم شهردهدشت جناب آقای دکترتخشا   سلام علیکم
معتقدم پذیرفتن سمت شهرداری شهردهدشت یک ایثار و به معنای واقعی کلمه ،از خود گذشتگی برای مردم است واین کار دست کمی از کسانی که برای دفاع از این مرز وبوم جنگیدند ندارد.
جناب آقای شهردار فراموش نکنید شما شهردار انتخابی هستید و نه انتصابی پس به نوعی منتخب شهروندان دهدشتی هستید.انتخابی که برخلاف ادوار گذشته خوشبختانه رنگ وبوی سیاسی نداشت ودست نماینده ودیگرمسولان ازاین انتخاب کوتاه بود که جا دارد از این انتخاب اعضای محترم شورای شهر تشکر کنم .شهردار یک شهر کلانتر آن شهر هم هست به شرطی که قدر قدرت،منزلت وجایگاهش رابداند بااینکه دهدشت به شهر سعی وخطا تبدیل شده است شهروندان این شهر نشان دادند که مردم صبوری هستند و توقع بالایی هم ندارندآنهاخدمات می خواهند چراکه دیگر ازشعارشنیدن خسته شدندخواسته های منطقی ومعقولی نیزدارند.آیاداشتن خیابانهای سالم ،اماکن تفریحی ورفاهی ،حل مشکل ترافیک ،داشتن پارکینگ ،احترام به حقوق شهروندی وازهمه مهم ترپرکردن چاله های خیابانهاوبرداشتن موانع وسرعت گیرهایی که چون تپه هایی در وسط خیابانها خودنمایی می کنند خواسته ی غیره معقولی است؟
راستش وقتی اینجانب برای انتخابات شورای شهرمان کاندیداشده بودم از اولین ومهم ترین کارهایم درصورت راهیابی به شورای شهر پیشنهادشهرداری متخصص ، متعهدو باتجربه درحوزه مدیریت شهری وشهرداری بود که درذهنم اسم شماتداعی می شدچراکه سابقه، تخصص وتحصیلات شمادرشهرداری به اندازه سن بیست وپنج ساله من بود. زمانی که شنیدم اعضای محترم شورای شهر به شمااعتماد کردندوشمارا به عنوان شهردار شهرمان انتخاب کردند از خوشحالی درپوست خودم نمیگنجیدم .چراکه من تخصص ،تجربه، تحصیلات درحوزه شهری وشناختی که ازمردم شهرمان دارید را نقطه قوت شمامی دانم .
به هر حال آقای شهردار! ضمن آرزوی موفقیت می خواهم چند کلامی با شما حرف بزنم. اول از همه از خیابان های شهرم شروع کنم. من ازسوارشدن برماشین بخاطرسلامتیم در شهرمان می ترسم . چاله های شهرم آدمی را یاد شهر های جنگ زده می اندازد اما مگر می شود نجنگیده شهر جنگی داشت؟ بازسازی و ترمیم آسفالت خیابانها که الفبای خدمات شهری است نه تنها به زیبایی شهر کمک می کند،بلکه به فرهنگ صحیح رانندگی هم کمک می کند و در نهایت به اقتصاد خانواده ها هم کمک می کند چرا که شهروندان مجبور نیستند درآمد خود را که با هزار زحمت وبدبختی بدست می آورند صرف جبران خسارتهایی نظیر افتادن خودروهایشان در چاله های شهرویابالارفتن از سرعت گیرهایی که چون کوه در وسط خیابانهاقدعلم کردند بکنند. مگردرآمد روزانه یک راننده تاکسی چقدرهست که بخش اعظمی از درآمدروزانه خودرابایدصرف تعمیرماشینش بکند؟البته جدیدا نسبت به این قضیه حساسیت نشان داده اید ودرجهت ترمیم آسفالت خیابانها کارهایی انجام داده اید که لازم می دانم بعنوان یک شهروند از شماتشکرکنم اماجناب آقای شهردار می بینم که در ترمیم آسفالتها ،همان سیاستهای شهرداران قبلی که آسفالت بابیل پهن می کردند وباپا می کوباندند تکرار می شود. ماخوشحالیمان از انتخاب شمااین بود که حدس می زدیم مدیریت علمی داردبر شهرمان حاکم می شود.ودیگرمدیریت حدس وخطا گذشته است .مدیریت علمی یعنی مدیریتی که تجزیه وتحلیل کارها، انتخاب کارکنان بر اساس شایستگی وازهمه مهم تر آموزش صحیح کارکنان وآشنانمودن آنها باروش صحیح انجام دادن کار  از اصول اصلی آن است .
هدف اصلی مدیریت علمی افزایش کارایی است .مدیریت علمی یعنی به جای حدس وگمان بایداطلاعات صحیح وواقعی وعلمی درباره ماهیت هر کاری جمع آوری کردوآنهارابرپایه حل مساله ومشکلات سازمانی ومدیریت قرار داد.
آقای شهردار! دومین درخواست من ازشما این است که باکاشت نهال هایی متناسب باشرایط اقلیمی،آب وهوایی وجغرافیایی به توسعه فضای سبز شهرمان کمک کنید . اگرمی بینیم فضای سبز مناسبی نداریم علتش تاریخیست که درپشت سرمان قرار دارد اتفاق دهه ۸۰خاطرتان هست؟؟؟تمامی درختان بید همیشه سبزمان ازپارک جنگلی گرفته تا میدان شهر ودیگر بلوارهای اصلی شهر به دلایل گوناگون به دست بی رحم تبر نابود شدند کاش از همان ابتدای کار،کاشتن این درختان کارشناسی می شد . اگردقت کرده باشید فضای سبز شهرمان بادرختان پرتقال تزیین شده اند آیامیخواهیم استفاده اقتصادی بکنیم یاتفاوتمان رابابقیه ثابت کنیم؟! امیدوارم کاردانی شما دراین باره کارساز باشد وگرنه بااین توصیف بی شک درختان پرتقال قربانیان بعدی خواهند بود ودرختان انجیر نیز باید خود را آماده کاشت کنند واین یعنی همان حدس وخطایی که خدمتتان عرض کردم. آیا نبایدازپایه شرایط اقلیمی وآب وهوایی شهرمان کارشناسی شود تااز دوباره کاری وهزینه های هنگفت جلوگیری شود ؟!
آقای شهردار! سومین درخواست من مربوط به ترمیم ومرمت سازی شهرقدیمی مان بلادشاپور ونام گذاری و ساماندهی میادین وخیابانها وبلوارهاست. از میدان مرکزی شهرمان گرفته که هرروز دستخوش تغییرات است یااز ویرانی بلادشاپورمان که می توانست درحوزه گردشگری حرفی برای گفتن داشته باشد وبه اقتصاد شهرمان کمک کند وهم می توانست تارخ وتمدنمان را به کشور معرفی کند . آقای شهردارخوب می دانید شهری که تاریخ ندارد هویت ندارد وملتی که هویت ندارد هیچ ندارد. عاجزانه از شما میخواهم که با همکاری میراث فرهنگی ،فرما نداری ،استانداری ودیگرنهادهای خدمتگزارنظام جمهوری اسلامی نسبت به ترمیم این شهر قدیمی اقدام نمایید. همینطور می توانیم میدان ویایکی از بلوارهای اصلی شهرمان را به این نام نام گذاری کنیم چراکه نام گذاری میدان ویاخیابانی به نام بلاد شاپور نه تنها تاریخ رابرای گذشتگان بلکه درسی رابرای آیندگان آموزش می دهد که سرزمینشان درطول تاریخ چقدراهمییت داشته است.ویانصب تندیس حسین پناهی ونام گذاری بلوار ویاخیابانی به این نام، هنرمندی که درنقش خودش بی بدیل بود.
آقای شهردار! چهارمین درخواست من مربوط به سطل های زباله است .چرا که برای انداختن حتی کوچکترین زباله در خیابانهای شهرمان باید دربه در دنبال سطل زباله باشیم ،آمرزیده باد پدرمدیرعامل این شرکتهای لبنیاتی را که این سطل های آبی رنگ اهدایی را به فروشندگان محصولاتش داده تا اندکی از مشکلات ما را حل کرده باشد.
آقای شهردار! پنجمین درخواستم مربوط به پیدا کردن آدرس هایی است که خود ماجرایی دارد ...     آدرس هایی تودرتو که برای پیدا کردن منزل علی باید اسامی همسایگان بغل(محمدرضا.علیرضا و...) را داد تا شاید مقصد پیدا شود . چرا بنده باید استرس اسباب کشی منزل همسایمان "محمدکاظم " را داشته باشم که مبادا آدرس داده شده ام پستچی را گمراه کرده باشد ! جناب شهردار مگر هزینه پلاک گذاری اماکن چند هزارم ارزش وقت طلایی همشریانمان است که باید اینگونه تلف شود؟؟؟
آقای شهردار! ششمین وآخرین درخواستم مربوط به اراضی کشاورزی اطراف یا داخل شهر است که با توسعه شهر در حریم شهری قرار گرفته اند را از مالکان خریداری و اگر توان خریداری نیست با مشارکت آنان،اراضی مذکور را متناسب با اصول شهرسازی قطعه بندی و خیابان کشی نموده و به شهروندان متقاضی فروخته شود تا به توسعه و شکل و نمایی شهری کمک شود ...درپایان .درست است که مشکلات زیادی داریم اما به دیده انصاف که بنگریم جا دارد که از شهرداران سابق یادی بکنیم مثلا سنگ فرش پیاده روها وکیوسک های مطبوعاتی مرا یاد خدمات آقای مهندس عزیزی می اندازد که جا دارد از ایشان تشکر کنم و همچنین نصب تابلوهای راهنمای شهری در زمان مدیریت آقای تقوی.
امیدوارم در پایان خدمتتان در مقابل شهروندان رو سفید و سربلند باشید وتفاوت مدیریت علمی و سیاسی را به شهروندان، اعضای شورای شهر و دانشگاهیگان اثبات کنید .
موفقیت وسربلندی شما آرزوی ماست.
*جوان ترین کاندیدای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر دهدشت
نام شما

آدرس ايميل شما

حسين
Iran, Islamic Republic of
درود به همچين تفكري
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
احسنت به این قلم،کاش چنین جوانی عضو شورای شهر می شد تا بتواند حداقل گرهی از کار مردم دهدشت باز کند.ما باید به این جوانان اعتماد کنیم و مدیریت را به این نسل دلسوز بسپاریم
افضل
Iran, Islamic Republic of
جنابعالی هم خیلی حالت سازه آقای هوشیاری
افضل2
Iran, Islamic Republic of
خیلی خیلی حالت سازه
همشهری
Iran, Islamic Republic of
مایه افتخاری جوان
علی
Iran, Islamic Republic of
اقای عزیزی مهندس نیستند برادر القاب مردم را خراب صدا نزنید
باران
Iran, Islamic Republic of
درود بر اندیشه ات جوان دهدشتی....

به امید عملی شدن خواسته های ایشان که خواسته ی همه ی مردم شهر متمدن دهدشت است...
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
دورد بر تو
شهروند
Iran, Islamic Republic of
اي كاش ملاك انتخاب فاميل گرايي نبود افسوس كه هنتخاب نشدي
جهرم
Iran, Islamic Republic of
خوب نوشتی
حمایت بیشتر از دکتر تخشا در این اوج بدهکاری شهرداری
امری است که باید مورد توجه بیشتر این جوان قرار بگیرد
ضمنا آقای هوشیاری جایگاهش چندم بود 45 یا 57
برو کنار تا باد بیاد
سعید
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس عزیز و با تفکرات عالی.انشالا که حرفات رو انجام بدن
ا
Iran, Islamic Republic of
dorod bar in javan .
صاحب
Iran, Islamic Republic of
خیلی خوب نوشتی مهندس هوشیاری
کاش مسئولی باشه که حرفای شماراگوش کند چه رسد به اینکه بخواهد عمل کند...
ف.ف
Iran, Islamic Republic of
به نکات بسیار زیبایی اشاره کردی خصوصا قضیه درختکاری و اسفالت رو خیلی موافقم
[جهرم
Iran, Islamic Republic of
افرين مهندس عزيز
زهرا
Iran, Islamic Republic of
نامه من به همه
سلام بر کسانی که دغدغه شهر دهدشت را دارند وصدایشان به هیچ جا نمیرسه اقای هوشیاری اگه شما هم می امدید هم نمی توانستید هیچ کاری کنید.در موردتمام خواستهای که از شهردار دارید توضیح بدم که اگه حضورا از خود شهردار هم سوال می کردید هم همین را می گفت جوابش اینه والا شهرداری که عملا بدهکار هست ما هیچ کاری نمی توانیم بکنیم اگه درخت بکاریم سر 2روز مردم از ریشه میکننشون و همچنین سطل زباله.........هر چند دوره قبل به دستور اقای تقوی بیشتر درختها ریشه کن شد به قول خودش خواست چمن بکاره ولی دریغ از یه متر چمن ..مورد 2کاش اقای هوشیاری به این موضوع اشاره می کردن که به نظر من هدف این نامه بیشتر خودی نشان دادن بود و این موضوع چرا هر شهرداری وقتی یه کاری ویخواد انجام بده تا نصفه میره بعد رهاش میکنه و هر چه هزینه میکنه باد هوا میره بعد میگه میخوام یه اقدام خیلی خوب دیگری کنم بابا ما نخواستم بودجه را هدر ندید طرح جدید پیش کش میدونید تا حالا چقدر صرف هزینه میدان اصلی شهر شده و نتیجه نگرفته بیش از ا نیم ملیارد باور نکردنی هست ولی واقعیت داره مورد 3میدونی اقای هوشیاری چند نیروی اضافی تو شهرداری کار میکنه که فقط سر ما حقوق میگیرن بیش از 100نفر که اگه کمترین پاییه حقوقی مثلا 400هزارتومان باشه تقریبا ماهانه 40 میلیون از حساب شهرداری کم میشه ........خوب اقای هوشیاری میخوای بدونی این نیروهای مفت خور از کجا میان همشون از طرف شوراهای محترم و شهردار میان ..........خوب اقای هوشیاری میخوای بشتر بگم یا نه حوصله نداری خیلی ها هستن که من من میکنن ولی موقعه عمل نیم من هم نمیشن
Iran, Islamic Republic of
سركارخانم زهراسلام ازاينكه وقت گذاشتين ومطالعه نموديد متشكرم ..بنده ازانتادخوشم ميادچراكه موجب خودسازيست ولي خواهر خوبم شماخوب ميدانيدكه بنده فقط دغدغه همشهريانمان رو نوشتم براي تفكرشمااحترام قائلم اگربنويسيم خودنماييست اگرننويسيم بيتفاوت وكم كاريم ... مگررنگ زرد شهرمان رو نميبينيد ....اي كاش جور ديگري ميديديد
هوشياري
Iran, Islamic Republic of
سلام وسپاس از نظرتون ....چشم هارو بايد شست ...جورديگربايدديد
ایل
Iran, Islamic Republic of
آقای هوشیاری شما 27سالته نه25
کاش به آقای عزیزی و رشوه گرفتنش برای انتقال چایگاه مسکن مهر به بیرون از شهر اشاره میکردی و عدم توانایی در چلوگیری از احداث مدرسه ابتدای در مرکز شهر(امام خمینی) متاسفانه نگاه شهرداران ادوار گذشته دهدشت (فقط میدان مرکزی)مانند نگاه شبکه دنا(فقط بویر احمد)
هوشياري
Iran, Islamic Republic of
سلام به ايل اولا شمامتن نامه رو كامل متوجه نشدين دوما بنده مخاطبم شهردار فعليست ونخواستم ازاقاي عزيزي طرفداري كنم .متن نامه دل پربنده از شهرداران قبلي رو اثبات ميكنه البته اگه بادقت بخوانيد.سوماشناسنامه كه مال منه
ش ش
Iran, Islamic Republic of
خوب نوشتی دلسوز
سید قدرت- پشت بیمارستان رجایی
Iran, Islamic Republic of
تو مثه خوم لر بد ماشینی...
خو پلاسنیک لاینونی بی خوت بویر تا بتری سوار وابوی
جلیل نازمکونی
Iran, Islamic Republic of
ای که ایگوی نامه سر گشاده نبید .یو نامه ته گشاده بی
حامد اسلام پی
Iran, Islamic Republic of
با سلام و تحیت فراوان
با ورود به سیر تاریخی که شهر و شهردارانمان از آن گذر کردند شیوه ها و عملکردهایی متنوع که بر اساس افراط و تفریط ،بر اساس حب و بغض ،بر اساس جزمیت و یکسو نگری و بالاخره گرایش های پیدا و نهان قومی ،حزبی و جناحی همراه بوده و اتگیزه های شخصی غیرعلمی و غیرآکادمیک به قصد تصفیه حساب شخصی یا سیاسی یا پر کردن مخزن پول خود مورد استفاده قرار گرفته اند.پس ما با علم به این تاریخ و دیدی منصفانه و بیطرفانه به شرح شما در وصف شهرمان (هر چند از دید من خیلی عوامانه بود)صحه می گذارم وتحلیل اندکی بر این مجموعه خواهم داشت و در لابه لای آن سوالاتی که همه علی الخصوص آقایان با ید جوابگو باشند می پردازم.
برادر هوشیاری
من بحمدلله سالهاست که به واسطه شهر و شهردارانش زخمها بر تنم هست اما خروش نکردم و با دل خونین لب خندان آوردم و به همت ابراهیمی در دل این آتش افروزی ها گلستان دیده ام .
جنا ب هوشیاری لاجرم مستحضرید
ملحدگرسنه بر خانه خالی خوان عقل باور نکند کز رمضان ا ندیشد
اولا" در یک نگاه بنده حقیر شهرداری شهرمان را فقط یک بنگاه اقتصادی می دانم و بس .اما اشاره ای نکردید که چه بر سر مالیات و عوارضی های شهرداری که توسط افراد بی بضاعت پرداخته می شود می اید ؟به کدام یک از بخشهای شهرمان توسعه داده است یا در جاهای دیگر خرج میشود؟
ثانیا" در میان مردم ما افرادی هستند که بذر تفرقه و تخاصمی را می افشانند که هیچ دردمند نیکخواهی را ارام نمی گذارد (راجب به افرادی که در کامنت ها شما را خطاب قرار دادند و همچنین کسانی که به دلیل خصومت های شخصی جلوی شهردار و شهرداری سنگ اندازی می کنند).
ثالثا" لازم میدانم شما به عنوان یک فرد آگاه نسبت به مسایل شهرمان خدمات شهری که شهردار وقت ارائه دادند را ذکر بفرمایید ؟
رابعا" باید پذیرفت مدیریت اسمی هنر نیست مدیریت همراه با مسئولیت خیر دنیا و اخرت را به همراه دارد مدیریت با شناخت مسایل و دیدن توانایی های خودی برای مقابله با انها (مشکلات شهری که شما عنوان کردید آیا شهردار انها را نمی دیدند و نمی بینند!!!!!!!)واجب الاحترام است.مدیریت شهرداری باید با علمی وافر نسبت به مسایل شهری برای بهبود وضعیت شهر جوابگوی مردم بیچاره از لحاظ عقل و علم باشد.
خامسا" به نظر شما یک فراخوانی عمومی یا خصوصی از صاحب نظران از طرف شهردار برای شنیدن انتقادات و پیشنهادات نمی تواند ایشان را به چهره ی مشکلات و دردهای ابستن شده ی مردم آشنا سازد؟ا گر نپذیرند که تا الان همینطور بوده است پس چه تفاوتی با اعیان خود رای و کدخدایان مستبد ادراه کننده یک منطقه (به تنهای بدون مشورت با رعیت ها)دارند؟
سادسا" به نظر حضرت عالی شورا ها چقدر نقش نظارتی ،تصمیم سازی ،و هماهنگی را به عنوان نمایندگان شهرمان بر شهرداری ،خوب اجرا می کنند.؟آیا به نظر شما رابطه ای و ضابطه ای بین شهرداری و شورای شهر وجود دارد؟(به نظر من شهرداری دهدشت به شورای دهدشت ربط ندارد و شورای دهدشت به شهرداری دهدشت ربط ندارند قدرتهایشان و قدرتهای دیگران با عث استقلال انها شده است و نگرانم....)
گر شد از جور شما خانه ی موری ویران خانه ی خویش محال است که آباد کنید
کلام اخر : احساس در کلام نمی گنجد ولی یه پیشنهاد به شما دارم : می خواستم نظرتون را در مورد تشکیل شورای های محله ای و تخصصی هر قسمت از شهر بدانم که نماینده ی این شورا ها مستقیما"دوره ای با شهردار در ارتباط باشند .
متشکرم از احساس درد شما نسبت به مسایل شهرمان
هر زمان می گفتم از سوز درون اهد قومی انهم یعلمون
18/3/1393
ح الف
mohamad
Iran, Islamic Republic of
ok karshenasi shode bod
Iran, Islamic Republic of
اقای هوشیاری من ارزوی داشتن شهری زیبا و البته فرهنگی را دارم این واقعا بزرگترین ارزوی من هست
فکر کنم مطلبم را خوب متوجه نشدید مطالبی که نوشتم عین واقعیت هست اقای شهردار نیمه شعبان اعلام کردن که 236نیرو شهرداری داره یقین داشته باشید از این 236 نفر 200نفرش با پارتی امدن سرکار .....و از این عده فقط نیروهای خدمات شهری هستن که متاسفانه حقوقشون از همه کمتر هست برادر شهرداری از پایه ضعیف هست هر شورای که عوض میشه شهرداری را میاره که دست نشانده شورا باشه و گوش بفرمان اینجوری شهر اباد نمیشه ای برادر
زهرا
Iran, Islamic Republic of
اقای هوشیاری من ارزوی داشتن شهری زیبا و البته فرهنگی را دارم این واقعا بزرگترین ارزوی من هست
فکر کنم مطلبم را خوب متوجه نشدید مطالبی که نوشتم عین واقعیت هست اقای شهردار نیمه شعبان اعلام کردن که 236نیرو شهرداری داره یقین داشته باشید از این 236 نفر 200نفرش با پارتی امدن سرکار .....و از این عده فقط نیروهای خدمات شهری هستن که متاسفانه حقوقشون از همه کمتر هست برادر شهرداری از پایه ضعیف هست هر شورای که عوض میشه شهرداری را میاره که دست نشانده شورا باشه و گوش بفرمان اینجوری شهر اباد نمیشه ای برادر
صفر تا100 کودشت
Iran, Islamic Republic of
کاش قالی باف شهرداربود که شهرا مثل گل تمیز بود برعکس شماخراب کاری کردید
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1