تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب : ۵۰۷۷۱

شفیعی بدون اجازه صاحب‌خانه وارد خانه شد

۳۷
۰
کبنا ؛ غلامرضا بنام

هر سیستمی که سازمانی و تشکیلاتی اداره نشود بدون شک نتیجه‌ای جز شکست و عقب‌رفت نخواهد داشت؛ در این بین استانی مانند کهگیلویه و بویراحمد که فاصله‌اش با کاروان توسعه بسیار زیاد است، نیازمند نظم و سازمان بیشتری به جهات مختلف مدیریتی است.shfiaa
از سوی دیگر نقش نیروی انسانی در توسعه بر هیچ کسی پوشیده نیست به طوری که توانمندترین مدیر نیز بدون داشتن نیروهای کارآزموده، کاربلد، همسو با سیاست‌های کلی تعریف شده و مهمتر از آنها مورد اعتماد نمی‌تواند در سازمان تحت مدیریتش موفق عمل کند.

در کنار همه این‌ها، انتخاب مدیران میانی و بدنه کارشناسی و حفظ استقلال مدیریتی یکی از ابتدایی‌ترین حقوق یک مدیر ارشد در هر مجموعه‌ای است و اصولا" این یک اصل پذیرفته شده مدیریتی است که می‌گویند اختیار و مسئولیت باید توامان باشد تا بتوان یک مدیر را ارزیابی کرد.

مدیری که بدون اجازه صاحبخانه وارد خانه شد

حال، یکی از اقدامات خوب استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مورد انتخاب خارج از نظم و مدار قانونی یکی از نهادهای فرهنگی این استان این روزها با نقدهای غیرمنصفانه‌ای مواجه شده است که پاسخ ندادن به آن اجحاف در حق استاندار بومی است که آمده تا با تکیه بر توان بومی فرزندان همین استان، آرزوهای بر زمین مانده مردان بزرگ این سرزمین را عملیاتی کند.

مدیرکل کتابخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد، بدون اجازه صاحبخانه وارد خانه مدیریتی این استان شد که فارع از شخصیت قابل احترام آقای شفیعی باید گفت انصافا" انتظار دیگری ازاستاندار این استان برای برخورد با وی نبود؛ این کار بی‌احترامی محض به استاندار و مردم این استان به عنوان تصمیم‌گیرنده و مسئول ارشد در این استان بوده که از سوی هیچ فرد منصفی قابل پذیرش نیست.

انتخاب اینچنین آقای شفیعی بدون هماهنگی با استاندار، به نوعی بی احترامی به خود او نیز محسوب می‌شود چرا که اگر سازمان مرکزی کتابخانه‌ها برای آقای شفیعی احترام قائل بود باید وی را از درب خانه و با طی روال قانونی راهی خانه مدیریت این استان می‌کرد نه اینکه بخواهند استاندار و قانون را دور بزنند و آنگونه که خودشان می‌خواهند تصمیم بگیرند.

تکیه بر حمایت‌های سیاسی برای مدیر شدن همان سیاست‌زدگی مدنظر شفیعی است

از خود آقای شفیعی نیز انتظار می‌رفت که وقتی متوجه مخالفت آقای استاندار با انتصابش به عنوان مدیرکل کتابخانه‌ها ‌شد، این همه برای مدیر شدن از کانال‌های مختلف تلاش نمی‌کرد چرا که به هر حال باید امضای خادمی پای مدیر شدن شفیعی می‌بود؛ اینگونه تکیه دادن بر حمایت‌ها و پشتوانه‌های سیاسی و غیر آن برای مدیر شدن آن هم در نهاد کتابخانه‌ها دقیقا" همان سیاست‌زدگی است که آقای شفیعی در جوابیه‌اش به استاندار به شدت از آن انتقاد کرده است!

شفیعی بازنشسته بود

از سوی دیگر باید گفت که آقای شفیعی بازنشسته شده و او بیش از ۳۰ سال از عمر خود را مصروف خدمت به این نظام کرده و دیگر مجال آن فرا رسیده که جایش را به جوانترهای با انرژی و باانگیزه بدهد؛ بدون شک وی هر چه در توان داشته است در این ۳۰ سال انجام داده است.

اگر چه آقای شفیعی در ابتدای دولت احمدی‌نژاد مسئولیت گرفته ولی بعید است ملاک مخالفت آقای خادمی با او ربطی به این موضوع داشته باشد چرا که اکنون عمده مدیران در این استان همان مدیران قبلی هستند و اتفاقا" استاندار این استان برای استفاده از این مدیران دولت قبل به شدت از سوی برخی اصلاح‌طلبان مورد انتقاد شدید است؛ حال این اتهام به آقای خادمی کمی دور از انصاف است. هر چند که این هم حق و وظیفه دولت جدید است که پیام تغیرخواهی قاطبه مردم در خردادماه سال قبل را درک کنند و مدیران همسو با دولت را منصوب کند.

اگر خادمی تسلیم این تصمیم می‌شد باید سرزنش می‌شد

ولی باید این را هم گفت که شعار این دولت به عنوان اعتدال در کهگیلویه و بویراحمد در حد قابل قبولی رعایت شده و آقای خادمی هم از تغییر برخی مدیران اصولگرا دست نگه داشته و هم برخی انتصاب‌هایش از میان برادران اصولگرا بوده و عمده انتخاب‌های دیگرش نیز از افراد معتدل بینابین اصلاح‌طلبی و اصولگرایی بوده است؛ پس مخالفت با شفیعی اصولگرا به عنوان مدیرکل کتابخانه‌ها، سیاسی نبوده و اصولا برای این بوده که وی بازنشسته شده و انتخاب او بدون هماهنگی با استاندار بوده است.

بر اساس قانون و بر اساس مصوبه شورای عالی اداری، انتخاب مدیرکل کتابخانه‌ها باید با هماهنگی استاندار باشد، موضوعی که به هیچ عنوان رعایت نشد و آقایان در تهران بدون اینکه با استاندار حتی مشورتی بکنند، اقدام به صدور ابلاغ و حکم مدیریت شفیعی کردند.

در این شرایط باید گفت که اگر خادمی، تسلیم چنین اقدامی می‌شد و اینچنین دور زدن قانون و توهین به شعور مردم این استان را می‌پذیرفت بدون شک با انتقادات شدید مردمی مواجه می‌شد ولی آنگونه که دیدیم مردم این استان از اقدام شجاعانه استاندار در مقابل این اقدام غیرقانونی و مخالفت با تحمیل نیرو به شدت دفاع کردند و افکار عمومی اقدام خادمی را انقلابی و منطقی دانستند؛ راه ندادن مدیرکل کتابخانه‌ها به جلسات نشان از حساسیت خادمی به مسائل فرهنگی، اعتقاد به نظم و قانون و احترام به مردم بوده نه برخورد ناشایست!

اتهام بدخلقی به خادمی نمی‌چسبد

نکته دیگری که علاوه بر بازنشسته بودن آقای شفیعی، باید به آن اشاره کرد، مدرک تحصیلی وی است؛ شفیعی دارای مدرک فوق‌دیپلم است در حالی که ۱۴۰ نیروی مشغول در کتابخانه‌های این استان دارای مدارک لیسانس به بالاتر تا دکتری هستند و مدیریت بر این قشر تحصیلکرده دارای حساسیت بیشتری است و آقای خادمی بدون شک برای مدیریت موفق بر این استان دارای استراتژی و برنامه مشخص در انتخاب مدیران خود است که باید فارغ از خوب و بد این برنامه‌ها، به آن احترام گذاشت.

آقای شفیعی بعد از مشاهده قاطعیت استاندار در مخالفت با خود، روز گذشته برخی رسانه‌ها را به حضور طلبید و به شدت از رفتار استاندار انتقاد کرد؛ وی گفت: من قبول ندارم که خادمی فردی معتدل و اخلاقمدار است؛ ادعایی که خلاف آن نیازی به تحقیق علمی و کاوش علمی ندارد و کیست که خادمی را به متانت و اخلاق حسنه نشناسد؛ شاید این اتهام که خادمی در مقابل زیاده‌خواهان نیز بیش از حد متانت و خوش خلقی به خرج می‌دهد به حقیقت نزدیک‌تر باشد تا اینکه بگوییم او بداخلاق است و تندرو!

نمی‌شود رفتار آقای خادمی در مقابل شفیعی را در این مورد خاص به شخصیت و اخلاق خادمی تعمیم داد.
شفیعی گفت: آقای استاندار می‌توانست من را به عنوان سرپرست بپذیرد و بعد مدیر موردنظرش را معرفی می‌کرد؛ حرفی که در پاسخ به آن باید گفت استاندار در هر صورت نباید زیر بار کار غیرقانونی و به بازی گرفتن حاکمیت و تمایت مدیریتی و سازمانی یک استان می‌رفت که همین کار را نیز کرد.

تفکرات قومیتی و جغرافیایی خط قرمز خادمی است

آقای شفیعی همچنین گفته است که خادمی هم طایفه‌ای و آشنایان خود را به استانداری آورده است؛ موضوعی که در پاسخ به آن نیز باید گفت که وقتی استاندار بومی باشد یعنی او هم مثل هر شخص دیگری در یک منطقه به دنیا آمده و مثل هر شخص دیگری طایفه دارد و آشنا؛ از طرفی هیچ عقل سلیمی نمی‌گوید که حق هم‌روستائیان، آشنایان، همفکران او به این دلیل که خادمی استاندار شده، پایمال شود و این بخش از جمعیت این استان نادیده گرفته شوند! آنها هم حق دارند به اندازه شایستگی‌هایشان سهم داشته باشند.

از سوی دیگر انتخاب مدیران مورد وثوق و امین در پست‌های کلیدی و نزدیک به استاندار حق طبیعی او است و نباید به این علت بر خادمی خرده گرفت.

کیست که نداند خادمی، تمامی صاحب‌نظران، متنفذین و باتجربه‌ها از همه سلایق و جناح‌ها را دعوت کرده تا با عناوین مختلف از آنها در مسیر توسعه این استان، کمک بگیرد؛ استاندار بومی این استان متعلق به همه طوایف است و هیچ طایفه‌ و قومی هم در توسعه این استان بدون سهم نیست لذا دامن زدن به مسائل قومی آن هم از سوی کسی که داعیه نشستن بر یکی از صندلی‌های فرهنگی را داشته جای نگرانی و تعجب دارد.

خادمی نه حق دارد که قومی فکر کند و نه آنگونه که نشان داده اهل چنین خیانتی به استان است؛ او از همان روز اول این موضوع را خط قرمز خود دانسته و تاکنون نیز نشان داده که اعتقادی به مرزبندی‌های جغرافیایی و قومیتی ندارد.

به هر حال از آقای شفیعی و حامیان او انتظار می‌رود که به جای دامن زدن به مسائل حاشیه‌ای، برای کمک به پیشرفت این استان در سنگرهای دیگری به مجموعه مدیریتی کمک کنند نه اینکه بخاطر مدیرنشدن چوب لای چرخ توسعه این استان بگذارند.


نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آقای بنام نگران نباشد ...
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
احسن و تبارک الله به این منطق واستدلال


آقای شفیعی لجاجت باعث می شود آبرویت بیشتر از این مخدوش شود !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
شهروند هوشیار
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام خدمت استاندار محترم
میگن که قومو خویش بازی تو رنج کار شما نیست من میگم هست مستند گوش کن تا بگم یادت بیاد
..... عمو زاده شما نیست ؟!!!!!! گزینه معرفی شده به نهاد
جناب اردشیری فقط یه استیضاح داشت از شهردار هم طایفه شما که خفش کردی.
تقویان رو از دهدشت حمایت کردی به سمت مرکز استان
راستی هنوز نفهمیدم پسر خالهاتون الان کجا دارن زمینه سازی میکنن. والله زیادن بخوام بگم
كتابدار
Iran, Islamic Republic of
هم نهاد كتابخانه ها و هم استانداري در اين سال فرهنگي بد عمل كردند
رعییت
Iran, Islamic Republic of
قانون باید اجرا شود ، شفیعی بازنشته است ، بدون هماهنگی با نماینده ی عالی دولت دراستان کار خنده آور وزشتی است .

احسنت بر قاطعیت استاندار با تدبیر ، با هوش ونخبه ی علمی استان .
مردم
Iran, Islamic Republic of
کار باید قانونی باشد ،

بی قانونی یعنی بی نظمی ،

بی نظمی یعنی هرج ومرج ،

هرج ومرج یعنی مغول گرای !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اکبری
Iran, Islamic Republic of
اقای شفیعی قانون مدار و اخلاق مدار و عادل عزیز تو که دم به موارد مذکور میزنی اگهبازنشسته ای چرا میخایی بر گردی و نمیگذاری یک نفر دیگه از جوانان این مرز بوم یا پست بگیرن یا مشغول بکار شوند بابا تورا خدا برید تا یک جوان دیگه هم بیاد سر کار
اصواصلاح
Iran, Islamic Republic of
توهم دنبال پستی
شاید مدیرکل ......
یا مسول فلان واحد استانداری
قضاوت عادلانه باشد
آگاه
Iran, Islamic Republic of
متاسفم هستم برای نویسنده این موضوع برای اینکه کمی بخود آئی از شما مدافع خادمی سوال می کنم که کدام یک از مدیران ساداتی در استان یا شهرستان ها حذف شدند؟؟؟
آگاه
Iran, Islamic Republic of
متاسفم هستم برای نویسنده این موضوع برای اینکه کمی بخود آئی از شما مدافع خادمی سوال می کنم که کدام یک از مدیران ساداتی در استان یا شهرستان ها حذف شدند؟؟؟ باز هم متاسف که الکی میگی دیدگاه شما تکراری هست شما رسانه نیستی معامله گر هستین هر که سر کیسه را شل کند خوب هست در غیر اینصورت ............
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
برو بابا
محمد
Iran, Islamic Republic of
شفیعی دیگه بس است ، نوبتی هم که باشد ، حق دیگران است .!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
یک نفر از نسل سوخته امروز این مملکت
Iran, Islamic Republic of
واقعا این مسئولین رو باید جمع کرد و برای چوپانی اموزش داد که اونجا بتونن کمکی به این مملکت کرده باشن - البته هر چند که اموزش دادن اونا کار بسیار سختیه -
شهر گچساران اگه بومی اینجا نباشی یا پارتی نداشته باشی یعنی بمیری بهتره - بابا اینقدر به خارجی ها گیر ندید برا نژاد پرستی یا ...
اینجا نژاد پرستی - باند بازی - مافیا و.... بیداد میکنه
همه ادارات دولتی یک طرف - این اداره کار هم یک طرف - باید بهشون شمش طلا جایزه داد برا زحماتی که میکشن برا این جوونای بد بخت اینجا
میدونم این نظرم به دید مردم نمیرسه - ولی تو که اینو داری میخونی - حد اقل مطلبی تو این سایت بزار که یکم این مسئولین به خودشون بیان برا اشتغال این جوونا - پدرای ما چه گناهی کردن که رفتن انقلاب کردن و رفتن جنگیدن برا این نظام فعلی...
خیرخواه
Iran, Islamic Republic of
///// . خداییش راستشو بگو یا شاید ایخی مدیریت بنام در شهرکهای صنعتی محکم تر وابو. خداییش ابروی هر چه نویسنده ی بردی . اگر خادمی ده تا دوست مثل ایشا داشته بود نیازی و دشمن اصلا نداره . تا بدبختش نکردین ولش نکنیتون.
Iran, Islamic Republic of
نويسنده مقاله يااطلاع ندارد يادنبال چيز ديگري است! خيلي از مديران بدون اطلاع استاندار اومدند ازخادمي بپرسيد ازروساي دانشگاهها گرفته تامديران شركتها درضمن شفيعي شايد باثبات نباشد اماازخيلي مديران خادمي هم مديرتراست هم باثبات تر!!!!!!
زنده باد خادمی
Iran, Islamic Republic of
وقتی در برابر حرف مستدل کم میارین حرفی جز این هم نخواهید داشت!
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
به اصولگرا بودن شفیعی کاری ندارم اما اگر آقای خادمی به این بدعت زشت بها می داد فاتحه استان خوانده است. احسن به اقتدار آقای خادمی
بویراحمدی
United States
من بویراحمدی هستم ولی خدا رو شاهد میگیرم قوم گرایی در آقای دکتر خادمی ندیدم. انصاف داشته باشیم.
ضمنا برای ما فکر و عقیده مهمتر از طایفه هست.
آقای بنام خیلی منطقی نوشتی.
شرمت الله
Iran, Islamic Republic of
استاندار ومعاونینی که جرات اجرای یک متینگ را نداشته باشند اخرش همینه که مدیری را به زور به مجموعه اش قالب میکنند.
من
Iran, Islamic Republic of
آقای بنام متاسفیم
برق
Iran, Islamic Republic of
ازاستاندار محترم میخواهیم دستور عزل برادر زاده بزرگواری که در حال حاضر معاونت مهندسی شرکت برق هستند و هرگز لایق این جایگاه نبوده ونیستند را صادر نمایند تا برای مردم استان روشن شود که ایشان قوم گرا نیستند
میر یدالله
Iran, Islamic Republic of
آقای بنام تو هم جیره خوار استاندار هستی واقعا دراین استان بی عدالتی زیادهست این هم یکیش ولی خادمی جان این را بدان حکومت کردن جنابعالی به یک سال هم نمیرسه چون قبلا پارتی بازی وباند بازی بود شما آمدید بدتر ش نمودی وببین 8ماه این همه مردم مخالف شما هستند بخاطر عملکرد ضعیف تو بیایید نظر سنجی بکنید مخالفین شما اگر از 80الی90درصد بیشتر نبودند چون ضعیف هستی با مدیران ضعیف تر تواستان 20سال عقب بردی محرومیتش را استعفابده این کار مردانگی است
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
با نظر اقای بنام موافقم و از استاندار شجاع تشکر می کنم
Iran, Islamic Republic of
سازمان ب.. از نداشتن مدیر علمی وبا تدبیر دارد بیهوده وقت و اعتبارات سازمان را هدر می دهد
محمد
Iran, Islamic Republic of
من کاری به شفیعی ندارم استاندار برخورد در خوری با وی کرد ولی استاندار با بعضی مدیران مثل مدیر کل ... ساخت و پاخت کرده.بیخود مردم هم به کسی چیزی نمیگن
جهان بین(لوداب)
Iran, Islamic Republic of
انصافا آقای خادمی انسان بسیار متینی میباشد، شما ببینید مردم برای دیدار با استاندارهای قبلی جرأت نمیکردن به استانداری سر بزنن، یا از خود مدیران کل بپرسید جلسات شورای اداری آقای خادمی با استاندارهای دیگه چه فرقی داره بپرسید تا بدونید که استاندارهای قبلی با مدیران کل چقدر تند برخورد میکردند اما آقای خادمی در کمال احترام هم با مردم و هم با مدیران کل برخورد میکند. قدر آقای خادمی رو بدونیم و قصدمون در نقدهامون فقط تخریب نباشه و منصفانه نقد کنیم6
Iran, Islamic Republic of
یکی از ارام ترین و کارشناس ترین استاندارانی که تا کنون به استان کهگیلویه و بویراحمد وارد شده جناتب اقای دکتر خادمی است. اقای شفیعی کی گفته جنابعالی همیشه باید رییس باشی؟
یکبار هم معاون باش
علي
Iran, Islamic Republic of
درود بر استاندار شجاع
شهر مال خودشه
Iran, Islamic Republic of
آقا چه حرفا آقا شهر مال خودشه همه اومدن اشغال کردن یعنی این مردم یاسوج حق ندارند فکر کنم به مطلب نرسند
شنگول
Iran, Islamic Republic of
شفیعی بارت را ببند برو با آبروی خودت بیشتر از این بازی نکن
کتابدار
Iran, Islamic Republic of
استاندارمحترم موفق باشی
صاحب
Iran, Islamic Republic of
موافقم بااستاندار.چون خیلی جوان بامدرک بالاتر هست چراشفیعی بازنشسته9
صاحب
Iran, Islamic Republic of
چرااقای بزرگواری معاون اداره برق استان باشه...استانداربایدبحث قومی راکنار بگذارد وحکم ایشان را لغو کند.چون فقط بخاطر برادرش پست بهش دادند
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
از نویسنده به خاطر دفاع جانانش ممنونیم
دردآشنا
Iran, Islamic Republic of
از نگارنده بخاطردیدگاه واقع بینانه سپاس گذاریم که بر عکس.. که در حال فضا سازی علیه استاندار است واقعیتها را بیان میکنند بخدا از وقتی آقای خادمی وارد سیاست و مسولیت شدن تنها ایرادی که فامیل ازش میگیرن همین بی توجهی به فامیل گرایی است من نمی خواهم از صداقت اخلاص توانمندی هوش و ذکاوت و خوش فکری ایشان صحبت کنم ولی ظلم بزرگی است اسم آقای خادمی و فامیلگرایی کنار هم بیاد به امید آنکه سیه روز
شود هر که در او غش باشد
مهمان
United States
هنگامی که گرد و غبار فرو نشیند معلوم خواهد شد که استان دچار چه بلائی شده است. همه اش قوم و خویش گرائی و فامیل بازی.
احمد عرفانی
Iran, Islamic Republic of
ای برادرانی که نااگاهانه از کار استاندار ویا نویسنده ای که فقط قانون را یاداوری نموده انتقاددارید اقای شفیعی خودش موسس کتابخانه استان در زمانی که از ارشاد جدا شد بوده اند بروید وبپرسید اقای شفیعی کل کارکنانیک در انموقع بدون امتحان ومصاحبه استخدام نمود کلا از فامیلهای درجه یکش بوده اندپرونده انها موجود است ازحسینی مدیر قبلی بپرسید اقای شفیعی کارمند بازنشسته هستند وباید جوانی تحصیلکرده جایگزین شود از طرفی ایشان مدعی هستند که خادمی از طایفه اش اورده چرا اسم نمیبرید تا پاسخ دهم کدام ساداتی را ایشان منصوب نموده اند نام ببرید یا ادعا دارید از نیروها ی احمدی نژاد استفاده کرده مگر ان نیروها بچه همین استان نیستند وباید از انها استفاده شود نمی شود مدیریت استان را انتقامی انتخاب کرد
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

دولت حسن روحانی که در این شرایط سخت اقتصادی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند ...
سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

این تصاویر آن قدر طبیعی به نظر می رسند که بیننده با دیدن آن تصور می کند این سنجاب در ...
1