تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۱۰
کد مطلب : ۵۰۷۲۲

کسی نمی‌تواند مانع برگزاری جلسات قانونی شود

۰
کبنا ؛ 
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با تشریح ساز وکار حضور شخصیت ها در دانشگاه ها گفت: این شخصیت‌ها نیستند که حاشیه ایجاد می کنند، این واکنش های غیر قانونی است که حاشیه ایجاد می‌کند.
دکتر سید ضیاء هاشمی در گفتگو با مهر در خصوص سازو کار دعوت شخصیت ها برای حضور در دانشگاه‌ها گفت: از نظر ما هر شخصیتی که از نظر قوانین رسمی جمهوری اسلامی محدودیت و ممنوعیت برای ارایه خطابه ندارد، می تواند در دانشگاه حضور یابد.
وی با بیان اینکه این شخصیت‌ها نیستند که حاشیه ایجاد می کنند، تاکید کرد: این واکنش های غیر قانونی است که حاشیه ایجاد می‌کند و ما امیدواریم به سمتی حرکت کنیم که همه افراد در چهارچوب قانون و ملتزم به قانون حرکت کنند و کسی خود را فراتر از قانون نداند و کسی حاشیه امنی فراتر از قانون برای خود قائل نباشد.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم یادآورشد: افراد، گروه‌ها ، تشکل‌ها و شخصیت ها باید کمک کنند که همه با تفاهم در مسیر قانون به سمت شکوفایی بیشتر فضای فرهنگی دانشگاه‌ها و جامعه حرکت کنیم.
وی افزود: اگر گاهی شخصیت‌هایی به جلساتی برای سخنرانی دعوت می شوند و به دلایلی مختلف، حاشیه ایجاد شده و سخنرانی برگزار نمی شود موجب تاثر و تاسف ما است.
معاون فرهنگی و اجتماعی یادآورشد: تاکید ما این است که با ارایه مقدمات و تمهیدات لازم، جلسات به گونه ای برنامه ریزی شود که وقتی شخصیتی دعوت می شود حتما سخنرانی برگزار شود.  البته ممکن است شخصیت هایی هم دعوت شوند که گروه‌هایی نظرات آنها را قبول نداشته باشند اما اینکه نظراتی دیدگاه هایی مخالف دارد دلیل نمی شود که این دیدگاه ها مطرح نشود.
وی ادامه داد: آنچه قانون به ما اجازه داده این است که در چهارچوب همان قانون، بتوانیم شخصیت های مختلف را با رویکرد و دیدگاه های مختلف به دانشگاه‌ها دعوت کنیم.
هاشمی تصریح کرد: قبلا نیز تذکر داده ایم، اکنون هم به گروه‌های مختلف تذکر می دهیم گمان نکنند که فراتر از حد قانون می توانند به راحتی مانع برگزاری جلسات شوند.
وی ادامه داد: موانعی هم که اتفاق افتاد، ما تعقیب کردیم و پیگیری خواهیم کرد و روز به روز تلاش‌مان برای اجرای قانون بیشتر خواهد بود و مطمئن باشید چنین اتفاقاتی که رخ خواهد داد بدون واکنش ما نخواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1