تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب : ۵۰۶۹۱

استخدام چه کسانی از سوی استانداری لغو خواهد شد؟

۱۷
۰
کبنا ؛.
mohammadiTabarتلاش می کنیم که شماره مستخدمی افرادی که در آزمون سال ۱۳۹۰ از قراردادی به پیمانی تبدیل وضعیت شده اند اما در محل پست سازمانی خود خدمت نمی کنند لغو و استخدام آنها کان لم یکن تلقی شود.

به گزارش کبنا نیوز، مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تلاش می کنیم که شماره مستخدمی افرادی که در آزمون سال ۱۳۹۰ از قراردادی به پیمانی تبدیل وضعیت شده اند اما در محل پست سازمانی خود خدمت نمی کنند لغو و استخدام آنها کان لم یکن تلقی شود.
وحید محمدی تبار در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه به دلیل استخدام های بی رویه در دولت قبل، اختیار استخدام از استانداری ها سلب و به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریس جمهور واگذار شده است، افزود: در دولت قبل سه مجوز استخدام و تبدیل وضعیت مجموعا به تعداد قریب به ۱۴۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد عملیاتی نشده و برگشت خورده است.
وی رتبه کهگیلویه و بویراحمد را در مقایسه با استان های همجوار در استخدام های سال های گذشته در سطح بسیاری پائین تری عنوان و اظهار کرد: بانک اطلاعاتی استخدام و اشتغال استان در مرحله نهایی شدن است که در آن پست های خالی دستگاههای اجرایی، نیروهای مازاد، نیروهای قراردادی، تبدیل وضعیت شده و … دقیقا مشخص شده است.
 
در آزمونهای استخدامی گذشته مشکلات و آسیب هایی وجود داشته است
محمدی تبار تصریح کرد: با تکمیل این بانک و در دست داشتن اطلاعات کامل و با استفاده از پتانسیل هایی همچون محرومیت و شرایط خاص استان، نمایندگان، استاندار وآمارهای موجود در زمینه بیکاری تلاش خواهیم کرد تا یک مجوز استخدام کلی برای استان دریافت کنیم که البته اخذ چنین مجوزی در شرایط فعلی بسیار سخت و کم احتمال خواهد بود. اما ما تلاش خود را می کنیم.
وی با بیان اینکه در آزمونهای استخدامی گذشته مشکلات و آسیب هایی وجود داشته است، خاطر نشان کرد: آزمون های استخدامی باید منطبق بر بخشنامه ابلاغی مقام معظم رهبری و قانون مدیریت خدمات کشوری و سایر قوانین استخدامی کشور باشد در غیر اینصورت هیچ آزمون استخدامی پذیرفته شده نیست.
مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: برخی از مدیران فرآیند آزمون های استخدامی را به گونه ای طراحی می کردند که نتیجه از قبل مشخص باشد یا آزمون فرمایشی و نمایشی برگزار می کردند که این خلاف قانون است.
محمدی تبار، آزمونهای استخدامی مساله دار را دارای تبعات و آثار فراوان در جامعه دانست و افزود: اولین آسیب اینگونه استخدام ها سلب اعتماد مردم نسبت به نظام و دستگاههای اجرایی است در واقع در آزمون های نمایشی استخدامی نه تنها در حق افراد بلکه در حق نظام مقدس جمهوری اسلامی اجحاف می شود.
وی گفت: مدیرانی که می خواهند شخص خاصی را استخدام کنند، مردانه این کار را انجام دهند و با آزمون های غیر قانونی و پر از تخلف برای نظام هزینه و سایر اشخاص دردسر ایجاد نکنند .چرا که در تخلفات آشکار حداقل، هزینه های مادی و معنوی به مردم، جامعه و نظام تحمیل نخواهد شد و بی اعتمادی تنها نسبت به یک شخص خاص خواهد بود نه کل دولت.
وی یکی از مشکلات اساسی در آزمون های استخدامی را تعریف بومی، عنوان کرد و افزود: براساس بررسی های دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری بسیاری از مشکلات موجود در آزمون های استخدامی مربوط به تعریف غلط واژه بومی است.
 
تخلف در یکی از آزمون های استخدامی
محمدی تبار اظهار داشت: طبق قانون بومی کسی است که محل تولد یا دو مقطع از مقاطع تحصیلی وی با محل استخدام یکسان باشد و بر این اساس یک بومی استانی و یک بومی شهرستانی تعریف می شود که مطابق با مشاغل مختلف، کاربردهای مختص به خود را دارند و اولویت اول با بومی شهرستان و بعد استان است.
وی از تخلف در یکی از آزمون های استخدامی خبر داد و بیان داشت: در این آزمون «امتیاز بومی بودن» برای فرد بومی در نظر گرفته نشده است و نمره صفر درج گردیده در حالی که در کمال تعجب برای فرد غیر بومی ۲۵ امتیاز منظور شده است.!؟ اگر این موضوع آیین نامه است باید اصلاح شود و اگر سلیقه مدیر است باید برخورد شود.
وی افزود: براساس کدام قانون در آزمونی نفر سوم را با اختلاف صد امتیاز با نفر اول، به عنوان برنده آزمون اعلام کرده اند آنهم به بهانه یک بخشنامه داخلی و با نتایج مبهم؟ بی شک مدیران و معاونان چنین دستگاهی باید در مقابل وجدان خود، عدالت الهی و قوانین کشور پاسخگو باشند. محمدی تبار ادامه داد : اگر به فرمایشات و بخشنامه ابلاغی مقام معظم رهبری و قوانین توجه می شد خیلی از مشکلات فعلی را نداشتیم. نظام اداری و استخدامی باید مطابق بخشنامه ابلاغی مسئول ارشد نظام و طرح های دولت دکتر روحانی اصلاح شود.
مدیر کل منابع انسانی و تحول اداری استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه من معتقدم باید روند کار اصلاح شود تاکید کرد: حتی برخی آیین نامه ها و بخشنامه ها باید اصلاح شوند و دقیقا با منشور و بخشنامه ابلاغی مقام معظم رهبری و سیاستهای دولت تدبیر و امید منطبق شوند.
 
هشدار به نیروهایی که در پست سازمانی خود خدمت نمی کنند
مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری استانداری با اشاره به تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی استان در سال ۱۳۹۰، گفت: در این آزمون مجوز تبدیل وضعیت ۵۱۰ نیروی قراردادی به پیمانی وجود داشته است.
وحید محمدی تبار افزود: ماهیت مجوزهای تبدیل وضعیت در این دوره، انتقال نیرو از پایتخت به مراکز استان ها، انتقال از مرکز استان ها به شهرستان ها و از شهرستان ها به مناطق کمتر توسعه یافته بوده است که در استان ما فقط از مورد دوم استفاده شده است. مثلا در فلان فرمانداری ۸ مورد کارشناس ارشد و کارشناس باسابقه بالای قراردادی داشته ولی به آنها اجازه شرکت در آزمون تبدیل وضعیت سال ۹۰ نداده اند و از مرکز استان نیروهای قرادادی را در پستهای سازمانی همان فرمانداری تبدیل وضعیت کرده اند ولی این افراد یک روز هم در آن فرمانداری کار نکرده اند. نمی دانم کجای دنیا چنین منطقی وجود دارد که نیروی بومی دارای سابقه اجرایی در یک شهرستان حذف شود و ردیف حقوق و پست سازمانی که حق این نیرو است را به فرد دیگر داد که حاضر نیست حتی یک ساعت در آن منطقه کار کند؟
 
به نام مناطق محروم به کام کارمندان
وی با بیان اینکه برخی افراد از طریق این آزمون برخی از ردیف های پیمانی مناطق محروم و شهرستانهای استان را اشغال کرده اند اما یک روز نیز در این پست ها خدمت نکرده اند، تصریح کرد: با این وجود برخی نیروهای شهرستانی که از سوابق بالایی نیز برخوردار بوده اند حق شرکت در این آزمون را نداشته اند اما در عین حال ۱۸۹ مجوز نیز برگشت خورده است.
وی از پیگیری دفتر منابع انسانی استانداری در این مورد خبر داد و خاطر نشان کرد: تلاش می کنیم که شماره مستخدمی کسانی که از طریق این آزمون تبدیل وضعیت شده اند ولی در محل پست سازمانی خود خدمت نمی کنند، لغو و استخدام آنها کان لم یکن تلقی شود.
 
آگهی استخدام فقط با هماهنگی استانداری
مدیر کل منابع اسنانی و تحول اداری استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه روزانه حداقل ۱۰ مورد تقاضای کار و اشتغال افراد فارغ التحصیل و بالای ۱۰ مورد تماس و درخواست تلفنی برای کار داریم که بیشتر درخواستها را که میخوانم گریه ام میگیرد ولی نمی دانم چگونه پاسخ بدهم که مجوز استخدام نیست خاطر نشان کرد: استخدامهای فله ای و بی رویه گذشته (که عمدتا از یک گرایش خاص بوده اند) و منابع و اعتبارات محدود، دست و بال دولت دکتر روحانی را بسته است. در حال حاضر مدیران دولت روحانی سخت ترین شرایط را دارند منابع محدود است و به همین خاطر مجوز استخدام نیست و مطالبات مردم نیز عمدتا اشتغال است.
محمدی تبار اظهار داشت: واقعا باید با روحیه جهادی و بسیجی همچون ۸ سال دفاع مقدس پیگیر بود و تلاش کرد، انتظار داریم مردم بخصوص حامیان دولت این شرایط را درک کنند.حداقل ما اگر نتوانیم مشکلات مردم را حل کنیم باید با اجرای دقیق قانون و شفافیت و صداقت دیگر آنها را ناامید نکنیم.
مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری استانداری به ادارات و نهادهایی که بدون هماهنگی با دفتر منابع انسانی استانداری اقدام به نشر آگهی استخدام نمایند هشدار داد و ابراز داشت: آگهی باید با مجوز استانداری در نشریات عمومی انتشار یابد و استانداری باید ناظر فرآیند استخدام از ابتدا تا انتها باشد بخصوص در متن و محتوای آگهی. وی با اشاره به اینکه آگهی استخدام صرفا باید منطبق با قوانین و مقررات کشور و شرایط استان باشد نه سلیقه ریس دستگاه ابراز داشت: البته باید گفت که استانداری قصد هیچگونه دخالتی را در فرآیندهای استخدام ندارد بلکه ناظر اجرای صحیح قوانین است. محمدی تبار افزود: با ایمان و تقوایی که در استاندار محترم جناب آقای دکتر خادمی سراغ دارم قطعا از تحقق موراد قانونی در بخش استخدامها و تبدیل وضعیت نیروها و جلوگیری از تخلفات احتمالی به ما کمک خواهند کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خوب داری با این کارهایت در استان اشتغالزای می کنی وحید خان یکی بگوید خودت چطور استخدام شدی ای دنیا .
گچساران
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس محمدیتبار .............مایه افتخار گچسارانی.........
رها
Iran, Islamic Republic of
آقای مححمدی تبار تو اولین کسی نیستی که این حرفهارامیزنی روآخرین کس هم نیستی مطمئن باش حتی حکم یک نفرراهم لغو نخواهی کرد خواهیم دید وهیچ کس هم روی پستش برنخواهد گشت
آشنا
Iran, Islamic Republic of
آقای محمدی تبار ده ها نیرو از یاسوج جایگزین نیروهای شهرستانی شدند ازجمله شهر شما اگه واقعا توانشو داری یکیشو برگردوندرمحل خدمتیش بقیه پیش کش .حق شهرستانها که خورده شد جای خود
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
با این کارت قبولت دارم اگر عملی بشه من همیشه یکی از مخالفینت بودم از دانشگاه یاسوج تا الان
کارمند
Iran, Islamic Republic of
برادر ..یادت هست در سخنرانی که در سال 81 در دانشگاه یاسوج داشتی .. قرار دادی و لی حالا اگه بخوای .
Iran, Islamic Republic of
مواظب باش تند نرو كمي آرام تر
بخشنامه
Iran, Islamic Republic of
اگه يه بار بخشنامه هاي مربوطه رو كامل ميخوندي ميفهميدي كه هيچ خلافي انجام نشده ...هرچند خودت خوب ميدوني كه مثل سنوات گذشته امكان استخدام وجود نداره فقط چون زياد شعار داديد و قول داديد چاره اي نداريد كه فرار به جلو داشته باشيد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
واقعا حرف های محمدی تبار کاملا درست است شما ببینید در اداره هواشناسی که یک اداره کوچکی است در زمان مدیریت داداشی تمامی استخدامها با پارتی بازی امدند لطفا رسیدگی شود
علی میرزا
Iran, Islamic Republic of
اقای محمدی تبار شما اگر می خواستید قانوی عمل کنید جلوی استخدامهای غیر قانونی بهزیستی را می گرفتید.
اکبر
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر این مصاحبه
مسلم
Iran, Islamic Republic of
ببري مال مسلماني و چون مالت ببرند...بانگ و فرياد برآري كه مسلماني نيست...اون وقتي كه خودت و دوستانت غير قانوني وارد سيستم شدن كه خندان بودي ... مثل آقاي .كه خودش با استفاده از همون بخشنامه اي بورس و عضو هيات علمي دانشگاه شد كه الان اونو غيرقانوني ميدونه...جوانان بيكار بي صاحب بايد گريه كنن.
باران
Iran, Islamic Republic of
منم توی آزمون تبدیل وضعیت ثبت نام کردم اما موقع آزمون نذاشتن امتحان بدم گفتن این رشته رو نمیخوایم در حالیکه خودشون این رشته رو واسه استخدام زده بودن
و متأسفانه هنوز قراردادی موندم
توروخدا دوباره آزمون بگیرید...
در پاسخ به ناشناس
Iran, Islamic Republic of
محمدی تبار با قدرت و محکم در دولت آقای خاتمی و با مصوبه شورای عالی اداری و استخدامی کشور و دستور موسوی لاری وزیر کشور استخدام شد.دو بار در دولت محمود احمدی نژاد اخراج و در دولت روحانی نیز مدیر کل شد و احتمالا استاندار هم بشود...
2
Iran, Islamic Republic of
آقای محمدی تبار مدیریت یه شرایط جمع داره که اصلا شرایطشو نداری. نقطه ای کار میکنی. فکر بزرگ نداری. هیچ کاری نمی تونی بکنی. فقط تو رویای استاندار شدن هستی. تمومی
سی طالب
Iran, Islamic Republic of
درود بر محمدی تبار بزرگ
سی طالب
Iran, Islamic Republic of
مشتی محکم بر دهن همه مخالفان محمدی تبار به امید نیروهای دیگر که خواهند رفت سر کار در ادارات استان
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1