تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۶
کد مطلب : ۵۰۵۳۸

تعیین تکلیف پربحث‌ترین پروژه عمرانی تاریخ استان

۱
۰
کبنا ؛ 
عملیات اجرایی چهار پروژه عمران شهری با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسوولان اجرایی این استان در یاسوج آغاز شد.
با حضور مسئولان و با کلنگ‌زنی اجرای طرح جدید پارک ولایت در محل تپه تخریب شده استانداری، برای پربحث‌ترین پروژه عمرانی تاریخ کهگیلویه و بویراحمد تعیین تکلیف شد.parkvlait
وضعیت پربحث‌ترین پروژه عمرانی کهگیلویه و بویراحمد
و پس از گذشت دو سال از تخریب تپه معروف استانداری در شهر یاسوج که در زمان تصدی اکبر نیکزاد بر استانداری کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت وضعیت پربحث‌ترین پروژه عمرانی کهگیلویه و بویراحمد در همه ادوار تاریخ این استان بالاخره به سرانجام رسید.
تقریباً دو سال پیش اکبر نیکزاد استاندار اسبق کهگیلویه و بویراحمد و برادر وزیر راه ‌و شهرسازی در دولت دهم تصمیمی عجیب گرفت و دستور داد تا تپه استانداری کهگیلویه و بویراحمد و همه ساختمان‌هایی که در آن وجود دارند تخریب شده و با خاکبرداری هزاران تنی، این تپه تاریخی تبدیل به پارک ولایت شود.
مخالفت‌های زیادی با این طرح در استان صورت گرفت اما نیکزاد مصمم به انجام این کار شده بود که لودرها و بولدوزرها به جان تپه استانداری افتادند و روزانه صدها کامیون خاک از این محل برداشت و به نقاط دیگر انتقال داده شد.
اما این پایان کار نبود چرا که در یک چشم به هم زدن دولت احمدی‌نژاد تصمیم گرفت اکبر نیکزاد را به موطن خود اردبیل برده و سکان استانداری دیار سبلان را به دست او بسپارد و در عوض سید حسین صابری استاندار اردبیل را به کهگیلویه و بویراحمد منتقل کند.
با این جابجایی تأمل برانگیز که عده‌ای در کهگیلویه و بویراحمد معتقد بودند در کمک به اکبر نیکزاد برای خلاصی مهلکه تخریب این تپه صورت گرفته، سید حسین صابری با ورود به استان صراحتاً اعلام کرد که کاری به کار تپه تخریب شده استانداری ندارد و تلویحاً آن را در حد یک تخلف دانست.
سید حسین صابری با تغییر دولت از این استان رفت و نوبت به استاندار دولت تدبیر و امید یعنی سید موسی خادمی رسید و همه منتظر بودند که او برای تپه تخریب شده دیروز با نام پارک ولایت امروز فکری کند و مردم را از چشم انتظاری و نگرانی برهاند.
اجرای طرح جدید ساخت پارک ولایت آغاز شد
سید موسی خادمی اما امروز در آیین کلنگ‌زنی چهار پروژه عمرانی در شهر یاسوج و در محل تپه تخریب شده استانداری، اظهار کرد: از دی و بهمن سال گذشته با توجه به همه مشکلاتی که بود دستور دادیم که طرح جدید ساخت پارک ولایت را به مناقصه بگذارند.
وی ادامه داد: با این کار می‌خواستیم غصه‌ای که برای مردم از بابت تخریب این تپه ایجاد شده بود بکاهیم و به همین منظور پس از آن کار غیرکارشناسی گذشته، طرحی مردم‌پسند در آن اجرا کنیم که از آلام مردم بکاهد.
خادمی افزود: با همکاری نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ برای ساخت این پارک اعتباری در نظر گرفته شده است که باید از نماینده مجلس به دلیل همکاری برای اجرای این طرح قدردانی کنیم. وی گفت: این پارک و ساخت آن و تغییر وضعیتی که دارد از اولویت‌های ما در اعتبارات ماده ۱۸۰ بود که امیدواریم با ساخت آن مردم و مسافران از فضای سبز در نظر گرفته شده نهایت استفاده را ببرند.
پس از دوسال بلاتکلیفی پارک ولایت امروز کلنگ زنی شد
و این گونه شد که پس از کش و قوس‌های فراوان عاقبت برای تپه تخریب شده استانداری یا همان پارک نیمه‌کاره ولایت تعیین تکلیف شد تا پس از دو سال چشم‌انتظاری عاقبت وضعیت بلاتکلیف آن به سرانجام برسد.
***
تقدیر جاوید از نماینده بویراحمد و دنا
شهردار یاسوج در آیین آغاز عملیات اجرایی پارک بزرگ ولایت تپه استانداری گفت: این طرح در زمینی به مساحت ۱۴ هکتار ساخته می شود که ۶۰ درصد آن را فضای سبز به خود اختصاص داده و از امکانات خدماتی و رفاهی نیز برخوردار خواهد بود.
محمدعلی جاوید با تقدیر از نماینده بویراحمد و دنا افزود: آقای زارعی با جذب اعتبار ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی برای جاده برگشت آبشار یاسوج و همچنین جذب یک میلیارد برای اتمام پل سوم بشار و همچنین تلاشهای صورت گرفته از طرف ایشان جهت بهسازی و آسفالت خیابان های سطح شهریاسوج جای تقدیر دارد.
وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه این پروژه از سالهای قبل راکد بوده است امسال از محل ماده ۱۸۰ اعتباری افزون بر ۱۸ میلیارد ریال به آن اختصاص یافت که پیش بینی می شود تا بهمن سال جاری به بهره برداری برسد.
جاوید فاز دوم پارک غدیر را دومین طرح اجرایی عنوان کرد و گفت: عملیات اجرایی فاز اول این طرح با اعتبارات و منابع داخلی شهرداری یاسوج آغاز شد و فازدوم آن نیز به مساحت ۱۴ هکتار با اعتبار ۱۰میلیارد ریال در حال اجراست که انتظار می رود تا دی ۹۳ افتتاح شود.
شهرداریاسوج ابراز داشت: در ورودی یاسوج و در محدوده کارخانه قند این شهر زمینی به مساحت یک هکتار به شهرداری واگذار شد که برای توسعه فضای سبز و زیباسازی شهر از آن استفاده خواهد شد.
جاوید میزان اعتبار پروژه فضای سبز و زیباسازی ورودی شهر یاسوج را پنج میلیارد ریال اعلام کرد.
وی طرح مسیر برگشت جاده آبشار یاسوج را از دیگر پروژه های اجرایی دانست و ابراز داشت:این طرح به طول سه کیلومتر و عرض ۱۰ متر اجرا می شود.
شهرداریاسوج افزود: دو میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ برای اجرای این طرح و بهسازی آبشار و معابر عمومی شهر یاسوج هزینه خواهد شد.
جاوید گفت: با بهره داری از این طرح تا پایان خرداد امسال مشکلات ترافیکی در جاده آبشار نیز برطرف می شود.
وی ۱۲ هزار متر مربع پیاده رو سازی در سطح شهر یاسوج و آماده سازی ۱۰۰ دان بتنی برای تکمیل پل ها در سطح این شهر را از اقدامات شهرداری یاسوج در چندماه اخیر اعلام کرد.
شهردار یاسوج با اشاره به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: با توجه به این شعار محوری رهبر انقلاب به زودی تابلوهای گردشگری برای راهنمایی مسافران و گردشگران در یاسوج نصب خواهد شد.
محمدعلی جاوید در این مراسم اولین برنامه را کلنگ‌زنی پارک ولایت عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه این طرح چند سال راکد و دارای مشکلاتی بود خوشبختانه از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ اعتبار خوبی به این طرح اختصاص یافت.
شهردار یاسوج با بیان اینکه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از سوی استاندار به این طرح بزرگ اختصاص یافته، ادامه داد: این طرح با ۱۴ هکتار ۶۵ درصد پروژه فضای سبز را در برگرفته است.
جاوید دومین برنامه امروز مسئولان استانی را کلنگ‌زنی فاز دوم پارک غدیر عنوان کرد و گفت: این طرح با اعتباری قریب به یک میلیارد تومان در حال فراهم ساختن زیرساخت‌های آن است که انتظار می‌رود ظرف شش ماه آینده به بهره‌برداری برسد.
شهردار یاسوج اذعان کرد: با تکمیل این دو پروژه مهم قریب به ۲۸ هکتار به فضای سبز یاسوج اضافه می‌شود.
وی ایجاد فضای سبز را از برنامه‌های مهم شهرداری یاسوج در سال جاری عنوان کرد و گفت: به صورت ویژه پیگیر توسعه فضای سبز استان هستیم.
این مسئول با بیان اینکه سعی بر افزایش میزان فضای سبز مرکز استان را داریم، گفت: در مدخل ورودی شهر یاسوج کارخانه قند زمینی را در محدوده کارخانه به شهرداری واگذار کرده که برنامه داریم این مکان را به فضای سبز تبدیل کنیم.
این مسئول کلنگ‌زنی جاده برگشت آبشار یاسوج با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان را از دیگر پروژه‌های مهم امروز عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح مشکلات ترافیکی در جاده آبشار نیز برطرف می‌شود.
جاوید به دیگر اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری طی چند ماه اخیر را پیاده‌رو سازی به میزان ۱۲ هزار متر مربع در سطح شهر یاسوج عنوان کرد و گفت: آماده‌سازی ۱۰۰ دان بتنی برای نصب در سطح شهر از دیگر اقدامات شهرداری است.
***
آبادانی کهگیلویه و بویراحمد با اخذ اعتبارات ماده ۱۸۰
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس گفت: در مجلس با پی‌گیری‌هایی که انجام دادیم دولت اعتبارات ماده ۱۸۰ را برای توسعه مناطق کمتر توسعه یافته اختصاص داد که پارک ولایت یاسوج با همین اعتبارات ساخته می‌شود.
غلام‌محمد زارعی ظهر در آیین کلنگ‌زنی پارک ولایت یاسوج در محل تپه تخریب شده استانداری که با حضور مسئولان ارشد استانی و شهردار یاسوج برگزار شد با بیان مشکلاتی که کشور در چند سال اخیر بابت تحریم‌ها با آن مواجه شده بود، اظهار کرد: امروز که بخشی از تحریم‌ها برداشته شده از دولت انتظار داریم تا در راستای عمران و آبادانی مناطق به خصوص مناطق کمتر توسعه یافته تلاش خود را بیشتر کند.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در همین خصوص گفت: هرگاه به شهر یاسوج به عنوان یک شهروند نگاه می‌کنم در آرزوی اقدامات اساسی برای این شهر هستم چرا که این شهر هم مرکز استان بوده و هم مسافران و گردشگران کم شماری را در فصول سال پذیرای خود دارد.
زارعی که در محل تپه تخریب شده استانداری و محل ساخت پارک ولایت و در مراسم کلنگ‌زنی اجرای طرح جدید در این مکان سخن می‌گفت، افزود: شهر یاسوج نیاز به کارها و اقدامات اساسی دیگر هم دارد که از آن جمله باید به ایجاد و ساخت پل دسترسی به بیمارستان امام سجاد و همچنین پل شرف‌آباد بر روی رود بشار اشاره کرد.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: با ساخت پل بر روی رود بشار در منطقه شرف‌آباد بار ترافیکی زیادی از روی دوش شهر یاسوج برداشته می‌شود.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری از کلنگی که امروز در محل تپه تخریب شده استانداری زده شد برای اجرای کارهای بزرگتر در شهر یاسوج، خاطرنشان کرد: ما نیز در مجلس شورای اسلامی به نوبه خود رایزنی‌های زیادی برای به تصویب رسیدن اعتبارات ماده ۱۸۰ داشتیم.
وی با توضیح در خصوص اعتبارات ماده ۱۸۰ و طرح آن در مجلس و اجرای آن توسط دولت، افزود: اعتبارات ماده ۱۸۰ با هدف توازن در توسعه منطقه‌ای به مناطق کمتر برخوردار تعلق می‌گیرد که نمایندگان مجلس برای دستیابی به این اعتبارات از خود تلاش زیادی به خرج دادند و دولت نیز در این راه ما را یاری کرد.
زارعی از مسئولان استانی خواست تا شهر یاسوج را به عنوان یک شهر گردشگرپذیر و محلی برای رفت و آمد مردم استان بیشتر مورد توجه قرار دهند تا در سال‌های آینده مشکلی از بابت خدمات‌رسانی به مردم استان در این شهر وجود نداشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

فرشید عزیزی
Iran, Islamic Republic of
ادعایی که هرگز به عمل درنمی آید: استان ما توریستی نمیشود تا زمانی که قدرت خلاقیت و نوآوری های بزرگ را نداشته باشیم: آقایان فقط برای خرده مسافران جنوب استان برنامه ریزی میکنند. واقعا متاسفم با طرح پیشنهادی برای پارک ولایت.
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1