تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب : ۵۰۵۰۵

اسلامی بهترین کارگردان فیلم مستند شد

۱
۰
کبنا ؛«شریف اسلامی» نماینده خبرگزاری مهر در کهگیلویه و بویراحمد دیپلم افتخار بهترین کارگردانی فیلم مستند کوتاه را برای فیلم مستند «آخر شاهنامه» کسب کرد.
فیلم مستند «آخر شاهنامه» از تولیدات فاخر صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد است که با موضوعی آیینی و دینی تولید شده و به زوال آیین کهن شاهنامه خوانی در عشایر کهگیلویه و بویراحمد و همچنین هویت گریزی جامعه می پردازد.


در این فیلم زندگی «ملا علی سینا اقبال فر» و چند تن دیگر از شاهنامه خوانان کهنسال کهگیلویه و بویراحمد به تصویر کشیده شده است.
این فیلم مستند داستانی، تندیس برترین فیلم مستند چهل و هشتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان را از آن خود کرده و جایزه تقدیر ویژه بهترین فیلم مستند دینی و آیینی را از ششمین جشنواره فیلم مستند ایران، «سینما حقیقت» کسب کرد.
«آخر شاهنامه» همچنین جایزه بهترین کارگردانی فیلم مستند را از اولین جشنواره فیلم بام ایران کسب کرد و در بخش مسابقه بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران نیز حضور داشت.
عوامل این فیلم عبارت اند از: تهیه کننده، تحقیق، پژوهش و کارگردانی: شریف اسلامی، ناظر کیفی: همایون امامی، تصویربردار: سید محمد موسوی، تدوین و صداگذاری: عباس موسوی اعظم، صدابردار و مشاور کارگردان: وحید یگانه، مدیرتولید: صدیقه امیدی.
در جشنواره تولیدات مراکز استانی صدا و سیما که از ششم تا هشتم خردادماه در تبریز برگزار شد، آثار تولیدی چهار سال اخیر مراکز استانی در بخشهای سیما، صدا، خبر، پژوهش و موسیقی مورد داوری قرار گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما

سید یوسف مرادی
Iran, Islamic Republic of
تبریک بر شریف همیشه اسلامی
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1