تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب : ۵۰۴۷۶

اشکها و لبخندهای ورزش

۶
۰
کبنا ؛سیدجاسم دانشور

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان کبنا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

دوشنبه ۵ خرداد ۹۳ ساعت ۵ بعد از ظهر سالن اجتماعات فرهنگیان گچساران شاهد صحنه های زیبایی بود. نمایش احساس و عاطفه، قدرشناسی و پهلوانی، خوب بودن و خوب ماندن و خوب رفتن یک چهره ی برای همیشه ماندگار در شهر گچساران ؛ اسماعیل پناهپوری، نامی‌آشنا، برای پیرو جوان، زن و مرد، ورزشکار و مربی، آبی و قرمز، آری اینها اغراق نیست،IMG_0377 در وصف کسی که ۳۰ سال از عمرش را به عنوان خادم ورزش و سالها به عنوان ورزشکار در جامعه حضور فعال، جدی و تاثیرگذار داشته سخن گفتن سخت است. باید کنارش بودی تا قضاوت کنی باید می‌دیدی تا اظهار نظر کنی. وقتی مردی با بیش از ۵۰ سال سن برای گرفتن اعتبار جهت تکمیل ساخت سالنهای ورزشی همه خویش را کنار می‌گذارد، منیت را کنار می‌گذارد و بدون توجه به چشمهایی که نظاره گر او بودند و به خاطر جوانان این شهر که سربلند باشند دست نماینده ویژه رئیس جمهور را می‌بوسد !! آری آقای پناهپوری این کار را می‌کند اما نه برای خودش، نه برای خانواده و فرزندانش بلکه برای جوانان این شهر که سرگرم ورزش شوند و نه آلوده.... !! او بارها مسافت ۲۶۰ کیلومتری گچساران تا اهواز را طی می‌کند تا از مهندس جشن ساز مدیر محترم وقت مناطق نفت خیز جنوب جهت پیشرفت ورزش شهر اعتبار بگیرد و انصافاً موفق هم بود که به ساخت چندین سالن ورزشی در شهر گچساران می‌توان اشاره کرد تامین البسه و پول هیئتها از این طریق سالها به خوبی تامین می‌شد. بعد از رفتن مهندس جشن ساز به تهران آقای پناهپوری تا وزارت نفت هم دست بردار تلاش نبودند. یا دم هست زمانی که سالن سرپوشیده چند منظوره کوی کارکنان دولت گچساران در  حال ساخت بود شاید نزدیک به نیم متر باید مسافت طولانی را در خاک طی می‌کردیم تا پیشرفت کار بررسی شود. پیشکسوتانی بودند که به مشکلات مالی برخورد کرده بودند و آقای پناهپوری از حقوق ناچیز کارمندی اش به آنها مساعدت می‌کرد با ساخت همین سالنها جوانان زیادی مشغول به کار شدند اما در روز تودیع و معارفه ابتدا از مهندس رحیمی‌فرماندار محترم باید تشکر کرد که متواضعانه و خالصانه و از صمیم قلب نسبت به آقای پناهپوری اظهار نظر کردند. و سپاس از ایزدپور مدیر محترم اداره ورزش و جوانان استان هم که تا آخرین لحظه اصرار بر ماندن آقای پناهپوری داشتند و حتی این تقاضا را هم از آقای دکتر تاجگردون نماینده محترم مردم شهرستان گچساران و باشت نقل نقول کردند که از حسن نظر آقای تاجگردون هم باید تقدیر کرد. در سالن اجتماعات فرهنگیان جا برای نشستن نبود و اگر با هر مربی، رئیس هیئت یا ورزشکاری در هر رشته کار داشتی می‌توانستی او را ببینی حتی خیلی از روسای ادارات خوشبختانه  این روز پر بود از جوانمردی که بهترین این لحظه ها وقتی بود که اسماعیل حسینی رئیس جدید اداره ورزش گچساران خم شدند و دست اسماعیل پناهپوری رئیس پیشین را بوسیدند. آفرین بر این مرام و اخلاق و افتادگی و صد درود به این قدرشناسی و حرمت بزرگتر و پیشکسوت را نگه داشتن و آفرین.
هنرمند صحنه زیبای دیگر حسن باشی بود، قهرمان و مربی بوکس ایران وقتی که این پیشکسوت قهرمان با بیش از ۸۰ سالن یکی از مدالهای قهرمانی اش را به آقای پناهپوری اهداء کردند. انشاءالله که آقای باشی همیشه همینطور بمانند. اما صحنه ای که اشک همه را درآورد؟ وقتی که احساس و عاطفه بر غرور و مردانگی غلبه می‌کند وقتی که بغضهای ناگفته ۳۰ سال زندگی مشترک می‌ترکد. شاید در مدت ۳۰ سال آقای پناهپوری که شبانه روز در خدمت ورزش این شهر بود و این مسئله باعث می‌شد کمتر در خدمت خانواده باشد برایش پیش نیامده بود که از همسر محترمشان یک عذرخواهی ساده بکند و شاید در همان چند ثانیه که آقای حیدری مجری محترم مراسم خانم پناهپوری را برای اهداء دسته گل به همسرش دعوت کردند تمام رویدادهای ۳۰ ساله در یک سکانس کوتاه جلوی چشمهای آقای پناهپوری رژه رفتند که اشکهایش به جای زبانش حرف زدند و اشک همه را درآوردند. اما آقا و خانم پناهپوری مطمئن باشید خداوند جواب این زحمات را به شما و فرزندانتان خواهد داد.
ساخت بیش از یازده ۱۱ سالن ورزشی در شهر گچساران و خدماتی که در روستاها صورت گرفته است هر چند با بودجه دولت محترم صورت گرفته است اما آقای پناهپوری وقت و آبرو گذاشتند و به خاطر قلب پاک و نفس زلالشان خداوند کمکشان می‌کرد. اما سخن کوتاه خودم : آقای پناهپوری حقیر ۴ سال به عنوان مسئول هیئت بوکس گچساران زیر مجموعه جنابعالی بودم. در آن ۴ سال هر آنچه از شما انتظار داشتم و حتی فراتر از آن در اختیار هیئت بوکس قرار دادید که مهمترین آن ساخت بهترین سالن اختصاصی بوکس گچساران بود.
مدت ۳ سال هم مسئول هیئت بوکس استان بودم که باز هم این هیئت را مورد لطف خودتان قرار می‌دادید و علی رغم اینکه اداره کل ورزش مساعدتهای زیادی کردند اما اگر گاهی کوتاهی می‌شد حضرتعالی جبران می‌کردید که برای نمونه اهدا یک سکه بهار آزادی به محمدرضا صمدی قهرمان بوکس آسیا و مربی تیم ملی بود که جهت مربی گری و آموزش بوکس استان به گچساران آمده بودند و وقتی هم جهت حضور در لیگ برتر از قهرمانان ایران و آسیا استفاده کردیم در اولین بازی لیگ که شدیداً زیر فشار مالی بودیم به ۲ قهرمان بوکس آسیا و عضو تیم المپیک پکن و لندن علی مظاهری و مرتضی سهپوند هر کدام یک سکه بهار آزادی اهداء کردید و هزاران و هزاران محبت دیگر. آقای پناهپوری زبان تشکر در برابر بزرگی و خوبیهایتان را ندارم فقط چیزی که یقین دارم این است که کمترین خوبی انسان نزد خداوند پنهان نمی‌ماند. در پایان این شعر سعدی را با هم بخوانیم.
سعدیا مرد نکو نام نمیرد هرگز                              مرده آن است که نامش به نکوئی نبرند
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
یادش بخیر چند سالی نیز در دهدشت مدیر تربیت بدنی بود بسیار انسان زحمت کش و سالمی بود
جهانبخش حشمتي
Iran, Islamic Republic of
باتشكر فراوان اززحمات ايشان انشاا... دوران بازنشستگي درسلامت باشند
احسان نعمتی
Iran, Islamic Republic of
خیلی مردی ح...
واقعا که پناهپوری مرد بود و مردایی مثل شماروهم دور خودش داشت.
دمت گرم داداش
داوران گچساران
Iran, Islamic Republic of
رشد ورزش گچساران نتیجه تلاش بی دریغ مسئولین خدوم و دلسوزی می باشد که همواره جهت تعالی و ارتقاء این شهر قدم برداشته و خدمتگذاری را افتخاری بزرگ و پاسخگویی را وظیفه ای مهم برای خویشتن می دانند. لذا بر خود وظیفه می دانیم به مصداق حدیث شریفه «من لم یشکر المخلوق لم یشکرالخالق»، از عنایات و توجه حاج پناهپوری به امر توسعه ورزش و اجرای پروژه های ورزشی جهت فراهم نمودن زمینه توسعه و رشد ورزش درشهر قدردانی نماییم.
گچساران
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه قدر مدیرانمان را زمانی میفهمیم که از دستشون میدیم
آقای پناهپوری یکی از مدیران کاردان در حوزه ورزش و جوانان بودن،وقتی که ایشان مدیریت ورزش و جوانان را عهده دار بودن متاسفانه با غرض ورزی نقد میشدن،زمانی که ایشان میز ریاست را تحویل دادن همه ما در مورد خوبیهای ایشان صحبت میکنیم،
متاسفانه ما هنوز نمیدانیم چه وقت باید مدیرانمان را حمایت کنیم و چه وقتی باید نقد کنیم.آقای پناهپوری بعد از تودیع شدنش باید نقد میشد نه زمانی که مدیر ما بود و کلی حاشیه برایشان درست میکردیم.(من به عنوان مثال استادم جناب پناهپوری را اسم آوردم،منظور همه مدیران هست).
اگر به فکر شهرمان هستیم باید مدیرانمان را حمایت کنیم تا با اعتماد به نفس کامل کار کنندو اگر دلمان برای ورزش و جوانان میسوزد باید مدیریت جدید جناب حسینی که از اساتید در حوزه ورزش و جوانان هستند را حمایت کنیم .
سیما
Iran, Islamic Republic of
بازخداراشکرکه فردبالیاقتی جای آقای پناهپوری انتخاب شد
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1