تاریخ انتشار
جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۳۹
کد مطلب : ۵۰۴۳۳

دفاع مدیرکل پدافند از مردم سادات‌محمودی

۱
۰
کبنا ؛ 
مدیرکل پدافند و دفاع غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان با بهره برداری از سد خرسان سه در محاصره مخازن آب بالادستی و بدون استفاده قرار می گیرد.
محمود مومن نسب  افزود: در حالی که سایه برخی مطالعات غیراصولی باقیمانده از سدهای مارون و کوثر هنوز بر سر مردم کهگیلویه و بویراحمد سنگینی می کند هم اکنون نوبت سد خرسان سه است.
وی بیان کرد: زیر آب رفتن ۱۷ روستا، قطع کامل ارتباط برخی مناطق روستایی از جمله مازه کز، ناپدید شدن حوزه های جنگلی، مرتعی و زراعی، تنک شدن پوشش گیاهی، قطع راه های ارتباطی، افت شدید محصولات کشاورزی، از بین رفتن اشتغال و امرار معاش ساکنان، فرسایش خاک حوزه های بالادستی و وارد شدن آسیب کلی به مراکز آموزشی، درمانی، خدماتی، تاسیسات، شبکه های زیربنایی، آثار و جاذبه های فرهنگی، گردشگری و مذهبی ار جمله بخشی از خسارت های وارده به مردم منطقه است.
مومن نسب اظهار کرد: گرچه سد خرسان سه یکی از طرح های مهم کشور است ولی دلیلی ندارد که مزایا و محاسن ساخت آن از جمله تامین آب، برق، انرژی، رونق اقتصادی، اشتغالزایی و توسعه جاذبه های گردشگری برای حوزه های پایین دستی و بحث نگرانی و تبعات منفی آن برای حوزه بالادستی باشد.
وی عنوان کرد: مسوولان وزارت نیرو و شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران قبل از زمان آبگیری و بهره برداری از سد خرسان سه برنامه عملیاتی، اطمینان بخش و اعتمادآور خود برای جلوگیری از وارد آمدن خسارت به حوزه بالادستی سد را به صورت شفاف به کهگیلویه و بویراحمد ارایه دهند.
مومن نسب ابراز داشت: از آنجا که ساختگاه و سامانه انتقال و اهداف سد خرسان سه در کهگیلویه و بویراحمد تعریف نشده کنترل الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل آن به این استان ارتباط مستقیم ندارد.
وی افزود: با توجه به اینکه سرشاخه های اصلی حوزه آبریز سد خرسان سه از حوزه های آبریز کهگیلویه و بویراحمد تامین می شود و بخش حداکثری حجم آبی مخزن آن روستاهای حوزه سادات محمودی را دربرمی گیرد انتظار می رود که مسوولان وزارت نیرو، شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و مدیران اجرایی چهارمحال و بختیاری در برنامه ریزی های اقتصادی، توسعه ای و اجتماعی ملاحظات کهگیلویه و بویراحمد را با حساسیت ویژه ای منظور کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

كارشناس
Iran, Islamic Republic of
با سلام آقاي مديركل شما بايد به منافع ملي فكر كنيد مشكل ما همين است مديرانمان بجاي اينكه ملي فكر كنند و منطقه اي عمل كنند بر عكس شده سادات محمودي چه ثروتي توليد مي كند كه ما نگرانيم بگذاريد با انتقال آنها از اين محروميت خارج شوند.......
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1